Da var et par Forte II plassert i heimen, og etter 2 døgn med musikk, må jeg betegne meg som klipschvenn.
Disse spiller med makt88 som power og Tandberg Tr1000 som pre. Måtte bruke litt mere tonekontroller for å få lyden dit jeg ville, enn med mine gamle høyttalere(kirksaeter200), men tonekontrollene er jo til for å brukes.
Stoort lydbilde, trykk og kraft. Kan spille langt over ørenes smertegrense, og fremdeles lyder det fantastisk. Det er her det største problemet ligger; ønsket om å dra på. ;D Syns til og begynne med at diskanten var for skarp\dominerende, men det har kommet seg. Vet ikke om det kan ha noe å si at de har vært lite brukt i noen år.Tror de er kjøpt i 94, så de burde være innspilt. Men med forsiktig demping av diskant med tonekontroll, og litt + på bassen i tillegg er jeg så langt kjempefornøyd. Har ikke eksperimentert med avstand til bakvegg enda.Bassen har dybde,punch og kontroll. Noen mente vel her at ma`en ikke ville ha kontroll med bassen, men her er jeg positivt overrasket. Kan kanskje ha noe å si at kassen er ekstra oppstaget inni og at delefilter skal være oppgradert.Visstnok med større spoler bla.I sokkelen er det støpt inn et eller annet komposittmateriale, som også skulle bidra til tyngde\stabilitet. Har ikke sjekka delefilteret selv enda,her spilles det musikk. ;D