shaunv
Hi-Fi freak
Motfase høres sannsynlig ut at du kan ha koblet til i ja :-* Men bra det spiller nå da! Er også potensialle for at det slår seg enda mer løs da de tross alt ikke hadde spilt noe særlig de siste månedene!
:tRMD skrev:MÅ nok ha kopla i motfase forrige gang med den tror jeg - (Jupp jeg vet ---)
SQ38 spiller slettes ikke galttRMD skrev:Lurer på om den "Nye" Luxman SQ38 vil være en match jeg.
der er det jo tonekontroller så man kan skru til hengekøyene litt ?
kan hende jeg tar opp den lytt hansken en dag. Hvor holder du hus?SQ38 spiller slettes ikke galt
Ikke hørt på LS men div andre ht's, Forte II inkl.
Har sans for tonekontroller, kan justere seg inn der
Skal du absolutt ha den en ny amp så hadde jeg vurdert Trafomatic Experience Elegance integrated amplifier. Den tror jeg kan fungerer meget bra på LS.
Spiller helt ok på Khorn
OTO SE er morrotRMD skrev:Hva med Audio Note sine saker forresten?
Er OTO noe
SORO?
Hvordan lyder de - noen?
BPtRMD skrev:Veldig fornøyd med lyden i heimen nå.
Men da blir man jo bare nysgjerrig på mer!
Digger LS. Hva kan man få ut av de i andre konstellasjoner.....
Audio Note - OTO - Meishu... erfaringer?
First Watt?
Sun
Cary 300Sei
....
Alle innspill mottas med takk og smiley ;D
Er viktig å påpeke at det du viser til, ikke er et kit -shaunv skrev:BHO har vel god erfaring med Border Patrol.
Ellers ligger det vel et kit på børsen klar til å bygges hvis du har pengene?
JEG tror at en OTO SE vil være "bedre" på La Scala enn Meishu.tRMD skrev:Tror ikke selvbygg på det nivå er noe for meg gitt. :
Nei - jeg vil heller drømme om et mulig valg på øverste hylle blant komersielle aktører.
Meishu er blitt en liten drøm nå.... men vet jo ikke hvordan den egentlig er.
Kanskje en topptrimma OTO er like bra...
Fortell?JEG tror at en OTO SE vil være "bedre" på La Scala enn Meishu.
Ikke misforståtRMD skrev:Fortell?JEG tror at en OTO SE vil være "bedre" på La Scala enn Meishu.
Nemlig. Jeg tenker sånn at kanskje man kan balansere det til å bli sublimt. Ikke bare pushe på det høytaleren allerede kan....OTO er friskere, mere "GO" om du vil. Den vil passe LS spillestil bedre mener jeg.
Meishu er mere "finspist" syns jeg. 300B er ett meget bra rør men har ikke det trykket og villskapen som OTO's EL84 har.
Igjen....min mening.
BHO kjørte 300B på LS, det låt alt annet enn dårlig. Går jo også litt på musikk smak og ikke minst prisen på ampen 8)tRMD skrev:Nemlig. Jeg tenker sånn at kanskje man kan balansere det til å bli sublimt. Ikke bare pushe på det høytaleren allerede kan....OTO er friskere, mere "GO" om du vil. Den vil passe LS spillestil bedre mener jeg.
Meishu er mere "finspist" syns jeg. 300B er ett meget bra rør men har ikke det trykket og villskapen som OTO's EL84 har.
Igjen....min mening.
hva tror du?
Eeeh... har du hørt Meishu spille på Klipsch heritage-høyttalere? Greit at den har en magi og en eleganse som går utenpå Oto med svært god margin, men jeg har til gode å høre en AN uten trøkk og villskap, JanR. Oto er morsom og tøff i trynet, men Meishu har like mye baller. Minst.JanR skrev:Ikke misforståtRMD skrev:Fortell?JEG tror at en OTO SE vil være "bedre" på La Scala enn Meishu.
Meishu er en knall god amp.
OTO er friskere, mere "GO" om du vil. Den vil passe LS spillestil bedre mener jeg.
Igjen....min mening.
Som jeg nevnte tidligere, bare å komme og høre på Meishu når du vil.
/jan
"Smell" og brutalitet er vel så mye et resultat av strømforsyning og trafokvalitet som av rørtype. Folk som hevder at 300B ikke kan være brutale, har neppe hørt kombinasjonen av disse rørene med stivt power og god trafokvalitet.tRMD skrev:Jeg liker all slags musikk jeg.
Elsker tonalitet kanskje mer enn dynamikk.
Nærhet - følelsen av autentisitet....
Liker du bedre OTO - men har Meishu...?
Kanskje 2a3 rør er perfekt?
Mix av finesse og smell...
Både BHO og KnB har kommersielle BP forsterkere.tRMD skrev:Noen her som har det da?
Hva er inngangsbilletten....
Husker den godt fra hine hårde dager som Stereophile leser. 8)Sun Audio sin 2A3 stereo forsterker (Kan rekonfigureres til 300B)
TakkMulig du finner noe her? http://www.klipsch.com/na-en/news/r...sch-heritage-la-scala-ii-loudspeaker-details/
Ingen hårsmak!tRMD skrev:TakkMulig du finner noe her? http://www.klipsch.com/na-en/news/r...sch-heritage-la-scala-ii-loudspeaker-details/
Interessant lesing.
Sam the man digger LS - moro det.
Han fikke gode resultater med sin Sun - uten at han utdyper det-
Stellar results med Pathos Classic One og Cary 805. Interessant.
LS2 ruller vel av på 51 hz,LS på 53 hz...tRMD skrev:De nye LS2 ruller av ved 50.
Mine LS på 58hz.
Det er vel samme volum og element. SÅ da burde det vel la seg gjøre å få til med LS1 også.
Noen?
Var det sånn det varLS2 ruller vel av på 51 hz,LS på 53 hz...
Er ikke det høyt da?Er du happy med 105,5 db som maks volum, kan dette være noe for deg.
Jeg kunne fint levd med et slikt max volum, men jeg kjenner flere "Klipschere" som ville ønsket å kunne dra på mertRMD skrev:Er ikke det høyt da?Er du happy med 105,5 db som maks volum, kan dette være noe for deg.
Jeg kommer aldri opp til kl. 12 på ampen jeg har nå. Ikke på 4 watts Trafom. heller.
De er jo veldig billige også!
Men ingen hast. Bare kos!
Nå vil jeg høre på Audion 300b også.
?