Skal aldri si aldri igjen...har ønsket meg CWIII i mange år og har vært lykkelig eier de siste 3 årene. Fruen har vært tilsvarende ulykkelig over utseende og dominans i stuen.
Så havnet Cornwall-høyttalerne dine her hos meg, Andre.
Jeg ble fan av Klipsch siden jeg kjøpte meg RP280. Frem til da hadde jeg strevd ganske mye med å bli fornøyd. Å kjøpe 280 var å gå ned i pris i forhold til tidligere høyttalere, likevel, med 280 plutselig ble veldig gøy å spille musikk, og når jeg hørte det begynte jeg ganske fort å drømme om å få i hus RF7. De har jeg hatt et år nå, og det er nok de, av alle høyttaleren som jeg har hatt, som jeg har likt best. (Nå skal det i denne sammenheng også nevnes at anlegget for øvrig hele veien også har fått oppgraderinger.) Å kvitte meg med RF7 føles egentlig litt for tidlig, men når jeg så at det lå et par Cornwall 3 ut på finn, bare en liten kjøretur unna, klarte jeg ikke la være å slå til. Utrolig kjekt å se at de er så godt tatt vare på. Ikke en skramme! Jeg har opplevelsen av å ha fått i hus nye høyttalere.
Faktisk har jeg hatt Cornwall 3 en gang tidligere. Da hadde jeg anlegget i et annet rom, som er mindre enn det jeg bruker nå. Til min store skuffelse den gang førte de akustiske forholdene til at det meste av bass ble kansellert vekk. Etter hvert måtte jeg rett og slett gi opp. Nå er det runde to med Cornwall, og jeg gleder meg som bare det! Føles som eksklusivt å ha en av de store oppfinnelsene i menneskehetens historie her i min egen stue. Klipsch er greien, altså!