Beklager sent svar
Budsjettet er nok ikke det største. Blir nok mer bitt av basillen når han får noe som driver de noenlunde i hus, ser hva de er kapabel til.
Rotel er aktuelt akkurat nå mtp på hva man får opp mot ikke så alt for mange kronene.
De behøver solid strømforsyning (men utgangseffekten er ikke så viktig), og det har dessverre en tendens til å koste. Jeg personlig ville sett mot brukt, japansk MOS-FET. Yamaha, Marantz etc. Eller, siden det er så mye i handelen, stor produktutvikling, og dermed latterlig lave priser, hva med å går for en kinoreceiver for en 2 - 3 generasjoner siden? Disse kan som oftest settes opp for å gi best mulig 2-kanals lyd, og da har de solid strømforsyning, og god dynamikk. Dessuten har de innebygged DAC, og det meste du kan drømme om av muligheter.
Ligger f.eks. en Marantz PM-KI Pearl Lite på Finn til 5000,-. 12 kilo, 70 Watt. Du finner også noen solide Yamaha-forsterkere der. Og en haug med tidligere toppmodeller av receivere.
EDIT: Ligger også en Yamaha A-S1000 der til en svært fornuftig pris. Den hadde jeg nok gått for selv, om jeg var på lavbudsjett med et par Klipsch i hus!
Mvh
Håkon Rognlien