Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    kjører med klasse A transe her og rørhybrid pre og det funker veldig bra synes nå jeg, har hatt gode erfaringer med alt annet enn ren klasse ab her hjemme egentlig

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    er det ikke slik at Hlll forandrer seg noe lydmessig ved å komme seg opp på stativer menr å ha lest at dette er rom avhengig og ikke minst en subjektiv sak for lytterens egne preferanser

J

J.J

Gjest
    H III er en gulvhøyttaler i utgangspunktet. Men vet at dem kan spille fortreffelig både på gulv og stativ.
    Rom og preferanser er nøkkelord som jokris sier.

Det er igrunn helt syyykt hvor stort H II/ III kan spille når dem er gulvplassert. Høyden på lydbildet er noe av det beste jeg har hørt, faktisk.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    er det ikke slik at Hlll forandrer seg noe lydmessig ved å komme seg opp på stativer menr å ha lest at dette er rom avhengig og ikke minst en subjektiv sak for lytterens egne preferanser
    De burde nok forandre seg ja, selv har jeg ikke prøvd stativer. For min del funker de bra på gølvet, spiller i band og jeg pleier jo ikke å sitte på huk foran trommesettet når vi øver og speller live... ;) Så jeg synes det høres "riktig" ut at cymbalene ikke er plassert en halvmeter over hodet mitt.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Snart et helt døgn uten en eneste post? Er alle sammen på hyttetur?

J

J.J

Gjest
    Hehe... Påtide og få lyttet til noe annet enn Klpsch snart .. hva med å høre på BLH ??

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    hvordan har du H III dine Crusty ? på gulv eller på stativer ??
    stativhøytalere burde vel stå på stativ slik at de kommer i en litt ørevennlig høyde, de er jo ikke akkurat store ;) selv Fortene har godt av og komme litt høyere...

Javel? Og i hvilket leksikon har du lest at HIII er stativhøyttalere?
    hehe bare fleiper litt serru :) er bare ikke vant til så små Klipsch ;) Har sett en del som har de på stativ dog...

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    @J.J: Aha, stemmer det, har sett dem i tråden din. Kunne vært kult det, er ganske opptatt for tia med jobb, plateinnspilling, øving til europaturne i oktober, kvinnfolkdrama ++, men vi kan jo se om vi kan få til noe utover høsten. Bor du fortsatt i Stokke?

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    hvordan har du H III dine Crusty ? på gulv eller på stativer ??
    stativhøytalere burde vel stå på stativ slik at de kommer i en litt ørevennlig høyde, de er jo ikke akkurat store ;) selv Fortene har godt av og komme litt høyere...

Javel? Og i hvilket leksikon har du lest at HIII er stativhøyttalere?
    hehe bare fleiper litt serru :) er bare ikke vant til så små Klipsch ;) Har sett en del som har de på stativ dog...
    Jepp, ser den. :)

J

J.J

Gjest
    Nope - hakk lengre sørover.
    Si ifra når det passer.

Bare send meg PM når plata er klar :rolleyes:
    Så får du adressen min ....

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hehe, ja det gjenstår jo å se... Bassisten er jo helt rå ihvertfall. :rolleyes:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.338
    Sted
    Smurfeland
    Ikke et forsøk på å skryte på meg at alt jeg sier er vettugt heller, men jeg er faktisk på hyttetur på en øy nede i Middelhavet et sted. Ble for dyrt å ta med anlegget på flyet, så kan jo si jeg savner Klipschene mine en del her nede. For å illustrere: prøvde å se en film på tv her istad, og de hadde låst volumet så det ikke går an å skru opp mer enn til 10. No joke! Syns iallfall det kunne gått til 11, som jo som kjent er "one louder..." :D Men savner å kunne spille film og musikk på behagelig, realistiske nivåer, ja.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Sist redigert:

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Var på besøk et par steder i går, for og høre på anleggene deres. Må si det var deilig å komme hjem igjen og sette seg ned foran Anni! :cool:

Nummer plate.JPG

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spørs om folk vil ha besøk når det indirekte slaktes ...Hmm... :rolleyes:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.338
    Sted
    Smurfeland
    Kult. Ser solide og veldimensjonerte ut de stativene der. Er det selvlaget, eller kjøpevare? Hvordan låter det med HIII på stativer, syns du?

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.124
    Hvordan musikk er det dere spiller?
    Vi spiller (eksperimentell avantgarde) black metal. Bandet heter Dødheimsgard, er vel for såkalt spesielt interreserte... ;)

En liten smakebit fra ei eldre skive:
    [video=youtube;vv2tdfaATAw]http://www.youtube.com/watch?v=vv2tdfaATAw[/vieo]
    Hmm.. Dette var jo noe skikkelig bråk :confused: Fikk temmelig vondt i ørene gitt..

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Stativene blei laget for cerwin Vega AT-100 i sin tid av en bekjent. De er overdimensjonert kanskje.. Max belastning er vel målt i tonn:) Avstanden fra Heresy til lytteposisjon er ca 4 meter. Så da treffer lyden meg litt bedre når de kommer litt opp. Spiller jo imponerende! Mangler ingenting her og bassen er feit som bare det!

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Bare lurer.. er bassene på Heresy like stive når de er f.ex 10år gamle som når de er nye? Ser for meg att de spiller annerledes når de begynner å mykne opp hjemme hos de som spiller høy basstung musik. Grunne til jeg lurer er att jeg hadde noen JBL L-100 en periode, å på de kunne jeg bare med pusten blåse membranet i sving omtrent. De spilte som de skulle, bare veldig myke.

mvh Blodøks :)

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hvordan musikk er det dere spiller?
    Vi spiller (eksperimentell avantgarde) black metal. Bandet heter Dødheimsgard, er vel for såkalt spesielt interreserte... ;)

En liten smakebit fra ei eldre skive:
    [video=youtube;vv2tdfaATAw]http://www.youtube.com/watch?v=vv2tdfaATAw[/vieo]
    Hmm.. Dette var jo noe skikkelig bråk :confused: Fikk temmelig vondt i ørene gitt..
    Takker, er jo litt av poenget det.;) Som sagt; for spesielt interesserte.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.338
    Sted
    Smurfeland
    Stativene blei laget for cerwin Vega AT-100 i sin tid av en bekjent. De er overdimensjonert kanskje.. Max belastning er vel målt i tonn:) Avstanden fra Heresy til lytteposisjon er ca 4 meter. Så da treffer lyden meg litt bedre når de kommer litt opp. Spiller jo imponerende! Mangler ingenting her og bassen er feit som bare det!
    Da var det jo flaks at dem passer så bra til størrelsen på Heresy. Jeg trodde det var skreddersøm, når jeg så hvordan topplata matchet høyttaleren. Sikkert en god ide å ha tunge, solide stativer på disse. Gleder meg til jeg får ordnet meg noen skikkelige til mine, men tror jeg kommer til å gå for noe litt høyere siden det er min smak. :)

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Da var det jo flaks at dem passer så bra til størrelsen på Heresy. Jeg trodde det var skreddersøm, når jeg så hvordan topplata matchet høyttaleren. Sikkert en god ide å ha tunge, solide stativer på disse. Gleder meg til jeg får ordnet meg noen skikkelige til mine, men tror jeg kommer til å gå for noe litt høyere siden det er min smak. :)
    Ja var flaks.. Ja 10 cm opp hadde sikker vert bedre, men kan ikke alltid få i pose og sekk. Hehe

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Uansett så tror jeg det er lurt av dere å få de opp nærmere ørene ;)

J

J.J

Gjest
    Det er bare og få deg justerbare spikes, så har du den 10 centimetern på øret med engang.

LETT

:cool:

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Bare lurer.. er bassene på Heresy like stive når de er f.ex 10år gamle som når de er nye? Ser for meg att de spiller annerledes når de begynner å mykne opp hjemme hos de som spiller høy basstung musik. Grunne til jeg lurer er att jeg hadde noen JBL L-100 en periode, å på de kunne jeg bare med pusten blåse membranet i sving omtrent. De spilte som de skulle, bare veldig myke.

mvh Blodøks :)
    Absolutt! Jeg tror at de aller fleste høyttalere spiller bedre og bedre, nettopp pga det du skriver der.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn