Sundance_Pete
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 09.12.2005
- Antall liker
- 1
Hva tror man om RF 63 + McIntosh MA6300/6500/6900 ?
Blir bare synsing for min del,educated guess som de sier.Hva tror man om RF 63 + Mcintosh MA6300/6500/6900 ?
LaScala 1 ble solgt ut for 35k.for noen latterlige priser de kjører på heritage her i landet egentlig
84k for la scala, identisk til forrige modell som de solgte ut for hva, 25?
133.000 klipschorn. veil. for denne er $5k i usa, og mange betaler 2-3000.
Vipper litt mellom klipsch rf82 og heresy II. Har ikke hørt noen av de ennå, men veit omtrent hvordan de låter. Ampen er en edison på 30 el34 watt, spilleren en sony xa5es + graham slee riaa og rega p2..
Rommet mitt er i overkant 20 kvm med buet tømmerpanel på veggene og med forholdsvis lav takhøyde på 210.
musikken er veldig variert(fra metal til jazz+endel film), og det er nødvendig at anlegget kan spille musikk med dårlig innspilling
Uffda, vil jo helst klare meg med 300B med doble utg rør, 5`rn spilte bra på disse. Og det er meningen å spille dynamikk så det gjør vondt, ja. Er litt lei alt dette "perfekte hifisnadder" som aldri får foten igang. Kanskje noe biamping? - har mulighet for kraftig røramper i bassdelen.De trenger mye mer power enn hva følsomheten tilsier. To 10" trenger mye power for å få kontroll, par hundre skikkelige watt burde duge et stykke på veien. 24kvm? Burde få dynamikk så det gjør litt vondt da......
Hei,Uffda, vil jo helst klare meg med 300B med doble utg rør, 5`rn spilte bra på disse. Og det er meningen å spille dynamikk så det gjør vondt, ja. Er litt lei alt dette "perfekte hifisnadder" som aldri får foten igang. Kanskje noe biamping? - har mulighet for kraftig røramper i bassdelen.
Det er vel det å få styrt det tilfredstillende som kan være vanskelig. Jeg ser for meg en slags aktiv delefilter med nivåkontroller mellom pre og amp, eller bør det aktive filter kunne bypasses og kun bruke nivå på de delte linjesignal?Hei,
jeg kjører bi-amp på mine ht. Er ikke Klipsch men Snell som nyter godt av det. Kan jeg virkelig anbefale, det får rockefoten igang så det holder
Er så heldig at preen har mulighet for to utganger. Men endte opp med ett aktivt delefilter allikevell. (Er natt og dag) Det som er viktig er at de to forsterkerne du bruker har tilnærmet lik "gain" ut. Det har mine, så da slipper jeg nivåkontroller, men for du tak i ett aktivt delefilter med nivåkontroller er jo det å foretrekke da. Gir deg jo større fleksibilitet. Og snellene mine er lik kortslutning i filtrene, så det var ett skikkelig løft å få til bi-ampingen. Tror forøvrig du er inne på rett tankespor jeg, lån deg ett aktivt delefilter og prøv deg litt frem.Det er vel det å få styrt det tilfredstillende som kan være vanskelig. Jeg ser for meg en slags aktiv delefilter med nivåkontroller mellom pre og amp, eller bør det aktive filter kunne bypasses og kun bruke nivå på de delte linjesignal?
Synd :-/heresy`n gikk foran nesa mi. hadde en deal for lytting på tirsdag, men nå er de visst solgt..
jepp
Er så heldig at preen har mulighet for to utganger. Men endte opp med ett aktivt delefilter allikevell. (Er natt og dag) Det som er viktig er at de to forsterkerne du bruker har tilnærmet lik "gain" ut. Det har mine, så da slipper jeg nivåkontroller, men for du tak i ett aktivt delefilter med nivåkontroller er jo det å foretrekke da. Gir deg jo større fleksibilitet. Og snellene mine er lik kortslutning i filtrene, så det var ett skikkelig løft å få til bi-ampingen. Tror forøvrig du er inne på rett tankespor jeg, lån deg ett aktivt delefilter og prøv deg litt frem.
Enig med deg Hifiguru, dette er en Klipsch-tråd, men synes det er relvant å komme med erfaringer fra andre vanskelige ht. Finnes jo Klipsch modeller som også er "tungdrevne" og derfor trenger en del jobbing. Derfor greit å vite om andres erfaringer være seg Bi-amp, monoblokker eller lignende. for å hjelpe/utvide våre erfaringer/ideer. Jeg tror Vidar_Bol er på rett spor, med å tenke Bi-amp i hans tilfelle.Uten å dra denne Klipsch tråden over i noe annet, fikk melding her en natt fra en kompis som etter noen timer med sine nyinvesteringer skrev: Fy F**N å de A3i'ene spiller. Ikke rukket å lytte til dem selv men de skal være litt vriene å få til etter som jeg skjønner. 2x600watt ICEPOWER hjelper sikkert.
Hehehe,høres ut som vellykket kveldPå lørdag kveld hadde vi noen venner på middag.
Det tok litt av etterhvert, og man skal ikke se bort fra at Khorna har sin del av skylden.
Når voksne menn feller tårer og danser med fjernkontrollen til Cd-spilleren, og en av byens interiørpushere uttaler "slike høytalere er kule og ser helt riktig ut"
Da er de KLIPSCH'd ;D
Noe slikt?Sant sant
Må jo spørre,når slipper de opp ? 500t + ?
/jan
Se her:
www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9669129&sid=7a8hYIdJW503768&pos=132&tot=5006&page=6
Ikke ofte å finne disse for salg