Billbob
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 04.04.2011
- Antall liker
- 224
Marantz PM7200.Hva slags forsterker kjører han med?
Marantz PM7200.Hva slags forsterker kjører han med?
Bruk elimineringsmettoden i forhold tilkobling for å forsikre at det faktisk er høyttaleren som er årsaken til at det skurrer. Kan muligens være løse koblinger et sted, f.eks innvendig i høyttaleren.Kom gjerne med forslag på hva det kan være. De er noen få uker gamle og ikke rævspelt. Har eid en god del Klipsch par sjølv og har aldri vært borti detta.
Ja har sagt det til han. Er det sprengt så må han bare kjøpe nytt. Går ikke på garantien sa de. Det fulgte faktisk ikke med deksel til HT engang! Esken var uåpna..Bruk elimineringsmettoden i forhold tilkobling for å forsikre at det faktisk er høyttaleren som er årsaken til at det skurrer. Kan muligens være løse koblinger et sted, f.eks innvendig i høyttaleren.Kom gjerne med forslag på hva det kan være. De er noen få uker gamle og ikke rævspelt. Har eid en god del Klipsch par sjølv og har aldri vært borti detta.
Dette var å finne på nettsiden til Klipsch:Det fulgte faktisk ikke med deksel til HT engang! Esken var uåpna..
Ville ha kontaktet selger på nytt...Available in either a cherry or black real wood
veneer finish, the RF-63 comes with a knife-edge
back and low-diffraction, magnetically attached
grille to further accentuate the elegance of this
speaker.
Sjekk høyttaler terminalene bak på PM 7200,kan være de løsnet i posten. Ta av dekslet og se om de kan skrus bedre fast.Kom gjerne med forslag på hva det kan være. De er noen få uker gamle og ikke rævspelt. Har eid en god del Klipsch par sjølv og har aldri vært borti detta.flere måter å ødelegge den på, enn å bare spille høyt......Ene RF63 ht til lillebruttern skurrer visstnok. Han kontakta selgera å de mente den var sprengt. Så høyt kan han ikke ha spelt..
Da sitter jeg med popkornet klart og venter.Jeg kom ikke så langt som jeg håpet i dag, men utstyret er i alle fall på plass og klart til i morgen kveld
Er det slik de ser ut Ove?Nå låter forte kanon bra her,fikk plasert de om så nå står de nære hjørnene
O
jeppEr det slik de ser ut Ove?Nå låter forte kanon bra her,fikk plasert de om så nå står de nære hjørnene
O
De må testes i stua til Rack-Mannen,du får hive de i bilen og komme utover Ove.jeppEr det slik de ser ut Ove?Nå låter forte kanon bra her,fikk plasert de om så nå står de nære hjørnene
O
Det ble en travel kveld, så jeg kommer tilbake etter hvert. Jeg håper ikke at du spiser endaDa sitter jeg med popkornet klart og venter.Jeg kom ikke så langt som jeg håpet i dag, men utstyret er i alle fall på plass og klart til i morgen kveld
hmmm der kan du se Ove:/: de svensker de svensker...fornøyd her ogsåOverasket over valg av intern kabling ?
Vis vedlegget 213714 Vis vedlegget 213715
Ene høyttaleren var det fase feil på også,bassen var koblet feil
Byttet til Supra kabler
O
Er dem behandlet før? Og med hva ?Hei!
Lurer på å snart behandle mine Klipsch Heresy III med olje eller voks. Hva anbefaler dere? Høyttalerne er brune, valnøtt? Glad for tips, slik at de holder seg pene i lang tid.
Fader å Gutter, vi er av de priviligerte få som har gleden av å kunne lytte til Klipsch, i alle former og fasonger hver dag
Livet er Great
63 spiller så det plystrer her også tror de passer ennå bedre til Xindak enn Fortene så da er vi fornøyde begge toFader å Gutter, vi er av de priviligerte få som har gleden av å kunne lytte til Klipsch, i alle former og fasonger hver dag
Livet er Great
Ikke sant !
O
Ser sånn ut eddie,sleng ut et bilde da!63 spiller så det plystrer her også tror de passer ennå bedre til Xindak enn Fortene så da er vi fornøyde begge toFader å Gutter, vi er av de priviligerte få som har gleden av å kunne lytte til Klipsch, i alle former og fasonger hver dag
Livet er Great
Ikke sant !
O
Jeg har ingen formening om det har noe å si på lyden, men de sideføttene gir litt ekstra støtte om hunden eller barna dulter borti.. En kraftig velt fører lett til kabinett sprekk som man ofte ikke kan se med det blotte øyet, men hører når du spiller.. Side vegg kan løsne osv.Jeg skal sette spikes på mine RF-7 Mk1, bør jeg plukke av plastføttene som peker ut på siden og montere spikes direkte under, eller bør jeg skru spikesene i plastføttene? Hva er mest hensiktsmessig?
Om sideveggene løsner, da er Klipsch dårligere enn jeg regnet med... - Seff skal enn ikke være så skjødesløs at slik skjer, men det er nok uansett mer fare for at elementer blir ødelagt enn kabinettet..Jeg har ingen formening om det har noe å si på lyden, men de sideføttene gir litt ekstra støtte om hunden eller barna dulter borti.. En kraftig velt fører lett til kabinett sprekk som man ofte ikke kan se med det blotte øyet, men hører når du spiller.. Side vegg kan løsne osv.Jeg skal sette spikes på mine RF-7 Mk1, bør jeg plukke av plastføttene som peker ut på siden og montere spikes direkte under, eller bør jeg skru spikesene i plastføttene? Hva er mest hensiktsmessig?
Jeg har hverken hund eller barn, en liten(stor) katt har jeg, men den gjør ingen stor skade. Kan høytalerne velte så lett altså?Jeg har ingen formening om det har noe å si på lyden, men de sideføttene gir litt ekstra støtte om hunden eller barna dulter borti.. En kraftig velt fører lett til kabinett sprekk som man ofte ikke kan se med det blotte øyet, men hører når du spiller.. Side vegg kan løsne osv.Jeg skal sette spikes på mine RF-7 Mk1, bør jeg plukke av plastføttene som peker ut på siden og montere spikes direkte under, eller bør jeg skru spikesene i plastføttene? Hva er mest hensiktsmessig?
Det er det jeg tenkte var lurt også, men ettersom klipsch har tatt seg bryet med å sette inn en gjengeinnsats i hver plastfot, så må da det ha noe for seg?Om sideveggene løsner, da er Klipsch dårligere enn jeg regnet med... - Seff skal enn ikke være så skjødesløs at slik skjer, men det er nok uansett mer fare for at elementer blir ødelagt enn kabinettet..Jeg har ingen formening om det har noe å si på lyden, men de sideføttene gir litt ekstra støtte om hunden eller barna dulter borti.. En kraftig velt fører lett til kabinett sprekk som man ofte ikke kan se med det blotte øyet, men hører når du spiller.. Side vegg kan løsne osv.Jeg skal sette spikes på mine RF-7 Mk1, bør jeg plukke av plastføttene som peker ut på siden og montere spikes direkte under, eller bør jeg skru spikesene i plastføttene? Hva er mest hensiktsmessig?
Jeg ville for best lyd, satt spikes rett i kabinettet.
Lurer på om de er olja. Mine ser/føles ihverfall sånn ut. Men jeg har ikke tenkt til å skrape i dem med en kniv for å bekrefte noe som helst.Originalt så er dem vel lakkert? Mine gamle H II var oljet... men i den mer moderne tid så blir vel lakk brukt mer.
Jeg har en vaselinolje (kjøpes i en fargehandel) som jeg vedlikeholder lakk med.
Mine V-B Oka skal igjennom en rensing og refreshing av finnish snart. Dem er oljet i utganspunktet og får samme behandling.
Nice og der står xndaken og forer rf 63Vis vedlegget 213907 Jævlig rotete men blir vel bedre etterhvert nå som det kun står et par der
jepp fungerer bra her i stua med RF og etter min mening et varp til prisenNice og der står xndaken og forer rf 63Vis vedlegget 213907 Jævlig rotete men blir vel bedre etterhvert nå som det kun står et par der
ser bra ut men skal få ryddet jeg også serru! ihvertfall til jul...
Har du klipsch rf 5 heile veien rundt , altså front , center og surround. Er vanskelig og få tak i klipsch rf 5 serien i dag.Vis vedlegget 213913 RF5 i kjeller (kino) like rotete der jo :/