God kveld, starter med en etterlysning
Hvis det er noen som ønsker å låne en eller flere deler av elektronikken min for å teste ut hjemme hos seg selv, så er det mulig i forbindelse med at jeg reiser til
High-End Munchen 4. til 9. Mai.
Ønskene mine er at de som eventuelt kunne tenke seg å teste noe er ærlige, troverdige, forsiktige. I fjor når jeg var på High-End Munchen, lånte ut subber og effektforsterker til Retep. Disse ville han å beholde i mange uker, fordi lyden var så bra. Så i år er det et krav at jeg får utstyret tilbake igjen. Det betyr ikke lenge etter 9. Mai.
Angående Retep, var jeg på besøk der igjen nå nylig. Fikk også hilst på Lgrons58 som hadde med høyttalere, effektforsterker og dac for ab-testing.
Alle var enige om at forskjellene mellom Audiovector SR3 avantgarde arriete og Audio Physic Scorpio 25 var enorm.
Fikk mange timer i sweet spot og rommet til Retep er som tidligere, et av de beste jeg har opplevd. Særlig på nøyaktig og knivskarp plassering av instrumenter. Holografien er uten tvil det mest presise jeg har hørt, både i bredde og høyde. Dybden i lydbilde er også bra, men i forhold til egne preferanser kunne jeg ønsket med enda mer dybde.
Hadde også et svært hyggelig besøk hos habicht her om dagen der vi hørte på musikk og snakket akustikk.
Fikk styre musikk og volum i timevis. Et særdeles kompakt og stue vennlig hornoppsett drevet av SET 300B (Singel end triode), med dsp i Hypex. Toveis aktiv bass med AE 15" elementer. Horn med dybde, ja! Dette ga mersmak, og bruket hele natta til å surfe på horndrivere fra ALE.. Har opplev de en gang hos H.R. I tillegg til lyden er byggekvaliteten og eiergleden noe av det råeste å oppdrive.
Var så heldig å fikk med to stykk små Svanå V4 hjem