|
Testet Brio på La Scala og det ble for pågående i lyden for meg men vet ikke hvordan Aethos er i forholdHei.
Noen som har erfaring med Rega Aethos sammen med Klipsch Heresy IV (kan være at andre Heresy versjoner og Forte/Cornwall også har nogenlunde lik deling av mellomtone og kan være på samme liste).
Ta gjerne kontakt på PM så tar vi det derfra.
Lyden på musikk er veldig bra, men jeg har en kraftig trafodur i mellomtonehornet på den ene kanalen når det ikke spilles musikk. Så derfor jeg gjerne vil høre om andre som har hatt eller hørt denne komboen, Aethos og Heresy IV også har det eller om det er noe galt med min. Godt hørbart fra ca 2 meter med god hørsel.Testet Brio på La Scala og det ble for pågående i lyden for meg men vet ikke hvordan Aethos er i forhold
Har byttet om på kablerTrafodur, da snakker vi om 50 Hz som er hørbar kun på den ene kanalen?
Bytta om på høyttalerkablene så det er verifisert at det flytter seg til andre høyttaleren? (aka om problemet ligger i høyttaler eller utgang på amp)
Bytta om på innsignalene til amp/byttet kilde og verifisert om det er kilde som er problemet?
Vært på rep 2x uten bedring.Da høres det ut som det er selve forsterkeren som har problem.
Neste steg er vel da å lage en reklamasjon imot selger/fabrikant om den er innenfor 5 år.
Hvis de ikke klarer å fikse feil innen rimelig tid kan du heve kjøpetVært på rep 2x uten bedring.
Mono kan ikke hoste opp noe tilsvarende å teste mot, kanskje bare bestille en ny for å teste hjemme hos meg og sende i retur innen angrerett har utløpt. Da kan jeg i hvertfall konstantere om det er forskjell på min kontra ny...
Verksted har konstantert at det er trafostøy.
Her er lyden.
![]()
18. desember 2023
youtube.com
Ja jeg vil gjerne prøve en annen Aethos, før jeg gir meg, for lyden når musikk spilles er veldig bra.Hvis de ikke klarer å fikse feil innen rimelig tid kan du heve kjøpet
Har lest om støy og «crackle» på ene kanalen på Aethos.
Hadde en hjemme for test, den var stille, kun litt mer sus i ene kanal enn den andre.
Fikk ikke testet den på Heresy, kun på ProAc D18.
Edit: hørte på videoen din nå, det hørtes ikke bra ut, hadde aldri kunnet leve med det! Hørtes ut som kortslutning.
Ligger en grei mal Her du kan bruke til klage.
Jeg har kjøpt den brukt i sommer av en som kjøpte den av butikk januar i år, hadde vært demo i butikk. Har kvitteringen fra januar.Hev kjøpet.
Tror det ikke er helt rett frem nei.Går det bra og heve kjøp når man er andre eier?
SelvsagtGår det bra og heve kjøp når man er andre eier?
Har testet uten noe annet enn strøm på input, ingen forskjell, testet hos andre, testet hos verksted, samme resultat.Merkelig. Kan det være noe du har koble til Aathos'en som lager en "lei" sløyfe? Vært litt på "bucketlista" mi den der.. men det der er ikke bra.. samtidig som jeg alltid har vært litt tvilsom til Rega sin kvalitet på elektronikk.
Husk, at uten bilder har det ikke skjeddKjøpte et par RP-600M mk1 og satt opp med 2 subber. Må si det er sykt mye for pengene. Overraskende mye faktisk. Selv ved siden av HT til mange ganger prisen gjør de seg slett ikke bort.
Ja Tannoyene. Hadde noen flotte egenskaper og en litt bedre allrounder, la til litt fylde i mellomtonen og bassen så dårligere innspillinger fungerer greit, i mitt rom så føles faktisk ikke bassen dypere så muligens derfor jeg sjelden savner bass på Klipschene. Tannoy har også flott dynamikk og ‘live’ følelse men i langt mindre skalaGodt å se at Tannoy ble solgt @amason. Antar at du beholder La Scala litt til da![]()
Uten at jeg kjenner detaljene i kjøpsforholdet.Selvsagt
(1) Kjøperen kan gjøre krav som følge av mangel gjeldende mot et tidligere salgsledd, for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren. |
(2) Ved salg mellom enkeltpersoner når kjøpet ikke hovedsakelig er knyttet til deres næringsvirksomhet, kan kjøperen uansett avtale også gjøre krav gjeldende mot tidligere yrkessalgsledd etter forbrukerkjøpsloven § 35. |
nice
Eide en slik en periode. Disse ble bygget fra 2010 og et par-tre år fremover.Har en SW 311 sub, noen som husker når de ble produsert, solgt?
Eventuelt hva som fulgte med?
Mvh
Tidligere angrende La Scala eier.
Jeg startet min reise med et par the Sixes og en Rega P1disse overrasket meg i positiv forstand
Jeg som sa hifi var blitt så dyrt
Her får du høyttalere i ekte valnøtt, forsterker(e) og dac + fjernkontroll og kabler til 7995,- !
Vis vedlegget 999335
Vis vedlegget 999337
The Sixes er gateway drug inn i Klipsch verdenJeg startet min reise med et par the Sixes og en Rega P1
Den er vel som du kan forvente, funker, men en separat er jo fort bedre...The Sixes er gateway drug inn i Klipsch verden
Er phono inngangen brukbar?
Som Forte-eier, er jeg selv i tenkeboksen på å skaffe meg et par The Sixes til stuen. Tror madammen kan godta de ved tv'en, og jeg kan få nyte Klipsch-lyd i stua også.disse overrasket meg i positiv forstand
Jeg som sa hifi var blitt så dyrt
Her får du høyttalere i ekte valnøtt, forsterker(e) og dac + fjernkontroll og kabler til 7995,- !