Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Kabler til Heresy III ja. Der har jeg prøvd litt forskjellig. Det er vel ingen tvil hos meg at SC fungerer best.
    Første SC jeg hadde var Audioquest CV 6. Bra kabler.

    Så ble det grøftekabler 6KV på bass, og 2,5 KV oppover. Fungerte bra de også, men et helvete og koble av og på. Så ble det Klotz, de ble jeg ikke fornøyd med.

    Nå bruker jeg sånne. Biwire, SC sølv. Og de er jeg så fornøyd med at de blir.

    High End Speaker Cables | Clear Day Cables
     

    Gudmund_Vold

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    18
    Antall liker
    1
    Sted
    Pepperstad Skog
    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Internkablingen i Heresy'ene kommer jeg ikke til å gjøre noe med med det første, har litt sperre for å dissekere helt nye høyttalere.
    Helt enig :)
    Grunn til bytte i Forte II var delefilter bytte, tok alt i ett jafs. Dvs det er sølv fra terminaler til delefilter, resten er original ledninger.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Hmm, ikke hørt noe om. Må sjekkes ut, skal antageligvis bortom Horten i morgen, snoke litt rundt da ;)

    /jan
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Kabler til Heresy III ja. Der har jeg prøvd litt forskjellig. Det er vel ingen tvil hos meg at SC fungerer best.
    Første SC jeg hadde var Audioquest CV 6. Bra kabler.

    Så ble det grøftekabler 6KV på bass, og 2,5 KV oppover. Fungerte bra de også, men et helvete og koble av og på. Så ble det Klotz, de ble jeg ikke fornøyd med.

    Nå bruker jeg sånne. Biwire, SC sølv. Og de er jeg så fornøyd med at de blir.

    High End Speaker Cables | Clear Day Cables
    Takk for tips/link :) Ser interessante ut de kablene der, og ikke så gæerne priser heller. Hvis jeg finner ut at vanlig kobber solidcore er en forbedring hos meg i forhold til multistrand, er det absolutt mulig at jeg investerer i sølv. Men vil prøve ut diverse billigvarianter før jeg eventuellt kjøper noe som er ment å være mer permanent. Syns særlig Shotgun og Double Shotgun variantene så ut som noe man kunne slått seg til ro med. Egentlig imponerende edruelige priser på de kablene, hvis man sammenligner med meterprisen på annen solidcore i sølv.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Artige kabler til absolutt edruelige priser som du ser.
    Var i stua til rozzy når de ble huket opp første gangen (ny ut av eske) og det var absolutt ingen nedtur :)
    Noe å tenke på.

    /jan
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Syns det var et bra tips, og helt klart noe å vurdere når jeg får testet litt forskjellige kabelkonsepter og sortert litt inntrykk, og når jeg eventuellt får litt mer overskudd på kontoen igjen. Dama mi har bestemt at vi skal til syden i høstferien, så det kan ta en stund. :p Men gidder ikke å forhaste meg uansett, en av grunnene til at jeg liker denne hobbyen er at den er så avstressende. Og da er det helt greit at det går noen måneder eller mer mellom hvert kabelbytte. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Kabler er et nødvendige onde. Eller gode. Nødvendige onder skal ikke koste ræva ut av hvitøyet. Det jeg betalte for kablene mine er vel opp der jeg vil strekke meg når det gjelder denslags. Mulig det fins hørbart bedre kabler, men nyansene er så små at jeg vil heller bruke de penga på musikk. Men det er nå meg da.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Arg. Tror jeg hadde et uhell med mine RF63 her endag. kjørte opp roomperfect og glemte å stille ned volumet igjen.. så det ble noen sekunder med full trøkk gitt... tror det muligens gikk noget galt. skurrer i noen toner.. men jer er neimen ikke sikker på om det er basselement eller diskant horn som har tatt kvelden.. det var bassfattig sang, men læl.

    Effektforsterkern er en Parasound A21.

    Skurringa ligger i mellomtone registeret (tror jeg da... TROR jeg har skurr nå som "skaden" har skjedd ;)).

    Hvor lavt går hornene til klipsch? Vet dem tåler det meste, men skal jeg begynne å feilsøke hvert mellomtone/basselement.. så blir det en jobb :p. noen som vet pris på diskant/bass og delefilter til RF63?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da må du nok høre med audiocompaniet. Vet de har litt elementer liggende, men ikke til hva. Ta en tlf til de. Epost er ikke deres sterkeste side. Mulig du kan få de ifra UK også.
    Men jeg ville vel testet ut hvor feilen ligger først.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Eneste jeg vet er at Audiocompaniet har mistet agenturet på Klipsch i Norge, og i den forbindelse vil jeg tro de kommer til å selge det de har på lager til lavere priser.
    Så er spørsmålet hvem som overtar, eller om noen i det hele tatt overtar. Noen her som vet kanskje?
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    ...

    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Har hørt rykter om dette selv, håper det ikke skjer! Klipsch må også forbli på hifi-foretninger!

    Ellers vil jo Klipsch bli "billig-drit" - hvem ser for seg at noen drar på elkjøp for demo ( eller om de kan bidra i det hele tatt med slike demo / oppsett) på heritage modeller eller palladium?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    3.260
    Torget vurderinger
    1
    Et partre sider tidligere i tråden etterlyste jeg erfaringer med Klipsch SW-115, men dette er kanskje ikke stedet for den slags... På den annen side er det forsvinnende lite brukererfaringer rundt denne ute på nettet. Søker man litt, er det mange som har både en og to, men de skryter ikke uhemmet av den i annenhver tråd. Man kan nesten spore en reserverthet og, hva skal jeg si; forbauselse? Som om at det er 15" Klipsch subwoofer, selvsagt er den bra.

    Vel, jeg bestilte uansett en tidligere i uka, og den ble levert på døra i går (torsdag). Mine to største bekymringer var om den ble boomete pga relativt mangelfulle plasseringsmuligheter, og det andre var hvordan den ville blande seg sammen med mine CF-3.

    Rett ut av boksen og buksert på plass med fabrikkinnstillinger var jeg forbauset hvor bra den var. Spilte bass uten å gjøre noe stort poeng ut av det. Prøvde utover dagen litt forskjellige justeringer, men er stort sett tilbake til utgangspunktet men med fasen vendt 180º. Allerede er den så bra at jeg er fornøyd med kjøpet, men kjenner jeg Klipsch rett, så blir det enda bedre etter hvert. Nå så fungerer det veldig bra til film, og godkjent til musikk (med litt finjustering av gain og delefrekvensen, så kommer den seg nok her også).

    Så, skulle jeg ønsket meg mer? Tja, den kunne kanskje med fordel vært større, for større innvendig volum til 15"ern, men hva vet vel jeg om det? Ellers så kunne jeg ha tenkt med en litt større forsterker innebygd. Innlednignvis så har den litt problemer når jeg drar på "litt". Det kan kanskje bedre seg etter noen uker med litt bank....eller en til. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Artig at det klaffet såpass rett-ut-av-esken.
    Når det gjelder erfaringen med den sub'en så regner jeg at det ikke er mange av de her på berget ?

    Grunn til at jeg bla foreslo (som ett alternativ) DT sub er at de A: spiller bra med klipsch, B:har bøtter og spann med effekt.
    Gi sub noen dager - uker så retter det seg vel :)

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.087
    Antall liker
    6.559
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Har hørt rykter om dette selv, håper det ikke skjer! Klipsch må også forbli på hifi-foretninger!

    Ellers vil jo Klipsch bli "billig-drit" - hvem ser for seg at noen drar på elkjøp for demo ( eller om de kan bidra i det hele tatt med slike demo / oppsett) på heritage modeller eller palladium?
    Trodde hele styrken til klipsch var nettopp at det var noe billig dritt. Koster ikkeno og er morro, og når man blir lei kan man oppgradere til en annen modell uten at spranget er for stort.

    At dette blir et supermarked merke er jo bare tipp topp da flere kan få opp ørene for musikk. Godlyd skal tross alt ikke være forbeholt de få.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Et partre sider tidligere i tråden etterlyste jeg erfaringer med Klipsch SW-115, men dette er kanskje ikke stedet for den slags... På den annen side er det forsvinnende lite brukererfaringer rundt denne ute på nettet. Søker man litt, er det mange som har både en og to, men de skryter ikke uhemmet av den i annenhver tråd. Man kan nesten spore en reserverthet og, hva skal jeg si; forbauselse? Som om at det er 15" Klipsch subwoofer, selvsagt er den bra.

    Vel, jeg bestilte uansett en tidligere i uka, og den ble levert på døra i går (torsdag). Mine to største bekymringer var om den ble boomete pga relativt mangelfulle plasseringsmuligheter, og det andre var hvordan den ville blande seg sammen med mine CF-3.

    Rett ut av boksen og buksert på plass med fabrikkinnstillinger var jeg forbauset hvor bra den var. Spilte bass uten å gjøre noe stort poeng ut av det. Prøvde utover dagen litt forskjellige justeringer, men er stort sett tilbake til utgangspunktet men med fasen vendt 180º. Allerede er den så bra at jeg er fornøyd med kjøpet, men kjenner jeg Klipsch rett, så blir det enda bedre etter hvert. Nå så fungerer det veldig bra til film, og godkjent til musikk (med litt finjustering av gain og delefrekvensen, så kommer den seg nok her også).

    Så, skulle jeg ønsket meg mer? Tja, den kunne kanskje med fordel vært større, for større innvendig volum til 15"ern, men hva vet vel jeg om det? Ellers så kunne jeg ha tenkt med en litt større forsterker innebygd. Innlednignvis så har den litt problemer når jeg drar på "litt". Det kan kanskje bedre seg etter noen uker med litt bank....eller en til. ;)
    Regner med at subwooferen din vil spille bedre med noen hundre timer innspilling. Klipsch er høyttalere som trenger lang innspillingstid før di låter opptimalt , men det er verd ventingen det kan jeg si deg :D men dette viste du kansje fra før av å. Men som janR sa så er det sikkert noen her inne som kan med denne subwooferen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Et partre sider tidligere i tråden etterlyste jeg erfaringer med Klipsch SW-115, men dette er kanskje ikke stedet for den slags... På den annen side er det forsvinnende lite brukererfaringer rundt denne ute på nettet.
    Vært her og snoket litt ?

    <meta name="description" content="Klipsch audio systems provide the true audio/video lover a wide variety of high performance loudspeakers and loudspeaker systems for music and home theater entertainment centers, including iPod speakers, multimedia s

    /jan
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    3.260
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var det at den spilte såpass bra rett ut av esken som imponerte meg også. Husker med gru da jeg fikk koblet opp CF3 for første gang. Med dem falt ikke ting skikkelig på plass før de fikk 300-500 timer på seg, så jeg forventer at subben også blir betydelig bedre etter noen hundre timer. Nå så går det i å få på den timer uten så mye justeringer under veis.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    3.260
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, til og med gjort samme søket som du. Mye lesestoff angående annonseringen av SW-115, og en del brukererfaringer. Men jeg har enda ikke kommet over en seriøs test av den, da mener jeg et hifinettsted eller blad.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tydeligvis annet som er mere interesant å teste enn sub. Er vel en jungel der ute, kan ha noe med det å gjøre. Kommer jo noe nytt annenhver torsdag...har jeg inntrykk av. Bruker erfaringer er nesten mere interesante enn hifi blekker som tester, eller ?
    Nuvel.

    Du trår neppe feil med klipsch ht's og sub uansett, imho.

    /jan
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Har hørt rykter om dette selv, håper det ikke skjer! Klipsch må også forbli på hifi-foretninger!

    Ellers vil jo Klipsch bli "billig-drit" - hvem ser for seg at noen drar på elkjøp for demo ( eller om de kan bidra i det hele tatt med slike demo / oppsett) på heritage modeller eller palladium?
    Trodde hele styrken til klipsch var nettopp at det var noe billig dritt. Koster ikkeno og er morro, og når man blir lei kan man oppgradere til en annen modell uten at spranget er for stort.

    At dette blir et supermarked merke er jo bare tipp topp da flere kan få opp ørene for musikk. Godlyd skal tross alt ikke være forbeholt de få.
    Både enig og uenig.

    Spranget fra feks RF-82 II til RF-7II er ganske "stort"

    Hvor mange khorn/la scala/cornwall eller palladium tror du Elkjøp kommer til å ha mulighet eller kunnskap til å ha til demo.

    Og hvor mange som er på jakt etter høytalere i 100 000kr klassen (palladium) tror du går på Elkjøp for å handle/teste hifi?

    Tipper Elkjøp pusher bra med Reference, men at det blir verre mtp Heritage og Palladium..

    - men bank i bordet, den gangen jeg ser klipsch LaScala eller Palladium P38F i en Elkjøpavis med kanonpris (pr stk) så tror jeg kommer til å trekke på smilebåndet.

    Jeg personlig vet hva jeg skal ha så spiller forsvinnende lite rolle, men skal bli gøy å spasere inn på Elkjip i Ålesund og be om pris på Klipschhorn eller Palladium , det tror jeg kunne blitt en frustrerende affære!
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    3.260
    Torget vurderinger
    1
    Tydeligvis annet som er mere interesant å teste enn sub. Er vel en jungel der ute, kan ha noe med det å gjøre. Kommer jo noe nytt annenhver torsdag...har jeg inntrykk av. Bruker erfaringer er nesten mere interesante enn hifi blekker som tester, eller ?
    Nå vet jeg ikke hvordan disse folka prioriterer, men dem om det. Når det gjelder brukererfaringer, så er det selvsagt fint, men det er mange som skryter av det de har brukt sparepengene sine på, og kanskje ikke så nøytrale som en uavhengig tester...


    Du trår neppe feil med klipsch ht's og sub uansett, imho.

    /jan
    Det er vel ikke gull alt som kommer fra Klipsch heller, men denne kombinasjonen ser (høres) ut til å bli værende i stua noen år. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tydeligvis annet som er mere interesant å teste enn sub. Er vel en jungel der ute, kan ha noe med det å gjøre. Kommer jo noe nytt annenhver torsdag...har jeg inntrykk av. Bruker erfaringer er nesten mere interesante enn hifi blekker som tester, eller ?
    Nå vet jeg ikke hvordan disse folka prioriterer, men dem om det. Når det gjelder brukererfaringer, så er det selvsagt fint, men det er mange som skryter av det de har brukt sparepengene sine på, og kanskje ikke så nøytrale som en uavhengig tester...


    Du trår neppe feil med klipsch ht's og sub uansett, imho.

    /jan
    Det er vel ikke gull alt som kommer fra Klipsch heller, men denne kombinasjonen ser (høres) ut til å bli værende i stua noen år. :)
    Helt korrekt.

    Og

    Korrekt.

    /jan
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Har hørt rykter om dette selv, håper det ikke skjer! Klipsch må også forbli på hifi-foretninger!

    Ellers vil jo Klipsch bli "billig-drit" - hvem ser for seg at noen drar på elkjøp for demo ( eller om de kan bidra i det hele tatt med slike demo / oppsett) på heritage modeller eller palladium?
    Trodde hele styrken til klipsch var nettopp at det var noe billig dritt. Koster ikkeno og er morro, og når man blir lei kan man oppgradere til en annen modell uten at spranget er for stort.

    At dette blir et supermarked merke er jo bare tipp topp da flere kan få opp ørene for musikk. Godlyd skal tross alt ikke være forbeholt de få.
    Både enig og uenig.

    Spranget fra feks RF-82 II til RF-7II er ganske "stort"

    Hvor mange khorn/la scala/cornwall eller palladium tror du Elkjøp kommer til å ha mulighet eller kunnskap til å ha til demo.

    Og hvor mange som er på jakt etter høytalere i 100 000kr klassen (palladium) tror du går på Elkjøp for å handle/teste hifi?

    Tipper Elkjøp pusher bra med Reference, men at det blir verre mtp Heritage og Palladium..

    - men bank i bordet, den gangen jeg ser klipsch LaScala eller Palladium P38F i en Elkjøpavis med kanonpris (pr stk) så tror jeg kommer til å trekke på smilebåndet.

    <br>Jeg personlig vet hva jeg skal ha så spiller forsvinnende lite rolle, men skal bli gøy å spasere inn på Elkjip i Ålesund og be om pris på Klipschhorn eller Palladium , det tror jeg kunne blitt en frustrerende affære!
    Samme her kommer til og bli et digert smil rundt munnen min vist klipsch palladium kommer på elkjøp og eventuelt et tilbud av surround sett fra pf 39 da slår jeg til tvert. Er det noe jeg sikler etter så er det palladium :D
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Har hørt rykter om dette selv, håper det ikke skjer! Klipsch må også forbli på hifi-foretninger!

    Ellers vil jo Klipsch bli "billig-drit" - hvem ser for seg at noen drar på elkjøp for demo ( eller om de kan bidra i det hele tatt med slike demo / oppsett) på heritage modeller eller palladium?
    Trodde hele styrken til klipsch var nettopp at det var noe billig dritt. Koster ikkeno og er morro, og når man blir lei kan man oppgradere til en annen modell uten at spranget er for stort.

    At dette blir et supermarked merke er jo bare tipp topp da flere kan få opp ørene for musikk. Godlyd skal tross alt ikke være forbeholt de få.
    Både enig og uenig.

    Spranget fra feks RF-82 II til RF-7II er ganske "stort"

    Hvor mange khorn/la scala/cornwall eller palladium tror du Elkjøp kommer til å ha mulighet eller kunnskap til å ha til demo.

    Og hvor mange som er på jakt etter høytalere i 100 000kr klassen (palladium) tror du går på Elkjøp for å handle/teste hifi?

    Tipper Elkjøp pusher bra med Reference, men at det blir verre mtp Heritage og Palladium..

    - men bank i bordet, den gangen jeg ser klipsch LaScala eller Palladium P38F i en Elkjøpavis med kanonpris (pr stk) så tror jeg kommer til å trekke på smilebåndet.

    <br>Jeg personlig vet hva jeg skal ha så spiller forsvinnende lite rolle, men skal bli gøy å spasere inn på Elkjip i Ålesund og be om pris på Klipschhorn eller Palladium , det tror jeg kunne blitt en frustrerende affære!
    Samme her kommer til og bli et digert smil rundt munnen min vist klipsch palladium kommer på elkjøp og eventuelt et tilbud av surround sett fra pf 39 da slår jeg til tvert. Er det noe jeg sikler etter så er det palladium :D

    Tror du misforsto litt, var ironisk ment. Hvem kjøper hifi til 100 000 talls tusen på Elkjøp? Hva er sjansen for at Elkjøp kommer til å ha palladium eller khorn i butikk? Og hvis de en gang får det; kunnskap, lytterom etc får å få testet de skikkelig..

    Tenker Elkjøp pusher en del av de billigere RF, men blir trolig verre tider for heritage og Palladium - Palladium er "premium" og hvor premiumfølelse får man ikke av Elkjøp?
    Heritage er noe mer spesielt enn Reference, så får sjokk om jeg plutselig ser LaScala i Elkjøp avisa:p

    Har ikke du kjøpt Palladium enda, ikke hørt de enda heller? En på avforum med samme nick og samme signatur som har snakket om dette for ei stund tilbake - godt mulig det er en annen dog :) Tor jeg hadde nøyet meg med p37f / p38f og heller lagt mer i forsterkere, palladium fortjener forsterkere i høy klasse!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    det var bare ein drøm det vist elkjøp skulle få inn klipsch palladium , men som du sier så trur jeg neppe det sjer :) ja jeg har siklet etter palladium lenge og håper det sjer ein dag at di står i hjemmekinoen jeg har tenkt og bygge når jeg får kjøpt hus , men sånn prisene er i markedet i dag så blir det ein stund til det. Og det var meg som var på det andre forumet ja . Har oppgradert litt i hjemmekinoen min etter jeg kom på dette forumet. Eller retter sagt jeg har brukt ein del penger for og si det sånn , men slik er det når man har hjemmekino/hifi som hobby :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Tviler på at Elkjøp klarer å formidle Klipsch fullt. Høres ut som en katastrofe i mine ører. Heritage serien kan man vel se langt etter. Men det kan sikkert dukke opp noen fine tilbud på feks RF-62 II etc...

    Tecteams: skjønner ikke helt hvorfor du på død og liv skal ha Palladium i hjemmekinoen. Det vil bli svindyrt med elektronikke du trenger. Ikke er de så lette å få til heller. Tror nok den nye rf serien vil være en god oppgradering hos deg. Men det er meg da;)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    I dag tok jeg en liten "trykktest" på Chorusene. Når jeg trykker inn bassen, så reagerer slaven bak med en gang. Men den går tilbake like fort uten at jeg har sluppet bassen. Skal vel ikke være sånn? Har nok noe lekkasje rundt om kring. Pakningene rundt elementene er jo paddeflate og har nok mistet spensen. Noen ide om hva jeg kan bruke her?
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Tviler på at Elkjøp klarer å formidle Klipsch fullt. Høres ut som en katastrofe i mine ører. Heritage serien kan man vel se langt etter. Men det kan sikkert dukke opp noen fine tilbud på feks RF-62 II etc...

    Tecteams: skjønner ikke helt hvorfor du på død og liv skal ha Palladium i hjemmekinoen. Det vil bli svindyrt med elektronikke du trenger. Ikke er de så lette å få til heller. Tror nok den nye rf serien vil være en god oppgradering hos deg. Men det er meg da;)
    Jeg må ikke på liv og død ha klipsch palladium men verden for noen høyttalere da , og jeg vet man trenger sikkelig med komponenter for og drive di og at pris lappen blir ganske så høy. klipsch rf har jeg også tenkt på men jeg er fornøyd med det oppsettet jeg har pr i dag i stuen min. Klipsch synergy er jeg strålende fornøyd med. Jeg får se hva tiden bringer når jeg får meg hus og bygget hjemmekinoen min , kansje det blir et anet høyttaler merke enn klipsch å.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.087
    Antall liker
    6.559
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vil tro at dersom klipsch tar seg opp så vil de store varehusene, eks på karihaugen kunne ha de store høyttalere. Er vel samma pokkeren hvem man handler av om det er 10kr eller 100k. Elkjøp går iallefall ikke konkurs i hytt og pine og man kan levere på service til sin lokale butikk og de må håndtere det.

    For min del er det uansett et akademisk spørsmål når det kommer til nyere klipsch, da jeg ikke synes de nye greiene låter bedre en masse annet å sammenligne seg med og skulle jeg skaffe meg khorn til hagestuen så ville jeg uansett bygget dem......

    btw - folk handler TV utstyr til 100k fra elkjøp, så at folk ser disse vakre hønna som kan stappes i et hjørne og drar med seg et par av dem ser jeg ikke som urealistisk men det er nå meg....

    For ordens skyld - det er vel ingensteder bekreftet at elkjøp skal ha klipsch - er det?
    Synes det er synd at audiokompaniet mister agenturet, eller har sagt det fra seg, synes de yter en service som er glitrende!




    Har hørt rykter om et stort forestående Klipsch salg hos Audiocompaniet i forbindelse meed at de skal slutte med Klipsch og at Klipsch blir et rent Elkjøp merke, nokon som vet meir ?
    Har hørt rykter om dette selv, håper det ikke skjer! Klipsch må også forbli på hifi-foretninger!

    Ellers vil jo Klipsch bli "billig-drit" - hvem ser for seg at noen drar på elkjøp for demo ( eller om de kan bidra i det hele tatt med slike demo / oppsett) på heritage modeller eller palladium?
    Trodde hele styrken til klipsch var nettopp at det var noe billig dritt. Koster ikkeno og er morro, og når man blir lei kan man oppgradere til en annen modell uten at spranget er for stort.

    At dette blir et supermarked merke er jo bare tipp topp da flere kan få opp ørene for musikk. Godlyd skal tross alt ikke være forbeholt de få.
    Både enig og uenig.

    Spranget fra feks RF-82 II til RF-7II er ganske "stort"

    Hvor mange khorn/la scala/cornwall eller palladium tror du Elkjøp kommer til å ha mulighet eller kunnskap til å ha til demo.

    Og hvor mange som er på jakt etter høytalere i 100 000kr klassen (palladium) tror du går på Elkjøp for å handle/teste hifi?

    Tipper Elkjøp pusher bra med Reference, men at det blir verre mtp Heritage og Palladium..

    - men bank i bordet, den gangen jeg ser klipsch LaScala eller Palladium P38F i en Elkjøpavis med kanonpris (pr stk) så tror jeg kommer til å trekke på smilebåndet.

    <br>Jeg personlig vet hva jeg skal ha så spiller forsvinnende lite rolle, men skal bli gøy å spasere inn på Elkjip i Ålesund og be om pris på Klipschhorn eller Palladium , det tror jeg kunne blitt en frustrerende affære!
    Samme her kommer til og bli et digert smil rundt munnen min vist klipsch palladium kommer på elkjøp og eventuelt et tilbud av surround sett fra pf 39 da slår jeg til tvert. Er det noe jeg sikler etter så er det palladium :D

    Tror du misforsto litt, var ironisk ment. Hvem kjøper hifi til 100 000 talls tusen på Elkjøp? Hva er sjansen for at Elkjøp kommer til å ha palladium eller khorn i butikk? Og hvis de en gang får det; kunnskap, lytterom etc får å få testet de skikkelig..

    Tenker Elkjøp pusher en del av de billigere RF, men blir trolig verre tider for heritage og Palladium - Palladium er "premium" og hvor premiumfølelse får man ikke av Elkjøp?
    Heritage er noe mer spesielt enn Reference, så får sjokk om jeg plutselig ser LaScala i Elkjøp avisa:p

    Har ikke du kjøpt Palladium enda, ikke hørt de enda heller? En på avforum med samme nick og samme signatur som har snakket om dette for ei stund tilbake - godt mulig det er en annen dog :) Tor jeg hadde nøyet meg med p37f / p38f og heller lagt mer i forsterkere, palladium fortjener forsterkere i høy klasse!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    trur nok elkjøp og lefdal holder seg til noe salg av klipsch , di selger nå synergy og refrence veit jeg. Men tviler på at di kommer til og satse på di største høyttalerene til klipsch.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    JanR, kan du se om din kones Forte oppfører seg på samme måte som mine når du trykker inn bassen? Se hva jeg skriver lengre opp...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanR, kan du se om din kones Forte oppfører seg på samme måte som mine når du trykker inn bassen? Se hva jeg skriver lengre opp...
    Pokker Torsen, min unge venn ;)
    Var i gang med et svar på posten din her tidligere....

    Løper opp asap.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn