Pengvim skrev:
et spørsmål til! Er det faktisk meningen at man skal skru spikes'ene inn i føttene? ikke rett i kassa? ???
Selvfolgelig kan du skru av fottene og feste Soundcare etc rett i kassa. De plastfottene som sitter paa er ikke all verden likevel. Men tenk paa at ht. er gangske hoye, og du faar et mye mindre "footprint". Dette vil gjore ht. mindre stabile mt. innlegg du har hatt tidligere om velting etc.
Jeg skrudde mine Soundcare inn der festene for spikes i fottene er.
Om du velger aa fjerne fottene, saa sjekk bolten som sitter der.
Jeg tror den er storre enn 1/4'.
Om du har intensjon om aa leve med disse ht. en god stund, vil jeg anbefale folgende;
Faa tak i et par tykke plater (3-5 cm tykke) av MDF, eik etc. Kutt dem til slik at de er en ca 5 cm storre en ht. "footprint". Faa noen til aa frese kantene litt skraa (kun visuelt dette). Slaa i 6mm islagsmutter i hjornene paa undersiden av platen, og lakk den matt sort. Skru 6mm Soundcare inn i islagsmutterne.
Saa fjerner du originalbena. KJoper lengre skruer (lengre tilsvarende tykkelsen paa platen) av samme type + skiver og borer hull i platene du har laget slik at de passer til hullene i kabeinettet.
Kjop gjerne en rull med 1,5mm gummi paa Biltema og kutt til som mellomlag mellom platen og kabinettet.
Skru fast platen du har laget til kabinettet, og du har et pent og fint underlag som er bedre og ser penere ut.