KnB

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm,,,,ble oppringt av knb i ettermiddag. " kan du ta deg en tur, trenger litt hjelp":cool:

Vedlegg

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Var visst ikke så tungt likevel. Når jeg kom var sakene allerede i hus. Skjønner godt utålmodigheten med sånne lekkerbiskener stående i garasjen.

Vedlegg

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    får gjøre det musicman, men det tar nok litt tid før innspilling osv. Nå er det jo mye annet en kan finne på, båtlivet vil nok ta mye av fritiden fremover -håper jeg.... bare vi får litt plussgrader..

Vermin, noen flere bilder;

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ser aldeles strålende ut! Fantastisk og se hvordan de glir inn i stua, ett nydelig oppsett.

J

J.J

Gjest
    Et fantastisk flott anlegg du har, og vi tåler flere bilder av dem NYDELIGE forsterkerne dine.

/JR

• Liker
    Reaksjoner: KnB

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Hei - så nå var de på plass og de ser jo fantastiske ut. Gratulerer! Skal bli spennende å lese videre.
    mvh Kurtis

• Liker

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.524
    Torget vurderinger
    10
    Dette var sjeldent pene gulvstående "vanlige" høyttalere. Hva slags fulltone er det?

• Liker

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    :) ikke fulltone men seas exotic w8

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.524
    Torget vurderinger
    10
    Aha. Ser det nå. På opphenget og den vakre fasepluggen av tre. Som hobbysnekker med egen fres og forkjærlighet for godt gammeldags håndverk så ble jeg svært fascinert av høyttalerne dine. Jeg leser litt, scroller opp, oj så fine, scroller ned, scroller opp......litt sånn som når det står en Ferrari utenfor storsenteret, må kikke en gang til. Knallfine.

Jeg har forresten et par Excotic fulltoner jeg ikke har prøvd enda. Blir spennende. Men si meg Trio og BD tårn og nå et par relativt moderate, men i høyeste grad velbygde saker, dog i en langt mindre klasse størrelsesmessig. Hvordan går det, er du ikke i utgangspunktet "ødelagt" :) ?

• Liker

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.524
    Torget vurderinger
    10
    Enig. Som nevnt noe av det stiligste jeg har sett. Nesten så jeg får lyst til å downsize selv. Det skumle er som sagt at vi blir ødelagt av hifiens svar på "3 fot syken".

• Liker

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette var lekre saker.. Digger de bena på stuebordet ditt.. :)

• Liker

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Er jo noe mindre format dette, selv om L’instrument ikke er direkte små… Nå har jeg ikke fått lyttet så mye enda, men det er klart at lyden er noe slank nedover så her må det jobbes litt. Enkelte opptak er veldigbra, spesielt på jazz og klassisk. Skal komme med inntrykk etter hvert som jeg får noen timer på de. Slett ikke umulig jeg blir mere fornøyd med et noe mer kompakt anlegg:cool:

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Litt bekymret etter første oppkopling, med noe slank og teknisk lyd.. litt av grunnen var kanskje noen settinger i xxhighend som jeg tross alt ikke har brukt på over et år nå.. Skulle vel egentlig ha vært ute på fjelltur med bikkja..men finner det vanskelig å forhale, ahh deilig med et fungerende anlegg igjen.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.729
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    grattis!
    godt du beholdt ampene
    eneste som kunne fått meg til å vurere biamping!:rolleyes:

mvh
    Leif

• Liker

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Takk:)
    andra amper skal sjekkes, men hører ikke at 300b har pusteproblem, i alle fall på nivåer jeg normalt spiller.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Noen flere bilder :) -en signert salongbord-bok som ble levert med som gave.
    Har bare positivt å si om dc10audio, og jaggu må jeg så langt si meg fornøyd med det jeg har fått i hus også. Ser frem til mange timer foran alteret fremover.

Vedlegg

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Meget pent oppsett, og alt rundt!
    Men hvordan låter det? Er dette talertuter som kun spiller rolig jazz eller? og kun fungerer med rør?

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Skal komme tilbake med lytteinntrykk når de har fått noen timer på seg. Sånn med en gang var det tynt og litt teknisk... men det var delvis grunnet innstillinger i avspiller programmet jeg bruker. Alle komponentene var heller ikke brukt på over et år.

Har kun brukt 300b til nå, men tror helt klart gode transistor forsterker kan brukes med hell. De er tunet/voicet med en litt kraftigere rørforsterker 150W kt120
    Ellers låter de flott på mere en jazz... Hele kabinettet er lagd av "tonewood" og en kan også velge forskjellige tresorter for ressonator for voicing mot preferanser.

Kan konkludere med at valget ikke var feil! svært spennende.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Da er 300b stuet vekk igjen.. L'instrument trenger mer power for å våkne. Og jeg som har 3 par med WE300B...

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    :) regner med at jeg kan bli av med WE300b om jeg ønsker ja, hehe.

Låner et par forsterkere av en veldig hjelpsom kar i "nabolaget" 2 stk Luxman MQ 88 Som spiller forykende bra med dc10audio (settes veldig stor pris på)

Nå får jeg musikken presentert som jeg liker det, fantastisk detaljert med kropp, naturlig klang -det spiller stort. Får "fot" umiddelbart på mye av musikken jeg spiller. inklusivt på svært lavt lydnivå.

DC10audio har levert et supert produkt som spiller over forventning. (punktum) :)

ikke helt bestemt hva jeg skal gjøre angående forsterkervalg, de jeg låner er klart et alternativ. Men ønsker å sjekke ut transistor av høy kvalitet, klasse A

Vedlegg

KRD2

Fersking
    Ble medlem
    20.05.2012
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Takker for lytten i går KnB. DC10 spilte helt fantastisk, og på jazz/akustiske instrumenter er det muligens det beste jeg har hørt.
    Gratulerer så mye med en nydelig høyttaler !

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk KRD2 :) Morro når det klaffer!! Luxman forsterkerne bidrar sitt :)
    Litt mer finjusteringer, både på plassering og litt forbedring på PC, kabler osv kan kanskje gi ytterligere bidrag for godlyd.
    Venter på en dedikert PC fra XX som PeterSt setter opp for meg, det blir interessant.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det en stund siden jeg spilte på trio med basstårn, om en tar str osv i betraktning er dette mye mer velykket.

KRD2

Fersking
    Ble medlem
    20.05.2012
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Enig KnB. Her har du fått fantastisk god lyd uten å ofre halve stua, og ikke minst er det flott å se på. Greit å ha fruen med på laget også......

• Liker

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    jubel i huset når 300b gikk ut :mad:. de er jo unektelig litt store... og kanskje ikke like pene i alles øyne:confused:.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Luxman MQ 88 er bare nydelige, både å se og høre på.

Tror du skal slite en stund med å finne noe vesentlig bedre. Er spent på hva du lander på.

• Liker

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Enig musicman, de oser av kvaltet på alle måter.
    Egentilig var det klasse A transistor jeg hadde i tankene for nye forsterkere, men vi får se. DIY pre vil ikke bli skiftet ut, selv om den tar noe plass med sine 3 kabinetter...

Det jeg liker aller mest nå er en fantastisk flott lydkvalitet på helt lave volum.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Enig, akkurat det med god lyd på lavt volum er ikke lett.

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn