Jeg kjører en Dayens Menuetto på RF-52 II nå. Iforhodlt til Rega Brio R som jeg også har eid og brukt på Klipsch oppleves Dayens som litt slankere i bunnen. For min del synes jeg enkelte modeller i RF serien har for mye bass i bunn og denne forsterkeren slanker dem inn litt slik at det høres litt bedre ut i mine ører. Fin og god mellomtone og en generelt varm og lun gjengivelse over hele lydbildet. Toppen er vel noe avrundet, men oppleves avogtil som litt provoserende, smak og behag samt rommet spiller inn her. Jevnt over en av de bedre forsterkerne jeg har hørt på Klipsch RF serien som faktisk klarer å få dem til å låte behersket og musikalske. Dayens klarer å drive dem ok opp i volum, men jeg føler det slipper litt når volumet presses. Men dette kan også ha med at kassene begynner og svaie og bakveggen begynner og gi etter.
Alt i alt, en meget fin og musikalsk forsterker som matcher fint til RF serien og faktisk gir dem smått hi-fi egenskaper. Dette er dog ikke forsterkeren du skal ha om du skal vekke villdyret i Klipsch RF serien, til det låter den litt for snilt, der er nok Rega Brio R ett bedre alternativ i samme prisklasse.