Koble iPhone (7) til DAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    svk

    Gjest
    Lurer på når apple kutter ut lightning, er jo snart 5år nå. Forrige std hadde de i 5år
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    30-pins kontakten må da ha vært brukt vesentlig lengre enn det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.790
    Antall liker
    9.446
    Sted
    Trondheim
    iPod hadde 30-pins kontakt. Om ikke lenge blir det vel USB-C over hele linjen der, regner jeg med. Det er vel ikke noe poeng med Thunderbolt-3 i en mobiltelefon. TB3 og USB-C Pluggen er jo uansett identisk.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Neste iPhone bør være noe helt spesielt skal de klare å være gode nok i konkurransen....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er i alle fall storfornøyd med 7+ og kan ikke se at jeg kunne ha kjøpt noe bedre pr. i dag.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.890
    Antall liker
    17.528
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Neste iPhone bør være noe helt spesielt skal de klare å være gode nok i konkurransen....
    Enig. Men det sa jeg før lanseringen av 6S og 7 også. Huske hvor skuffet jeg var begge gangene. Men de ble jo storselgere likevel :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    iPhone er alltid bra kvalitet, konstruksjonsmessig byggekvalitet og lyd og kamera og prosessor...

    Men konkurrentene er litt bedre enn 7 nå, er vel kanskje det fordi 7 har vært en stund på markedet, mens androider har kommet med nytt. Det jeg mente er at neste iPhone må være noe mer spesielt for å hamle opp med Sony, Hua, LG, Samsung osv....

    En ny iPhone koster jo tross alt litt merkenavn osv, men viktig at det følger med ting i dette også..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Svk: Det kan være det sikreste, ja..Men, iMystic: Prøver du ikke vil du heller ikke lære..
    Danke: Jeg tipper det er koreanerne som må skjerpe seg.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Svk: Det kan være det sikreste, ja..Men, iMystic: Prøver du ikke vil du heller ikke lære..
    Danke: Jeg tipper det er koreanerne som må skjerpe seg.
    After ja.. håper Apple kommer med noe fett til sleppet..
     
    S

    svk

    Gjest
    Er nå mest spent på lydelen og kamera.
    Får se om jeg mister forstanden og kjøper meg en iphone8 eller note8 til vinteren. Evt lg eller huawei.
    Tviler det blir iphone, er litt lei. De tåler jo ikke litt kaldt vær og er møkkalei itunes.
    Note 8 kan jo bli en fin hybrid mellom pc og mobil, om den ikke blir grisedyr.
    Lg tar lyddelen/dac/hodetelefon seriøst. Noe jeg liker. + bra kamera.
    Huawei er nok ikke like kvass når det gjelder lyd, men ikke dårlig. Men til gjengjeld bra kamera. Ikke ip sertifisert.
    Men fornuftig priset og ytelse.
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er lov å tro på julenissen...
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Har hatt ei bøtte med telefoner.Har hatt Htc one s nå i snart fem år og enda ikke gått lei.Den er bare så enkel å grei i bruk at man tenker ikke over telefonen i det hele tatt.Ingenting som irriterer heller.Denne har et beats lydprogram insttallert men den spiller best med det avslått på de fleste innspillinger,og den låter medet godt.
    Kamera er bra men kan ikke måle seg med de nye toppmobilene nå selvsagt.Uansett blir det Htc neste gang også men det haster ikke så veldig.Det eneste er at det hadde vert kjekt med enda bedre kamera.:)
     
    D

    Danke

    Gjest
    LG er best om man tenker komboen Kamera og Lyd.....

    At noen sonylinser til mobile løsninger kommer til å pensjonerer solide kameraer har jeg ikke noe tro på.

    At mobiler begynner å ta virkelig gode bilder on the go er klart, men fotografen bruker fortsatt Nikon eller hva det heter.

    Alle mobillinser er som jeg vet laget av Sony, enten det er Samsung eller Huawei Leica, osv..

    Leica har bare vært med å justere og kalibrere Sony linsene, derfor står det Co-engineered with Leica på Huawei.. og ikke Made by Leica... For det er nemlig Sony som er hovedleverandør til alle gode mobilkameraer.. Klart det er ikke bare hva en sak er som gjør det, men også hvordan det er kalibrert og programmert....

    Iphone har vel også Sony kameraer, da aldri såvidt jeg vet Apple har hatt egen fortreffelighet til dette, nå bruker de vel mer og mer andres løsninger også uten at jeg vet helt sikkert hva de bruker av andre.

    Sånn er det med de fleste sånne tekniske ting. Samsung lager mye lagringsrelatert, Sony lager linser, hvem som lager batterier husker jeg ikke. Samsung er vist ikke noe bra til å lage batterier, de sies å eksplodere lett, så dette er vel Apple bedre på..

    http://www.businessinsider.com/where-iphone-parts-come-from-2016-4?r=US&IR=T&IR=T

    På samme måte er det kunn LG som lager oledskjermer...
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Er vel mye som produseres av andre. Samsung lager vel skjermer til apple?
    Samsung kjøper vel prosessor fra qualcom eller hva de heter? Og produserer også selv...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.790
    Antall liker
    9.446
    Sted
    Trondheim
    Apple produserer ikke komponentene i en iPhone selv. De designer og spesifiserer og følger opp med kvalitetskontroll. De designer sine egne ARM-prosessorer som er spesifikke for Apple, men produserer de ikke. Produksjonen settes ut til andre. De kjøper skjermer, linser, kamerasystemer, batterier, RAM etc. av andre. De har høyere krav til kvalitetskontroll (men også der slipper det gjennom noen "duds") enn mange andre, men de produserer ikke komponentene selv. Hvem som produserer chipene, skjermene, batteriene etc... varierer litt fra år til år - avhengig av hvem som har produksjonskapasitet, kan dokumentere at de kan overholde Apples krav til kvalitet, og kan levere til riktig pris.
     
    S

    svk

    Gjest
    Sånn er det vel på alt både helt og delvis.. både i mobil,stereo og bil verden
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg mener ikke det som noe kritikk på noen måte. Jeg er bare glad de gjør det de er bra på og lar andre gjøre resten... Heller det enn at Samsunger eksploderer.

    Sony lager iaf kameraene til de fleste mobilene da det er deres teknologi. Sier seg selv, er jo noe av det Sony har drevet mest med i alle år.. Dvs kameraer og også små mobile kameraer.
     
    S

    svk

    Gjest
    Er vel stortsett sony som leverer sensor til nikon og div canon camera. Sonys 1tomms sensor høster mye god kritikk
     
    D

    Danke

    Gjest
    Den nye Iphone X ser ubercool ut....

    [video]http://www.vgtv.no/146484[/video]
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.790
    Antall liker
    9.446
    Sted
    Trondheim
    Ja, det er ganske utrolig hva de har fått til med A11 bionic prosessoren. Jeg leste et eller annet sted at iPhoneX er like rask som den minste MacBook Pro (med i5 prosessor). 6 kjerner med 4,3 milliarder transistorer uten at den tømmer batteriet på 2 timer. Ganske bra (for å si det mildt). Og ansiktsgjenkjenning som bruker 3D og som dermed ikke kan lures av et fotografi slik som andre telefoner vi har hørt om. Det der er en ganske potent liten kraftpakke.
     
    S

    svk

    Gjest
    Ser jo flott ut, men er redd det blir en huawei eller s8 neste gang. Tror ikke batteriet i min gamle iphone klarer en vinter til
     
    D

    Danke

    Gjest
    Bruker hua selv og blir nok ikke iPhone for meg heller. Men batterier er til å få byttet ut med service...

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     
    S

    svk

    Gjest
    Koster 1/3 del av mobilens verdi.er litt hakker + rammeskjev. Så er vel kanskje ikke verd det.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Koster 1/3 del av mobilens verdi.er litt hakker + rammeskjev. Så er vel kanskje ikke verd det.
    Det er marked for service og tilbud er gode på nett en gammel phone 200-nyere 500-800 bare et antagelig overslag utfra lokale drop-in mobildoktor.no vest

    Eller mobildoktoren.no øst

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Får nå se. Apple oppgir at batteriene i iphone skal klare 500 ladinger og fortsatt ha 80% kapasitet igjen. Jeg har sikkert ladet denne over 700 ganger. Liker egentlig iphone godt. Men synes at de har blitt veldig dyre de siste åra. Også litt sperrer på ios dingser som jeg er lei.
    Designet til huawei er ikke så veldig ulikt iphone. Huawei scorer også godt på dxo . Har alltid hatt en viss interesse for foto og hifi

    Følger litt med om det kommer noen gode tilbud
     
    D

    Danke

    Gjest
    Får nå se. Apple oppgir at batteriene i iphone skal klare 500 ladinger og fortsatt ha 80% kapasitet igjen. Jeg har sikkert ladet denne over 700 ganger. Liker egentlig iphone godt. Men synes at de har blitt veldig dyre de siste åra. Også litt sperrer på ios dingser som jeg er lei.
    Designet til huawei er ikke så veldig ulikt iphone. Huawei scorer også godt på dxo . Har alltid hatt en viss interesse for foto og hifi

    Følger litt med om det kommer noen gode tilbud
    Ja klart er jo tross alt halv pris på toppmodell Huawei mot en ny iPhone...

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    LG V30 sies å være den aller første mobiltelefonen som tar musikken på alvor med sin sound engine, 32-bit Hi-Fi Quad DAC med ESS Sabre ES9218P chip. MQA ready. Du kan lese mer om denne "musikkmobilen" i dagens D2.

    -BB-
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg tror nok heller min neste mobil blir en LG ja, de tar lyden OG camera på seriøst alvor, samt vanntett..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn