Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    370
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Warferdale pro er plug and play. Førsteinntrykket på den nye lyden er at ssss lydene er borte, og de spiller kansje ikke like høyt som tidligere. Diskanten henger mere sammen i lydbilde nå. Da er det litt justeringer på diskantnivå igjen👍Pris ca 50 kr paret på Aliexpress. Uansett en spennende nyhet.
    P_20250102_120941.jpg

Sist redigert:

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    235
    Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt å beholde Marantz Cinema 50 til mine Klipsch Forte IV grunnet allsidig bruk. Spiller selv vinyl, mens de andre i huset spiller alt annet ig ser på TV.
    Men, jeg vurderer stadig effektforsterker i tillegg. Har da mest trolig bestemt at rør og klasse D kanskje utgår (🥴). Mener at til mitt bruk må en god AB være mere enn greit nok.
    Hva er da den beste AB til Forte IV? Helst så rimelig som mulig. Gjerne pent brukt og med 12V trigger.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.635
    Torget vurderinger
    49
    Den beste forsterkeren til Forte er den som er minst i veien for å nyte musikk.
    Du kan legge så mye penger du vil i en forsterker, du får aldri den «beste» lyden, fordi du alltid kan få noe som subjektivt låter bedre. Tipper Marantz Cinema 50 er mer enn tilstrekkelig for å nyte musikk på Forte.

Jeg har ganske mange forsterkere her hjemme, ingen låter dårlig på Forte, de låter veldig bra imho.
    Alle låter annerledes og jeg bytter litt alt etter hva jeg er ute etter, men 90% av tiden er det tv lyd så klar/tydelig dialog er det viktigste for meg. Da er allerede Forte en av de beste høyttalerne uansett hvilken forsterker som driver dem. Akkurat nå bruker jeg Rega Brio, og opp til et visst lydnivå gjør den en kjempejobb også på Blues og rock. liker du å spille høyt med kontroll og slam trenger du noe kraftigere, selv spiller jeg sjeldent(aldri)på konsert nivå, og imponator lyd har jeg vokst ifra😂

Det er moro å teste nye ting, er jo endel av hobbyen, så ikke ment som noe moralisme.
    Hvis du ønsker noe bedre er et godt råd å prøve litt forskjellig hjemme.
    Låne eller kjøpe ting brukt som er lett omsettelig uten å tape for mye penger.

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    235
    C50 er mere enn bra nok til generell bruk. Men det er de få dagene i året jeg er ute etter. Og da helst en nøytral effektforsterker som ikke forringer lyden da Forte IV er ekstremt mye mere musikalsk enn forventet. Men som før så er det ingen hast. Bor for langt unna til å låne utstyr, men de dagene jeg er i nærheten av intr. butikker så må man jo innom å prate og lytte.
    Har også en Brio på jenterommet til dattera, samt en Elex-R på stua som passer på et par RF-63. Får jeg litt alenetid så kan det hende jeg bytter litt om ila vinteren.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.788
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Rega Biro er såpass bra at jeg solgte en for noen år siden, for å så kjøpe tilbake en ny nå i desember. Brukte den på en 160m, angret på salg av både Brio og 160m.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.788
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Musikkmannen har et vanvittig anlegg vet jeg.
    Hvis det er meg så er nok svaret nei. Har nok langt under normalen her på hfs. Men jeg trives godt med det jeg har, så det duger for meg.

Når det skal sies så kjøpte jeg 160M på komplett en helg de var voldsomt nedsatt i pris. Jeg hadde hørt dyre store Klipschhøyttalere, men ikke i den rimelige sortimentet. Hadde lest 'advarsler" om hard diskant osv. Men med Rega Brio så låt det bare utrolig flott. Jeg har fått et helt nytt syn på rimelige Klipsch. Jeg solgte 160M til samme kampanjepris videre, altså uten tap (eller gevinst) De brukte 160M som må ligger på finn er langt dyrere enn hva jeg kjøpte de for. Derfor sliter jeg med å kjøpe de inn igjen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn