Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Er einig med deg Håkon, at ICE kan ha ein samenheng. Når du nevner det, noko som ikkje eg har tenkt på, så brukte eg squeezbox`en som kilde.
    Kjører selv med ICE på RF-7 og brodern også på sine RF-83, nå vet jeg ikke hvor høyt du spilte, men kan tenkes at det var rimelig maksimalt! Brodern har kjørt sine med ICE siden 2006/2007, ikke noe tull og høytalerne har fått sin dose med effekt opptil flere ganger. Jeg er obs på "problemet" og modererer meg litt selv, men har gitt flatt jern over lengre tid(det preampen klarer å gi) allikevel uten tull(vorspiel). Om det så skal være et ICE fenomen, så har jeg lagt merke til at ICE har en egenskap til å være rimelig rask og kontant i bassen. Å rive i filler membran kan kanskje ha en sammenheng med dette.

    Jeg vet flere har opplevd dette, også ved forsiktig bruk.

    Jeg vet at et nytt RF-7 element koster 4 lapper. Samme pris som for 1 par brukte tilsammen.
    Skjønnar kva du vil fram til. Da me delvis har hatt den her diskusjonen på eit anna forum.. :)
    Men eg ville aldri pr.i.dag "gambla" med å sett eit ICE trinn på mine Paladium P38. Eg likar å spele høgt, veldi høgt! ;-)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg hadde glatt tatt til meg de la scala hvis jeg hadde hatt lagringsplass, men den gang ei dessverre :( en annen sak er vel at jeg går på hue ut hvis jeg hadde dratt de inn i tillegg til det jeg har fra før :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ICE + KLIPSCH ER GAMBLING , hadde noen tilfeller selv med service for en del år tilbake når jeg selv solgte klipsch og det var ice vær bidige gang elementene var ødelagt
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Kan ikke noen bare kjøpe di klipsch epic cfene som ligger på finn , plager meg stort at di bare ligger der. Og ikke minst heilt utrolig at ikke noen har kjøpt di enda , og da meiner jeg ikke bare folk her på hfs men generelt.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce ..................... :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Er La Scala noe å ha? Var det ikke en her som sa de var det verste han hadde hatt/hørt? Jeg er halvveis frista, men da må de minimum garantert være bedre enn HIII for at det skal ha noe for seg. Og egentlig er det platespiller som står øverst på hifiprioriteringslista nå.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce Kjøp dem tce ..................... :cool:
    For og si det rett ut så er jeg blakk no , eller ikke sånn blakk. Men mye går til oppussing av hus + bilen har nylig vert inn til reperasjon 20000 kr bare der. Og så har jeg bestemt at plate spiller kommer først , så 1 center høyttaler til. Så har jeg planer i 2014 , mye går også inn til sparing :p
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.953
    Antall liker
    27.850
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Syntes de klipschene på finn er dyre jeg.. Ikke rart de ligger der..
    Det syns ikke jeg, forutsatt at de er tilnærmet strøkne. Ny-pris var ca. 60K for hele settet og byggekvaliteten er noe annet enn på RF-serien. En kamerat av meg har spilt utrolig mye og høyt på sine CF-4 siden midten av 90-tallet, uten noen problemer.

    PS: Jeg kjenner ikke selger hvis noen skulle tro det :)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Klipsch er jo verd hver krone uansett :cool: Hva slags center kan jeg bruke med Heresy om det skulle gå så galt att det blei kino allikevel. .?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Er La Scala noe å ha? Var det ikke en her som sa de var det verste han hadde hatt/hørt? Jeg er halvveis frista, men da må de minimum garantert være bedre enn HIII for at det skal ha noe for seg. Og egentlig er det platespiller som står øverst på hifiprioriteringslista nå.
    De spiller større enn Heresy på alle måter og har en helt overlegen mellomtone
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Er einig med deg Håkon, at ICE kan ha ein samenheng. Når du nevner det, noko som ikkje eg har tenkt på, så brukte eg squeezbox`en som kilde.
    Kjører selv med ICE på RF-7 og brodern også på sine RF-83, nå vet jeg ikke hvor høyt du spilte, men kan tenkes at det var rimelig maksimalt! Brodern har kjørt sine med ICE siden 2006/2007, ikke noe tull og høytalerne har fått sin dose med effekt opptil flere ganger. Jeg er obs på "problemet" og modererer meg litt selv, men har gitt flatt jern over lengre tid(det preampen klarer å gi) allikevel uten tull(vorspiel). Om det så skal være et ICE fenomen, så har jeg lagt merke til at ICE har en egenskap til å være rimelig rask og kontant i bassen. Å rive i filler membran kan kanskje ha en sammenheng med dette.

    Jeg vet flere har opplevd dette, også ved forsiktig bruk.

    Jeg vet at et nytt RF-7 element koster 4 lapper. Samme pris som for 1 par brukte tilsammen.
    Fire lapper for et element ??? Element til rf5 koster 800.- ferdig inn til norge og 1000.- hos audiokompaniet !
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Klipsch er jo verd hver krone uansett :cool: Hva slags center kan jeg bruke med Heresy om det skulle gå så galt att det blei kino allikevel. .?
    Ikke for å skryte, men jeg har tre Heresy sånn at jeg kan bruke en som senter hvis jeg havner på surroundkjøret igjen. Da har jeg isåfall lyst til å ha anlegget på ene sideveggen med lange høyttalerkabler, og kun ha tre høyttalere på gulvet under tv'en.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Angående disse La Scala'ene på finn. De nyere Heritage'ene er vel laget i MDF og ikke bjørkekryssfiner som tidligere. Hvordan er det å skru i dette da, siden det er sånn at disse må repareres? Blir det ikke bare spon og ødelagte hull hvis man skrur inn og ut mer enn en gang i MDF?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Det er litt annet å skru i MDF ja. Men vet man hvordan, så går det fint.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    J.J: Hvis det må byttes noen deler som sitter skrudd fast i MDF'en for å fikse dem?

    Når jeg tenker litt lenger fram, så tenker jeg at kanskje driverne sitter skrudd fast i bakkant av de respektive horna sine, og aldri er i kontakt med MDF... Hva med delefilterne, hvis de må byttes?

    Uansett tror jeg nok det er påkrevd med ganske mye skruing i MDF'en for å få de her opp og gå igjen. Føler det på meg.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Driverne sitter bak... og nå har jeg ikke sett LS II bakifra..men det er vel åpent bakfra i toppdelen.
    Og det med å skru i mdf er ikke noe problem om man bare tenker over hva man gjør.

    Det skal ikke være nødvendig med å skru noe i mdf i det her tilfellet tror jeg.
    Ikke blås opp problemer ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Hvis det er åpent bak, så er det antageligvis greit, for da kommer man sikkert greit til.
    Nå er det ikke alle av oss som skal drive og tenke gruble så mye hver gang vi gjør noe heller, da. Så kan være greit å være litt føre var hvis man skal jobbe med sarte og skjøre materialer som MDF :)

    Jeg blåser ikke opp problemer, jeg bare belyser ting som potensielt kan bli et problem og prøver å analysere det. ;)
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Min XW500 sub sluttet og virke, leverte den inn og det viste seg at det ikke fantes reservedeler til denne. Nye importøren av Klipsch var så greie at de overtok garantien på denne og jeg fikk erstattning. Nå har det seg slik at etter jeg fikk meg CWIII i hus har jeg ikke brukt subben til musikk, og den stod bare tilkoblet tv anlegget som var 2 stk små ht med 3,5toms element.. Hadde tenkt og selge subb og kjøpe lydplank eller noe. Så år jeg fikk erstatning av forhandler/importør var jo SB3 førstevalget.. 1stk SB3 står nå og sørger for at TV'en låter litt bedre...... Blir litt morsomt og høre med dagene som kommer om dette er noe....
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Løp og kjøp, minste problem og få fikset det der.
    Kunne tatt et "lite" lån og kjøpt de, men har for liten stue ������
    Bare kapp hull i stueveggen fest La Scalaene med fronten jevnt med veggen inne., så noen taksten på utvendig så har du de feteste in-wall høyttalerne på forumet ;)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.586
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Og der kom bassen!!!!!
    Tok av de svenske sokklene,duste svensken har jo lagd 14 hull i kassene

    Nå låter de som ForteII skal gjøre :)

    O
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    611
    Antall liker
    181
    Og der kom bassen!!!!!
    Tok av de svenske sokklene,duste svensken har jo lagd 14 hull i kassene

    Nå låter de som ForteII skal gjøre :)

    O
    Det tok sin tid kaptein. Lenge siden Gol mannen og jeg gav deg råd om det. Må høre etter.:) Artig når det sitter.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    696
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Og der kom bassen!!!!!
    Tok av de svenske sokklene,duste svensken har jo lagd 14 hull i kassene

    Nå låter de som ForteII skal gjøre :)

    O
    Det tok sin tid kaptein. Lenge siden Gol mannen og jeg gav deg råd om det. Må høre etter.:) Artig når det sitter.
    !! Jeg viste det ville komme, men ville ikke mase på deg... Nyt høyttalerne dine sånn de er ment de skal nytes. :)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.586
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Og der kom bassen!!!!!
    Tok av de svenske sokklene,duste svensken har jo lagd 14 hull i kassene

    Nå låter de som ForteII skal gjøre :)

    O
    Det tok sin tid kaptein. Lenge siden Gol mannen og jeg gav deg råd om det. Må høre etter.:) Artig når det sitter.
    !! Jeg viste det ville komme, men ville ikke mase på deg... Nyt høyttalerne dine sånn de er ment de skal nytes. :)

    Det er helt sikkert,alt ble jo bedre :)
    Det var jo en jævla jobb og få de av,28 skruer og masse sikaflex. Pluss at de ser jo helt grusome ut unner :-[

    O
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    611
    Antall liker
    181
    Og der kom bassen!!!!!
    Tok av de svenske sokklene,duste svensken har jo lagd 14 hull i kassene

    Nå låter de som ForteII skal gjøre :)

    O
    Det tok sin tid kaptein. Lenge siden Gol mannen og jeg gav deg råd om det. Må høre etter.:) Artig når det sitter.
    !! Jeg viste det ville komme, men ville ikke mase på deg... Nyt høyttalerne dine sånn de er ment de skal nytes. :)
    Viktig poeng der Gol mannen. Hørte for en del år tilbake Forte på noen stativer tilkobla noen enorme monoblokker som for øvrig varma noe hinsides. Rævsvetten sildra . Låt meget bra, men synes de låt minst like bra på orginal soklene.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Hva mener dere ett par store altec horn Er verd? er fra en serie som visstnok heter Manta-rey. Spiller fra 500-20.000hz. Han vil ha 3000 for filterene. Noen som har peiling?

    Mvh Øksa
     
    Sist redigert:
    J

    J.J

    Gjest
    Du må spørre i Klipsch uvennerstråden.... :rolleyes:

    Mantaray er vel ordet du leter etter ??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn