Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    104
    Antall liker
    62
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Kjøpt fra butikk Lokie? Da burde du kunne returnere de. Nye høyttalere skal være ... ja nye. Siden de ble solgr på black fredag så kan det jo være et demopar om du fikk de til god pris.

    Uansett, grattis med nye høyttalere.

    Vil tro dem er nye, om ikkje så har dem som har pakket dem ned igjen vært meget flinke. Eskene har ikkje noen merker som avslører at dem har blitt tapet igjen 2 ganger, samme med eskene til front deksler som låg i kartongen.
    Har gnikket litt på merkene og ser ut til å bli bedre for hver gang så forsvinner nok etter hvert :rolleyes:
     

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    104
    Antall liker
    62
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    No når eg har fått RF-7 II i hus så sitter eg også vurderer en effekt forsterker, planen er etter hvert Parasound A21 men har sprengt budsjettet med høyttalere. Så lurte på å prøve meg på en Emotiva XPA-2 fram til eg får spart opp nok kroner Parasound. Ligger noen av disse ganske så rimelig på Finn. Noen som har erfaring med XPA-2 på RF-7 II. Tenker XPA-2 er ganske lettsolgte seinere.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    @rorschach @Håkon_Rognlien @Stigimon @tommo21
    Jovisst er det 218 som er på vei, med oppgraderte rør og greier. Er veldig spent på hvordan Heresyene responderer på denne i forhold til 216.
    Det var tommo21 som fikk overbevist meg om at dette var en særdeles god kombo. Håper jeg kommer til å erfare det samme i mitt rom.

    To be continued...
     
    Sist redigert:

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch Heresy mk I til salgs på torget. Greit å spre denne i Klipsch tråden vel, sjelden vare !

    Er selv veldig fristet ....

    PS : merk de er ikke mine og kjenner ikke selger.
    DA var det jeg som kapret disse, skal hente de i kveld og søker meg tilbake til Klipsch klubben igjen. Spent på hvordan disse låter og gleder meg. I følge selger skal de være i meget god stand, og i original stand. Håper elementene (bass) holder videre da jeg har skjønt at eksakte basselementer ikke er å oppdrive. Mulig jeg tar feil. Skal parres opp i et secundæranlegg (stue anlegget) med en Elcomp eci 2 som jeg har ståendes.
    Noen som har erfaringer med disse?? Ser det står skrevet en del på nett men da mest om H2 og H3 (dagens).
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch Heresy mk I til salgs på torget. Greit å spre denne i Klipsch tråden vel, sjelden vare !

    Er selv veldig fristet ....

    PS : merk de er ikke mine og kjenner ikke selger.
    DA var det jeg som kapret disse, skal hente de i kveld og søker meg tilbake til Klipsch klubben igjen. Spent på hvordan disse låter og gleder meg. I følge selger skal de være i meget god stand, og i original stand. Håper elementene (bass) holder videre da jeg har skjønt at eksakte basselementer ikke er å oppdrive. Mulig jeg tar feil. Skal parres opp i et secundæranlegg (stue anlegget) med en Elcomp eci 2 som jeg har ståendes.
    Noen som har erfaringer med disse?? Ser det står skrevet en del på nett men da mest om H2 og H3 (dagens).
    Gratulerer, var akkurat i handel med ett annet gammelt Klipsch høyttaler par når disse dukket opp, ellers hadde du fått seriøs konkurranse ;)

    Vet Heresy mk I selges for gode penger i USA, har fulgt med på ebay siste året på Heresy.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch Heresy mk I til salgs på torget. Greit å spre denne i Klipsch tråden vel, sjelden vare !

    Er selv veldig fristet ....

    PS : merk de er ikke mine og kjenner ikke selger.
    DA var det jeg som kapret disse, skal hente de i kveld og søker meg tilbake til Klipsch klubben igjen. Spent på hvordan disse låter og gleder meg. I følge selger skal de være i meget god stand, og i original stand. Håper elementene (bass) holder videre da jeg har skjønt at eksakte basselementer ikke er å oppdrive. Mulig jeg tar feil. Skal parres opp i et secundæranlegg (stue anlegget) med en Elcomp eci 2 som jeg har ståendes.
    Noen som har erfaringer med disse?? Ser det står skrevet en del på nett men da mest om H2 og H3 (dagens).
    Gratulerer, var akkurat i handel med ett annet gammelt Klipsch høyttaler par når disse dukket opp, ellers hadde du fått seriøs konkurranse ;)

    Vet Heresy mk I selges for gode penger i USA, har fulgt med på ebay siste året på Heresy.
    Tja, sånne i god stand blir det vel færre og færre av. Gleder meg til å få dem i hus og gi dem et ordentlig lag med olje. Tenker jeg så åpner kassene for å se tilstanden inni, og evt rengjøre. Har lest litt om å oppgradere kondensatorer via Crites men hadde vert morro å beholde de som originale så langt lyden er god vel og merke.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Klipsch Heresy mk I til salgs på torget. Greit å spre denne i Klipsch tråden vel, sjelden vare !

    Er selv veldig fristet ....

    PS : merk de er ikke mine og kjenner ikke selger.
    DA var det jeg som kapret disse, skal hente de i kveld og søker meg tilbake til Klipsch klubben igjen. Spent på hvordan disse låter og gleder meg. I følge selger skal de være i meget god stand, og i original stand. Håper elementene (bass) holder videre da jeg har skjønt at eksakte basselementer ikke er å oppdrive. Mulig jeg tar feil. Skal parres opp i et secundæranlegg (stue anlegget) med en Elcomp eci 2 som jeg har ståendes.
    Noen som har erfaringer med disse?? Ser det står skrevet en del på nett men da mest om H2 og H3 (dagens).
    Gratulerer, var akkurat i handel med ett annet gammelt Klipsch høyttaler par når disse dukket opp, ellers hadde du fått seriøs konkurranse ;)

    Vet Heresy mk I selges for gode penger i USA, har fulgt med på ebay siste året på Heresy.
    Du som endte opp med Tangent 4000, Whip?
    Var keen på dem jeg og, og var i dialog med selger, men ble vanskelig å rekke å få henta... Om det var deg må du gi lyd om lyden av dem etterhvert :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja var jeg som kjøpte de Klipsch Tangent 4000 i Bærum. Skjønte det var veldig mange som ville ha dem. Skal skrive litt om dem når jeg har brukt dem litt.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Ja var jeg som kjøpte de Klipsch Tangent 4000 i Bærum. Skjønte det var veldig mange som ville ha dem. Skal skrive litt om dem når jeg har brukt dem litt.
    Jeg og så på de men rakk ikke reagere... :)
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Klipsch Heresy mk I til salgs på torget. Greit å spre denne i Klipsch tråden vel, sjelden vare !

    Er selv veldig fristet ....

    PS : merk de er ikke mine og kjenner ikke selger.
    DA var det jeg som kapret disse, skal hente de i kveld og søker meg tilbake til Klipsch klubben igjen. Spent på hvordan disse låter og gleder meg. I følge selger skal de være i meget god stand, og i original stand. Håper elementene (bass) holder videre da jeg har skjønt at eksakte basselementer ikke er å oppdrive. Mulig jeg tar feil. Skal parres opp i et secundæranlegg (stue anlegget) med en Elcomp eci 2 som jeg har ståendes.
    Noen som har erfaringer med disse?? Ser det står skrevet en del på nett men da mest om H2 og H3 (dagens).
    Gratulerer med ur-Heresy! Flere hevder at dette er den beste, og i hvertfall bedre enn H2. Er de helt orginale er det mye som kan gjøres. Trinn 1 er vel kondiser i delefiltrene. Prices-Crossover Repair Kits and Crossover Kits | Critesspeakers.com
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch Heresy mk I til salgs på torget. Greit å spre denne i Klipsch tråden vel, sjelden vare !

    Er selv veldig fristet ....

    PS : merk de er ikke mine og kjenner ikke selger.
    DA var det jeg som kapret disse, skal hente de i kveld og søker meg tilbake til Klipsch klubben igjen. Spent på hvordan disse låter og gleder meg. I følge selger skal de være i meget god stand, og i original stand. Håper elementene (bass) holder videre da jeg har skjønt at eksakte basselementer ikke er å oppdrive. Mulig jeg tar feil. Skal parres opp i et secundæranlegg (stue anlegget) med en Elcomp eci 2 som jeg har ståendes.
    Noen som har erfaringer med disse?? Ser det står skrevet en del på nett men da mest om H2 og H3 (dagens).
    Gratulerer med ur-Heresy! Flere hevder at dette er den beste, og i hvertfall bedre enn H2. Er de helt orginale er det mye som kan gjøres. Trinn 1 er vel kondiser i delefiltrene. Prices-Crossover Repair Kits and Crossover Kits | Critesspeakers.com
    Ja, jo mer jeg leser meg opp på disse på div fora ser jeg det er mange som foretrekker denne fremfor ii (2) og det er jo artig... Har vert inne på tanken ja men er ikke så veldig fingernem med lodding ol. men det går det jo alltids ann å lære seg. Har heller ikke spurt om det følger med stands for disse, vet ikke om det fulgte originalt med... Hvordan er det å handle med Crites til Norge?
     

    munin

    Medlem
    Ble medlem
    02.04.2015
    Innlegg
    36
    Antall liker
    8
    Ny Klipsch-venn melder seg på - med Cornwall 111. Med Mcintosh c46 og Ati 3002 Mos-Fet 300Watt låter det utrolig bra. Det er bare et problem, som ikke er ukjent med Klipsch: for skarp diskant. På mitt anlegg går det bra med mye av det jeg spiller av musikk, men ellers tror jeg at jeg må til med en ekstra effektforsterker.Audioaktøren mener at Klipsch låter best med Sugden, så det skulle være interessant å høre hva slags erfaringer folk har med disse. :cool:
     

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    104
    Antall liker
    62
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Var så mye bilder her nå at eg skal poste et også. Se vekk fra bildekvaliteten på mobil kameraet :p Ser senteren min ser litt puslete ut nå sammen med
    RF-7 II på hver sin side.

    20151203_211144.jpg
     

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    104
    Antall liker
    62
    Sted
    Hordaland, Øygarden

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    833
    Antall liker
    1.043
    Et gammalt bilde hvor Huldra 8 fikk prøve seg på Heresy III

    12010719_10156086525380341_7214233477482370207_o.jpg


    Fil 03.12.2015, 22.34.01.jpg


    Lukk øynene om man ikke liker Midgard, funker bra enn så lenge med EC 4.7 MK2 :)
    Hadde RF-7 i et meget mye mindre rom før, gjorde seg å få litt plass rundt dem :)
     

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    104
    Antall liker
    62
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Har et par gamle Embla Tinea liggende, halve effekten av Midgard Oberon 6.1 kanskje eg skulle prøvd dem på RF-7 II? Funket ikkje bra sammen med RF-82 mk1 men kan jo alltids prøve :rolleyes:
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    833
    Antall liker
    1.043
    Jeg mener nå selv at Midgard klarer seg bra, med riktig preamp vel og merke! Klart finnes det nok mange bedre alternativer, men som nevnt tidligere så er det ikke så sjeldent dem trekkes ut av benken, ut i bilen og inn på et festlokale koblet opp på en "bråta" med Cerwin-Vega høyttalere.

    Min erfaring er at de ikke har noen form for egenlyd, og at forforsterkeren i stor grad bestemmer hvordan det skal være. Bassen er absolutt tilstede og knallhard :p

    Sjansen for suksess er nok større på RF-83 kontra RF-7, men på en annen side så er RF-7 klart mer underholdene og vill i strikken i mine ører.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner det stikker litt i magen når jeg ser det bilde av en røramp på et langhåret teppe. Det er ikke noen luftveier nå som blir sperret vel?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Første bildet av mine nye venner Vis vedlegget 352107
    Se der ja :) Flotte saker. Håper på fler bilder senere også uten grillen. Om du sjekker dem innvendig så post gjerne bilder av det også :)
    Det skal jeg gjøre. Ser det mangler Klipsch logo/emblem på den ene grillen. spørs om jeg får ta et søk på E-bay. Manglet og sokkel, satte dem provisorisk opp på mine steinheller som stod på plass fra før og laget til en provisorisk tilt bakover med noen kiler jeg hadde liggendes. Resultatet ble bra, Kona ble ovveraskende positiv utover kvelden mot utgangspunktet. Første kommentar når hun så de var: "de kan du bare bære ned i kjelleren (mancaven) med en gang!" Huset vi har er et atkitekttegnet hus fra 76' med Scandinavisk design som utgangspunkt så jeg mener det ikke finns noen høyttalere med mer særpregg som kan utfylle rollen i stua enn nettop disse.. Måtte vert noe vintage B&O. Lyden: Kjente igjen lyden med en gang fra god gammel Heritage. Alt virker som det skal. Kommer mer utfyllende tilbake...
     

    Griznah

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    50
    Antall liker
    7
    Ny Klipsch-venn melder seg på - med Cornwall 111. Med Mcintosh c46 og Ati 3002 Mos-Fet 300Watt låter det utrolig bra. Det er bare et problem, som ikke er ukjent med Klipsch: for skarp diskant. På mitt anlegg går det bra med mye av det jeg spiller av musikk, men ellers tror jeg at jeg må til med en ekstra effektforsterker.Audioaktøren mener at Klipsch låter best med Sugden, så det skulle være interessant å høre hva slags erfaringer folk har med disse. :cool:
    Hei, selgeren her :) Jeg var redd den Ati-en skulle bli for skarp ja. Jeg har ikke personlig hørt Sugden så skal ikke uttale meg om det, men om du søker på postene til Valfy har han prøvd veldig mye på Cornwall III spesifikt og Rognlien har jo rett og slett prøvd mye og har mange erfaringer. Personlig har jeg kun brukt integrert på de, og da fra Yamaha og Primare med godt hell.
    På de ti siste sidene her er det rett og slett mye forsterker-prat.
     

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    104
    Antall liker
    62
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Kjenner det stikker litt i magen når jeg ser det bilde av en røramp på et langhåret teppe. Det er ikke noen luftveier nå som blir sperret vel?
    Slappe av, bildet ble tatt mens eg rotet fram kabler og testet om der fremdeles var liv. Ble løftet opp på stereobenken når alt var bekreftet ok. Mulig eg skulle ventet til da med å ta bildet, slik at eg ikkje ødela hele dagen din med bekymringer om tette luftveier :p
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    JA tenkte jeg skulle sette meg til forran peisen i kveld og tråle E-bay. Har kake-stykke emblem på mine forresten i forhold til dem du linker til, syns uansett det er et kulere merke... :) Vet ikke om det sier noe om modellen men Heresy 3 (nye i dag) har vel samme emblem. Fant ut av serienummeret at mine er fra 72'. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenkte bare på at det var noen riller som ampen tok luft ifra under for så å ta den med seg opp..
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner det stikker litt i magen når jeg ser det bilde av en røramp på et langhåret teppe. Det er ikke noen luftveier nå som blir sperret vel?
    Lufta går opp den. ;)
    Ikke uten at det kommer luft inn. ;)
    På en slik røramp som trafoer og rør sitter oppå, blir det ikke varmt under. Har til gode å oppleve, men på andre konstruksjoner er nok ikke teppe førstevalg nei. ;)
    Nei, selvsagt er det ikke noe tema når alle "varmekildene" sitter på toppen av boksen, i friluft.
     

    Franzvas

    Medlem
    Ble medlem
    21.04.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Heisann ! Har begynt å planlegge nytt stereoanlegg, å da har jeg bestemt meg for Klipsch rp280f! Då gjenster bare det uendelige spørsmålet ang forsterkerkraft...
    Etter å ha lest testen på lyd og bilde vurder jeg Hegel H300, hvilke tanker har dere til denne på klipsch ?
    De nevnte også Nad 375bee i testen så har vurdert den og. Hadde tenkt å få utnytta trøkket som bor i ht og fra tid til annen kansje plage naboen litt :)
    planen var og bare ha en integrert forsterker uten noe effektforsterkere i tilegg da fruen allerede er en smule negativ.... Takker på forhånd for tips!
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ Franzvas : har hørt RF62 II med Hegel H300 og det var definitivt ingen god match. Låt lite musikalsk og pent som RF62 II virkelig kan gjøre med andre forsterkere. Men er jo ikke samme høyttalere så bare en tanke herfra. Test selv før kjøp :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn