Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hei folkens og god sommer!

    Jeg har ett par Rf63 som jeg kun (pr nå) har mulighet til å ha i ett mindre rom i kjelleren. Sliter litt med plasseringen. Di spiller nydelig men bass trykk blir nærmest borte. Noen som har ideer eller tips til plassering eventuelt demping? HT står på fliser med medfølgende spikes.

    Mvh Aleksander
    Tegne opp eller bilder av rom er greit for gode tips ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens og god sommer!

    Jeg har ett par Rf63 som jeg kun (pr nå) har mulighet til å ha i ett mindre rom i kjelleren. Sliter litt med plasseringen. Di spiller nydelig men bass trykk blir nærmest borte. Noen som har ideer eller tips til plassering eventuelt demping? HT står på fliser med medfølgende spikes.

    Mvh Aleksander
    Det betyr enten kansellering, eller ikke innspilt høyttaler.

    Kansellering:
    Mål opp rommet, og sett høyttaleren på 1/3 av rommets lengde, sett deg selv på 2/3. Da hører du hvilken bass de leverer.

    Innspilling:
    Disse høyttalerne trenger reell juling for å åpne seg skikkelig. Omtrentlig 1 kilowattime må til. Sett dem på terrassen og arranger hageparty med solid forsterkerkraft, så har du ordnet saken på en kveld.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    IMG_0224.jpg


    HT har 46cm til hjørnene da di nå står veldig vinklet inn mot lytte posisjon. Har prøvd å ha dem rett og med mindre vinkel, nærmere vegg, lengre fra vegg. Er mur rundt hele med en bua utgang til høyre, panel på vegger og ekte tregulv som jeg regner med ligger tett på grunnmuren.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Dissa har blitt brukt i ett hjemmekino system og lite brukt så kan være det. 200-500timer kan det vel fort ta før dem åpner seg.. står på en strømsterk cayin nå.. bro kobla så skal få nok strøm skal levere rundt 320-360w x 2 i 8ohm
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens og god sommer!

    Jeg har ett par Rf63 som jeg kun (pr nå) har mulighet til å ha i ett mindre rom i kjelleren. Sliter litt med plasseringen. Di spiller nydelig men bass trykk blir nærmest borte. Noen som har ideer eller tips til plassering eventuelt demping? HT står på fliser med medfølgende spikes.

    Mvh Aleksander
    Høyttalerne er kapable til bra bass, de, så dette har med plassering av høyttalere og/eller lytteposisjon å gjøre.

    Hva er dimensjonene på rommet, og hvordan er høyttalere og lytteposisjon plassert?

    Så vidt meg bekjent følger det ikke med spikes til rf-63, men de har gjenger til spikes/føtter. Uten disse har de små gummiputer på beina som er helt greie å la de stå på. Spikes er ikke til noen nytte IMNSHO. ;)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    * Tilte høytalerne så de lener seg bakover.
    - Mere bass om en flytter høytaler nærmere bakvegg, men helst unngå det.


    * Flytte sweetspott fremover og bakover.
    - Minst 1 meter fra bakvegg.
    - Kjør audyssey mellom hver gang.
    - Og kjør alle pungter i kalibreringen om det er det.
    - Det er nevnt 2/3 del...


    * Dempe 1. refleksjoner
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mtp. Den store åpningen på høyre vegg lurer jeg på om det går an å rotere hele oppsettet 90 grader mot klokka, så høyttalerne kommer på veggen til venstre på tegningen? Og kanskje flytte høyttalerne nærmere hverandre/lengre fra sideveggene, og lengre ut på gulvet. I min erfaring bør baflene på rf-63 stå minst rundt en meter fra frontveggen.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Vis vedlegget 449083

    HT har 46cm til hjørnene da di nå står veldig vinklet inn mot lytte posisjon. Har prøvd å ha dem rett og med mindre vinkel, nærmere vegg, lengre fra vegg. Er mur rundt hele med en bua utgang til høyre, panel på vegger og ekte tregulv som jeg regner med ligger tett på grunnmuren.
    RF 63 trenger mye rom rundt seg, vist du klarer dra di lengst mulig fra side veggene og dra di lenger ut i fra veggen opp til 1 meter vist du kan det, så vinkler du inn mot lytte posisjon. Viktig og prøve seg litt fram plassering er alfa omega.

