vinyl......
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 02.10.2007
- Antall liker
- 0
takk for den ;D65finger skrev:Blir sikkert et ypperlig rom
bejunner å bli dritlei sparkling :-[
takk for den ;D65finger skrev:Blir sikkert et ypperlig rom
Det er et hav av forskjell mellom RF-5 og RF-82 hvorav førstnevnte er desidert best. Jeg har hatt flere modeller i RF-serien, og RF-5 er klart den beste av disse. RF-82 har desverre for dårlig lyd selv om den er skikkelig gøyal. Når man skal høre på noe litt mer 'pen' musikk så kommer den desverre til kort. En artig høyttaler som man kan ha mye moro med, men lydmessig når den RF-5 omtrent til anklene...jokris skrev:heisann
kan noen fortelle meg forskjellen mellom rf-5 og rf-82?
vet at rf 5 ble bygd i usa og at den har bedre kasse, men hvordan vil denne måle seg med rf82 lydmessig?
på forhånd takk
Har sendt PMBHO skrev:Hører du Jan......løp og kjøp.....nytt hus og nye høyttalere bedre kan det vel neppe bli ? ;D ;D
Hvilken type tenkte du på da? Det er jo endel modeller fra den tiden, men store forskjellen frem til nå er det ikke.jokris skrev:noen som har erfaringer med å kjøpe eldre heritage fra ebay/usa? har siklet en stund på ett slikt kjøp, hvordan vil f.eks ett mint cond heritage fra 79 spille idag?
Det er nok bortimot riktig det, JanOlav.JanOlav skrev:III spiller dypere, i mellomtone klarer ikke jeg å spore forskjeller, III er kanskje litt luftigere i toppen samt at de er nok mer homogene, men II er ikke så langt unna.
Må legge til at jeg ikke har testet III hjemme hos meg.
Det kan tenkes det at mellomtonen er bedre på III Rolfozzy, men jeg har lest endel på Klipschforumet, og der virker det som de er samstemte i at det ikke er forskjell.rolfozzy skrev:Det er nok bortimot riktig det, JanOlav.JanOlav skrev:III spiller dypere, i mellomtone klarer ikke jeg å spore forskjeller, III er kanskje litt luftigere i toppen samt at de er nok mer homogene, men II er ikke så langt unna.
Vanskelig og si dette med forskjeller i mellomtonen. Men de er nok der, og da selvfølgelig i favør av III. ;D
Og jeg har ikke testet II hjemme hos meg.
Det er nok ikke feil det, kanskje. Vi må vel tro på guruene på Klipschforumet.JanOlav skrev:Det kan tenkes det at mellomtonen er bedre på III Rolfozzy, men jeg har lest endel på Klipschforumet, og der virker det som de er samstemte i at det ikke er forskjell.rolfozzy skrev:Det er nok bortimot riktig det, JanOlav.JanOlav skrev:III spiller dypere, i mellomtone klarer ikke jeg å spore forskjeller, III er kanskje litt luftigere i toppen samt at de er nok mer homogene, men II er ikke så langt unna.
Vanskelig og si dette med forskjeller i mellomtonen. Men de er nok der, og da selvfølgelig i favør av III. ;D
Og jeg har ikke testet II hjemme hos meg.
Dem om det ;DJanOlav skrev:Det kan tenkes det at mellomtonen er bedre på III Rolfozzy, men jeg har lest endel på Klipschforumet, og der virker det som de er samstemte i at det ikke er forskjell.
Høres moro ut!Brasse skrev:Flaks! Begynnte å lure på om det var forfall i vennegjengen.
I helga har Heresyene virkelig fått prøvd seg som festhøgtaler. To lange fester - innflyttningsfest og damas klassefest - begge starta som vors og endte som nachspiel. Har kjørt med 3 db boost fra 88 hz og nedover. Det ga diskostemmning i stova! Herlig å ha alle muligheter tilgjengelig på eit tastetrykk 8)
Det har du helt rett iBrasse skrev:Litt boost på dansegolvet skader aldri
Er terminalene på dine Heresy så pinglete at du ikke kan bruke Kåre. 2,5 kv. Går fint til mine Hersy III.Brasse skrev:Ja, ang. de kablene: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=35755.0
2.5kv var da pinglete nok ;Drolfozzy skrev:Er terminalene på dine Heresy så pinglete at du ikke kan bruke Kåre. 2,5 kv. Går fint til mine Hersy III.Brasse skrev:Ja, ang. de kablene: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=35755.0
Men ellers er Audioquest bra kabler til Klipsch. Jeg hadde det før grøftekabelen kom i hus.