Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    JanR skrev:
    Der ja :)

    Så litt trangt ut på diskanten. Mere plass på mellomtonehornet, tror nok jeg tar det først.
    Ikke helt bestemt meg for asfalt/bitaumen eller Denso....

    /jan
    Om du går for bitumen, så er det viktig å sørge for at det blir ordentlig limt, samt at du pakker inn i "skum" og tape "tight" etterpå. Bitumen har en tendens til å løsne over tid, og kan skape resonanser/vibrasjoner på hornet.
    Asfalt/bitaumen bør nok kanskje "limes" fast med en føner/varmepistol ?
    Uansett så skader det vel ikke med ett par runder med gaffa teip ;D

    /jan
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Hvis det viser seg at effekten er god, så kan en jo investere i no densotape etterpå da.. :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    Skal prøve.

    ..også må noen tipse AG gjengen om DensoTape ;D

    Ellers er det tida for rimelige tweak her. Skal få fattern til å snekre noen rammer til rockwool`n. Pris: kroner null.
    Øyvind....................Når du kjøper deg Avantgarde , kan du heller sitte å kose deg med musikken , istedenfor å bruke flere kvelder på å tape bort resonanser.................................... ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

    For pengene du ikke bruker på tape , kan du bruke på musikk...

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    ØivindJ skrev:
    Skal prøve.

    ..også må noen tipse AG gjengen om DensoTape ;D

    Ellers er det tida for rimelige tweak her. Skal få fattern til å snekre noen rammer til rockwool`n. Pris: kroner null.
    Øyvind....................Når du kjøper deg Avantgarde , kan du heller sitte å kose deg med musikken , istedenfor å bruke flere kvelder på å tape bort resonanser.................................... ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

    For pengene du ikke bruker på tape , kan du bruke på musikk...

    Mvh Espen
    Sier han som kjøper rom/akustikk tweaks som koster bruktbil ;)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Du Jan , nå skal du høre her.........jeg fikk de jo til en hyggelig pris..... ;D ;D ;DDet finnes mange bruktbiler til hyggelige priser.... ;)

    Full bil med 4 helmholtzresonatorer ble det i allefall , en stor takk til zomby_woof som stillte med varebil , og en takk til tollern som vinka oss videre uten en masse om og men , når vi ble vinka inn.'

    Og en stor takk til Engelholm audio , og Matts hos svanå miljøteknik , som fiksa så jeg fikk kjøpt disse i Gøteborg.
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Noen vannvittige beist det der Espen :)
    Er de i bruk foresten ?

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Du Jan , nå skal du høre her.........jeg fikk de jo til en hyggelig pris..... ;D ;D ;DDet finnes mange bruktbiler til hyggelige priser.... ;)

    Full bil med 4 helmholtzresonatorer ble det i allefall , en stor takk til zomby_woof som stillte med varebil , og en takk til tollern som vinka oss videre uten en masse om og men , når vi ble vinka inn.'

    Og en stor takk til Engelholm audio , og Matts hos svanå miljøteknik , som fiksa så jeg fikk kjøpt disse i Gøteborg.
    I tillegg fikk vi oppleve messan på Hotel Arken(jeg kommer gjerne igjen neste år)...Vi hadde en jævlig gøyal og begivenhetsrik tur...... ;)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Tror jaggu jeg heller hadde surra med litt tape framfor og dra sånne kolosser i hus.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jA , de to "små" står bak horna nå , de skal flyttes til bakveggen vsa sofaen , og de to "svære" skal felles inn i veggen , det blir lagt gips som dekker kassene , og bare spalten på bildet blir synlig , arbeidet har blitt utsatt pga min sykdom.....Nå er jeg snart på beina igjen , og kan begynne å jobbe igjen , da skal jeg gyve på her....går ei drøy helg , med anlegget nedpakka , det er en bod bak veggen , den fylles tildels med resonatorer , og annet skrot.

    Jeg skal fuge kassene slik at all luft(bassvingninger) går inn i kassene , spjellene blir stående bak hver høyttaler.....

    jeg driver å løser litt nettkablingsproblematikk i disse dager , kassene må løftes litt , og veggen må skjøres hull i , gipsplatene blir grei skuring , en lektriker kommer å legger frem strøm til hi-fi en igjen , altså , de skal ikke syntess......derfor har jeg kjøpt to i hvitt og to i bjørk , de i bjørk skal stå fritt i hjørnene i lytteposisjon.....

    de to store er samme mål som en normal komfyr , bare en meter høye......legger ut ett bilde til se størrelsen vsa uno ene ;D
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja greit det rolf , men du kan dra så mange kasser med tape i hus du bare vil , det gjør fint lite med romresonanser........

    Skal man dempe bassresonanser , er det størrelse på sakene som gjelder , disse demper ned til 20hz........altså ett omeråde en heresey-eier ikke trenger å bekymre seg..... ;D ;D

    _____________________________________________________________________

    Fra spøk til alvor....trur dette blir bra , de blir borte i veggen , de er grisestore , og hadde jeg ikke hatt mulighet til å felle de inn , hadde jeg nok droppa hele greia , fordelen emd å felle inn er at kassen ikke danner ett nytt hjørne for resonanser , men spalten som kan reguleres vil ta imot bassbølgene og sluke disse , bare med de to små funker det utrolig bra , det er langt billigere enn DAAD(som og funker utrolig bra , hadde thumper sine til test) men det blir en helt annen pris på daad og disse her , som jeg fikk til en hyggelig messepris.

    Ser frem til å begynne på jobben .

    Mvh Espen
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    Ja greit det rolf , men du kan dra så mange kasser med tape i hus du bare vil , det gjør fint lite med romresonanser........

    Skal man dempe bassresonanser , er det størrelse på sakene som gjelder , disse demper ned til 20hz........altså ett omeråde en heresey-eier ikke trenger å bekymre seg..... ;D ;D

    _____________________________________________________________________

    Fra spøk til alvor....trur dette blir bra , de blir borte i veggen , de er grisestore , og hadde jeg ikke hatt mulighet til å felle de inn , hadde jeg nok droppa hele greia , fordelen emd å felle inn er at kassen ikke danner ett nytt hjørne for resonanser , men spalten som kan reguleres vil ta imot bassbølgene og sluke disse , bare med de to små funker det utrolig bra , det er langt billigere enn DAAD(som og funker utrolig bra , hadde thumper sine til test) men det blir en helt annen pris på daad og disse her , som jeg fikk til en hyggelig messepris.

    Ser frem til å begynne på jobben .

    Mvh Espen
    Jada det blir nok bra det der. Her merker jeg ikke noe problemer hverken fra rom eller kasser. Så jeg vet ikke om taping har noe for seg her.
    Eller andre luriummetoder for den saks skyld.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kassene ?? ;D ;D ;D

    Jeg som har gått veien fra klipsch til ag.....og fortsatt setter pris på klipschlyden , må vel si at jeg gjerne skulle hatt begge deler egentlig , man får litt i klipsch som man ikke får i ag ...bla trøkket i mellombassen....

    MEN jeg trives svært svært godt med de horna der hjemme , koser meg med musikk , det er vel det det handler om er det ikke? ;)

    Kan godt hende det blir ett par klipscher igjen , om jeg får mulighet til ett eget lytterom engang , da må jeg nok ha ett par klipsch i stua og ag på lytterommet ,

    De er veldig dominerende så lenge rommet er bare 18 kvm...men det plager ikke meg , jeg bor alene og ingen maser på meg ang hva jeg drar i hus.....litt digg det og.

    Espen
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Bare for å gjøre det helt klart, resonnanser som følge av svingningene i et horn er ikke et Klipsch-fenomen, men et HORN-FENOMEN. Om man HØRER etter, vil også AG-eiere oppfatte dette.
    Det er bare bittelitt mer fremtredende i de tynne kompositt-veggene i Klispch-diskanten eller Metallhornet i mellomtonen.

    Om dere surfer rundt på nettet og ser på hva som blir gjort omkring i verden, finner dere bilder av både AG og Oris horn som er klint inn med død masse på utsiden.

    HVORFOR TROR DERE DET ER SLIK? :eek:

    Fakta er at det ser for j... ut med de åpne horna fulle av kladdete Densotape, keramikk osv-osv, og de som har dradd det lengst, har gått til skrittet og bygge inn horna i veggen slik at kun "munningen" stikker fram, og har på den måten skjult "jævelskapen" i et annet rom.

    Veggtykkelse og byggekvalitet gjør nok at problematikken er mindre på "17-mai-trompetene" enn på f.eks Klipsch sine produkter med heller kjipe tynne hornvegger, men å tro at man kan heve seg over problematikken, er Å LEVE MED BOMULL I ØRA!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kan ihvertfall skrive under på at resonanse demping av horna var en utrolig god forbedring mtp. homogenitet, opplevd oppløsning, dynamikk, og perspektiv.
    Pent var det jo ikke, men heldigvis er jo dette tweaket skjult når horna er montert tilbake på plass :)
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Klipt til masse bitumen nå. Funker det bra så erstattes det vel etterhvert med noe annet.

    Måtte lodde løs kontaktene til diskantene, og da løsnet den ene ledern på begge elementene :-\ , litt rep i kveld..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    Klipt til masse bitumen nå. Funker det bra så erstattes det vel etterhvert med noe annet.

    Måtte lodde løs kontaktene til diskantene, og da løsnet den ene ledern på begge elementene :-\ , litt rep i kveld..
    Det er oppe og går nå eller ?
    Hvis ja, noen merkbar forskjell ?

    /jan
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Reprasjoene var en suksess i går :)

    En liten bit bitumen hadde falt av, så jeg klinte på noe dukt-tape jeg hadde liggende, så ble det litt vel sent å spille musikk.

    Får prøve i kveld. Noen dager siden sist nå.. :eek: (snudd døgnet med 50%..)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    Reprasjoene var en suksess i går :)

    En liten bit bitumen hadde falt av, så jeg klinte på noe dukt-tape jeg hadde liggende, så ble det litt vel sent å spille musikk.

    Får prøve i kveld. Noen dager siden sist nå.. :eek: (snudd døgnet med 50%..)
    Svinge innom Biltema mandag, se om jeg finner noen asfalt plater eller noe tilsvarende.
    "Gaffa" teip har man mengder av :)
    Bruke jula til litt horn modding og testing av rør i riia på M2 ;)

    ps: snu døgnet 100% så er har du 50% riktig døgnrytme ;D

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Huff og huff.......

    Jeg skal ikke tilskrive meg noen "in-depth" kvalifikasjon her, men etter 13 år med praktisk mekanikk - klø seg i hodet og vrenge hjernen - problemløsning - forstår jeg en god del ut fra praktisk tilnærming;

    I tilfelle mekanisk ressonans i og bak hornveggene, klarer jeg ikke å se at "anything goes-filosofien" fungerer i det hele tatt.

    Angrer nesten på at jeg introduserte problematikken;

    Plutselig er det noen som hører problemer de ikke har hatt før. og andre som hører slike problemer hos andre, men selvfølgelig ikke hos seg selv, for AG er selvfølgelig hevet over fysikkens lover ???

    Tenk dere nå at dere begynner å kline fast bitumen med gaffa-tape osv på utsiden av hornet. Ja, dere klarer å øke vekta på den enheten dere holder i armene, men klarer dere få tape og eller bitumen klin tett rundt det kantete hornet? Blir dette "hel ved"? Hvis nei, er dere et skritt fram og to tilbake! Hva skjer om et år? Hva med lagene med gaffa-tape? Er det skrukker, luftrom osv der?
    Nei, dette har jeg ikke no' tru på.

    Min personlige mening er at det høres ut som hensiktsløst kladdverk!

    Denso-tape er en enkel, grisete men gjennomførbar løsning.

    En annen er å forme/kline på en ikke herdende masse som plastilin, formbar acryl etc, og legge på et noen cm tykt lag på hele hornet. Men nå snakker vi om griseri - big time!

    Tenk dere om-Noen ganger finnes det ikke snarveier!
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Resultatet har blitt svært så "cleant" her. Ikke masse klin, skrukker og krøll. Krevde selvsagt mye bruk av saksa på bitumen-platene for å få det til å passe.

    Vet også at dette ikke skal forbli slik lenge. Dette er bare en test. Virker dette ok, så blir det erstattet med noe bedre.

    På med strømmen i kveld.

    Ingen anger her i gården :)

    Edit: Vet ikke om jeg helt klarer å se at 100% klin tett er en absolutt forutsetning, bare for å få et inntrykk av potensialet, men det kan hende du har rett. (Skulle f.eks en firkantet bitumen plate ha null effekt bakpå et AG horn?)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Prøvde først med bitumen, men brukte da motorkasse/isolasjons skumgummi utenpå, og tightet godt med "gaffa" tape. Dette ble "hel ved". Om man skal bruke bitumen så er nok dette en god løsning. Denso tape var veldig klissete å jobbe med, og vanskelig å klippe i passe biter slik at "kantene" i hornet fylles ut før man surrer med Densoen etterpå. På Diskanthornet var dette eneste løsning, da bitumen ble vanskelig å få til å passe.
    På mellomtonehornet så hadde jeg fra før limt bitumen som passet i "sporene", fylte så på med å surre densotape.
    En god del lettere å tilpasse bitumenplatene på mellomtonehornet, og man får med litt nitidig jobbing "hel ved" som det nevnes tidligere i tråden.

    Det som var en utfordring på CW III, var å tilpasse alt slik at man enkelt kan smyge inn horna på plass etterpå. (det er veldig trangt).

    Jeg er enig med Erland, at om man skal gjøre dette så må man tilstrebe å lage det så massivt som overhode mulig. Mellomrom, og masse luft mellom hornet, og evt. tape gjør nok vondt verre.
    En annen ting er å velge seg et materiale som holder seg mykt til evig tid. Bitumen alene har en tendens å løsne over tid om man ikke fester det godt nok, og en Gaffa tape vil nok også tørke og løsne etter en tid.

    Med nøyaktig skåret og limt bitumen føler jeg at dette sitter godt, og at det i tillegg er surret tight med metervis med Densotape føler jeg at det er så godt som noe ;)
    Det med Plastelina i stedet for Bitumen for å fylle ut "sporene" tror jeg kan være en god idè.

    Men det er jammen godt at modifikasjonen kan skjules inne i kassa! ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Mellomtone horn i tre er tingen.....Klappenbergers Trachorn...
     

    Vedlegg

    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    JanR skrev:
    Det er oppe og går nå eller ?
    Hvis ja, noen merkbar forskjell ?
    Får prøve da. Dette gjelder RF3 selvsagt:
    (Ikke noe mellomtone horn)

    I likhet med at bassen påvirker hvordan en opplever lyden mye lengere opp, er det tydeligvis også slik at diskanten påvirker hvordan en opplever lyden langt nedover..

    Oppfattes nå som om jeg har fått mere øvre mellomtone. Klarere og tydeligere lyd (mere "åpent"). ...og dette er ikke negativt ment på noen som helst måte, den øvre mellomtonen var heller litt tilbaketrukket tidligere.

    Dybdeperspektiv og microdetaljer som bare varer og varer, har nok ikke blitt noe dårligere heller ;)


    Merkbar forskjell ?: Ja.
    Skaffe noe bedre enn bitumen og duct-tape?: Ja.

    EDIT: Må gi dem som hevder at diskanten avgjør hvor hurtig en oppfatter mellomtonen å være litt rett også. Det er i alle fall en del av det. Det var en god bedring i hurtighet og nøyaktighet/presisjon på piano, nylonstrenger, osv..
    (Oppfattes slik)



    (OBS: Dette er bare første inntrykket etter timer)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Hønn er ikke problemfritt..
    Kasser er ikke problemfritt..
    Løsningene på "problemer" er forskjellig på kasser og hønn..

    AG er ikke problemfritt, de har sine problemer de også..
    Klipsch er ikke problemfritt, de har sine problemer de også..

    Kassebass gir større problemer mht rom enn hornbass..
    Kassebass i AG har ikke kommet så langt frem som Klipsch..
    Rom-problematikk vil du ha helt til hornbass kommer inn i hus ;D

    AG har sine problemer oppover de også, som Klipsch har..
    Å sette det ene foran det andre syns jeg er tull, det handler om smak og behag her..
    Alle som har hønn har vandret fra kasser og opp til nirvana ;)
    Vi er de som har klart å utvikle oss i riktig retning.! ;D
    Vi med hønn å rør er de eneste som slipper å spille på et bestemt volum for at det skal være frekvens-linjert, uansett volum og vi får mye mer informasjon i musikken på lavt volum..
    Bommer du litt med transistor og kasser så må du spille så høyt at du skreller tapeten av veggene for at det skal spille noen lunde okay..
    Differansen mellom å spille lavt og høyt, er stemmer som forandrer seg fra manns stemmer til kvinne stemmer ;D
    Det er vel ingen av oss som vil tilbake ditt.?
    Mvh
    Thorvald
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Når Kroken summerer opp over her , ser det ut til at dety finnes lite problemfrie høyttalere av hornprinsipp å oppdrive 8)

    Alt har vel sine problemer , okke som , og det er jo greit det forsåvidt .

    At det hersker ett hav av problemer med hornløsninger syntes jeg blir feil å mene , ja det finnes problemer , men det gjør det på andre typer ht også , hornbass eller ikke !

    Man kan dempe å holde på til krampa tar seg , og det er jo vel å bra , men for de hornløsningene jeg har hørt (inkl mine egene) syntes jeg det er ett ord som gjenspeiler denne ht typen fremfor andre kontroversielle ht.....tilstedeværelse og ekt-het i lyden , enten det er den ene eller andre produsenten....

    kan ikke tenke meg å gå tilbake til vanlige høyttalere...no way!

    Det er bedre å fokusere på musikken og glede seg over tilstedeværelsen , enn å irritere seg om det negative ;D
     

    Horn

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    ;D Kraftigt enig med sistemann her ,lytt til musikken og gled dykk over livet og gleden med
    musikk enten åleine eller saman med andre .

    God jul og musikalsk nyttår til alle på forumet.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Reiser fra anlegget om to timer.
    Nick Cave skal få spele ut kvelden.

    God jul!

     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Se her ja, enida en i menigheten :) Velkommen skal du være, er det RF-52 eller RF-62 jeg ser der?

    Det svinger av Klipsch, det er helt sikkert :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Dette året har vært et rikt og lærerikt år, har truffet mange likesinnede og fått mange Klipschvenner, så da vil jeg aller hjerteligst få ønske alle Klipschvenner en riktig GOD JUL !
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Dette året har vært et rikt og lærerikt år, har truffet mange likesinnede og fått mange Klipschvenner, så da vil jeg aller hjerteligst få ønske alle Klipschvenner en riktig GOD JUL !
    Jeg må bare henge meg på det som Cont. sier her :)
    Møtt mange hyggelige mennesker det siste året og lært litt ;)

    En riktig god jul til alle her inne.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    God Jul til alle Klipschomane her inne! Både dere som har klipsch, drømmer om klipsch eller får klipsch til jul! :)

    Bare fire dager til jeg sitter hjemme og nyter musikk igjen nå! Gått tre uker og tre dager siden sist gang nå! ... ::)

    ShaunV
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    528
    ..Og vet noen om det er de samme bass-elementene i RF-35, som i RF-82?
    Jeg trenger to nye elementer til rf-35, og importøren her i norge skulle ha ca- 3K for de. Dette syntes jeg var litt vel stivt, da jeg ser det selges RF-82 elementer for langt under halve prisen i utenlandske sjapper....
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    I RF-35 er det disse elementene: Two K-1122-OB 8" (20.32cm) Cerametallic® cone / cast polymer frame.
    I RF-82 er det disse: Dual 8" (20.3cm) Cerametallic™ cone woofers, og der stod det jo ikke typenummer. :p


    Hva er prisen på de i Rf-82?
    Det kan vel neppe være stor forskjell på elementene, det er vel i første omgang filteret som bestemmer hvordan de skal spille? ! :-\
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn