Nopp.gubben skrev:Men... Ingen som har lest om tweaket vedr. Heresy ?
Hvor har du hørt om det ?
/jan
Nopp.gubben skrev:Men... Ingen som har lest om tweaket vedr. Heresy ?
Oppdatering fra Heresy til Heresy III,xo's.Continuo skrev:
Fant et bilde på nettet.Øivind skrev:Satt å så litt på film her på lørdagen.
Det var igrunn en ny opplevelse med disse raske lettdrevne elementene. Morro.
Begynner å friste endel med en sånn flat tv og en sub (Surroundforsterker, senter- og bakhøyttalere skal jeg ikke ha).
Men det blir uansett en god stund til. En liten "shenk" må jeg ha, litt nye rør, ene signalkabelen er lånt, kanskje litt reperasjoner på pre`en, spikes/dempeføtter, duk på bordet , osv osv.... Men litt på sikt hadde det vært morro med litt film også.
Jeg trengte ikke lete på nettet...FallenA skrev:Fant et bilde på nettet.Øivind skrev:Satt å så litt på film her på lørdagen.
Det var igrunn en ny opplevelse med disse raske lettdrevne elementene. Morro.
Begynner å friste endel med en sånn flat tv og en sub (Surroundforsterker, senter- og bakhøyttalere skal jeg ikke ha).
Men det blir uansett en god stund til. En liten "shenk" må jeg ha, litt nye rør, ene signalkabelen er lånt, kanskje litt reperasjoner på pre`en, spikes/dempeføtter, duk på bordet , osv osv.... Men litt på sikt hadde det vært morro med litt film også.
Cornwall I, og en modifisert Cornwall som center.
Pent var det dog ikke
Edit:
Han må virkelig strekke seg for å nå opp til vinylriggen oppe til høyre i bildet
Kan du ikke prøve Klipsch parts?Rotekroken skrev:Er det noen som har link til et sted i utlandet man kan få tak i deler til Klipsch.?
Noen som leverer litt raskere enn det man kan få her i Norge.!
Øhhh.. me snakke english.?Continuo skrev:Kan du ikke prøve Klipsch parts?Rotekroken skrev:Er det noen som har link til et sted i utlandet man kan få tak i deler til Klipsch.?
Call Klipsch parts at 01-800-554-7724
Gratulerer så mye med Klipsch!Canutus skrev:Hei
Kjøpte meg nyrlig er par brukte RP 5, for å prøve rør og horn som dere skriver side opp og ned om.
Hadde jo rør, men mangla horna, he he.
Men er nå meget positivt overrasket over hvor mye golyd som kom ut av denne krabaten.
Fant en gammel test ifra 2000, hvor det står at disse kostet i Dannmark ca.11000 dkr.
Ser nå at RP 81 ligger rundt 5-6000 nkr, om jeg ikke tar helt feil. Så om kvaliteten på de nyeste utgavene er like bra eller bedre, så må jo dette være et absolutt best buy? I hvertfall for de som liker dynamisk og levende lyd.
Alltid 8ohmCanutus skrev:Hadde først koblet de på 4 ohms utgangene på ampen, da var det rimlig flatt og kjedelig.
Men når jeg fikk koblet over på 8 ohm ble trøkk og ikke minst bass.
Desverre ja.Canutus skrev:Men la også påfallende merke til at på feks. mange av dagens "moderne" innspillinger, så brukes det mye kompressorer som gjør at musikken mister mye dynamikk.
Ja og nei.Mest nei,MC275 er absolutt ingen sinkeCanutus skrev:Men er overrasket over hvor bra dette fungerte med MC275.
KT-88 er mat for Klipsch, så det vil jeg tro funker bra, MC275 er jo veldig bra.Canutus skrev:Joda absolutt.
Hadde først koblet de på 4 ohms utgangene på ampen, da var det rimlig flatt og kjedelig.
Men når jeg fikk koblet over på 8 ohm ble trøkk og ikke minst bass.
Bassen ble bedre en antatt, men det var jo dynamiken som virkelig tok av.
Satt på ei skive med relativt rolig musikk, hvor trommisen pluselig slår relativt hardt på en av tammene.
Da skvatt jeg så jeg hoppa i stolen. Men er overrasket over hvor bra dette fungerte med MC275.
Synes de gir et klart og åpent lydbilde som økte i alle rettninger i forhold til referansen min, spesielt høyden. Men må etterhvert koble tilbake til mine MA GR20, før jeg kan gi et mere nøyansert syn.
Men la også påfallende merke til at på feks. mange av dagens "moderne" innspillinger, så brukes det mye kompressorer som gjør at musikken mister mye dynamikk.
Kommer sikkert mye ann på vilke "deler" det gjelder, men om du tenker på div. til heritage serien er vel Bob Crites en kar som har det meste hjertet begjærer på lager. Rask og effektiv handel.Rotekroken skrev:Er det noen som har link til et sted i utlandet man kan få tak i deler til Klipsch.?
Hørt mye bra om den karen derBHO skrev:Kommer sikkert mye ann på vilke "deler" det gjelder, men om du tenker på div. til heritage serien er vel Bob Crites en kar som har det meste hjertet begjærer på lager. Rask og effektiv handel.
Har følgende påstand fra osirisaudio..BHO skrev:Kommer sikkert mye ann på vilke "deler" det gjelder, men om du tenker på div. til heritage serien er vel Bob Crites en kar som har det meste hjertet begjærer på lager. Rask og effektiv handel.Rotekroken skrev:Er det noen som har link til et sted i utlandet man kan få tak i deler til Klipsch.?
Korrekt.Rotekroken skrev:Så når Audiocompaniet da sier at han har ventet 6 måneder på deler, så stemmer ikke det heeeeelt over ens med virkeligheten kanskje.?
Sitter i skrivende stund og hører på Eva Cassidy, og mangler IKKE mellomtonenFallenA skrev:Nå begynner sakene å sitte her ja
Mangler bare en ting som jeg kommer på......Nemlig mellomtonen. Fy som jeg savner mellomtonen
Mangler en del kjøtt på beina kan man trygt si. Håper at dette er noe som kommer seg en god del til!
Tålmodighet unge mann,tålmodighetFallenA skrev:Men jeg savner allikevel den gode mellomtonen som jeg er vant til (bortskjemt med), og jeg lever virkelig i håpet....
Er vel samme horn på Cornwall som på Heresy? GLED DEG! ;DFallenA skrev:At "bassboosten" på +3db hjelper litt i mellomtone området kan indikere at mellomtonen trenger en stund til ja. Men jeg savner allikevel den gode mellomtonen som jeg er vant til (bortskjemt med), og jeg lever virkelig i håpet....
Mens vi andre er litt "større" på det ;DContinuo skrev:Er vel samme horn på Cornwall som på Heresy? GLED DEG! ;D
Du er i det humorristiske hjørnet forstår jeg?JanR skrev:Mens vi andre er litt "større" på det ;DContinuo skrev:Er vel samme horn på Cornwall som på Heresy? GLED DEG! ;D
/jan
Continuo skrev:Du er i det humorristiske hjørnet forstår jeg?JanR skrev:Mens vi andre er litt "større" på det ;DContinuo skrev:Er vel samme horn på Cornwall som på Heresy? GLED DEG! ;D
/jan
;Drolfozzy skrev:Continuo skrev:Du er i det humorristiske hjørnet forstår jeg?JanR skrev:Mens vi andre er litt "større" på det ;DContinuo skrev:Er vel samme horn på Cornwall som på Heresy? GLED DEG! ;D
/jan
Ikke bry deg om det. Kjeften er på størrelse som mellomtonehornet, og lyden er som diskanten.
He he......små-horn alt sammen altså? ;D ;Drolfozzy skrev:Continuo skrev:Du er i det humorristiske hjørnet forstår jeg?JanR skrev:Mens vi andre er litt "større" på det ;DContinuo skrev:Er vel samme horn på Cornwall som på Heresy? GLED DEG! ;D
/jan
Ikke bry deg om det. Kjeften er på størrelse som mellomtonehornet, og lyden er som diskanten.
Akkurat.Øivind skrev:Plutselig tilbake med bilder og slikt.