T
tst
Gjest
Jeg melder meg ut av Klipsch venner ;D
Ååå så leit. Det vil bli et savn.Tst skrev:Jeg melder meg ut av Klipsch venner ;D
Et forslag fra meg: Noe med 6C33C rør???tRMD skrev:Veldig fornøyd med lyden i heimen nå.
Men da blir man jo bare nysgjerrig på mer!
Digger LS. Hva kan man få ut av de i andre konstellasjoner.....
Audio Note - OTO - Meishu... erfaringer?
First Watt?
Sun
Cary 300Sei
....
Alle innspill mottas med takk og smiley ;D
Kiipsch-vännen har några masker på väggen som också ser "något" ut, har dom samma klass som högtalaren?rolfozzy skrev:Med så mange venner, her er den andre.
rørlig skrev:Da har jeg bytta diskanter i mine Forte II. Til titanium.
Vet at det sitter Titanium diskant i Heresy III også.
Bytta kun i den ene først for å høre forskjell. Det gjorde jeg.
Får å ivareta formkravene foretok jeg en blindtest på fruen. (Hun visste ikke hvilken som var byttet)
Hennes kommentar til den gamle: "Her var det grumsete"
Det er min umiddelbare reaksjon også. Vet ikke om disse må spilles inn, men uten å ramle over i euforien vil jeg mene at det er en klarere og "luftigere" diskant gjengivelse. Dette til den voldsomme utgiften på 52$ pr par + frakt og evt. toll.
Edit: Crites kommentar: For these tweeters, we offer a choice of a poly type diaphragm or a new titanium diaphragm. For every case, the titanium is better. Smoother in response and extends much higher. The titanium diaphragms are very flat in frequency response all the way out to about 23 khz.
Vær nå litt overbærende.BHO skrev:@ Humlan.....
Du ordlegger deg utrolig dårlig.......håpløst å skjønne hva du egentlig mener/ønsker og si.
Kan også minne deg om at dette er en såkalt "vennetråd".
Det jeg greide å tolke av ditt babbel ang. rørforsterkere......sorry, det er bare vås.
Sikkert like greit. ;D ;Drolfozzy skrev:Vær nå litt overbærende.
Det er tross alt en svenske vi har med og gjøre. ;D
Eller, bare la humla suse.
Ikke bare på syttitallet, rozzy. Det var like ille på åttitallet, og kikker du nærmere på de puslete eq-ene til Ola Nordmanns mikroanlegg i dag så er nok situasjonen den samme i det 21'de århundre.rolfozzy skrev:Jeg føler nok ikke jeg har noe behov for og modifisere diskanten på mine Heresy. Den er grei syns nå jeg. Spiller bra integrert med resten. I min alder hadde jeg nok ikke hatt så mye glede av en diskant som går til 50000.
Jeg husker tilbake til 70tallet, dengang det var tonekontroller. Så mange som kjørte diskanten i bånn og mente "nå spiller det bra". Jeg syns det var helt jævli og høre på.
Det er nok de som forveksler en hissig og utagerende diskant med god oppløsning.
Visst skal man være overbærende;Humlan skrev:Jag är lite off i nuläget eftersom det var länge sedan Denne höll på, det skall vara så liten rörlig massa som möjligt i förhållande till magnetflödet. Jag fann en japansk lansingkopia dom... på 80-talet som var bra nog till mig.
Har hört på Elacs bandhögtalare som jag inte kan säga något ont om i dagens läge,har en teori om att går högtalaren upp till 50000Hz då är den bra. Gammahornet gjorde det.
Horn är "kul" har ett på 240l för 8-tums högtalare fast där sitter en 12-tumare. Hur många liter är en Klipsch stor.
Nei nei nei, hvor skal det ende.hel skrev:Har akkurat pakket ned Sugden A21SE (til salgs) & PS Audio Digilink III Dac (til salgs) til fordel for Audio Note Dac One 1X, Nordic Ming Da MkII & First Watt F4 og den kombinasjonen er enda ett skritt til i riktig retning..........også har jeg begynt med vinyl da
RB-75 er en kanonbra høyttaler!! 8) Ved å endre på elektronikk, så får RB-75 andre arbeidsvilkår og de yter bare enda bedre.hel skrev:En stund siden jeg har vært på vennetråden og må bare si at jeg er superfornøyd med mine RB75, har et lite og vanskelig rom som hverken taklet proac, dynaudio og andre med domediskanter. Valgte for 2 år siden å satse på RB75 og trikser og fikser med anlegget rundt høyttalerne istedet for å skifte dem. Har akkurat pakket ned Sugden A21SE (til salgs) & PS Audio Digilink III Dac (til salgs) til fordel for Audio Note Dac One 1X, Nordic Ming Da MkII & First Watt F4 og den kombinasjonen er enda ett skritt til i riktig retning..........også har jeg begynt med vinyl da
å det var bra då er det bare å prøve seg fram.. jeg gjør ingenting feilBrasse skrev:Manualen sier følgende:
PLACEMENT
Your Klipsch Heritage loudspeakers will perform well in a variety of locations but best results will be achieved using the following general guidelines:
All: Place on a common wall 6 to 15 feet apart.
La Scala, Cornwall, Heresy: Position them equidistant from
the wall behind the speakers.
Heresy: Equidistant height above the floor with the high
frequency drivers at seated ear height if wall or cabinet
mounted.
All: Angle speakers toward the listener and even with or
forward of any adjacent obstructions.
La Scala, Cornwall, Heresy: Placing them near a corner or
wall provides the greatest amount of bass while moving the
speakers away from room boundaries reduces bass energy.
All: Asymmetrical placement of a pair of speakers from
adjacent side walls can smooth room-induced bass
unevenness.
Experiment with the above guidelines to suit your taste and
to compensate for your room's acoustic characteristics.
takker....Brasse skrev:6-12 fot = 1.8-3.6 meter