For genuin musikkglede så er det Heresy som tells... at det er masse krefter er bare en fordel. At H III kun trives med med rør er en myte, Men seff er det ofte en god match.
Ja, jeg blir rent trist når jeg tenker på all musikkgkleden jeg går glipp av med mine RF-63!
NOT!
Morsommere høyttalere skal man IMNSHO lete lenge etter. Det samme gjelder Heresy, men hva som er "best" av dem er en smakssak. Jeg vil ikke bytte mine 63 i Heresy, selv om det er mer "fullblods" her inne å bare like Heritage-serien.
Ta det med ro, Dazed, du er slett ikke aleine om å ha RF63 som favoritt. Jeg har hatt RF63, Heresy og Cornwall (i tillegg til en del andre Klipsch + en rekke testede varianter), og jeg liker også RF63 bedre enn noen annen Klipsch jeg vet om. Ikke fordi den objektivt sett er bedre, men fordi jeg liker det den driver med på de aller fleste felter. Det jeg fascineres mest over, er at den responderer så intenst på kvalitet i kilde og forsterker, det er nesten grenseløst hvor langt du får dem til å gå, om bare kjeden foran er bra nok. Hør den med det ypperste av interstage-forsterkere, klasse A kraftpakker, eller ekstreme AB transistortrinn, de som ikke overraskes over voldsomhet, kraft og eleganse, er jaggu godt vant. Det interessante er da også at med "normale" forsterkere eller surroundreceivere, så låter de i grunn ikke mer enn en hårsbredd bedre enn RF82. Men i det øyeblikket kvaliteten i kjeden går opp, blir 63 med, mens 82 står tilbake og skjønner ikkeno.
Mvh
Håkon Rognlien