    Imagine
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    IME er ikke avstand til sidevegg så kritisk, men selvsagt må det være litt luft rundt. Toe-in er viktig. Sikt de på skuldrene til lytteren i sweetspot som et utgangspunkt. På tegningen ser det ut som man ikke har noen lytteposisjon i senter heller, som hadde gjort meg gal. ;)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Min stol står midt i rommet :) skal juster litt til å komme med tilbakemelding.. men hva tenker dere om spikes på skiverfliser? Sånn står dem nå
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Min stol står midt i rommet :) skal juster litt til å komme med tilbakemelding.. men hva tenker dere om spikes på skiverfliser? Sånn står dem nå
    Hvis det er skiferfliser av stein du mener så ville jeg prøvd med et mykere underlag, sånn rent intuitivt.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Flott lyd og bassen er mer på plass men har hatt bassen framme sånn her før og den blir litt grøtete.. har hatt samme oppsettet i annet rom med en helt annen opplevelse.. men kjerring setter ned foten for rockefoten. Noen flere ideer? Altså lyden er helt klart bedre, bare mangler siste lille finishen

    Prøve 63'ene på en Nad 218 først å da fikk jeg vreng i bassen.. kan det tyde på at dem ikke er helt spilt inn?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Flott lyd og bassen er mer på plass men har hatt bassen framme sånn her før og den blir litt grøtete.. har hatt samme oppsettet i annet rom med en helt annen opplevelse.. men kjerring setter ned foten for rockefoten. Noen flere ideer? Altså lyden er helt klart bedre, bare mangler siste lille finishen

    Prøve 63'ene på en Nad 218 først å da fikk jeg vreng i bassen.. kan det tyde på at dem ikke er helt spilt inn?
    Lite sansynlig.

    RF-63 er sultne; de forlanger ganske mye av forsterkerne sånn kvalitetsmessig. Normalt vil vel 218 fikse lasten greit, men man vet vel aldri.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    For ikke vreng med cayin på høyere volum og mer lydtrykk :) hva tror du om de spikes jeg bruker? Bare droppe dem?

    Jeg kjører recivern i direct med Restorer på HQ da jeg får lyd fra en ps4 pr nå. Har prøvd med CD noe som ikke ga noe bedre resultat. Men føler jeg er veldig nærme nå! Smilet blir bredere og bredere :)

    Skal åsså kjøpe en ny strøm kabel til cayin og en bedre hdmi kabel.. har dette noe for seg eller prøver de bare å selge i butikkene? :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kansellering:
    Mål opp rommet, og sett høyttaleren på 1/3 av rommets lengde, sett deg selv på 2/3. Da hører du hvilken bass de leverer.
    Det er vel ikke gitt at dette gir riktig plassering?
    Nei, men det forhindrer kansellering av bassen.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det kommer an på romdimensjonene. Ved en eller annen frekvens (i bassen i et normalt stort rom) vil man få en kvartbølgekansellering uansett. Engitt andel av romlengden kan neppe være noen fasit slik jeg forstår det.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Ja, själv kör jag med 1/5 av rummet och det fungerar mycket bra! Jag har även testat 1/3 och det fungerar kanske ännu bättre, men då får man vara beredd att acceptera en ganska så kontroversiell utformning av hela rummet.

    Hei folkens og god sommer!

    Jeg har ett par Rf63 som jeg kun (pr nå) har mulighet til å ha i ett mindre rom i kjelleren. Sliter litt med plasseringen. Di spiller nydelig men bass trykk blir nærmest borte. Noen som har ideer eller tips til plassering eventuelt demping? HT står på fliser med medfølgende spikes.

    Mvh Aleksander
    Det betyr enten kansellering, eller ikke innspilt høyttaler.

    Kansellering:
    Mål opp rommet, og sett høyttaleren på 1/3 av rommets lengde, sett deg selv på 2/3. Da hører du hvilken bass de leverer.

    Innspilling:
    Disse høyttalerne trenger reell juling for å åpne seg skikkelig. Omtrentlig 1 kilowattime må til. Sett dem på terrassen og arranger hageparty med solid forsterkerkraft, så har du ordnet saken på en kveld.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.200
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Om rommet er 3,45 × 3,6m så har du garantert noen heftige kanselleringer å hamle opp med. Det er dessverre ikke noe hverken plassering eller Audessy kan gjøre noe med...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selvsagt kan plassering av høyttalere påvirke kanselleringer.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Om rommet er 3,45 × 3,6m så har du garantert noen heftige kanselleringer å hamle opp med. Det er dessverre ikke noe hverken plassering eller Audessy kan gjøre noe med...
    Poenget er å få best mulig lyd i dette rommet. Må være mulig å få ganske bra lyd selv i ett så lite rom?
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Jodå, det går allt att få till ett OK ljud. Det handlar om att prova många positioner, både högtalares förhållande till alla väggar, tak och golv inverkar på ljudet och var du sitter i förhållande till högtalarna har stor inverkan på vad du hör just precis där. Tänk små förändringar (när du väl har hittat en grundposition) när du testar och använd samma referens, just för att ha koll på just varje förändring i ljudet. Eventuellt behöver du kanske sätta till lite akustiska åtgärder. I mitt förra rum hade jag måtten 3.60 x 4.10 m2 - jag höll på i ett halvår innan jag fick till en OK läsning som jag kunde leva med :) trägen vinner. Det kommer inte av sig självt, våga prova och ge inte upp. Ibland är det bra att ta paus också. Akustik och välljud är INTE enkelt.

    En sak som jag har lärt mig under några år nu som jag har hållit på. Basåtergivning - alla låtar och all musik har INTE den där basen och "kroppen" i ljudet som man kanske tror (och vill ;) ). Man bör inte försöka lägga till något som inte finns där. Tyvärr, men å andra sidan belönas man (om man lyckas med akustiken något sånär) rikligt med välljud från andra produktioner i vilka man har lyckats riktigt med att skapa bra djup/bredd/höjd = 3D). Men igen, favoritmusiken låter ibland inte fullt så bra som man skulle önska. Detta är min erfarenhet.
    Lycka till!
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jodå, det går allt att få till ett OK ljud. Det handlar om att prova många positioner, både högtalares förhållande till alla väggar, tak och golv inverkar på ljudet och var du sitter i förhållande till högtalarna har stor inverkan på vad du hör just precis där. Tänk små förändringar (när du väl har hittat en grundposition) när du testar och använd samma referens, just för att ha koll på just varje förändring i ljudet. Eventuellt behöver du kanske sätta till lite akustiska åtgärder. I mitt förra rum hade jag måtten 3.60 x 4.10 m2 - jag höll på i ett halvår innan jag fick till en OK läsning som jag kunde leva med :) trägen vinner. Det kommer inte av sig självt, våga prova och ge inte upp. Ibland är det bra att ta paus också. Akustik och välljud är INTE enkelt.

    En sak som jag har lärt mig under några år nu som jag har hållit på. Basåtergivning - alla låtar och all musik har INTE den där basen och "kroppen" i ljudet som man kanske tror (och vill ;) ). Man bör inte försöka lägga till något som inte finns där. Tyvärr, men å andra sidan belönas man (om man lyckas med akustiken något sånär) rikligt med välljud från andra produktioner i vilka man har lyckats riktigt med att skapa bra djup/bredd/höjd = 3D). Men igen, favoritmusiken låter ibland inte fullt så bra som man skulle önska. Detta är min erfarenhet.
    Lycka till!
    Takk, jeg skal prøve meg fram litt :) nå fikk jeg fjerna det skapet som stod bak i rommet så rommet ble plutselig litt større så får vi se når nabolaget våkner til liv så jeg kan teste litt :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hva mente du egentlig med innspilling av 63'ene? 1 tusenwatt time? :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Hva mente du egentlig med innspilling av 63'ene? 1 tusenwatt time? :)
    Jeg mente at før de slipper seg skikkelig løs, bør det omsettes en effektmengde tilsvarende omlag 1 kiloWattime. Sagt på en annen måte: Spiller du med ca. 1 Watt må den ha musikk i 1000 timer. Spiller du med gjennomsnittlig 20 Watt (og det er høyt med RF-63!) behøver du 50 timer. Har du hagefest, bruker du vel kvelden, sånn omtrentlig.

    Vi også nevne at RF-63 har en periode i løpet av innspillingen, der den låter regelrett ubehagelig. Men slapp bare av, den roer seg fint ned etter hvert.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Etter noen runder med høyttaler bytter lurer jeg på å skaffe klipsch igjen.
    Har hatt cornwall,lascala,Khorn,rf7 mkll, osv. Men tankene går nå til palladium p37f evt p38f
    Har nå T+A tci 1re som jeg egentlig er fornøyd med ,men klipsch rykker i byttefoten ogjen.:)
    Noen som har hatt noen av de palladium og evt hvordan de er sammenlignet med de øvrige klipsch jeg har hatt.
    Ligger noen palladium p37f til 45k på finn og har vært i kontakt med selger,men er ikke 45k litt drøyt for p37f fra 2010 ? Ser også at det ligger p38f til 49.995,- brukt fra oslohofisenter.. noen inspill settes pris på :)
    Mvh. Fraiser
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Cornwall var i mine ører helt konge. 3 element spilte som 1. Og det spilte musikk!! Selv med Nad c356 spilte dem veldig bra. Ekstremt på mcintosh. Fantastisk på Accuphase. ;) driiit dårlig på karan ksa400, som spilte helt fantastisk på B&w generelt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har tips til audyssey? Ble veldig tam og flat lyd.
    Nå kjenner jeg ikke Audyssey spesielt godt (har hatt noen receivere med ymse varianter for noen år tilbake), men har benyttet forskjellige varianter over romkorreksjon på Klipsch ved noen anledninger. Hver eneste gang har resultatet vært nettopp det du beskriver; dynamikken dør.

    Men det kan godt være det har kommet nyere og bedre løsninger som unngår nevnte problem.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei. Etter noen runder med høyttaler bytter lurer jeg på å skaffe klipsch igjen.
    Har hatt cornwall,lascala,Khorn,rf7 mkll, osv. Men tankene går nå til palladium p37f evt p38f
    Har nå T+A tci 1re som jeg egentlig er fornøyd med ,men klipsch rykker i byttefoten ogjen.:)
    Noen som har hatt noen av de palladium og evt hvordan de er sammenlignet med de øvrige klipsch jeg har hatt.
    Ligger noen palladium p37f til 45k på finn og har vært i kontakt med selger,men er ikke 45k litt drøyt for p37f fra 2010 ? Ser også at det ligger p38f til 49.995,- brukt fra oslohofisenter.. noen inspill settes pris på :)
    Mvh. Fraiser
    Personlig så liker jeg Heritage mer enn Palladium og de er også sykt tungdrevne
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har tips til audyssey? Ble veldig tam og flat lyd.
    Nå kjenner jeg ikke Audyssey spesielt godt (har hatt noen receivere med ymse varianter for noen år tilbake), men har benyttet forskjellige varianter over romkorreksjon på Klipsch ved noen anledninger. Hver eneste gang har resultatet vært nettopp det du beskriver; dynamikken dør.

    Men det kan godt være det har kommet nyere og bedre løsninger som unngår nevnte problem.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja det ble helt stille i fjøset her så det måtte jeg bare skru av gitt.
    Nå står anlegget på hele dagen så får vi se om 63'ene løsner :)

    Lurer litt på om ikke Denon holder litt igjen.. mulig det bare er meg.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Har vært igjennom hele heritage linja så derfor nyskjerrig på palladium.-) Har dp A1 så det skal sikkert holde. Men er mest nyskjerrig på helheten i lydbilde på palladium kontra feks heritage. Spiller ikke dundrende høyt lengre og er mer på kvaliteter som dybde ,perpektiv. Husker cornwall som en god høyttaler men ble litt snevert om jeg ikke husker feil(er noen år og amper/ht siden)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har tips til audyssey? Ble veldig tam og flat lyd.
    Nå kjenner jeg ikke Audyssey spesielt godt (har hatt noen receivere med ymse varianter for noen år tilbake), men har benyttet forskjellige varianter over romkorreksjon på Klipsch ved noen anledninger. Hver eneste gang har resultatet vært nettopp det du beskriver; dynamikken dør.

    Men det kan godt være det har kommet nyere og bedre løsninger som unngår nevnte problem.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja det ble helt stille i fjøset her så det måtte jeg bare skru av gitt.
    Nå står anlegget på hele dagen så får vi se om 63'ene løsner :)

    Lurer litt på om ikke Denon holder litt igjen.. mulig det bare er meg.
    Siden du selv trekker det fram: Jeg har til gode å høre potensialet i RF-63 med hjemmekinoreceivere, dessverre. Kvalitet!!! Det er hva RF-63 ber om. De kan bli med deg overraskende langt, bare du ikke sparer på kruttet på signal- og forsterkersiden.
    Solid strømforsyning, hurtighet, gjennomsiktighet, gjerne mye kraft nedover, men da med rå kontroll. Det jeg nettopp beskrev, har en lei tendens til å koste en del penger, dessverre...
    Skal allikevel sies at det finnes et par snarveier som trekker det hele rimelig langt uten å koste noe omkring et billån.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har tips til audyssey? Ble veldig tam og flat lyd.
    Nå kjenner jeg ikke Audyssey spesielt godt (har hatt noen receivere med ymse varianter for noen år tilbake), men har benyttet forskjellige varianter over romkorreksjon på Klipsch ved noen anledninger. Hver eneste gang har resultatet vært nettopp det du beskriver; dynamikken dør.

    Men det kan godt være det har kommet nyere og bedre løsninger som unngår nevnte problem.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja det ble helt stille i fjøset her så det måtte jeg bare skru av gitt.
    Nå står anlegget på hele dagen så får vi se om 63'ene løsner :)

    Lurer litt på om ikke Denon holder litt igjen.. mulig det bare er meg.
    Siden du selv trekker det fram: Jeg har til gode å høre potensialet i RF-63 med hjemmekinoreceivere, dessverre. Kvalitet!!! Det er hva RF-63 ber om. De kan bli med deg overraskende langt, bare du ikke sparer på kruttet på signal- og forsterkersiden.
    Solid strømforsyning, hurtighet, gjennomsiktighet, gjerne mye kraft nedover, men da med rå kontroll. Det jeg nettopp beskrev, har en lei tendens til å koste en del penger, dessverre...
    Skal allikevel sies at det finnes et par snarveier som trekker det hele rimelig langt uten å koste noe omkring et billån.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Satt å kikka litt på en Electrocompaniet ECI 2 er dette noe som kan funke på klipsch?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    IMG_0227.jpg


    Prøver meg fram litt med demping i hjørnene bak HT. Vanskelig å si om det hjalp noe

    Skal selvfølgelig gjøres penere hvis det har noe effekt :)
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Ja det ble helt stille i fjøset her så det måtte jeg bare skru av gitt.
    Nå står anlegget på hele dagen så får vi se om 63'ene løsner :)

    Lurer litt på om ikke Denon holder litt igjen.. mulig det bare er meg.
    Siden du selv trekker det fram: Jeg har til gode å høre potensialet i RF-63 med hjemmekinoreceivere, dessverre. Kvalitet!!! Det er hva RF-63 ber om. De kan bli med deg overraskende langt, bare du ikke sparer på kruttet på signal- og forsterkersiden.
    Solid strømforsyning, hurtighet, gjennomsiktighet, gjerne mye kraft nedover, men da med rå kontroll. Det jeg nettopp beskrev, har en lei tendens til å koste en del penger, dessverre...
    Skal allikevel sies at det finnes et par snarveier som trekker det hele rimelig langt uten å koste noe omkring et billån.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Satt å kikka litt på en Electrocompaniet ECI 2 er dette noe som kan funke på klipsch?
    Antakelig ikke helt ueffen, den kombinasjonen der. Jeg har spilt med stor glede på en kombinasjon av ECI-3 på RF-3 Mk2, veldig god match. MEN: RF-63 er en mye vanskeligere last, som utfordrer forsterkeren betraktelig. ECI-2 har rett klang, og en fornuftig strømforsyning, så det er absolutt muligheter der. Tror også den jobber i kl. A opp til noen Watt, det betyr at den blir varm og god, dessuten betyr det at den får med seg en viss "magi" og strålende hurtighet. Den må med andre ord plasseres med en del luft rundt seg, så den ikke blir for varm. Videre er det jo sånn at ECI-2 er noen år, og siden de jobber litt i klasse A, må man overveie å bytte kondensatorer på den, sjekk med noen som kjenner denne forsterkeren godt før handel, i så fall.

    Kvalifisert gjetting: ECI-2 / FR-63 er en morsom og hardtslående kombinasjon.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja det ble helt stille i fjøset her så det måtte jeg bare skru av gitt.
    Nå står anlegget på hele dagen så får vi se om 63'ene løsner :)

    Lurer litt på om ikke Denon holder litt igjen.. mulig det bare er meg.
    Siden du selv trekker det fram: Jeg har til gode å høre potensialet i RF-63 med hjemmekinoreceivere, dessverre. Kvalitet!!! Det er hva RF-63 ber om. De kan bli med deg overraskende langt, bare du ikke sparer på kruttet på signal- og forsterkersiden.
    Solid strømforsyning, hurtighet, gjennomsiktighet, gjerne mye kraft nedover, men da med rå kontroll. Det jeg nettopp beskrev, har en lei tendens til å koste en del penger, dessverre...
    Skal allikevel sies at det finnes et par snarveier som trekker det hele rimelig langt uten å koste noe omkring et billån.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Satt å kikka litt på en Electrocompaniet ECI 2 er dette noe som kan funke på klipsch?
    Antakelig ikke helt ueffen, den kombinasjonen der. Jeg har spilt med stor glede på en kombinasjon av ECI-3 på RF-3 Mk2, veldig god match. MEN: RF-63 er en mye vanskeligere last, som utfordrer forsterkeren betraktelig. ECI-2 har rett klang, og en fornuftig strømforsyning, så det er absolutt muligheter der. Tror også den jobber i kl. A opp til noen Watt, det betyr at den blir varm og god, dessuten betyr det at den får med seg en viss "magi" og strålende hurtighet. Den må med andre ord plasseres med en del luft rundt seg, så den ikke blir for varm. Videre er det jo sånn at ECI-2 er noen år, og siden de jobber litt i klasse A, må man overveie å bytte kondensatorer på den, sjekk med noen som kjenner denne forsterkeren godt før handel, i så fall.

    Kvalifisert gjetting: ECI-2 / FR-63 er en morsom og hardtslående kombinasjon.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for hjelpen! Får se hva jeg ender opp med :)

    Som jeg la ut bilde av over så prøver jeg å "runde" av rommet litt å se om jeg får bedre lyd :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å bruke ECI-2 som forforsterker til cayin!? Er det andre forforsterkere i denne pris klassen som er verdt å ta en titt på?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn