Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har sikkert endel å gå på når det gjelder Toe in ja, merket at lydbildet forskjøv seg veldig ved en innvinkling bl.a, hvor mye har dere vinklet deres da? Nå står de svakt vinklet til meg. Siden jeg har god tid lar jeg de få en stund ved hver flytting for å være sikker.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer nok en del an på rommet og plassering av høyttalerne og lytteposisjon i dette.

Mine har lenge siktet sånn ca. på det ytterste punktet av skuldrene mine, men nå har jeg vinklet de litt mer utover for å eksperimentere med en rar suckout jeg tror jeg har ved lytteposisjon.

Det er bare å prøve seg frem, egentlig. De trenger dessuten idéelt sett en del luft bak seg, men ikke i like stor grad på siden. Dine ser litt klint inni veggen ut. Det tror jeg ødelegger en del for deg.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat nå står de en 35 cm fra bakvegg, kan prøve å trekke de litt mer ut, men er begrenset da høyre front blir sperrende for inngangspartiet til stua ;)

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    836
    Torget vurderinger
    4
    Mine RF-52 står 45 cm fra veggen med 10° toe-in.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skal klare å få lurt til mellom 5 og 7 cm lengre enn de står nå uten problemer ser jeg, men det er absolutt maks. Kommer jo litt an på vinkel og riktignok.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.309
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det med toe-in kommer helt ann på rommet,er ikke noe fasit svar der. Prøv og hør ;)

O

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal klare å få lurt til mellom 5 og 7 cm lengre enn de står nå uten problemer ser jeg, men det er absolutt maks. Kommer jo litt an på vinkel og riktignok.

Det var det jeg sa også, men nå er jeg oppe i ca. en halvmeter luft bak i alle fall. De hadde sikkert trivdes bedre med mer også. Kan du lure til deg enda litt til ved å flytte høyttalerne nærmere hverandre også, kanskje?

Det er kanskje litt kjipt, men de tjener mye på det lydmessig.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har flytta de så nærme jeg kommer uten at jeg føler jeg mister perspektivet og nå står de 43cm fra bakvegg, lengre enn det tror jeg ikke det blir noe særlig å ha pga døråpningen. Men de 9 ekstra cm utgjorde en vanvittig forskjell for å si det mildt. Enorm oppgradering på holografien. Nå er det bare kosen med å vinkle som gjenstår.

IMG_0401.JPG

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Test av RF-7 II i bladet "Watt". Var denne testen noe å skryte av?

Dette er ikke akkurat noen nye høyttalere, og mye av det som er skrevet her vet vi allerede. Når man bare tester disse på
    Mc-Intosh så vil det være naturlig å prøvd med noen andre forsterkere også. At MC låter bra på disse er i for seg greit. Men hva med noe billigere utstyr? Med MC kan man spille grisehøyt på 101 db og med en strømsterk 15 watters rørforsterker kan man "bare" spille høyt. Med et helt annet budsjett, la oss si 10k for en brukt rør eller transistorforsterker med gode kvaliteter, så hadde det vært interessant hørt sammenligningen. Jeg liker Klipsch godt, men man trenger ikke å spille grisehøyt for at det skal være moro.

For min del ble denne "testen" heller laber.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hos meg havnet rf63 med 73cm avstand fra bakvegg til slutt, da spillte de veldig åpent og fint, dette kommer seff an på rom, men at de krever en del luft bak for å yte best mulig er nok ett faktum man ikke kommer utenom, toe in er romavhengig det au og bare å teste ut , utgangspunktet kan jo være f.eks at de krysser rett bak der du sitter , så kan du jo jobbe deg videre, bare kose deg med å finne punktene, bruk tid så blir du godt kjent med de

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    dobbelpost

Sist redigert:

Dottidott

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Ligger en Marantz PM7200 på postkontoret til meg. Skal testes på chorusll.

xnn3882

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Synes Burmester og Klipsch spiller nydelig sammen!

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    De der er brutale!Visst de ikke er oppgradert kan du jo vurdere det.

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Ja, de er noen beist. Veldig fornøyd med de lydmessig, men blitt litt lei av å se på de. Er så få som har de å skriver om de på forumene. Er gøyere når man har noe flere har så man kan sammenligne å lære tips og triks. Er det noen her som kan mye om KLF serien eller som vet om de stikker seg ut på noen måte? Tror de fleste av oss liker å vise frem stereon av og til, men jeg føler att ved første øyekast røper KLF30 att dette er noe som kan spille skremmende høyt med fyldig bass osv.. Mister litt av gøyfaktoren allerede der. Bytte basillen hvisker meg i øret att RF63 passer bedre inn i stua. De ser mindre å mere diskré ut, pluss att ho som bestemmer hjemme har godkjent ett mulig bytte. Men kommer jeg til å angre? Mvh Steffen:cool:

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    At RF63 passer bedre inn-mulig det.Gi nå fan i det visst du synes KLF-30 spller bra!;) Jeg har lillebroren,KLF-10,og at bor mye i de er det fanken ingen tvil om!Litt oppgradering innvendig kan gjøre de enda bedre.Artig å sitte med noe som ikke alle andre har synes nå jeg.Særlig når de speller bra i tillegg:)

Sist redigert:

kjetil200

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Antall liker
    251
    Torget vurderinger
    14
    Jeg melder meg herved inn som fullverdig medlem igjen. Det er en stund siden sist jeg hadde Klipsch i stua og har siden den tid hatt flere par i fra andre produsenter. Den forrige Klipsch i huset var RB-61 mk1. Jeg hadde en periode koblet denne på en rørforsterker og det låt veldig bra, men da vi er flere som bruker stereoen ble den solgt til fordel for noe som var enklere å betjene. Jeg rotet meg deretter litt bort og endte med en pause i fra HiFi og prioriterte andre ting. De siste året at Sqeezeboxen spilt direkte på noen Genelec-høyttalere (låt overraskende riktig og bra, men det manglet litt "farging" og "klang" etter mine preferanser)

De siste to dagene har jeg fått hobbyen min tilbake :) Jeg har prøvd å gjøre noe husarbeid i dag, men endt med å spille "alt" i platesamlingen bare for å høre hvor kult det faktisk høres ut. Jeg skal legge til at jeg har hørt instrumenter jeg ikke har hørt på referanselåtene mine før. Har også tatt meg selv å trampe takten mens jeg spiste middag. Jeg synes mine nye Klipsch høres bra ut i fra eksen, men det er kanskje slik at disse også trenger litt "innspillingstid"? Naboen var innom og sa at det hørtes ut som om Øystein Greni stod midt i rommet og spilte! Det er et kjempekompliment fra en som har vært på noen konserter, men som ikke bryr seg om HiFi.

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Er blitt veldig byttesjuk, så bare komme med bud på KLF-30. De er opprinnelig eik, men får å få de godkjent som møbel måtte jeg som er maler av yrket gi de sort 90 glans finnish.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.263
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er blitt veldig byttesjuk, så bare komme med bud på KLF-30. De er opprinnelig eik, men får å få de godkjent som møbel måtte jeg som er maler av yrket gi de sort 90 glans finnish.
    Du kommer sikkert til å angre hvis du selger, men du kan jo sende meg en PM hvis du vil bli kvitt dem ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.309
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vis vedlegget 202471
    Jeg har denne på RF 63. PM-7200 2x95w klasse B 2x 25w klasse A,er en knapp så man kan velge ren klasse A drift,låter behagelig på klipsch :)

O

En av mine gamle forsterkere det der.. Hvordan synes du forskjellen med og uten klasse A gjør seg på dine Klipsch Ove ?
    Spiller roligere i toppen med klasse A,mere detaljer i hele lydbilde.

O

Griznah

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Antall liker
    7
    Jeg har blitt solgt på Primare som stereoforsterker til Klipsch, i alle fall til mine Cornwall III.

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Hei. Om jeg kjøper RF-63. Er det mulighet for att jeg kan bruke en QSC RMX 1450 på den til å begynne med? bruker en Yamaha RX v657 som fortrinn da.

K

kveita

Gjest

Jeg eier en klf-10. Selger den aldri. Er kledd i kirsebærfiner på alle 6 sider. Jobben ble utført av Hornslett i Danmark. Dama syns designen er tøff, hun elsker lyden og syns de er flotte møbler.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Det gleder meg at når det ligger et par Heresy III på bruktbørsen så ligger de til salgs til en fornuftig pris.

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Er vel det samme med de KLF-30 jeg har. Men madammen nektet å ta de inn om dem ikke var sorte.. Størrelsen betydde ingenting...men fargen var feil. Hehe

ru-jo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Har nå fått Heresy II i hus. Nydelig strøkent par fra USA. 1990mod
    Har di i et stereo oppsett uten om kinoen. Regner med kinoen blir stengt en stund :)
    Deilig å ha fått lyd arven i hus "heritage"

R.J

mxcp$T2eC16JHJHkFFmFiSMbNBRi(Eryn-g~~60_1.JPG

T

tce-teams

Gjest
    Har nylig bestilt 2 stk Klipsch rw-10d silver som er på vei til meg , er det noen som har disse hadt disse og kan komme med ein utalelse om hvordan di er i bruk. Har lest ein del positivt om di på nettet , men det er altids betryggende og høre fra andre her inne om jeg har gjort et bra kjøp. Di er splitter nye og jeg betalte bare 1995 pr stykk , og etter som jeg har lest har di ein veiledende pris på 5995,- når di kom ut.

RW-10D silver.jpg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, de er noen beist. Veldig fornøyd med de lydmessig, men blitt litt lei av å se på de. Er så få som har de å skriver om de på forumene. Er gøyere når man har noe flere har så man kan sammenligne å lære tips og triks. Er det noen her som kan mye om KLF serien eller som vet om de stikker seg ut på noen måte? Tror de fleste av oss liker å vise frem stereon av og til, men jeg føler att ved første øyekast røper KLF30 att dette er noe som kan spille skremmende høyt med fyldig bass osv.. Mister litt av gøyfaktoren allerede der. Bytte basillen hvisker meg i øret att RF63 passer bedre inn i stua. De ser mindre å mere diskré ut, pluss att ho som bestemmer hjemme har godkjent ett mulig bytte. Men kommer jeg til å angre? Mvh Steffen:cool:
    Jeg har ikke sett KLF30 live, men er det noe RF-63 IKKE er, er det små og diskrete. ;) De er faktisk et par cm. høyere enn KLF-30, og 9cm dypere, men de er selvsagt også 14cm smalere. De bør stå et godt stykke ut på gulvet for å trives, forresten.

Jeg er svært fornøyd med mine, i alle fall, men har som sagt ikke hørt KLF-30.

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    Har nylig bestilt 2 stk Klipsch rw-10d silver som er på vei til meg , er det noen som har disse hadt disse og kan komme med ein utalelse om hvordan di er i bruk. Har lest ein del positivt om di på nettet , men det er altids betryggende og høre fra andre her inne om jeg har gjort et bra kjøp. Di er splitter nye og jeg betalte bare 1995 pr stykk , og etter som jeg har lest har di ein veiledende pris på 5995,- når di kom ut.

Vis vedlegget 204943
    Ingen ?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7

Vis vedlegget 204943
    Ingen ?
    for noen år siden kjøpte jeg en slik til kino bruk, gav vel ca 4400 for den, fungerte helt greit til det bruket, til 1995 pr stk kan det vel ikke være galent,
    hvorvidt de er brukqnes til stereo tør jeg ikke si

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland

Vis vedlegget 204943
    Høres ut som et røverjkøp. Hvorfor kostet de så lite? Hvis det er noen som selger billige sub'er er jeg interessert i pris på toppmodeller fra Klipsch.

T

tce-teams

Gjest

Vis vedlegget 204943
    Ingen ?
    for noen år siden kjøpte jeg en slik til kino bruk, gav vel ca 4400 for den, fungerte helt greit til det bruket, til 1995 pr stk kan det vel ikke være galent,
    hvorvidt de er brukqnes til stereo tør jeg ikke si
    Jeg var ute etter 10 tommere denne gang , og da kom jeg over disse. Synes 12 tommer blir så dominerende på musikk. Håper 10 tommeren er litt snillere på det området , da jeg bruker subwoofrene ved ein anledning til musikk avspilling , men mest til film titting.

T

tce-teams

Gjest

Vis vedlegget 204943
    Høres ut som et røverjkøp. Hvorfor kostet de så lite? Hvis det er noen som selger billige sub'er er jeg interessert i pris på toppmodeller fra Klipsch.
    akustisk bureau selger di for 1995,- er jo et røver kjøp uten like vil jeg si , men di har bare den klipsch rw-10d i sølv igjen 2006 modellen med kobber farge element og digitalt display på toppen :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Jeg skal legge til at jeg har hørt instrumenter jeg ikke har hørt på referanselåtene mine før. Har også tatt meg selv å trampe takten mens jeg spiste middag. Jeg synes mine nye Klipsch høres bra ut i fra eksen, men det er kanskje slik at disse også trenger litt "innspillingstid"?
    Var det Heresy du hadde kjøpt? Isåfall høres det kjent ut det med å høre ting man aldri har hørt før, på plater man har hørt et utall ganger før.

Kan bekrefte at de trenger "litt" innspillingstid. I et større og overordnet perspektiv er jo år ubetydelige øyeblikk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn