JanOlav
Hi-Fi freak
Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;D
Da må du ha ett ? bak.Rotekroken skrev:Det var et spørsmål, ikke en påstand ;DJanR skrev:Sånt sier man ikke i Klipsch tråden :-X !Rotekroken skrev:Om noe overgår Klipsch så vil vi jo begge få det slik vi ønsker det ;D
/jan
Har sett og hørt K-Horn, hvite sådan. Kan styre min begeistring for fargen men det spilte greit så.... ;DContinuo skrev:Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;D
Det var ikke akkurat det jeg vil kalle lekkert :-[JanR skrev:Har sett og hørt K-Horn, hvite sådan. Kan styre min begeistring for fargen men det spilte greit så.... ;DContinuo skrev:Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;D
/jan
I rest my case ;DRotekroken skrev:Det var ikke akkurat det jeg vil kalle lekkert :-[JanR skrev:Har sett og hørt K-Horn, hvite sådan. Kan styre min begeistring for fargen men det spilte greit så.... ;DContinuo skrev:Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;D
/jan
I den stua der så ville jeg nok hatt trefargede høyttalere..
Original farge på Khorn ville nok vært uhyre bedre i den stua..
Snakker vi K-Horn så driter iofs jeg også i farge. Ting kan gjøres om 8)BHO skrev:Farge ditt eller datt spiller ingen rolle om dere skulle snuble over noen billige K-horn.
Alt kan repareres. ;D
Hvite er opplagt ikke mitt førstevalg. 8)
Høres ut som en bra slutt på 2008 ;Dshaunv skrev:Godt nyttår til alle Klispchfans!
Nå avsluttes det med Satriani Live på sikkert 120dB 8)
/ShaunV
Måtte jeg bli 'even more Klipsch'd in the years to come even if the colours are all wrong...JanR skrev:Snakker vi K-Horn så driter iofs jeg også i farge. Ting kan gjøres om 8)BHO skrev:Farge ditt eller datt spiller ingen rolle om dere skulle snuble over noen billige K-horn.
Alt kan repareres. ;D
/jan
Tusen takk! Godt nytt år til deg også!JanR skrev:Høres ut som en bra slutt på 2008 ;D
Godt nytt år til deg og dine shaunv.
/jan
Man har alltid 10-15 min til oversshaunv skrev:Tror forresten jeg skal til Sverige på fredag! Men det spørs om jeg får noe særlig tid til å høre spilleren din, for vi har muligens litt dårlig tid. Vi skal nemlig rett fra Sverige til motorverkstedet og fyre opp F1 motoren til far.
ShaunV
Ludo skrev:Måtte jeg bli 'even more Klipsch'd in the years to come even if the colours are all wrong...JanR skrev:Snakker vi K-Horn så driter iofs jeg også i farge. Ting kan gjøres om 8)BHO skrev:Farge ditt eller datt spiller ingen rolle om dere skulle snuble over noen billige K-horn.
Alt kan repareres. ;D
/jan
Oh, om prisen var riktig så hadde jeg fiksa selv ROSA K-Horn lett!!! Falt helt for den lyden sist jeg var hos Birger...
De ser jo fine ut når de er sorte eller man kan finére dem i litt mer riktig finish ;D
Godt nytt år jaO:W 64 skrev:Godt nytt år alle sammen ;D
Hvor da?JanR skrev:Ligger en OTO SE Phono ute bla.
S/jan
På bruktbørsen under "forsterkere" 8)hel skrev:Hvor da?JanR skrev:Ligger en OTO SE Phono ute bla.
S/jan
De fleste AN pre ampene har 2 out, regner med at OTO har noe tilsvarende.hel skrev:Der ja har sendt eiern en sms, men jeg må også ha line out pga subwooferene mine som kun har rca inn!
Det vil funke bra!Finbeck skrev:Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
Hei Jan!. Nja kjøpt RC 64,30 kilo center moro ;DJanR skrev:Godt nytt år jaO:W 64 skrev:Godt nytt år alle sammen ;D
Skjedd noe spennnende hos den gutten i det siste tro ?
/jan
Jeg kjøpte min forsterker av samme hyggelige fyr som selger den AN300b kit forsterkeren på børsen. Nå hadde ikke jeg RF 82 men RF-3II. Oto'en traff liksom bedre til min musikksmak(Instrumentalmusikk med hovedsaklig jazz), men den der er veldig god på stemmer. Og den er VELDIG tyst. Og helt strøken! Brukt MYE penger på oppgraderinger i den.Finbeck skrev:Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
Ja, som Shaunv sier, så er 300B (og kanskje spesiellt AN) mestere i å fremføre stemmer, sinnsyk god på akustisk musikk.Finbeck skrev:Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
Der jaO:W 64 skrev:Hei Jan!. Nja kjøpt RC 64,30 kilo center moro ;DJanR skrev:Godt nytt år jaO:W 64 skrev:Godt nytt år alle sammen ;D
Skjedd noe spennnende hos den gutten i det siste tro ?
/jan
Kan ikke uttale meg skråsikkert om AN kit og RF82, men jeg har hørt slikt forsterkeri på RF5 til min store fornøyelse. Hvor stor forskjellen egentlig er på disse høytalermodellene vites ikke, men det skal understrekes at RF5 sannsynligvis er den som er "snillest" mot forsterkeriet av hele RF-serien. AN kit 1 er i alle fall en knakende god forstkerker til en meget hyggelig pris!Finbeck skrev:Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
MA er vel ikke akkurat kjent for de beste komponentene.?O:W 64 skrev:Nei,ikke noe stress. Kjøpte Marantz NN 9000 som skal brukes på center og bak høyttalere. Det er en 5 kanaler så jeg har jo lyd så lenge ;D. Men jeg synes RF 63 er en utrolig god høyttaler som fortjener en god amp !. M A`n er på 2x 9 watt vet ikke helt om det holder? vil jo ha litt trøkk på kino biten.
O
Bruker selv Music Angel KT88 på mine klipsch forte II, og er fornøyd.Har byttet originalrør til NOS GE 12AU7(60talls) og Siemens 12AT7 (E81CC,50talls) Har dog ikke hørt de andre aktuelle forsterkerne. Hva gjelder komponenter og bygging av makt88, finnes det en omfangsrik tråd på avforum.O:W 64 skrev:Nei,ikke noe stress. Kjøpte Marantz NN 9000 som skal brukes på center og bak høyttalere. Det er en 5 kanaler så jeg har jo lyd så lenge ;D. Men jeg synes RF 63 er en utrolig god høyttaler som fortjener en god amp !. M A`n er på 2x 9 watt vet ikke helt om det holder? vil jo ha litt trøkk på kino biten.
O
Høres meget fornuftig ut å ikke stresse 8)O:W 64 skrev:Jeg er ikke så inne i rør verden. Hva er triode og pentode?. Jeg stresser som sakt ikke med forsterker,vil finne en som er bra. Gidder ikke kaste meg over første og beste.
Mvh O
Må bare få understreke at dette er direkte feilaktige opplysninger. når det gjelder RF-serien er det de høyttalerne som har 1.-ordens filter mot toppen, og da spesielt de med høyest virkningsgrad som er snillest last. RF 5 har klart mer komplisert impedans og fasevinkelbilde enn de jeg tenker på. RF 3 er nok den aller letteste, RF 82 er grei nok, mens f. eks. RF 63 er relativt komplisert og krever stivt power og påkostede utgangstrafoer. Kinavare tryner ofte på sistnevte parametre. RF 5 er ikke direkte tung å styre, men gi den allikevel best mulige utgangstrafoer, og den gjør ufattelig mye av seg.Erland skrev:Kan ikke uttale meg skråsikkert om AN kit og RF82, men jeg har hørt slikt forsterkeri på RF5 til min store fornøyelse. Hvor stor forskjellen egentlig er på disse høytalermodellene vites ikke, men det skal understrekes at RF5 sannsynligvis er den som er "snillest" mot forsterkeriet av hele RF-serien. AN kit 1 er i alle fall en knakende god forstkerker til en meget hyggelig pris!