De burde nok forandre seg ja, selv har jeg ikke prøvd stativer. For min del funker de bra på gølvet, spiller i band og jeg pleier jo ikke å sitte på huk foran trommesettet når vi øver og speller live... Så jeg synes det høres "riktig" ut at cymbalene ikke er plassert en halvmeter over hodet mitt.er det ikke slik at Hlll forandrer seg noe lydmessig ved å komme seg opp på stativer menr å ha lest at dette er rom avhengig og ikke minst en subjektiv sak for lytterens egne preferanser
hehe bare fleiper litt serru er bare ikke vant til så små Klipsch Har sett en del som har de på stativ dog...stativhøytalere burde vel stå på stativ slik at de kommer i en litt ørevennlig høyde, de er jo ikke akkurat store selv Fortene har godt av og komme litt høyere...hvordan har du H III dine Crusty ? på gulv eller på stativer ??
Javel? Og i hvilket leksikon har du lest at HIII er stativhøyttalere?
Jepp, ser den.hehe bare fleiper litt serru er bare ikke vant til så små Klipsch Har sett en del som har de på stativ dog...stativhøytalere burde vel stå på stativ slik at de kommer i en litt ørevennlig høyde, de er jo ikke akkurat store selv Fortene har godt av og komme litt høyere...hvordan har du H III dine Crusty ? på gulv eller på stativer ??
Javel? Og i hvilket leksikon har du lest at HIII er stativhøyttalere?
Snart et helt døgn uten en eneste post? Er alle sammen på hyttetur?[/QUOT
Hvordan musikk er det dere spiller?Hehe, ja det gjenstår jo å se... Bassisten er jo helt rå ihvertfall.
Vi spiller (eksperimentell avantgarde) black metal. Bandet heter Dødheimsgard, er vel for såkalt spesielt interreserte...Hvordan musikk er det dere spiller?Hehe, ja det gjenstår jo å se... Bassisten er jo helt rå ihvertfall.
Var det så stor forskjell kontra Anni ?Var på besøk et par steder i går, for og høre på anleggene deres. Må si det var deilig å komme hjem igjen og sette seg ned foran Anni!
Vis vedlegget 213147
Hmm.. Dette var jo noe skikkelig bråk Fikk temmelig vondt i ørene gitt..Vi spiller (eksperimentell avantgarde) black metal. Bandet heter Dødheimsgard, er vel for såkalt spesielt interreserte...Hvordan musikk er det dere spiller?Hehe, ja det gjenstår jo å se... Bassisten er jo helt rå ihvertfall.
En liten smakebit fra ei eldre skive:
[video=youtube;vv2tdfaATAw]http://www.youtube.com/watch?v=vv2tdfaATAw[/vieo]
Takker, er jo litt av poenget det. Som sagt; for spesielt interesserte.Hmm.. Dette var jo noe skikkelig bråk Fikk temmelig vondt i ørene gitt..Vi spiller (eksperimentell avantgarde) black metal. Bandet heter Dødheimsgard, er vel for såkalt spesielt interreserte...Hvordan musikk er det dere spiller?Hehe, ja det gjenstår jo å se... Bassisten er jo helt rå ihvertfall.
En liten smakebit fra ei eldre skive:
[video=youtube;vv2tdfaATAw]http://www.youtube.com/watch?v=vv2tdfaATAw[/vieo]
Da var det jo flaks at dem passer så bra til størrelsen på Heresy. Jeg trodde det var skreddersøm, når jeg så hvordan topplata matchet høyttaleren. Sikkert en god ide å ha tunge, solide stativer på disse. Gleder meg til jeg får ordnet meg noen skikkelige til mine, men tror jeg kommer til å gå for noe litt høyere siden det er min smak.Stativene blei laget for cerwin Vega AT-100 i sin tid av en bekjent. De er overdimensjonert kanskje.. Max belastning er vel målt i tonn Avstanden fra Heresy til lytteposisjon er ca 4 meter. Så da treffer lyden meg litt bedre når de kommer litt opp. Spiller jo imponerende! Mangler ingenting her og bassen er feit som bare det!
Ja var flaks.. Ja 10 cm opp hadde sikker vert bedre, men kan ikke alltid få i pose og sekk. HeheDa var det jo flaks at dem passer så bra til størrelsen på Heresy. Jeg trodde det var skreddersøm, når jeg så hvordan topplata matchet høyttaleren. Sikkert en god ide å ha tunge, solide stativer på disse. Gleder meg til jeg får ordnet meg noen skikkelige til mine, men tror jeg kommer til å gå for noe litt høyere siden det er min smak.Stativene blei laget for cerwin Vega AT-100 i sin tid av en bekjent. De er overdimensjonert kanskje.. Max belastning er vel målt i tonn Avstanden fra Heresy til lytteposisjon er ca 4 meter. Så da treffer lyden meg litt bedre når de kommer litt opp. Spiller jo imponerende! Mangler ingenting her og bassen er feit som bare det!
Absolutt! Jeg tror at de aller fleste høyttalere spiller bedre og bedre, nettopp pga det du skriver der.Bare lurer.. er bassene på Heresy like stive når de er f.ex 10år gamle som når de er nye? Ser for meg att de spiller annerledes når de begynner å mykne opp hjemme hos de som spiller høy basstung musik. Grunne til jeg lurer er att jeg hadde noen JBL L-100 en periode, å på de kunne jeg bare med pusten blåse membranet i sving omtrent. De spilte som de skulle, bare veldig myke.
mvh Blodøks
Selvfølgelig !!Var det så stor forskjell kontra Anni ?Var på besøk et par steder i går, for og høre på anleggene deres. Må si det var deilig å komme hjem igjen og sette seg ned foran Anni!
Vis vedlegget 213147
Er nok forskjell på vinkling kontra stativ!Det er bare og få deg justerbare spikes, så har du den 10 centimetern på øret med engang.
LETT