Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Regner med at hornet bare tar diskanten i disse her? Og at bassmellomtonene(?) tar fra 1650hz og ned?

    Jeg har ikke sagt at horn ikke er noe for meg, men de horna jeg har hørt (Ø Audio Icon blant anna) blir for lyse oppover for min del, har en høyttaler i dag som ikke kommer til å gå ut døra til fordel for noen hornhøyttaler uansett. ;) Ikke noe galt i horn, men jeg har ikke hørt nok horn til å kunne uttale meg om det er noe jeg kunne tenkt meg å lytte til daglig. ;)
    Ja. Eller diskant og en del av øvre mellomtone, da.

    Har ikke inntrykk av at hverken Reference eller ( andre) hornhøyttalere generelt er "lyse i toppen". Kan det være at dette er en kombinasjon av rom, matching og myte?

    Ellers kan det jo bare være at jeg ikke hører en dritt over 15-16KHz uansett. ;)
    Ja, skjønner. Eneste grunnen til at jeg spurte var fordi jeg bruker et par RF83-kasser til mellomtone-kasser, har gjort litt "chafering" av innsiden av frontbaffel, for det var null og niks der fra før og har lest at dette kan ha stor innvirkning på hvordan elementet/elementene oppfører seg i frekvensregisteret. Men hvis det funker bra opp til 1650Hz så får jeg neppe noen problemer. :)

    Får hele tida høre at det er mine ører det er noe feil med, koker stort sett ned til "bortforklaringer" (hvis man vil kalle det det) om at jeg er så mye yngre enn de/den andre og at jeg trolig hører høyere i frekvens enn de/den andre. Aner ikke hvor høyt i frekvens jeg hører, men synes det er få høyttalere som ikke skriker oppover. Var hos en høyt respektert forumist her inne jeg hørte Ø Audio Icon hos, satt opp meget bra om jeg får lov til å si det også. Hadde nok ingenting med rommet og matching å gjøre, bare at mine ører hører noe annet enn et sett med 50+ ører.
    Hadde spesielt problemer med s-lyden på Ø Audio Icon, øvre mellomtone blir vanligvis i lyseste laget også.
    Vi liker det vi liker. Synes du ikke at slike fungerer for deg, er det selvsagt bedt å velge annerledes. :)

    Denne respektere forumisten er muligens en som liker mer diskant enn de fleste? ;) ..men det er det liten vits i å spekulere i. ;)

    Det finnes masse høyttalere. Ingen vits i å velge noen man ikke er fortrolig med. :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Da har KG 4.5 fått litt mer liv i toppen med titanium membraner. :)
    De kom enda mer til sin rett i KG 4.5 enn de gjorde i KLF20.

    KLF20 står ribbet og venter på titanium membraner fra Crites som kommer i morgen. Det blir spennende å se om de er så bra som folk skal ha det til. :)

    Edit: Det var faktisk verdt innsatsen å skifte fra Klipsch titanium til Crites titanium. Høyttalerene er ikke til å kjenne igjen.
     
    Sist redigert:

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    851
    Antall liker
    338
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3

    Keltern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    2
    Jeg tenkte mer i retning av at RP-8000F i hvert fall ikke er dårligere enn RP-280F :)

    Den er muligens litt snillere i toppen, men av det jeg kan huske så plagdes jeg ikke av diskant og øvre mellomtone på 280 heller. Men det virker på sett og vis litt mer komplett, mer sammensydd på 8000.

    Det er også massevis av detaljer, hele veien gjennom. Og det med stusslig forsterkning. Gleder meg til å få på den noe med enda mer kontroll :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.547
    Antall liker
    2.428
    Sted
    Endor
    Synes dette er en superkul video og får nesten lyst til å kjøpe Klipschorn bare ved å se på videoen.
    De blokkerer jo bare to vinduer, så det er ikke såååå galt

     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    2.016
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vanvittig lite forvregning. Klar og fin bass med smekk. Jeg digger dem, og dem er høyt på lista mi, men al5 kommer til å koste ca. 120.000kr :O
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Stemmer det at La Scala stopper på 50 hz?
    I videoen sier de at den går ned til 45 Hz.
    Det er med solen i ryggen :cool:
    45 eller 50 Hz har kanskje ikke så mye praktisk betydning, men mange vil nok uansett ha lyst til å implementere sub'er eller bassystem i tillegg. Jeg vurderte et par brukte LS for kanskje ett års tid siden, men valgte noe annet nettopp p.g.a. at de ruller av så tidlig.

    Samtidig er dette høyttalere jeg ikke klarer å glemme så lett eller få helt ut av systemet, så hvem vet hva som skjer i framtida.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.547
    Antall liker
    2.428
    Sted
    Endor
    Stemmer det at La Scala stopper på 50 hz?
    I videoen sier de at den går ned til 45 Hz.
    Det er med solen i ryggen :cool:
    45 eller 50 Hz har kanskje ikke så mye praktisk betydning, men mange vil nok uansett ha lyst til å implementere sub'er eller bassystem i tillegg. Jeg vurderte et par brukte LS for kanskje ett års tid siden, men valgte noe annet nettopp p.g.a. at de ruller av så tidlig.

    Samtidig er dette høyttalere jeg ikke klarer å glemme så lett eller få helt ut av systemet, så hvem vet hva som skjer i framtida.
    Dette er jo spesielle høyttalere med god virkningsgrad for å si det forsikrig så du trenger bra subwoofere her .... les: store sub’er ... men etter å ha sett den klipschorn videoen idag er det vanskelig å få de ut av hodet. Klipschorn vil jo kanskje være enklere plasseringsmessig enn La Scala pluss to gode subwoofere :rolleyes: men så var det pris da ...

    Et par la scala ml ii er rundt 100.000, klipschorn er vel 159.000, et par la scala plust to gode subwoofere er nesten samme pris som klipschorn
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Det er med solen i ryggen :cool:
    45 eller 50 Hz har kanskje ikke så mye praktisk betydning, men mange vil nok uansett ha lyst til å implementere sub'er eller bassystem i tillegg. Jeg vurderte et par brukte LS for kanskje ett års tid siden, men valgte noe annet nettopp p.g.a. at de ruller av så tidlig.

    Samtidig er dette høyttalere jeg ikke klarer å glemme så lett eller få helt ut av systemet, så hvem vet hva som skjer i framtida.
    Dette er jo spesielle høyttalere med god virkningsgrad for å si det forsikrig så du trenger bra subwoofere her .... les: store sub’er ... men etter å ha sett den klipschorn videoen idag er det vanskelig å få de ut av hodet. Klipschorn vil jo kanskje være enklere plasseringsmessig enn La Scala pluss to gode subwoofere :rolleyes: men så var set pris da ...
    Ja du trenger noe som holder følge. For meg er det nærliggende å tenke hornsub, men det tar jo like mye plass som La Scala.

    Før de nye Khorn som ikke må stå i et hjørne lenger var alltid LS den mest plasseringsvennlige av de to. Tør ikke gjette hvor mye de nye Khorna vil koste. :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.547
    Antall liker
    2.428
    Sted
    Endor
    Sk

    Det er med solen i ryggen :cool:
    45 eller 50 Hz har kanskje ikke så mye praktisk betydning, men mange vil nok uansett ha lyst til å implementere sub'er eller bassystem i tillegg. Jeg vurderte et par brukte LS for kanskje ett års tid siden, men valgte noe annet nettopp p.g.a. at de ruller av så tidlig.

    Samtidig er dette høyttalere jeg ikke klarer å glemme så lett eller få helt ut av systemet, så hvem vet hva som skjer i framtida.
    Dette er jo spesielle høyttalere med god virkningsgrad for å si det forsikrig så du trenger bra subwoofere her .... les: store sub’er ... men etter å ha sett den klipschorn videoen idag er det vanskelig å få de ut av hodet. Klipschorn vil jo kanskje være enklere plasseringsmessig enn La Scala pluss to gode subwoofere :rolleyes: men så var set pris da ...
    Ja du trenger noe som holder følge. For meg er det nærliggende å tenke hornsub, men det tar jo like mye plass som La Scala.

    Før de nye Khorn som ikke må stå i et hjørne lenger var alltid LS den mest plasseringsvennlige av de to. Tør ikke gjette hvor mye de nye Khorna vil koste. :)
    https://www.tektondesign.com/ har noen sub’er med 18” drivere og 100dB virkningsgrad, til rundt $1000, men de er 83 cm høye, 50 cm brede og så dype at det er liten sjans for å se solen gjennom vinduene hvis du får dem inn, det er vel den type sub man må ha her for at de skal holde følge... men noen sier at det ikke er plass til både disse subwooferne og kone i samme hus :rolleyes:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Ja, tipper det ble valgt mest for å demonstrere egenskapene til hele systemet. Men noe sånt tror jeg kunne vært heftig sammen med La Scala, iallfall på film ville jeg hatt sub i tillegg.
     

    buffalobill

    Medlem
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    30
    Antall liker
    4
    utvalget av subwoofere blir jo ganske begrenset hvis det skal kobles på en liten rørforsterker uten sub-out
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.547
    Antall liker
    2.428
    Sted
    Endor
    utvalget av subwoofere blir jo ganske begrenset hvis det skal kobles på en liten rørforsterker uten sub-out
    Nødvendigvis ikke, kjør la scala full range... mange anbefaler jo å bruke hi-level input på sub og koble til høyttaler utganger, da får du også med ”signaturen” til rørforsterkeren inn i subwooferen. Det er jo ikke noe problem ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    utvalget av subwoofere blir jo ganske begrenset hvis det skal kobles på en liten rørforsterker uten sub-out
    Nødvendigvis ikke, kjør la scala full range... mange anbefaler jo å bruke hi-level input på sub og koble til høyttaler utganger, da får du også med ”signaturen” til rørforsterkeren inn i subwooferen. Det er jo ikke noe problem ;)
    Er en del kommersielle sub'er som ikke har høynivåinngang, bare linjeinngang. :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.547
    Antall liker
    2.428
    Sted
    Endor
    utvalget av subwoofere blir jo ganske begrenset hvis det skal kobles på en liten rørforsterker uten sub-out
    Nødvendigvis ikke, kjør la scala full range... mange anbefaler jo å bruke hi-level input på sub og koble til høyttaler utganger, da får du også med ”signaturen” til rørforsterkeren inn i subwooferen. Det er jo ikke noe problem ;)
    Er en del kommersielle sub'er som ikke har høynivåinngang, bare linjeinngang. :)
    Det har akkurat vært en svært opphetet debatt om dette på Adyton’s venner, mange anbefaler å ikke bruke elektronisk deling hvis høyttalerne er designet for og kan kjøre full range, og hvis du har en integrert rørforsterker, så kan det være eneste løsningen... nødvendigvis ikke et kompromiss det. De aller fleste demoer jeg har vært på den siste tiden har kjørt denne veien ...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    utvalget av subwoofere blir jo ganske begrenset hvis det skal kobles på en liten rørforsterker uten sub-out
    Nødvendigvis ikke, kjør la scala full range... mange anbefaler jo å bruke hi-level input på sub og koble til høyttaler utganger, da får du også med ”signaturen” til rørforsterkeren inn i subwooferen. Det er jo ikke noe problem ;)
    Er en del kommersielle sub'er som ikke har høynivåinngang, bare linjeinngang. :)
    Det har akkurat vært en svært opphetet debatt om dette på Adyton’s venner, mange anbefaler å ikke bruke elektronisk deling hvis høyttalerne er designet for og kan kjøre full range, og hvis du har en integrert rørforsterker, så kan det være eneste løsningen... nødvendigvis ikke et kompromiss det. De aller fleste demoer jeg har vært på den siste tiden har kjørt denne veien ...
    Ja, men det jeg sier er jo at mange sub'er bare har linjeinngang og ikke kan kjøres signal fra høyttalerutgangen på forsterkere. REL og sånn kan jo det, men veldig mange kan det ikke har jeg inntrykk av når jeg har sett etter sub selv. Bruker integrert rørforsterker så er kjent med problemstillingen.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.547
    Antall liker
    2.428
    Sted
    Endor
    Er en del kommersielle sub'er som ikke har høynivåinngang, bare linjeinngang. :)
    Det har akkurat vært en svært opphetet debatt om dette på Adyton’s venner, mange anbefaler å ikke bruke elektronisk deling hvis høyttalerne er designet for og kan kjøre full range, og hvis du har en integrert rørforsterker, så kan det være eneste løsningen... nødvendigvis ikke et kompromiss det. De aller fleste demoer jeg har vært på den siste tiden har kjørt denne veien ...
    Ja, men det jeg sier er jo at mange sub'er bare har linjeinngang og ikke kan kjøres signal fra høyttalerutgangen på forsterkere. REL og sånn kan jo det, men veldig mange kan det ikke har jeg inntrykk av når jeg har sett etter sub selv. Bruker integrert rørforsterker så er kjent med problemstillingen.
    Ja, forstår problemstillingen, men det er vel bedre å finne en sub som passer ditt behov og som har nødvendige innganger, fremfor å bytte forsterker :rolleyes:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Er en del kommersielle sub'er som ikke har høynivåinngang, bare linjeinngang. :)
    Det har akkurat vært en svært opphetet debatt om dette på Adyton’s venner, mange anbefaler å ikke bruke elektronisk deling hvis høyttalerne er designet for og kan kjøre full range, og hvis du har en integrert rørforsterker, så kan det være eneste løsningen... nødvendigvis ikke et kompromiss det. De aller fleste demoer jeg har vært på den siste tiden har kjørt denne veien ...
    Ja, men det jeg sier er jo at mange sub'er bare har linjeinngang og ikke kan kjøres signal fra høyttalerutgangen på forsterkere. REL og sånn kan jo det, men veldig mange kan det ikke har jeg inntrykk av når jeg har sett etter sub selv. Bruker integrert rørforsterker så er kjent med problemstillingen.
    Ja, forstår problemstillingen, men det er vel bedre å finne en sub som passer ditt behov og som har nødvendige innganger, fremfor å bytte forsterker :rolleyes:
    Mulig, kanskje, veitaf.... ikke alltid lett å vite hva som er "best" til enhver tid. :) Virker som mange som har mer komplekse oppsett med separate bassystemer benytter seg av en eller annen form for aktiv deling, med eller uten DSP som gir mulighet for fase- og løpetidskorrigeringer o.s.v. Selv er jeg temmelig plug & play av meg, så selvsagt vil jeg helst ha det enklest mulig. Mange sier det er vanskelig å integrere sub'er skikkelig uten mulighet for løpetidskorrigering og aktiv deling bl.a.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.542
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har byttet/oppgradert delefilteret i nyere Klipsch? Tenker da mest seriekondensatorer til hornet, da det alltid vil være minst én kondensator i serie med signalet. Tipper de fleste er 3. ordens og da med to kondensatorer i serie.
    Etter å ha byttet kondensatorene i mine tilårskommne CF-3, hadde det vært interessant å gjøre noe tilsvarende med mine RP280F. I såfall, hvilke kondensatorer er anbefalt?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.547
    Antall liker
    2.428
    Sted
    Endor
    Ja, men det jeg sier er jo at mange sub'er bare har linjeinngang og ikke kan kjøres signal fra høyttalerutgangen på forsterkere. REL og sånn kan jo det, men veldig mange kan det ikke har jeg inntrykk av når jeg har sett etter sub selv. Bruker integrert rørforsterker så er kjent med problemstillingen.
    Ja, forstår problemstillingen, men det er vel bedre å finne en sub som passer ditt behov og som har nødvendige innganger, fremfor å bytte forsterker :rolleyes:
    Mulig, kanskje, veitaf.... ikke alltid lett å vite hva som er "best" til enhver tid. :) Virker som mange som har mer komplekse oppsett med separate bassystemer benytter seg av en eller annen form for aktiv deling, med eller uten DSP som gir mulighet for fase- og løpetidskorrigeringer o.s.v. Selv er jeg temmelig plug & play av meg, så selvsagt vil jeg helst ha det enklest mulig. Mange sier det er vanskelig å integrere sub'er skikkelig uten mulighet for løpetidskorrigering og aktiv deling bl.a.
    Jeg tror på enkelhet, minst mulig komponenter og enkle løsninger, mange som får det til med høynivå utganger fra forsterker
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Ja, men det jeg sier er jo at mange sub'er bare har linjeinngang og ikke kan kjøres signal fra høyttalerutgangen på forsterkere. REL og sånn kan jo det, men veldig mange kan det ikke har jeg inntrykk av når jeg har sett etter sub selv. Bruker integrert rørforsterker så er kjent med problemstillingen.
    Ja, forstår problemstillingen, men det er vel bedre å finne en sub som passer ditt behov og som har nødvendige innganger, fremfor å bytte forsterker :rolleyes:
    Mulig, kanskje, veitaf.... ikke alltid lett å vite hva som er "best" til enhver tid. :) Virker som mange som har mer komplekse oppsett med separate bassystemer benytter seg av en eller annen form for aktiv deling, med eller uten DSP som gir mulighet for fase- og løpetidskorrigeringer o.s.v. Selv er jeg temmelig plug & play av meg, så selvsagt vil jeg helst ha det enklest mulig. Mange sier det er vanskelig å integrere sub'er skikkelig uten mulighet for løpetidskorrigering og aktiv deling bl.a.
    Jeg tror på enkelhet, minst mulig komponenter og enkle løsninger, mange som får det til med høynivå utganger fra forsterker
    Ok, jeg har ikke prøvd. Er fan av enkel og renest mulig signalvei selv, som sagt.
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    443
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Eneste Klipsch-referansen jeg har er et par Klipsch Tangent høyttalere i forhold til å spille såkalt 70talls rock.
    Hvilke av disse jeg nevner her mener dere er bedre til samme formål?:
    -CW 3
    - rf7 3
    -La scala(uten sub)
    Tenker hovedsaklig på dynamikk og smekk.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.821
    Antall liker
    11.568
    Torget vurderinger
    2
    Eneste Klipsch-referansen jeg har er et par Klipsch Tangent høyttalere i forhold til å spille såkalt 70talls rock.
    Hvilke av disse jeg nevner her mener dere er bedre til samme formål?:
    -CW 3
    - rf7 3
    -La scala(uten sub)
    Tenker hovedsaklig på dynamikk og smekk.
    Mye avhengig av ditt rom, egentlig.

    CW3 er safest bet, fordi de både har en fornuftig bass, og har god kontrol på spredning i et stort frekvensområde. 70-talls rock behøver stort sett litt feit stemming i oppsettet, og CW3 heller litt i den retningen.

    RF7 Mk3 behøver større rom enn CW, de spiller dypere og voldsommere, men kan ikke på noen måte kopiere grenseløsheten og eksplosiviteten i CW. Som sagt, dette avhenger av romstørrelse og etterklangstid.

    La Scala er muligens verdens morsomste høyttaler, men det er lite brutalitet nedover. Hornmusikk, bevares, men tung 70-talls...? Det er gøy en stund, men jeg opplever ikke at det er for evigheten, egentlig.

    Har du et rom over 30 - 40 m2 og en litt dempet akustikk er RF7 fantastiske rockere. er rommet mindre eller hardere, kjør Cornwall, er mitt råd.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    2.016
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    HIFI-NEWS har testet RF7mk3, og labrapporten sier akuratt det som nevnes ofte om Reference serien. Følsomheten som er oppgitt til 100db/1w er helt nede på 92,8db/1w :). Nå er nok ikke Klipsch de eneste som er dårlige på å måle dette selv, men min oppfattning er at på Heritage så stemmer oppgitte data rimelig godt, 12watt (ifra mcintosh) kjørte iallefalle rockekonsert +++ med mine daværende CW3.

    Impedansekurven er også rimelig slem, med nedre punkt på 3,5ohm, så skal man brokoble noe mot dette, burde man sjekke opp om forsterkeren er stabil i 2ohm i bridgemode..

    rf7.jpg
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Mulig, kanskje, veitaf.... ikke alltid lett å vite hva som er "best" til enhver tid. :) Virker som mange som har mer komplekse oppsett med separate bassystemer benytter seg av en eller annen form for aktiv deling, med eller uten DSP som gir mulighet for fase- og løpetidskorrigeringer o.s.v. Selv er jeg temmelig plug & play av meg, så selvsagt vil jeg helst ha det enklest mulig. Mange sier det er vanskelig å integrere sub'er skikkelig uten mulighet for løpetidskorrigering og aktiv deling bl.a.
    Jeg tror på enkelhet, minst mulig komponenter og enkle løsninger, mange som får det til med høynivå utganger fra forsterker
    Ok, jeg har ikke prøvd. Er fan av enkel og renest mulig signalvei selv, som sagt.
    Om signalet til sub kommer via linje eller høynivå inngang må det uansett gjennom DSP i suben og gjennom forsterkeren i suben. Dette medfører garantert forsinkelse i forhold til fronthøyttalerene. Hvor mye forsinkelse varierer mellom subbene, og i hvilken grad avvik i delay er hørbart kan nok diskuteres.

    Personlig synes jeg at sub alltid har vært gøy selv før jeg fikk orden på fase/forsinkelse. Når det er sagt går jeg ikke tilbake til et system som ikke har mulighet for justering av avstand etter å ha hørt hva riktig fase betyr.

    En lærerik øvelse for meg var å justere avstand til suben mens jeg hørte på basstung musikk.
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.691
    Antall liker
    1.873
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    HIFI-NEWS har testet RF7mk3, og labrapporten sier akuratt det som nevnes ofte om Reference serien. Følsomheten som er oppgitt til 100db/1w er helt nede på 92,8db/1w :). Nå er nok ikke Klipsch de eneste som er dårlige på å måle dette selv, men min oppfattning er at på Heritage så stemmer oppgitte data rimelig godt, 12watt (ifra mcintosh) kjørte iallefalle rockekonsert +++ med mine daværende CW3.

    Impedansekurven er også rimelig slem, med nedre punkt på 3,5ohm, så skal man brokoble noe mot dette, burde man sjekke opp om forsterkeren er stabil i 2ohm i bridgemode..

    Vis vedlegget 540245
    Ja det regnet jeg nesten med at de bløffa litt med siden de har gjort det på de fleste RF modeller :)

    RF-83 dipper vel helt ned i 2,7ohm så er ikke helt på jordet det heller syntes jeg :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    2.016
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Sant, så jeg er ikke overraska.. merker jo at man må dra på litt på ampen. Men det forklarer jo også at dem kan takle 250watt over tid, og 1kw i korte perioder (tviler litt på siste der men..). Rart om dem var 250watt RMS med 100db/1w inn, da tror jeg dem måtte bygga om litt på bassdelen :p.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.691
    Antall liker
    1.873
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Sant, så jeg er ikke overraska.. merker jo at man må dra på litt på ampen. Men det forklarer jo også at dem kan takle 250watt over tid, og 1kw i korte perioder (tviler litt på siste der men..). Rart om dem var 250watt RMS med 100db/1w inn, da tror jeg dem måtte bygga om litt på bassdelen :p.
    Har lest om folk som har kjørt MC1201 til powerguarden så ut som ett strobelys på RF-7 mk2 så vet ikke hva jeg skal tro hehe.. disse folka har vel ikke hørsel i dag men.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn