hammershaug
Overivrig entusiast
Engelskmennene er en helt annen verden, ikke for ekte Klipsch'ere.Kan hende du kommer nærmere med en god, japansk Mos-Fet forsterker, tro det eller ei. De virkelig gode av arten er silkeglatte og fyldige nedover. Mye moro med dem, skjønner du...
Merk at jeg i utgangspunktet er veldig glad i rør på Heresy. Men jeg har (til dels store) problemer med KT88. Synes ikke disse nødvendigvis gir særlig god lyd, med enkelte hederlige unntak, rett nok...
Mvh
Håkon Rognlien
For gæli å kaste ut den flotte forsterkeren! Ok, takk for tipset, Håkon. Etter å ha saumfart Klipsch Audio Community o.l. forstår jeg at Heresy fungerer fint med slike, så jeg bør vel prøve. Ellers så har jeg vurdert å bytte ut LM Audio 216ia med 217, som er SET m 300b og 2x8W. «Alle» hevder at det er match made in heaven. Jeg vet ikke.
Kanskje Spendor/Harbeth/Kudos er en enklere vei å gå... Men de mangler slam!
Flott musikk med mye kommunikasjonskraft, men det er nok tvilsomt om det på noe felt kan erstatte Klipsch, dersom du først er "Klipsched". Noen av oss må ha begge deler...
Mvh
Håkon Rognlien
Da spørs det hvor ekte denne «Klipscheren» er, selv om han ble frelst allerede i 1996.
Etter mange år med 805S som eneste høyttaler, har jeg erfart at høflige engelskmenn også kan by opp til dans. Andre styrker og svakheter, men gode formidlere.
Det koker vel ned til om man ønsker en tradisjonell hifi-opplevelse eller en mer realistisk konsertopplevelse i sitt hjem. Sto faktisk å grunnet over dette da jeg så Opeth sist. Tenkte at det er Heresy som er high fidelity, i måten de gjenskaper denne lydopplevelsen. Verken bass eller diskant var slående, bare en massiv mellomtone.
Vi får se hva fremtiden bringer.