Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Eg har eit ståandes i kjellaren. Ikkje utpakka enda.. Men til 1,5k så kjøpte eg berre eit. ;-)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Noe slikt jeg oxo tenkte. Heresy står for stereon , så kan de gi litt morro i filmene! Er jo så billig att jeg har ikke hjerte til å si nei til ett slikt tilbud. Hehe
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Eg har eit ståandes i kjellaren. Ikkje utpakka enda.. Men til 1,5k så kjøpte eg berre eit. ;-)
    kan du ikke se på de, føles kvaliteten ok? Er blitt veldig bevist på masseproduserte ting med samme utførelse men annet merke. Hehe. Nekter å tro klipsch har hivd seg på samme bølge. Dere kjenner sikkert til fence og proson++, det er laget av de tingene som dere finner i skuffen til mor. Litt papp noe ståltråd, limt sammen i ett kabinett laget av ispinner. Vinen som prater nå... Men ser det bra ut liksom? ;)
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Kan opne settet i morgo, så skal du få ein feedback på kvalitetfølelsen. ;-)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.109
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Horten
    God natt? Det er mårran nå. Kvinnfolk er no drit, bare så det er sagt... Hurra. Hehe. Sove nå.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da blir La Scalaene som ligger på finn reparert og lagt ut til salg igjen om en måned eller to av selgeren. Til en helt annen pris selvsagt.
    Arrgh! Elsker sånne prosjekter:mad:
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Hvor høy er denne listen som Heresy egentlig står på? Fikk de ikke med, tenkte å lage noen selv da. Trenger høyden forran å bak. Noen som gidder i frem med linjalen? Hehe mvh Øksa.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    242: Det lønner seg ikke å spille for høyt. Skal du ha nye, kontakter du Mono..
     
    J

    J.J

    Gjest
    Øksa...

    Lag dem slik det vil passe deg i lytteposisjon, nå har du jo alle muligheter for å lage custom risser til deg selv.
    Legg noe under fronten av H III til du finner den perfekte vinkelen for din del..
    Så er det bare og måle seg frem.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.586
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Øksa...

    Lag dem slik det vil passe deg i lytteposisjon, nå har du jo alle muligheter for å lage custom risser til deg selv.
    Legg noe under fronten av H III til du finner den perfekte vinkelen for din del..
    Så er det bare og måle seg frem.
    De skal vel ikke heves for mye heller,går ut over bassen?
    Når jeg fikk mine Forte ned til rett høyde låt alt så mye bedre :)

    O
     
    J

    J.J

    Gjest
    Her kommer jo egne preferanser inn, noen liker dem på gulvet... andrr på stativ.

    Risserne er jo bare kiler tross alt.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Det er klart, det er jo for å få økt bass responds.
    Men noen er villig til og ofre det ...
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.586
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ja jeg merket det,ble bedre bass her hos meg. Men også mellomtonen ble bedre når jeg fikk de ned,pluss at den kassa de sto på var helt død og jeg tror vel at
    det ikke er meningen i fra klipsch sin side at Forte skal stå sånn. Jeg har fortsatt store problemer med rommet og det må jeg gjøre noe med,går også med tanker om og bytte Onkyo M 5060 R med en rør poweramp,fikk litt lyst på det nå :)

    O
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Da blir La Scalaene som ligger på finn reparert og lagt ut til salg igjen om en måned eller to av selgeren. Til en helt annen pris selvsagt.
    Arrgh! Elsker sånne prosjekter:mad:
    Heh... til meg sa han at de var solgt, men at "de dukker nok sikkert opp igjen om en liten stund" eller noe sånt. 1-0 i luring til selger og sånn. :p
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    De står jo på stativene nå. Men har list på de rissene også. Men om de står på de rissene, vil ikke lyden smitte veldig nedover? Bor i blokk. Nå står de jo slik
     

    Vedlegg

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    609
    Antall liker
    181
    Ja jeg merket det,ble bedre bass her hos meg. Men også mellomtonen ble bedre når jeg fikk de ned,pluss at den kassa de sto på var helt død og jeg tror vel at
    det ikke er meningen i fra klipsch sin side at Forte skal stå sånn. Jeg har fortsatt store problemer med rommet og det må jeg gjøre noe med,går også med tanker om og bytte Onkyo M 5060 R med en rør poweramp,fikk litt lyst på det nå :)

    O
    Hva med å teste Onkyo ampen med en rør pre? Audio Valve kanskje..?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da blir La Scalaene som ligger på finn reparert og lagt ut til salg igjen om en måned eller to av selgeren. Til en helt annen pris selvsagt.
    Arrgh! Elsker sånne prosjekter:mad:
    Merkelig! Sa han hadde fått inn to bud på 15...
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.586
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ja jeg merket det,ble bedre bass her hos meg. Men også mellomtonen ble bedre når jeg fikk de ned,pluss at den kassa de sto på var helt død og jeg tror vel at
    det ikke er meningen i fra klipsch sin side at Forte skal stå sånn. Jeg har fortsatt store problemer med rommet og det må jeg gjøre noe med,går også med tanker om og bytte Onkyo M 5060 R med en rør poweramp,fikk litt lyst på det nå :)

    O
    Hva med å teste Onkyo ampen med en rør pre? Audio Valve kanskje..?
    kanskje det :)

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Heisan klipsch Fans. Jeg vurderer sterkt Klipsch Cornwall III da jeg savner live, brutalitet og basspunch i mitt system (som blir værende uansett, men vil ha et sett høyttalere som er noe helt anna :)).

    Ser ut ifra erfaringer hos andre at RF7-II ikke er i nærheten av Cornwall sin fyldige lyd, samtidig som at det er mer "punch" i CW. Mens RF7 II spiller litt mer "HIFI" og endel høyere.

    Var på demo av de største Tannoy høyttalerene hos Stereofil til 350.000kr... det er seff alt for mye. Men Klipsch CW ser jeg for meg gir meg mye av samme "gøy" faktoren :). Har hatt RF63 før, og ble ikke super imponert, men der var nok elektronikken noe skyld (Parasound A21 og Lyndorf DPA1). Nå er elektronikken:
    Classe CP800, Rogue M150 på B&W 804Diamond. Spiller HELT fantastisk i mine ører, men mangler liksom det morsome, som jeg ikke tror man kan få uansett om ejg hadde gått for f.eks BW 802diamond... Derfor vurderer jeg de langt rimelgere Corwallene :). Metallica, infected muschroom o.l. burde funke som f der?! ;).

    Ka du tru?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    cw lll er en jævlig artig ht imo :)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.586
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Heisan klipsch Fans. Jeg vurderer sterkt Klipsch Cornwall III da jeg savner live, brutalitet og basspunch i mitt system (som blir værende uansett, men vil ha et sett høyttalere som er noe helt anna :)).

    Ser ut ifra erfaringer hos andre at RF7-II ikke er i nærheten av Cornwall sin fyldige lyd, samtidig som at det er mer "punch" i CW. Mens RF7 II spiller litt mer "HIFI" og endel høyere.

    Var på demo av de største Tannoy høyttalerene hos Stereofil til 350.000kr... det er seff alt for mye. Men Klipsch CW ser jeg for meg gir meg mye av samme "gøy" faktoren :). Har hatt RF63 før, og ble ikke super imponert, men der var nok elektronikken noe skyld (Parasound A21 og Lyndorf DPA1). Nå er elektronikken:
    Classe CP800, Rogue M150 på B&W 804Diamond. Spiller HELT fantastisk i mine ører, men mangler liksom det morsome, som jeg ikke tror man kan få uansett om ejg hadde gått for f.eks BW 802diamond... Derfor vurderer jeg de langt rimelgere Corwallene :). Metallica, infected muschroom o.l. burde funke som f der?! ;).

    Ka du tru?
    Rogue og klipsch er nok veldig bra,har ikke hørt rogue men
    hørt mye bra om det :)

    O
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet hvordan Rega Brio-R ville passe sammen med Klipsch RF-52?

    Sånn teoretisk tror jeg det vil være bra. Men er det noen som ha lytteerfaring så fortell gjerne.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Heisan klipsch Fans. Jeg vurderer sterkt Klipsch Cornwall III da jeg savner live, brutalitet og basspunch i mitt system (som blir værende uansett, men vil ha et sett høyttalere som er noe helt anna :)).

    Ser ut ifra erfaringer hos andre at RF7-II ikke er i nærheten av Cornwall sin fyldige lyd, samtidig som at det er mer "punch" i CW. Mens RF7 II spiller litt mer "HIFI" og endel høyere.

    Var på demo av de største Tannoy høyttalerene hos Stereofil til 350.000kr... det er seff alt for mye. Men Klipsch CW ser jeg for meg gir meg mye av samme "gøy" faktoren :). Har hatt RF63 før, og ble ikke super imponert, men der var nok elektronikken noe skyld (Parasound A21 og Lyndorf DPA1). Nå er elektronikken:
    Classe CP800, Rogue M150 på B&W 804Diamond. Spiller HELT fantastisk i mine ører, men mangler liksom det morsome, som jeg ikke tror man kan få uansett om ejg hadde gått for f.eks BW 802diamond... Derfor vurderer jeg de langt rimelgere Corwallene :). Metallica, infected muschroom o.l. burde funke som f der?! ;).

    Ka du tru?
    Æ trur Cornwall bli bra, med minner du he mainnskit i bægge øra.

    :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Noen som vet hvordan Rega Brio-R ville passe sammen med Klipsch RF-52?

    Sånn teoretisk tror jeg det vil være bra. Men er det noen som ha lytteerfaring så fortell gjerne.
    Hadde en slik på RB-81 II. Godt med kontroll og nesten utømmelig volum. Etter husken var det en morsom og engasjerende kombinasjon. Klangen var mot det lune og en anelse feit og saftig bunn. Toppen var frempå og engasjerende men husker den ikke som skarp. Dette er en velprøvd kombinasjon som flere liker så en kan ikke trå feil her.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen som vet hvordan Rega Brio-R ville passe sammen med Klipsch RF-52?

    Sånn teoretisk tror jeg det vil være bra. Men er det noen som ha lytteerfaring så fortell gjerne.
    jeg synes det spillte veldig bra, sammen med rega spiller :) lyttet noen timer i butikk på det oppsettet
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jeg får snart en Dayens Menuetto for test her i stua. Kan vel nærmest sammenlignes direkte med Brio-R i størrelse, effekt og pris. Litt synd jeg ikke har hørt Brio'n enda. Hadde vært kult å gjort en direkte sammenligning.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Jeg får snart en Dayens Menuetto for test her i stua. Kan vel nærmest sammenlignes direkte med Brio-R i størrelse, effekt og pris. Litt synd jeg ikke har hørt Brio'n enda. Hadde vært kult å gjort en direkte sammenligning.
    litt spent på den jeg også.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jeg kjører en Dayens Menuetto på RF-52 II nå. Iforhodlt til Rega Brio R som jeg også har eid og brukt på Klipsch oppleves Dayens som litt slankere i bunnen. For min del synes jeg enkelte modeller i RF serien har for mye bass i bunn og denne forsterkeren slanker dem inn litt slik at det høres litt bedre ut i mine ører. Fin og god mellomtone og en generelt varm og lun gjengivelse over hele lydbildet. Toppen er vel noe avrundet, men oppleves avogtil som litt provoserende, smak og behag samt rommet spiller inn her. Jevnt over en av de bedre forsterkerne jeg har hørt på Klipsch RF serien som faktisk klarer å få dem til å låte behersket og musikalske. Dayens klarer å drive dem ok opp i volum, men jeg føler det slipper litt når volumet presses. Men dette kan også ha med at kassene begynner og svaie og bakveggen begynner og gi etter.

    Alt i alt, en meget fin og musikalsk forsterker som matcher fint til RF serien og faktisk gir dem smått hi-fi egenskaper. Dette er dog ikke forsterkeren du skal ha om du skal vekke villdyret i Klipsch RF serien, til det låter den litt for snilt, der er nok Rega Brio R ett bedre alternativ i samme prisklasse.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    412
    Antall liker
    251
    Torget vurderinger
    14
    Kan anbefale Rega Brio-r med Klipsch basert på hvordan det låter hjemme hos meg. Selv uten noen akustiske tiltak i stuen blir det aldri masete eller for "frempå". Hint av rør-lyd, iallefall sammen med Rega Dac og et lavt støynivå som passer Klipsch godt.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Kan anbefale Rega Brio-r med Klipsch basert på hvordan det låter hjemme hos meg. Selv uten noen akustiske tiltak i stuen blir det aldri masete eller for "frempå". Hint av rør-lyd, iallefall sammen med Rega Dac og et lavt støynivå som passer Klipsch godt.
    føler du den har nok power å gi? Kan du spille høyt om det trengs?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vet at RF-63 trenger lang innspillingstid, har hatt mine sine medio juni nå og har i grunn vært såre fornøyd, men den siste uken syns jeg plutselig sibilantene har blitt merkbart høyere og mer påtrengende(?) Byttet til Golden Dragon rør for ca 14 dager siden, men de burde være innspilt nå. Har ikke gjort noen endringer ellers som skulle tyde på at ting burde endre seg? Kan det ha noe med innspillingen og gjøre enda selv etter så lang tid?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt disse 1000timene i bakhodet, vet ikke hvor mange timer mine har fått, men noen hundre timer og vel så det er det ihvertfall blitt på høyt volum. Mener å ha lest at diskanten er litt bølgedal de første 1-150 timene, men trodde ikke at jeg skulle få en ny slik bølgedal? Bassen har strammet seg opp litt, men er samtidig blitt mer tilbaketrukket den siste tiden også, nesten så jeg undrer om noen har vært og koblet om noe inni der mens jeg har vært på jobb ;)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Har hatt disse 1000timene i bakhodet, vet ikke hvor mange timer mine har fått, men noen hundre timer og vel så det er det ihvertfall blitt på høyt volum. Mener å ha lest at diskanten er litt bølgedal de første 1-150 timene, men trodde ikke at jeg skulle få en ny slik bølgedal? Bassen har strammet seg opp litt, men er samtidig blitt mer tilbaketrukket den siste tiden også, nesten så jeg undrer om noen har vært og koblet om noe inni der mens jeg har vært på jobb ;)
    går det ikke Ann koble av bassene da. Teipe ei pute forran diskantene, finn ei evighetsliste på spotify å gnu på i ei uke i strekk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn