Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Jeg hadde mange forskjellige. Parasound, Krell, Rega, Onkyo. Alle fungerte bra. Vincent hadde jeg lenge. Tror jeg likte rega best av de jeg hadde. Hadde da exon3 og cursa3. De ble imidlertidig litt andpustene når jeg kjøpte nye høyttalere og da måtte de selges. Krell likte jeg minst.
    Ok. Får satse på Parasound A21 har noe lunde kontroll på RF-83. Hadde NC2250 på RF-82 før og syns det ble enda bedre med A21. Men lurer på det med strømlevering. Er det stor forskjell på A21 sine 60A peak vs NC2250 sine 45A peak. Hørt mye snakk om at Klipsch er mer sugne på strøm enn watt.
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    De responderer mer på kvalitet enn kvantitet ja. Rf7mkii krever endel de også. Om du brukte a21 på dem og var fornøyd blir du sikkert fornøyd med a21 på rf83 også. Jeg hadde hca2200mkii når jeg hadde parasound. Det fungerte bra. Hvordan den er iforhold til a21 vet jeg ikke.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    Blir nok ikke byttet effektforsterker på en stund. Den er bare noen måneder gammel. Pluss at prisen på den Xindak ligger noen hakk over det jeg kommer til å bruke på effektorsterker.. Betalte 16000,- for A21, ny.
     
    Sist redigert:

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    De responderer mer på kvalitet enn kvantitet ja. Rf7mkii krever endel de også. Om du brukte a21 på dem og var fornøyd blir du sikkert fornøyd med a21 på rf83 også. Jeg hadde hca2200mkii når jeg hadde parasound. Det fungerte bra. Hvordan den er iforhold til a21 vet jeg ikke.
    På RF-7 MkII brukte jeg faktisk bare NC2250, hadde ikkje A21 da. Og det låt ganske greit. :) Var nett inne på audioreview og så at hca2200 hadde 90A peak per kanal. Var da voldsomt mye i forhold til A21.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    Blir nok ikke byttet effektforsterker på en stund. Den er bare noen måneder gammel. Pluss at prisen på den Xindak ligger noen hakk over det jeg kommer til å bruke på effektorsterker.. Betalte 16000,- for A21, ny.
    16000,- for ein a21 , ta ein titt på emotiva sine effektforsterkere , utrolig mye for pengene vist du skulle ein gang skifte http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpr2
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    Blir nok ikke byttet effektforsterker på en stund. Den er bare noen måneder gammel. Pluss at prisen på den Xindak ligger noen hakk over det jeg kommer til å bruke på effektorsterker.. Betalte 16000,- for A21, ny.
    16000,- for ein a21 , ta ein titt på emotiva sine effektforsterkere , utrolig mye for pengene vist du skulle ein gang skifte XPR-2 | 600W x 2 | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo amplifiers, and monoblock amplifier
    Har hatt emotiva xpa-2. Men byttet fra den til NC2250 for noen år siden. Har sett litt på xpr-2. Men stiller meg litt kritisk til de. Fungerte greit med xpa-2, men lydkvaliteten ble bedre med parasound syns jeg. 16000,- for A21 ny kan da ikke være et dårlig kjøp. Vanlig utsalgspris er vel rundt 25000,- Er de ikke som oftest sånn at man får det man betaler for? Hehe..
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    Blir nok ikke byttet effektforsterker på en stund. Den er bare noen måneder gammel. Pluss at prisen på den Xindak ligger noen hakk over det jeg kommer til å bruke på effektorsterker.. Betalte 16000,- for A21, ny.
    16000,- for ein a21 , ta ein titt på emotiva sine effektforsterkere , utrolig mye for pengene vist du skulle ein gang skifte XPR-2 | 600W x 2 | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo amplifiers, and monoblock amplifier
    Har hatt emotiva xpa-2. Men byttet fra den til NC2250 for noen år siden. Har sett litt på xpr-2. Men stiller meg litt kritisk til de. Fungerte greit med xpa-2, men lydkvaliteten ble bedre med parasound syns jeg. 16000,- for A21 ny kan da ikke være et dårlig kjøp. Vanlig utsalgspris er vel rundt 25000,- Er de ikke som oftest sånn at man får det man betaler for? Hehe..
    16000,- for ein parasound a 21 er billig , gjorde et knall kjøp der :) Da er det bare og lene seg tilbake og nyte lyden , og så er det denne innspillings tiden med klipsch. Men det veit du sikkert alt om , men for ein lyd det blir når di først løsner :) Gratulerer med rf 83.
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Enig med deg der. Emotiva ser flott ut på papiret. De gir mye for pengene. Det er imidlertidig ikke ofte man får gull til prisen av gråstein. Parasound og klipsch er god matching det.

    Ikke le noe vits å henge seg for mye opp i spesifikasjoner. Mine onkyo effektforsterkere gir 150A peak. Har også 2 av dem. De er spesifisert til bare 110w. De er til gjengjeld stabile ned til 1ohm og driver mine p39f med stålkontroll.

    Erfaringen du besitter med parasoukd er mye mere verdifull.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Har hatt emotiva xpa-2. Men byttet fra den til NC2250 for noen år siden. Har sett litt på xpr-2. Men stiller meg litt kritisk til de. Fungerte greit med xpa-2, men lydkvaliteten ble bedre med parasound syns jeg. 16000,- for A21 ny kan da ikke være et dårlig kjøp. Vanlig utsalgspris er vel rundt 25000,- Er de ikke som oftest sånn at man får det man betaler for? Hehe..
    16000,- for ein parasound a 21 er billig , gjorde et knall kjøp der :) Da er det bare og lene seg tilbake og nyte lyden , og så er det denne innspillings tiden med klipsch. Men det veit du sikkert alt om , men for ein lyd det blir når di først løsner :) Gratulerer med rf 83.
    Ja, innspillingstiden er noe herk. Men blir alltid bra til slutt :) Takk for det. Håper bare at akustisk bureau ikke bruker lang tid på og få sendt dem.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    Og A21 med 250wpc, maks strømstyrke på 60A pr. kanal og 100.000µF skulle ikke klare det? Gi deg! Magefølelsen min ville valgt Parasound fremfor Xindak. Jeg har for protokollen (heller?) ikke hørt noen av dem.
     
    Sist redigert:

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    Og A21 med 250wpc, maks strømstrke på 60A pr. kanal og 100.000µF skulle ikke klare det. Gi deg! Magefølelsen min ville valgt Parasound fremfor Xindak. Jeg har for protokollen (heller?) ikke hørt noen av dem.
    Tiltredes!!

    Jeg hadde A21 på mine RF-63 en stund, og det spilte som bare pokker. Den slet aldri. Kan ikke tenke meg 83 er så fryktelig mye verre å drive enn 63, men selvsagt noe.
    Du trår ikke feil med A21 her. Knallforsterker som driver det meste. Dynamikkbombe og som hånd i hanske til Reference-serien.

    Mvh. Ole
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Høres bra ut :-D Blir spennende. Hva synest du om oppo bluray spilleren din ole borgenvik? Spiller den av ekstern harddisk i ntfs format?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er det så viktig med ntfs, og hvorfor i alle dager trenger du å bruke det på eksterne disker?

    Har du tenkt på en ekstern DAC? Da kan mediastreameren din og alt annet du kobler til den med digitalutgang til å låte helt flott.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Hvorfor er det så viktig med ntfs, og hvorfor i alle dager trenger du å bruke det på eksterne disker?

    Har du tenkt på en ekstern DAC? Da kan mediastreameren din og alt annet du kobler til den med digitalutgang til å låte helt flott.
    Oppoen har jo også innebygget DAC som er ganske så potent, så han har jo muligheten der også.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Har en del filmer å musikk på harddisk. Er som oftest det jeg bruker. Er litt gammaldags sånn sett. Hehe.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jaja, det er jo greit, men hvorfor har du formattert de eksterne diskene med ntfs? Det var bare det jeg lurte på.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Jeg hadde mange forskjellige. Parasound, Krell, Rega, Onkyo. Alle fungerte bra. Vincent hadde jeg lenge. Tror jeg likte rega best av de jeg hadde. Hadde da exon3 og cursa3. De ble imidlertidig litt andpustene når jeg kjøpte nye høyttalere og da måtte de selges. Krell likte jeg minst.
    Hvilken Krell var det? Krell er forsåvidt ganske nøytrale og kan være litt kresne når de skal matches med annet utstyr, litt avhengig av modell. Låt det for lyst, eller hva?
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde mange forskjellige. Parasound, Krell, Rega, Onkyo. Alle fungerte bra. Vincent hadde jeg lenge. Tror jeg likte rega best av de jeg hadde. Hadde da exon3 og cursa3. De ble imidlertidig litt andpustene når jeg kjøpte nye høyttalere og da måtte de selges. Krell likte jeg minst.
    Hvilken Krell var det? Krell er forsåvidt ganske nøytrale og kan være litt kresne når de skal matches med annet utstyr, litt avhengig av modell. Låt det for lyst, eller hva?

    Det var en Krell S-300I. Det låt litt for lyst for vår smak, litt kjedelig. Den pekte seg ikke ut i noen rettning. Mulig dette betegner "riktig" lyd, men om du har lest noen tidligere innlegg om meg og sub + klipsch så vet du at jeg ikke er ute etter det "riktige". ;) Den ble sammenlignet direkte med en Vincent 238mk. Fruen og jeg likte da Vincent bedre på alt foruten designet. Det er en god forsterker, men vi syns ikke det var noe oppgradering så vi beholdt Vincenten den gangen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Jeg hadde mange forskjellige. Parasound, Krell, Rega, Onkyo. Alle fungerte bra. Vincent hadde jeg lenge. Tror jeg likte rega best av de jeg hadde. Hadde da exon3 og cursa3. De ble imidlertidig litt andpustene når jeg kjøpte nye høyttalere og da måtte de selges. Krell likte jeg minst.
    Hvilken Krell var det? Krell er forsåvidt ganske nøytrale og kan være litt kresne når de skal matches med annet utstyr, litt avhengig av modell. Låt det for lyst, eller hva?
    Det var en Krell S-300I. Det låt litt for lyst for vår smak, litt kjedelig. Den pekte seg ikke ut i noen rettning. Mulig dette betegner "riktig" lyd, men om du har lest noen tidligere innlegg om meg og sub + klipsch så vet du at jeg ikke er ute etter det "riktige". ;) Den ble sammenlignet direkte med en Vincent 238mk. Fruen og jeg likte da Vincent bedre på alt foruten designet. Det er en god forsterker, men vi syns ikke det var noe oppgradering så vi beholdt Vincenten den gangen.

    Har ikke hørt den modellen selv, men sitter med inntrykk av at den generasjonen Krell er ganske nøytrale, og det kan sikkert tippe over til å låte både litt lyst og kanskje kjedelig. Tror også de separate låter litt bedre enn de integrerte. Jeg har riktignok en ganske tung Krell-fetisj, men er ikke noe fan av uengasjerende og prydelig, pyntelig lyd jeg heller. :)

    Angående hva som er riktig lyd, så hadde jeg neppe sittet med Klipsch høyttalere selv heller, hvis jeg mente at lyd skulle være kjedelig og blodfattig. Musikk er jo det stikk motsatte, og noen innspillinger trenger rett og slett litt "hjelp" for å engasjere og være musikalsk vellydende. Ikke noe gæernt med det i min bok.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    Og A21 med 250wpc, maks strømstyrke på 60A pr. kanal og 100.000µF skulle ikke klare det? Gi deg! Magefølelsen min ville valgt Parasound fremfor Xindak. Jeg har for protokollen (heller?) ikke hørt noen av dem.
    Jeg skrev ikke skulle klare det.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei, du skrev at A21 blir i minste laget for å drive RF-83. Noe jeg synes faller på sin egen urimelighet.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Nei, du skrev at A21 blir i minste laget for å drive RF-83. Noe jeg synes faller på sin egen urimelighet.
    Kansje jeg tok i litt her da , men nå får jeg gleden av og høre rf 83 selv på , parasound , macintosh og onkyo m 5000 serien om ikke så lenge. Så kan jeg komme tilbake med kommentar om det da , han karen som skal prøve ut dette er i et dedikert rom på 45 kvadrat meter , og er avhening av at forsterkeren klarer seg i ganske høye volumer. Han sitter 5 meter fra sweetspot.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Jaja, det er jo greit, men hvorfor har du formattert de eksterne diskene med ntfs? Det var bare det jeg lurte på.
    Det er på grunn av filene er for store for fat32. Husker ikke helt, men mener at fat32 bare gikk opp til 2 gb eller noe sånt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jaja, det er jo greit, men hvorfor har du formattert de eksterne diskene med ntfs? Det var bare det jeg lurte på.
    Det er på grunn av filene er for store for fat32. Husker ikke helt, men mener at fat32 bare gikk opp til 2 gb eller noe sånt.
    Det kan du ha rett i, men det betyr jo i så fall at "alle" flashdrives bruker et fungerende filsystem uten denne begrensningen nå, som sannsynligvis støttes av enheter som kan streame fra usb. ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    en bekjent i usa har nevnte xindak på palladium p39 og driver de med bravur, både effektmessig og byggekvalitet så må dette være noe av det heftigste uansett pris ;)
     

    Neuro

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Jeg lurer på å oppgradere fra mine Dali Ikon 6 mk2 til RF-63. Regner med at dette er ganske bankers, men jeg lurer på om min Abrahamsen V2.0UP kan yte den rettferdighet? Noen tanker rundt dette?

    I tillegg har jeg ikke særlig mye plass rundt høyttalerene pr i dag (student osv). Hvordan bør disse plasseres?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg spilte en liten stund på V3+V4UP (som i prinsippet er det samme) før jeg fikk en V4UP til, og det funker, det. Det er klart du får nytte av den ekstra effekten i form av bedre kontroll (mest når du drar på, men ikke bare) samt selvsagt muligheten til å spille høyere, men det er ingen dealbreaker. :)

    63 trenger litt luft mellom seg og veggen. Hos meg funker det med en halvmeter fra vegg til nærmeste hjørne, men mer hade vært bedre. Høyttalerne er også både dype og høye, så de er nok kanskje større enn du forestiller deg. De bør nok ha et rom på borti 20 kvadratmeter eller mer (helst mer) for å utfolde seg også, men alt funker jo.... :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Rf 83 er strøm sugene og parasound a21 trur jeg vil bli det minste laget for rf 83. Dette er noe du vil merke fort vil jeg tro. Har jeg vert deg så har jeg solgt parasounden og sett meg etter ein strømsterk klasse a av noe slag. Hva med xindax sin 100 watt klasse a , den har ville vert rå på rf 83 , bare ein tanke altså.
    legger ved limk her Slutsteg (stereo) : Xindak PA 20-års jubileumsmodell
    en bekjent i usa har nevnte xindak på palladium p39 og driver de med bravur, både effektmessig og byggekvalitet så må dette være noe av det heftigste uansett pris ;)
    Xindak forsterkeren der må være heftig 100 watt classe a , håper selv og få høre den i det nermeste framtid :D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Jeg lurer på å oppgradere fra mine Dali Ikon 6 mk2 til RF-63. Regner med at dette er ganske bankers, men jeg lurer på om min Abrahamsen V2.0UP kan yte den rettferdighet? Noen tanker rundt dette?

    I tillegg har jeg ikke særlig mye plass rundt høyttalerene pr i dag (student osv). Hvordan bør disse plasseres?
    I et lite rom vil man noen ganger få bedre utbytte av høyttalere som står mer i stil til rommet størrelsesmessig med tanke på akustikk og ressonanser o.s.v.
    Har du vurdert f.eks. RF 52II også? Så mye skryt som den får ville jeg hørt på dem før jeg kjøpte RF63, selv om sistnevnte er grommere, feitere, og sikkert i en annen klasse.
     

    Neuro

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Jeg spilte en liten stund på V3+V4UP (som i prinsippet er det samme) før jeg fikk en V4UP til, og det funker, det. Det er klart du får nytte av den ekstra effekten i form av bedre kontroll (mest når du drar på, men ikke bare) samt selvsagt muligheten til å spille høyere, men det er ingen dealbreaker. :)

    63 trenger litt luft mellom seg og veggen. Hos meg funker det med en halvmeter fra vegg til nærmeste hjørne, men mer hade vært bedre. Høyttalerne er også både dype og høye, så de er nok kanskje større enn du forestiller deg. De bør nok ha et rom på borti 20 kvadratmeter eller mer (helst mer) for å utfolde seg også, men alt funker jo.... :)
    Det spørs om jeg kanskje skal tenke litt mer på saken da. Rommet er ca 20-25 kvm, men det er en stue/kjøkkenløsning og anlegget er forvist til et lite hjørne i enden av rommet. Dermed er boltreplassen begrenset. Pr i dag har Daliene rundt 30 cm med luft rundt seg og det fungerer bra etter de fikk spikes, men med tanke på at Klipschene er en god del større så blir det kanskje i minste laget. Lyden er jo herlig nå også i mine ører, men når et par ferdig innspilte rf-63 dukker opp på brukten en liten kjøretur unna frister det noe voldsomt å prøve noe nytt. :)
     

    Neuro

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Jeg lurer på å oppgradere fra mine Dali Ikon 6 mk2 til RF-63. Regner med at dette er ganske bankers, men jeg lurer på om min Abrahamsen V2.0UP kan yte den rettferdighet? Noen tanker rundt dette?

    I tillegg har jeg ikke særlig mye plass rundt høyttalerene pr i dag (student osv). Hvordan bør disse plasseres?
    I et lite rom vil man noen ganger få bedre utbytte av høyttalere som står mer i stil til rommet størrelsesmessig med tanke på akustikk og ressonanser o.s.v.
    Har du vurdert f.eks. RF 52II også? Så mye skryt som den får ville jeg hørt på dem før jeg kjøpte RF63, selv om sistnevnte er grommere, feitere, og sikkert i en annen klasse.
    Tror ikke disse er særlig aktuelle. Jeg er nysgjerrig på rf-63 pga et godt bruktkjøp i nærområdet. Jeg har i dag Dali Ikon6 mk2, som også er noen fantastiske høyttalere. Men takk for tilbakemelding. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjøp dem og prøv. :) I alle fall hvis prisen er god. Husk at Akustisk Bureau selger/solgte ut restlager av RF63 for 10.000,- nå nettopp. Noe som sikkert gjør sitt for bruktprisen akkurat nå.

    Jeg vet at jeg ikke hadde solgt mine for den prisen, i alle fall. Man er jo ikek i nærheten av å få noe heftigere for den prisen, eller den doble. ...:Eller for pokker; den triple prisen. :D
     

    Neuro

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, det er jo virkelig fristende. De jeg tenker på ligger ute på torget til 7500,-, så prisen er det ikke noe å si på.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    akustisk selger jo rf 63 til 9995 og rf 83 til 12995,- trur di har noen par inne enda.
     

    Neuro

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tenker at det er like greit å kjøpe de brukt egentlig, spesielt med tanke på hvor lang innspillingstid det virker som at det er på disse høyttalerene. Ifølge annonsen er de 3,5 år gamle, så de burde være ferdig innspilt. I tillegg er selger i nærheten, så jeg kan sikkert få hørt og sett de før kjøp, så jeg kan forsikre meg om at de er i god stand. Ville du likevel kjøpt nye høyttalere, tce?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Kjøp brukt du, spiller jo ingen rolle bare de ikke er herpa. I tillegg får du 2500 kroner til musikk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn