Takk alle sammen! ;DFallenA skrev:DÆVEN!
Gratulerer! Det der så rimelig voksent ut ja!
Kunne godt tenke meg å overta "skammekroken" også jeg da
Beklager,jeg viste jo det iofs.BHO skrev:@spurv: Jan var litt kjapp der. Det er DIY basshorn også, bygget etter orginale Klipsch tegninger/mål og selvfølgelig i bjørk kryssfinèr slik de skal. Disse har jeg ikke bygget selv, men jeg var heldig å fikk kjøpt de noe brukt av en meget hyggelig og nøyaktig kar som hadde bygget 4 stk
Kjenner ikke XB-10, hva er prisen på de?noruego skrev:Er på jakt etter nye bokhylle/stativhøyttaler som skal drives av en Fatman iTube og spille i nærfelt i et lite rom på rundt 10m2. Har tittet på sidene til Klipsch og funderer på om XB-10 kunne være noe å forsøke seg på.
Noen som har erfaring med disse, eventuelt andre Klipsch modeller som kunne være bra alternativer til mitt formål?
Prisen er 500USD for paret, som skulle være rundt 3K norske. Da jeg har tenkt å montere dem i veggbraketter er jeg på jakt etter noen som ikke har refleksport bak, som vel B-3 har.Continuo skrev:Kjenner ikke XB-10, hva er prisen på de?noruego skrev:Er på jakt etter nye bokhylle/stativhøyttaler som skal drives av en Fatman iTube og spille i nærfelt i et lite rom på rundt 10m2. Har tittet på sidene til Klipsch og funderer på om XB-10 kunne være noe å forsøke seg på.
Noen som har erfaring med disse, eventuelt andre Klipsch modeller som kunne være bra alternativer til mitt formål?
På 10m2 kan du fint ha noen som er større.
Hva med B-3 som koster ca 3000 kroner? De har jo en 6.5 tommer til bass, går endel dypere enn XB-10 og litt høyere følsomhet, Fatman har vel bare 2*13watt?
Continuo skrev:Jeg håper å få tatt en tur til uka.
Blir en travel uke for Birger ;Djoaquin skrev:jeg satser på å svinge innom en tur neste uke, dette MÅ bare sjekkes nærmere.
Da må du isåfall opp i RB-61, de har port foran, 95db følsomhet, koster vel ikke skjorta de heller.noruego skrev:Prisen er 500USD for paret, som skulle være rundt 3K norske. Da jeg har tenkt å montere dem i veggbraketter er jeg på jakt etter noen som ikke har refleksport bak, som vel B-3 har.Continuo skrev:Kjenner ikke XB-10, hva er prisen på de?noruego skrev:Er på jakt etter nye bokhylle/stativhøyttaler som skal drives av en Fatman iTube og spille i nærfelt i et lite rom på rundt 10m2. Har tittet på sidene til Klipsch og funderer på om XB-10 kunne være noe å forsøke seg på.
På 10m2 kan du fint ha noen som er større.
Hva med B-3 som koster ca 3000 kroner? De har jo en 6.5 tommer til bass, går endel dypere enn XB-10 og litt høyere følsomhet, Fatman har vel bare 2*13watt?
Må vel være den galingen der velContinuo skrev:Kan det være en viss Jan?
jøss, hvem er denne frekkasen, kjell? for en tulling.Rotekroken skrev:Å så må vi få til et laugstreff på are siå, der det er en nisse som har satt Klipsch inni hønne sitt ;D ;D ;D ;D
Hahahaha ;D ;D ;Djoaquin skrev:jøss, hvem er denne frekkasen, kjell? for en tulling.
tenk å kødde med klipsch... :'(
Skal ikke du bytte ut RF-3 snart da ? :shaunv skrev:Lurer på hvem som blir den heldige nye eieren av de la scalaene men.
Ja, lurer fælt på hvem det kan være? : ;Djoaquin skrev:jøss, hvem er denne frekkasen, kjell? for en tulling.Rotekroken skrev:Å så må vi få til et laugstreff på are siå, der det er en nisse som har satt Klipsch inni hønne sitt ;D ;D ;D ;D
Har en mistanke 8)Continuo skrev:Ja, lurer fælt på hvem det kan være? : ;Djoaquin skrev:jøss, hvem er denne frekkasen, kjell? for en tulling.Rotekroken skrev:Å så må vi få til et laugstreff på are siå, der det er en nisse som har satt Klipsch inni hønne sitt ;D ;D ;D ;D
Hadde jeg bare hatt nok penger til overs for øyeblikket, så ja sikkert. Hehe. Men er ikke sånn desverre : Kommer riktignok litt penger snart 8) Men de bør i grunn brukes på utdanning.JanR skrev:Skal ikke du bytte ut RF-3 snart da ? :shaunv skrev:Lurer på hvem som blir den heldige nye eieren av de la scalaene men.
/jan
La Scala er jo en form for "utdanning" ;Dshaunv skrev:Hadde jeg bare hatt nok penger til overs for øyeblikket, så ja sikkert. Hehe. Men er ikke sånn desverre : Kommer riktignok litt penger snart 8) Men de bør i grunn brukes på utdanning.JanR skrev:Skal ikke du bytte ut RF-3 snart da ? :shaunv skrev:Lurer på hvem som blir den heldige nye eieren av de la scalaene men.
/jan
Ring eller PM mannenshaunv skrev:JanR: Jeg hadde sikkert klart å prioritere noen La Scala om jeg hadde pengene som trengtes her og nå=P Nå vet ikke jeg hva BHO skal ha for dem heller. (Hvis du leser det kan du jo svare meg ) Kunne jeg betalt i to omganger hadde saken vært lettere! :
perfekt.shaunv skrev:joaquin:10 OTO watt er kanskje for mye for la scala
Den OTO'n du har er extremt tyst,hadde fungert perfekt på K-Horn eller La Scalashaunv skrev:JanR:Får nok ta en liten PM i løpet av kvelden
K-horn ja. Nesten litt skumle de
joaquin:10 OTO watt er kanskje for mye for la scala
Med 10 watt så sliter du ikke så mye på ampen.shaunv skrev:JanR:Får nok ta en liten PM i løpet av kvelden
K-horn ja. Nesten litt skumle de
joaquin:10 OTO watt er kanskje for mye for la scala