Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;) ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Om noe overgår Klipsch så vil vi jo begge få det slik vi ønsker det ;D
    Sånt sier man ikke i Klipsch tråden :-X !

    /jan
    Det var et spørsmål, ikke en påstand ;D
    Da må du ha ett ? bak.

    Men hey, vil du har hvite høytalere og kjerringas velsignelse så er det iofs deres sak :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;) ;D
    Har sett og hørt K-Horn, hvite sådan. Kan styre min begeistring for fargen men det spilte greit så.... ;D



    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ja, se det! Hvite eller ikke, så lenge det er Klipsch....................
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;) ;D
    Har sett og hørt K-Horn, hvite sådan. Kan styre min begeistring for fargen men det spilte greit så.... ;D



    /jan
    Det var ikke akkurat det jeg vil kalle lekkert :-[
    I den stua der så ville jeg nok hatt trefargede høyttalere..
    Original farge på Khorn ville nok vært uhyre bedre i den stua..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Hvite høyttalere er sikkert vel og bra, men da bør det stå Klipsch på de! 8) ;) ;D
    Har sett og hørt K-Horn, hvite sådan. Kan styre min begeistring for fargen men det spilte greit så.... ;D



    /jan
    Det var ikke akkurat det jeg vil kalle lekkert :-[
    I den stua der så ville jeg nok hatt trefargede høyttalere..
    Original farge på Khorn ville nok vært uhyre bedre i den stua..
    I rest my case ;D



    De spiller foresten på langveggen i ei kjellerstue, en av gutta i Haldenvinyl klubb sine horn.
    Den langveggen er laaang men det fungerte veldig bra.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Farge ditt eller datt spiller ingen rolle om dere skulle snuble over noen billige K-horn.
    Alt kan repareres. ;) ;D
    Hvite er opplagt ikke mitt førstevalg. 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Farge ditt eller datt spiller ingen rolle om dere skulle snuble over noen billige K-horn.
    Alt kan repareres. ;) ;D
    Hvite er opplagt ikke mitt førstevalg. 8)
    Snakker vi K-Horn så driter iofs jeg også i farge. Ting kan gjøres om 8)

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Godt nyttår til alle Klispchfans!

    Koser meg med muligens årets siste hjemmekonsert! I dag startet det med mozart. Nå avsluttes det med Satriani Live på sikkert 120dB 8)

    /ShaunV
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Godt nyttår til alle Klispchfans!

    Nå avsluttes det med Satriani Live på sikkert 120dB 8)

    /ShaunV
    Høres ut som en bra slutt på 2008 ;D
    Godt nytt år til deg og dine shaunv.

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    BHO skrev:
    Farge ditt eller datt spiller ingen rolle om dere skulle snuble over noen billige K-horn.
    Alt kan repareres. ;) ;D
    Hvite er opplagt ikke mitt førstevalg. 8)
    Snakker vi K-Horn så driter iofs jeg også i farge. Ting kan gjøres om 8)

    /jan
    Måtte jeg bli 'even more Klipsch'd in the years to come even if the colours are all wrong... :)

    Oh, om prisen var riktig så hadde jeg fiksa selv ROSA K-Horn lett!!! Falt helt for den lyden sist jeg var hos Birger...
    De ser jo fine ut når de er sorte eller man kan finére dem i litt mer riktig finish ;D
     

    Vedlegg

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Høres ut som en bra slutt på 2008 ;D
    Godt nytt år til deg og dine shaunv.

    /jan
    Tusen takk! Godt nytt år til deg også! :)
    Joda, Satriani på høyt nivå var en fin slutt på året det!;)
    Akkurat nå spiller jeg årets første cd mens jeg spiser kveldsmaten min. Andsnes fikk gleden ved å spille Mozart!
    Tror forresten jeg skal til Sverige på fredag! Men det spørs om jeg får noe særlig tid til å høre spilleren din, for vi har muligens litt dårlig tid. Vi skal nemlig rett fra Sverige til motorverkstedet og fyre opp F1 motoren til far.

    ShaunV
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Tror forresten jeg skal til Sverige på fredag! Men det spørs om jeg får noe særlig tid til å høre spilleren din, for vi har muligens litt dårlig tid. Vi skal nemlig rett fra Sverige til motorverkstedet og fyre opp F1 motoren til far.

    ShaunV
    Man har alltid 10-15 min til overs :)
    Rekker en kjapp kaffe og få med deg ett par rør.

    Gi meg en pling når dere er på vei tilbake fra sverige så skal jeg finne fram rørene.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    JanR skrev:
    BHO skrev:
    Farge ditt eller datt spiller ingen rolle om dere skulle snuble over noen billige K-horn.
    Alt kan repareres. ;) ;D
    Hvite er opplagt ikke mitt førstevalg. 8)
    Snakker vi K-Horn så driter iofs jeg også i farge. Ting kan gjøres om 8)

    /jan
    Måtte jeg bli 'even more Klipsch'd in the years to come even if the colours are all wrong... :)

    Oh, om prisen var riktig så hadde jeg fiksa selv ROSA K-Horn lett!!! Falt helt for den lyden sist jeg var hos Birger...
    De ser jo fine ut når de er sorte eller man kan finére dem i litt mer riktig finish ;D

    Lekker i rosa du ;D
    Tror nok BHO foretrekker de lakkerte.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Halo venner av klipsch, hva tror dere jeg vil erfare av lydforskjell dersom jeg bytter ut mcintosh ma6300 i en rogue cronos (vil gjerne høre deres innspill før jeg tar en avgjørelse, sjekk signaturen min for oppsettet i lytterommet):
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har ikke hørt den, men den har fått lovende tester.
    Jeg regner med at den vil tilføre lydbildet litt rørmagi, som Klipscha dine skriker etter. ;)

    Hvis du skal handle ny, så vil jeg tro at du får låne før kjøp.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Hvis det er nytt produkt du skal ha så ville jeg ha sjekka opp andre kandidater i tillegg.
    Copland, Audio Note m/flere.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ligger en OTO SE Phono ute bla.
    Spiller utrolig godt på Klipsch vet jeg ;)

    Rouge har jeg ikke hørt men som Cont.sier lest mye bra om den. Lite hjelp i det kanskje.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Der ja ;) har sendt eiern en sms, men jeg må også ha line out pga subwooferene mine som kun har rca inn!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Der ja ;) har sendt eiern en sms, men jeg må også ha line out pga subwooferene mine som kun har rca inn!
    De fleste AN pre ampene har 2 out, regner med at OTO har noe tilsvarende.
    En trivelig kar som skal selge også, brukt OTO'n på noen Heresy III hvis jeg ikke husker feil.
    Håper det ordner seg Hel.

    edit. så posten din nå cont ;)

    /jan
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Finbeck skrev:
    Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
    Det vil funke bra! :D
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Finbeck skrev:
    Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
    Jeg kjøpte min forsterker av samme hyggelige fyr som selger den AN300b kit forsterkeren på børsen. Nå hadde ikke jeg RF 82 men RF-3II. Oto'en traff liksom bedre til min musikksmak(Instrumentalmusikk med hovedsaklig jazz), men den der er veldig god på stemmer. Og den er VELDIG tyst. Og helt strøken! Brukt MYE penger på oppgraderinger i den.

    ShaunV
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Finbeck skrev:
    Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
    Ja, som Shaunv sier, så er 300B (og kanskje spesiellt AN) mestere i å fremføre stemmer, sinnsyk god på akustisk musikk.
    Men jeg kan love deg at den også kan rocke. ;)
    Oto som Shaunv har er nok nærmere din EL-34.
    Smell til med 300B, du vil neppe angre! 8)
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Nei driver og letet etter en amp ???.Ser på M A og shanling SP 80. M A kjenner jeg ikke,men SP 80 hadde jeg her for noen år siden på polk audio,men har ikke hørt dem på klipsch.
    Hilsen O
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kjenner ingen av de ampene må jeg innrømme.
    Ser om ikke annet bra ut :)

    Er jo stadig vekk noe på børsen, har du ikke noe hast så kan du gjøre ett røverkjøp, tror jeg.

    /jan
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Nei,ikke noe stress. Kjøpte Marantz NN 9000 som skal brukes på center og bak høyttalere. Det er en 5 kanaler så jeg har jo lyd så lenge ;D. Men jeg synes RF 63 er en utrolig god høyttaler som fortjener en god amp !. M A`n er på 2x 9 watt vet ikke helt om det holder? vil jo ha litt trøkk på kino biten.
    O
     

    Vedlegg

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Finbeck skrev:
    Hei snuser litt på AN300b kit som ligger på bruktbørsen nå.Er det å anbefale på Klipsch RF 82,bruker nå en Jolida med EL34,er fornøyd med den,kilden er Vincent CD S 1-1 Mvh Tom
    Kan ikke uttale meg skråsikkert om AN kit og RF82, men jeg har hørt slikt forsterkeri på RF5 til min store fornøyelse. Hvor stor forskjellen egentlig er på disse høytalermodellene vites ikke, men det skal understrekes at RF5 sannsynligvis er den som er "snillest" mot forsterkeriet av hele RF-serien. AN kit 1 er i alle fall en knakende god forstkerker til en meget hyggelig pris!
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    O:W 64 skrev:
    Nei,ikke noe stress. Kjøpte Marantz NN 9000 som skal brukes på center og bak høyttalere. Det er en 5 kanaler så jeg har jo lyd så lenge ;D. Men jeg synes RF 63 er en utrolig god høyttaler som fortjener en god amp !. M A`n er på 2x 9 watt vet ikke helt om det holder? vil jo ha litt trøkk på kino biten.
    O
    MA er vel ikke akkurat kjent for de beste komponentene.?
    Hva koster en slik amp fra første ledd, eller fra første forhandler.?
    Mange ganger ser jeg slike amper bli solgt for $100 og så blir bruktprisen i Norge satt til 4.000,- om ikke mer..
    Andre forsterkere som koster det samma der og her blir solgt for halve prisen som brukt.........
    Om ikke dette er galskap, så vet ikke jeg.!

    Du henviser til 9 watt, er det snakk om 300B da.?
    I såfall så syns jeg det blir mer riktig å legge seg på 8 watt, det er stort sett 7,5 watt i de SET 300B ampene, må ikke skryte på oss mer enn nødvendig må vite ;)

    AN KIT-1 er jo en meget bra amp med 7,5 watt fra 300B, den har jeg brukt til ganske mye rart, deriblant Klipsch RF-3 og RF-5 som etter sigende skal være en del lettere å drive enn RF-63..
    KIT-1 jeg hadde manglet bare få biter til å bli en Signature versjon, så vi snakker om en god del bedre amp enn standard modellen..

    Til filmbruk så vil jeg si at RF-3 som fullrange funket meget bra.!
    Absolutt ikke noe å trekke noen steder, hvertfall ikke i bunn som mange påstår er en svakhet med 300B..
    Den såkalte "svakheten" er at den får frem musikken (klar og tydelig informasjon, lett å høre hva slags instrumenter som blir brukt), den dunker ikke all musikk som en filmsub som veldig mange transistor gjør i de dype oktavene..
    En av de største grunnene til at jeg sverger til rør effekt, er nettopp dette at ingen transistor jeg har hatt i hus har vært i nærheten av å klare å frembringe musikken på samme måte der nede..
    For meg personlig er den rette veien å gå, den som er via rør og da aller helst trioder..
    Smaken er som baken ;)

    Jeg ville sett meg om etter KT-88 basert amp, gjerne med triode mulighet til et anlegg som skal brukes til film og på såpass "kravstore" høyttalere som RF-63..
    Har du prøvd KT-88 på de.?
    Tror at 300B på RF-63 til kinobruk kan bli en ganske dyr affære, hvertfall som fullrange uten noe deling..
    Du har jo 211 og 845 som nok er bedre trioder til den bruken enn 300B..

    I mine ører er kvalitet på elektronikk uhyre viktig.!
    Kanskje den aller viktigste biten til en rør amp..
    Personlig ville jeg ikke sett meg om etter så rimelig elektronikk, som du sikkert forstår 8)
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    O:W 64 skrev:
    Nei,ikke noe stress. Kjøpte Marantz NN 9000 som skal brukes på center og bak høyttalere. Det er en 5 kanaler så jeg har jo lyd så lenge ;D. Men jeg synes RF 63 er en utrolig god høyttaler som fortjener en god amp !. M A`n er på 2x 9 watt vet ikke helt om det holder? vil jo ha litt trøkk på kino biten.
    O
    Bruker selv Music Angel KT88 på mine klipsch forte II, og er fornøyd.Har byttet originalrør til NOS GE 12AU7(60talls) og Siemens 12AT7 (E81CC,50talls) Har dog ikke hørt de andre aktuelle forsterkerne. Hva gjelder komponenter og bygging av makt88, finnes det en omfangsrik tråd på avforum. :)
    Edit: kan koble om mellom pentode og triode; selv benytter jeg mest triode.Litt "snillere"lyd. 2 x 30 i triode, 2x 65 i pentode.
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Jeg er ikke så inne i rør verden. Hva er triode og pentode?. Jeg stresser som sakt ikke med forsterker,vil finne en som er bra. Gidder ikke kaste meg over første og beste.
    Mvh O
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    O:W 64 skrev:
    Jeg er ikke så inne i rør verden. Hva er triode og pentode?. Jeg stresser som sakt ikke med forsterker,vil finne en som er bra. Gidder ikke kaste meg over første og beste.
    Mvh O
    Høres meget fornuftig ut å ikke stresse 8)
    Kjente pentoder er EL34, EL84 og KT-88..
    Kjente trioder er 45, 2A3, 300B, 211 og 845..
    For å gjøre forvirringen enda verre, så kan du kjøre noen KT-88 i triodedrift med halve watt'en, men med like mye strøm..
    De KT-88 baserte jeg har hatt i hus med mulighet for triode har vært lydmessig bedre på triode, men smaken er som baken..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Erland skrev:
    Kan ikke uttale meg skråsikkert om AN kit og RF82, men jeg har hørt slikt forsterkeri på RF5 til min store fornøyelse. Hvor stor forskjellen egentlig er på disse høytalermodellene vites ikke, men det skal understrekes at RF5 sannsynligvis er den som er "snillest" mot forsterkeriet av hele RF-serien. AN kit 1 er i alle fall en knakende god forstkerker til en meget hyggelig pris!
    Må bare få understreke at dette er direkte feilaktige opplysninger. når det gjelder RF-serien er det de høyttalerne som har 1.-ordens filter mot toppen, og da spesielt de med høyest virkningsgrad som er snillest last. RF 5 har klart mer komplisert impedans og fasevinkelbilde enn de jeg tenker på. RF 3 er nok den aller letteste, RF 82 er grei nok, mens f. eks. RF 63 er relativt komplisert og krever stivt power og påkostede utgangstrafoer. Kinavare tryner ofte på sistnevte parametre. RF 5 er ikke direkte tung å styre, men gi den allikevel best mulige utgangstrafoer, og den gjør ufattelig mye av seg.
    Kit 1 vil nok klare RF 5 greit (AN benytter veldig gode trafoer), men for kontroll nedover kan man gjerne kline til med EL 34 kitene eller hva med interstage...? :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn