Klipsch Venner

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Hei.

    Noen som har erfaring med Rega Aethos sammen med Klipsch Heresy IV (kan vÊre at andre Heresy versjoner og Forte/Cornwall ogsÄ har nogenlunde lik deling av mellomtone og kan vÊre pÄ samme liste).

    Ta gjerne kontakt pÄ PM sÄ tar vi det derfra.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Hei.

    Noen som har erfaring med Rega Aethos sammen med Klipsch Heresy IV (kan vÊre at andre Heresy versjoner og Forte/Cornwall ogsÄ har nogenlunde lik deling av mellomtone og kan vÊre pÄ samme liste).

    Ta gjerne kontakt pÄ PM sÄ tar vi det derfra.
    Testet Brio pÄ La Scala og det ble for pÄgÄende i lyden for meg men vet ikke hvordan Aethos er i forhold
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Testet Brio pÄ La Scala og det ble for pÄgÄende i lyden for meg men vet ikke hvordan Aethos er i forhold
    Lyden pÄ musikk er veldig bra, men jeg har en kraftig trafodur i mellomtonehornet pÄ den ene kanalen nÄr det ikke spilles musikk. SÄ derfor jeg gjerne vil hÞre om andre som har hatt eller hÞrt denne komboen, Aethos og Heresy IV ogsÄ har det eller om det er noe galt med min. Godt hÞrbart fra ca 2 meter med god hÞrsel.
    Nesten ikke hÞrbart pÄ 2-veis Klipsch.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Trafodur, da snakker vi om 50 Hz som er hÞrbar kun pÄ den ene kanalen?
    Bytta om pÄ hÞyttalerkablene sÄ det er verifisert at det flytter seg til andre hÞyttaleren? (aka om problemet ligger i hÞyttaler eller utgang pÄ amp)
    Bytta om pÄ innsignalene til amp/byttet kilde og verifisert om det er kilde som er problemet?
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Trafodur, da snakker vi om 50 Hz som er hÞrbar kun pÄ den ene kanalen?
    Bytta om pÄ hÞyttalerkablene sÄ det er verifisert at det flytter seg til andre hÞyttaleren? (aka om problemet ligger i hÞyttaler eller utgang pÄ amp)
    Bytta om pÄ innsignalene til amp/byttet kilde og verifisert om det er kilde som er problemet?
    Har byttet om pÄ kabler
    Det er uavhengig av input
    Det er ikke strĂžm relatert inn til forsterker
    Det er stille pÄ hodetelefonutgang
    Det er uavhengig av volum
    Med mute er det stille
    Har prĂžvd flere steder i hus og andre steder
    PrĂžvd med flere hĂžyttalere, 2-veis skjuler det godt, men 3-veis horn...
    Andre forsterkere (rĂžr, Elex-r og Brio r) koblet til samme kabler har ingen trafodur.

    SÄ det jeg trenger Ä vite er om det er as designed og vanlig pÄ 3-veis horn eller om jeg mÄ ta det videre med importÞr/verksted. SÄ derfor jeg etterlyser andre med erfaring med samme kombo.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Da hĂžres det ut som det er selve forsterkeren som har problem.
    Neste steg er vel da Ă„ lage en reklamasjon imot selger/fabrikant om den er innenfor 5 Ă„r.
    VÊrt pÄ rep 2x uten bedring.
    Mono kan ikke hoste opp noe tilsvarende Ä teste mot, kanskje bare bestille en ny for Ä teste hjemme hos meg og sende i retur innen angrerett har utlÞpt. Da kan jeg i hvertfall konstantere om det er forskjell pÄ min kontra ny...

    Verksted har konstantert at det er trafostĂžy.

    Her er lyden.

     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    VÊrt pÄ rep 2x uten bedring.
    Mono kan ikke hoste opp noe tilsvarende Ä teste mot, kanskje bare bestille en ny for Ä teste hjemme hos meg og sende i retur innen angrerett har utlÞpt. Da kan jeg i hvertfall konstantere om det er forskjell pÄ min kontra ny...

    Verksted har konstantert at det er trafostĂžy.

    Her er lyden.

    Hvis de ikke klarer Ă„ fikse feil innen rimelig tid kan du heve kjĂžpet
    Har lest om stÞy og «crackle» pÄ ene kanalen pÄ Aethos.
    Hadde en hjemme for test, den var stille, kun litt mer sus i ene kanal enn den andre.
    Fikk ikke testet den pÄ Heresy, kun pÄ ProAc D18.

    Edit: hÞrte pÄ videoen din nÄ, det hÞrtes ikke bra ut, hadde aldri kunnet leve med det! HÞrtes ut som kortslutning.

    Ligger en grei mal Her du kan bruke til klage.
     
    Sist redigert:

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Hvis de ikke klarer Ă„ fikse feil innen rimelig tid kan du heve kjĂžpet
    Har lest om stÞy og «crackle» pÄ ene kanalen pÄ Aethos.
    Hadde en hjemme for test, den var stille, kun litt mer sus i ene kanal enn den andre.
    Fikk ikke testet den pÄ Heresy, kun pÄ ProAc D18.

    Edit: hÞrte pÄ videoen din nÄ, det hÞrtes ikke bra ut, hadde aldri kunnet leve med det! HÞrtes ut som kortslutning.

    Ligger en grei mal Her du kan bruke til klage.
    Ja jeg vil gjerne prÞve en annen Aethos, fÞr jeg gir meg, for lyden nÄr musikk spilles er veldig bra.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Merkelig. Kan det vÊre noe du har koble til Aathos'en som lager en "lei" slÞyfe? VÊrt litt pÄ "bucketlista" mi den der.. men det der er ikke bra.. samtidig som jeg alltid har vÊrt litt tvilsom til Rega sin kvalitet pÄ elektronikk :p.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Merkelig. Kan det vÊre noe du har koble til Aathos'en som lager en "lei" slÞyfe? VÊrt litt pÄ "bucketlista" mi den der.. men det der er ikke bra.. samtidig som jeg alltid har vÊrt litt tvilsom til Rega sin kvalitet pÄ elektronikk :p.
    Har testet uten noe annet enn strÞm pÄ input, ingen forskjell, testet hos andre, testet hos verksted, samme resultat.

    Det eneste jeg Þnsker er Ä fÄ testet med samme oppsett, dvs. Rega Aethos koblet til Klipsch Heresy IV og sÄ med min Aethos, tror kanskje Soundgarden i Oslo kan vÊre de som har dette inne, men har ikke lyst til Ä involvere alt for mange enda...
     
    Sist redigert:

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    KjĂžpte et par RP-600M mk1 og satt opp med 2 subber. MĂ„ si det er sykt mye for pengene. Overraskende mye faktisk. Selv ved siden av HT til mange ganger prisen gjĂžr de seg slett ikke bort.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    KjĂžpte et par RP-600M mk1 og satt opp med 2 subber. MĂ„ si det er sykt mye for pengene. Overraskende mye faktisk. Selv ved siden av HT til mange ganger prisen gjĂžr de seg slett ikke bort.
    Husk, at uten bilder har det ikke skjedd😁
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Godt Ă„ se at Tannoy ble solgt @amason. Antar at du beholder La Scala litt til da 😁
    Ja Tannoyene. Hadde noen flotte egenskaper og en litt bedre allrounder, la til litt fylde i mellomtonen og bassen sĂ„ dĂ„rligere innspillinger fungerer greit, i mitt rom sĂ„ fĂžles faktisk ikke bassen dypere sĂ„ muligens derfor jeg sjelden savner bass pĂ„ Klipschene. Tannoy har ogsĂ„ flott dynamikk og ‘live’ fĂžlelse men i langt mindre skala
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    22
    Antall liker
    62
    Sted
    KĂžlis
    Uten at jeg kjenner detaljene i kjĂžpsforholdet.


    Se kjĂžpsloven (LOV-1988-05-13-27)

    Kapittel XIV. Krav mot tidligere salgsledd.
    § 84.VilkÄr for krav mot tidligere salgsledd
    (1) KjÞperen kan gjÞre krav som fÞlge av mangel gjeldende mot et tidligere salgsledd, for sÄ vidt tilsvarende krav pÄ grunn av mangelen kan gjÞres gjeldende av selgeren.
    (2) Ved salg mellom enkeltpersoner nÄr kjÞpet ikke hovedsakelig er knyttet til deres nÊringsvirksomhet, kan kjÞperen uansett avtale ogsÄ gjÞre krav gjeldende mot tidligere yrkessalgsledd etter forbrukerkjÞpsloven § 35.


    § 35.Krav mot tidligere salgsledd mv.
    Forbrukeren kan gjÞre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for sÄ vidt tilsvarende krav pÄ grunn av mangelen kan gjÞres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet.

    Avtale i tidligere salgsledd som innskrenker selgerens eller en annen erververs krav, kan ikke gjĂžres gjeldende overfor forbrukerens krav etter fĂžrste ledd i stĂžrre utstrekning enn det som kunne vĂŠrt avtalt mellom forbrukeren og selgeren.

    Reklamasjonsreglene i § 27 gjelder tilsvarende for krav etter denne paragrafen.

    Forbrukeren kan pÄ samme vilkÄr som i fÞrste til tredje ledd gjÞre sitt krav som fÞlge av en mangel gjeldende mot en yrkesutÞver som etter avtale med selgeren eller tidligere ledd har utfÞrt arbeid pÄ tingen.

    Forbrukeren kan ogsÄ gjÞre krav gjeldende etter reglene i lov 13. mai 1988 nr. 27 om kjÞp § 84 fÞrste ledd, hvis dette gir forbrukeren stÞrre rettigheter enn det som fÞlger av paragrafen her.

    Tidligere salgsledd kan ikke motregne overfor forbrukeren med krav mot selgeren.
     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    3.223
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Har en SW 311 sub, noen som husker nÄr de ble produsert, solgt?
    Eventuelt hva som fulgte med?
    Mvh
    Tidligere angrende La Scala eier.
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Har en SW 311 sub, noen som husker nÄr de ble produsert, solgt?
    Eventuelt hva som fulgte med?
    Mvh
    Tidligere angrende La Scala eier.
    Eide en slik en periode. Disse ble bygget fra 2010 og et par-tre Ă„r fremover.
    SE: https://2d73e25b29782b6d6766-9c8af5...kcdn.com/SW311CutSheet_635042119696960000.pdf

    De hadde en god del trÞbbel med BASH-forsterkeren, samt displayet, sÄ de var noksÄ ustabile. Disse er ikke de heftigste Klipsch-sub'ene, de er mer i midten av deres sortiment fra den tiden. I dag eier jeg modellen under (SW-310), denne er mye av det samme, men har noe mindre peak-effekt, samt er uten 311's programmer og tilhÞrende display. 310 fungerer helt lytefritt, og sÄ vidt jeg har forstÄtt er denne mer stabil i drift enn sin stÞrre slektning.
    Det er flere Klipsch sub'er som vil overgÄ 311 i prestasjoner; let etter de med hÞy peakeffekt og stivt oppheng. Jeg snakker da om peak over 1 kW og 10" eller stÞrre element. Det finnes en og annen pÄ Finn innimellom.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    LÄter veldig bra her nÄ!
    Spiller av denne spill listen, ja jeg vet det er Spotify, men det funker som bare detđŸ€©

    IMG_1730.png
     

    rĂžrsus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    230
    Antall liker
    353
    Veldig positivt overrasket her jeg sitter! Hovedanlegget mĂ„tte vike for juletreet, og pga. latskap har jeg ikke orket Ă„ flytte det tilbake, men erstattet det med noe jeg kjĂžpte for konfirmasjonspengene mine tilbake i 1986. Testet med 2 forskjellige rĂžrforsterkere, og det spilte virkelig engasjerende og fint! De er oppgraderte med nye diskanter fra Crites. LĂ„nte en Heed LaGrange av Moiz for Ă„ se hvor bra dette kan bli, og den er nĂ„ minđŸ€© Glad jeg ikke har solgt disse!
    Helt strÞkne Klipsch KG 4, spÞrs om ikke disse mÄ fÄ bli stÄende en periode. Kona er ogsÄ fornÞyd med Ä slippe de andre mastodontene som man kan se teip merkene etter pÄ gulvet. Neste skritt blir og oppgradere de gamle delefilterene.
    20240212_194732.jpg
    20240212_194839.jpg
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    disse overrasket meg i positiv forstand👍😎
    Jeg som sa hifi var blitt sĂ„ dyrt😂
    Her fÄr du hÞyttalere i ekte valnÞtt, forsterker(e) og dac + fjernkontroll og kabler til 7995,- !



    IMG_1744.jpeg

    IMG_1741.jpeg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg startet min reise med et par the Sixes og en Rega P1
    The Sixes er gateway drug inn i Klipsch verden😎
    Er phono inngangen brukbar?

    Siden jeg alikevel mÄtte pakke vekk Heresy pga en (enda) altfor rampete kattunge, og jeg savnet Klipsch lyden, hadde jeg en lengre session pÄ Soundgarden med Sixes mot the Nines. PÄ hifi parameter var the Nines veldig bra, nesten litt for bra. The Sixes var som den litt ville ungdomen mens the Nines var den mer voksne korrekte faren. Kunne levd godt med begge, men siden dette blir midlertidig og de etterpÄ havner hos ungene eller treningsrom/garasje passet the Sixes bedre og til en helt annen pris.
    Jeg er imponert hvor mye spilleglede det er i The Sixes, og pÄ tv/film lÄter det mye bedre enn Sonos Beam 2.
    Har ryddet litt i ledningene i dag😊


    IMG_1746.jpeg
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Bare oppgradere til Nine og selge de pÄ gulvet?
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    disse overrasket meg i positiv forstand👍😎
    Jeg som sa hifi var blitt sĂ„ dyrt😂
    Her fÄr du hÞyttalere i ekte valnÞtt, forsterker(e) og dac + fjernkontroll og kabler til 7995,- !
    Som Forte-eier, er jeg selv i tenkeboksen pĂ„ Ă„ skaffe meg et par The Sixes til stuen. Tror madammen kan godta de ved tv'en, og jeg kan fĂ„ nyte Klipsch-lyd i stua ogsĂ„. 😊
     
    Sist redigert:
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn