- Ble medlem
- 12.02.2016
- Antall liker
- 1.213
voldsomt mye mer effekt enn man trenger?
Ice er dårlig match så gå heller for noe med god strømforsyning, ikke se så mye på wattHar et par Klipsch RF-82 mk2 i kjellergymmet som spiller sammen med en R-112SW.. benyttes til (trenings)musikk og TV/Film.
Har hatt en Primare DVDI10 alt i ett spiller/forsterker til nå men vet av erfaring også fra andre høyttalere at den er noe blodfattig og har kvittet meg med den og er på leit etter et alternativ.
Tenker ren effektforsterker siden jeg har en DDRC-24 som forforsterker med romkorreksjon.
Kikker på en Icepower 2x1200AS1 på finn som jeg mistenker kan riste liv i sakene... tanker rundt dette?
Innspill til andre konkrete brukte forsterkere mottas med iver og glede.
Billigere er bedre da jeg på sikt vi gå for kinooppsett i rommet.
Er vel også tilbud nå om dagene på Icepower amp'er fra han som bygger og selger på Finn.no.Har et par Klipsch RF-82 mk2 i kjellergymmet som spiller sammen med en R-112SW.. benyttes til (trenings)musikk og TV/Film.
Har hatt en Primare DVDI10 alt i ett spiller/forsterker til nå men vet av erfaring også fra andre høyttalere at den er noe blodfattig og har kvittet meg med den og er på leit etter et alternativ.
Tenker ren effektforsterker siden jeg har en DDRC-24 som forforsterker med romkorreksjon.
Kikker på en Icepower 2x1200AS1 på finn som jeg mistenker kan riste liv i sakene... tanker rundt dette?
Innspill til andre konkrete brukte forsterkere mottas med iver og glede.
Billigere er bedre da jeg på sikt vi gå for kinooppsett i rommet.
Ja man kan få nok, men aldri for myeKan man få nok?
De er tiltenkt bruk til Sub-prosjekt senere....kankje
Den aktuelle forsterkeren kommer opprinnelig derfra, men brukt.Er vel også tilbud nå om dagene på Icepower amp'er fra han som bygger og selger på Finn.no.![]()
dårlig match hvordan?Ice er dårlig match så gå heller for noe med god strømforsyning, ikke se så mye på watt
ikke med mindre man vil risikere å plutselig brenne alle spolene på noen sekunder under forvarsel. alle høyttalere oppgis med en max effekt av en grunn. hifimarkedet mener det aldri er nok, mens i PA bransjen såvitt jeg vet bruker man ofte ikke mer effekt enn systemet kalkulert skal håndtere.Kan man få nok?
Har hørt en god klasse D på Klipsch og det er Spec til over 100 lapper! Er nok en grunn til at de med mest fartstid innen Klipsch ofte velger rør, klasse A eller klasse A/b med Mosfet men er jo fritt og velge selvMens vi venter så kan vi jo spekulere litt:
Jeg tipper at siden det refereres til <god strømforsyning>, så tenkes det antagelig på tunge ringkjernetrafo-apparater.![]()
Hvorfor det er en bedre match kan man jo lure på....
Jeg har da ikke prøvd ICE på mine Klipsch RP-280F, men de spiller noe sinnsykt med en Crown XLS-amp.![]()
Men, ifølge mange her inne så er det jo kun slik at man skal stole på og høre med egne ører hva som låter bra.Har hørt en god klasse D på Klipsch og det er Spec til over 100 lapper! Er nok en grunn til at de med mest fartstid innen Klipsch ofte velger rør, klasse A eller klasse A/b med Mosfet men er jo fritt og velge selv![]()
Det finner jeg snart ut, romslige mengder icepower snart på vei.Trodde alt låt bra med Klipsch![]()
Nja. Ble faktisk litt skuffa over Harman Kardon hk980 på mine rp280... Men for dem som ikke liker lyst lydbilde må det være en innertierTrodde alt låt bra med Klipsch![]()
Hvis man liker litt «treg» lyd som låter varmt og laidback kan HK980 anbefalesNja. Ble faktisk litt skuffa over Harman Kardon hk980 på mine rp280... Men for dem som ikke liker lyst lydbilde må det være en innertier![]()
Det kan bli meget bra, IcePower er faktisk ganske varm i klangen, varmere enn ec aw250 og ec aw180.Det finner jeg snart ut, romslige mengder icepower snart på vei.
Ble litt voldsomt ja. Men er anlegg t til unga... Så får stå slik en stund.Hvis man liker litt «treg» lyd som låter varmt og laidback kan HK980 anbefales![]()
Helt enig! Jeg spiller sjelden musikk som har noe liv under 30-35hz så midtbassen er langt viktigere for meg!Jeg har Klipsch R-112SW som jeg bruker til film i surroundoppsettet med RP-280F som fronter. Fungerer suverent til film, smeller i soffaen når det er action i filmen.
Hatt min i 3 år nå, slår seg av og på ved signal. Ingen trøbbel sålangt.
Men bruker ikke sub'en ifm 2-kanals musikk.
Da trøkker 280'ene i stua mi nok til at absolutt ingenting mangler i hverken bunn eller mellomtone.(Sony STR-DN1080 receiver)
På min Sony av-receiver så kan jeg ikke spille 2-kanal/stereo med sub. Sub er kun med når jeg spiller på alle høyttalerene++, og det låter fett som fy det.Enig i at 280 trøkker bra. Men jeg er ute etter det lille ekstra helt nede i frekvensområdet, fra 20 til 35 Hz ca. Litt mer guff der, da er det gøy å spille! Vil R-112SW levere til musikk i et slikt tilfelle, tror du?
Nei.Viktigste er at det blir smekk, trøkk, dynamikk eller hva man liker å kalle det
Jeg har en Sony dn 1080 receiver,modusen stereo med sub på min heter Direct.På min Sony av-receiver så kan jeg ikke spille 2-kanal/stereo med sub. Sub er kun med når jeg spiller på alle høyttalerene++
Hadde to r112sw tidligere i et stereo oppsett. Det spilte helt fantastisk på musikk. Knall sub for pengeneEnig i at 280 trøkker bra. Men jeg er ute etter det lille ekstra helt nede i frekvensområdet, fra 20 til 35 Hz ca. Litt mer guff der, da er det gøy å spille! Vil R-112SW levere til musikk i et slikt tilfelle, tror du?
Men i (Pure) Direct så virker kanskje ikke romkorreksjonen?Jeg har en Sony dn 1080 receiver,modusen stereo med sub på min heter Direct.
Pure Direct er uten romkorreksjon og uten sub,Direct er med romkorreksjon og med sub.Men i (Pure) Direct så virker kanskje ikke romkorreksjonen?![]()
Sony'en (min) har nå bare Direct mener jeg, så spørsmålet er ev om romkorreksjonen er med i denne modus.Pure Direct er uten romkorreksjon og uten sub,Direct er med romkorreksjon og med sub.
2 channel modusen den første modusen er med romkorreksjon men uten sub.
Støttes 100%Etter flere runder med Dirac, REW og ører ligger nå subben ute på finn.. korrigerte høyttalere uten sub høres bedre ut enn med sub.
Det enkleste er ofte det beste?
Bra du kom imål og at det spiller bra!Etter flere runder med Dirac, REW og ører ligger nå subben ute på finn.. korrigerte høyttalere uten sub høres bedre ut enn med sub.
Det enkleste er ofte det beste?