TrompetN
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.03.2004
- Antall liker
- 7.011
Kult! Stemmer bra med mine erfaringer også. Høye stolrygger skulle vært forbudt.
Har du prøvd å tatt bort sofaen din og erstattet den med en liten stol?En sofa vil alltid suge til seg en del bass ja, er i vertfall min erfaring. Og om du setter den i et hjørne slik som på bilde, så er jo dette typiske plasser hvor bassen samler seg.
Som du er inne på, det er her målinger kan komme til nytte.
He he, snakket bare for meg selv. Ingen grunn for deg å gjøre høye stoler forbudt av den grunn.Utrolig gøy å eksperimentere med lyd og få lønn for strevet. Problemet når man virkelig går to seg frem, blir man sittende oppe å høre på musikk hele natta..
Hva hvis den høye stolryggen, faktisk ikke var det som utgjorde størst lydforskjell? Da er det litt dumt å gjøre det forbudt
Angående lydtesting, er det lett å lure seg selv. Hvis man gjør en og en forandring samtidig, er det lett å vite hva som utgjorde forandringen. Verre blir det når man gjør flere ting som påvirker lyden samtidig, ofte uten å være bevist på det. Kom på dette i natt.
I går hadde jeg flyttet sofaen til andre delen av stua(se bilde), i tillegg til å teste lyttestoler. Sofaen må da fungere som en diger bassfelle, uansett hvor den er plassert og nå står den kanskje på et bedre sted? Så kan forbedringen jeg opplevde kanskje skyldes begge deler? Hva tror dere? Ser nå muligens verdien av måling, i tillegg til å bruke ørene, for å verifisere og få større innsikt i hva som skjer.
Vis vedlegget 322587
Heeey! Jeg mener det er mulig å oppnå ganske god lyd med høy stolrygg jeg daKult! Stemmer bra med mine erfaringer også. Høye stolrygger skulle vært forbudt.
God lyd med høy stolrygg du liksom!? He he, finnes nok viktigere ting å forby enn stolrygger i jakten på godlyden ja. ;DHeeey! Jeg mener det er mulig å oppnå ganske god lyd med høy stolrygg jeg daKult! Stemmer bra med mine erfaringer også. Høye stolrygger skulle vært forbudt.
Uansett da, så skulle jeg nok gjerne hatt en sofa med lav rygg selv. Jeg merker at jeg mister litt perspektiv bak meg med den høye ryggen idag. Kommer nok til å bli byttet ut den etterhvert. Ulempen med å kvitte seg med den er at den er så vanvittig god å sitte i.
Gutten, 1.47 min i låta Rest in Peace kommer på skrå bak meg. Husker ikke helt hvor han skulle komme og kanskje jeg har litt å gå på med akustikken.. Hvor kommer han hos deg?Den plata der er en av mine referanser når det kommer til å teste ut musikkglede. Er etter hva jeg kan forstå en god produksjon, god musikk, og med litt kule effekter. Får du til plasseringen av han guttungen på spor 2?
Ikke nye høyttalere og skulle jeg valgt fra øverste hylle hadde det blitt Magico Q7 mk2. V-serien er ikke min type høyttaler. Andre forslag på hvilken ny komponent som kommer inn? Tipper ingen klarer å gjette hvilken komponent det er snakk om til Hifien50 mil for å hente noe som du håper er magisk kanskje? Magico V3!
Dvs 35kg+Har solgt en sykkel (Scott Genius 710) og frigjort en pen sum for hifimoro
I dag ble det handlet inn mikrofonstativ, men i morgen kjører jeg 50 mil (en vei) for å hente en ny komponent som er for tung for å sende med posten. Passer perfekt med at datteren min vil på fjelltur
Noen som klarer å tippe hvilken komponent det er snakk om eller hvilken del av anlegget som nå skal forbedres?
Dvs 35kg+Har solgt en sykkel (Scott Genius 710) og frigjort en pen sum for hifimoro
I dag ble det handlet inn mikrofonstativ, men i morgen kjører jeg 50 mil (en vei) for å hente en ny komponent som er for tung for å sende med posten. Passer perfekt med at datteren min vil på fjelltur
Noen som klarer å tippe hvilken komponent det er snakk om eller hvilken del av anlegget som nå skal forbedres?
preamp, cdspille o.l. er skjelden over 35kg.
Effektrinn derimot....
Strømregenereingsduppedings... 35kg+ er mulig her...
Vinylrigg.. også mulig å finne i tungvektsklassen..
Ergo; mye å velge imellom her...
Takk for tips Atle, jeg skal starte med å spille litt hver eneste dag! Utfordringen er at jeg kun har akustiskgitar hjemme og ikke piano. Piano-/flygeldrømmen gikk i vasken når restskatten kom. I alle fall midlertidig. Jeg at at skal man bli god i noe, uansett om det gjelder poker, billiard eller musikk, må man trene/ove hver dag i mange år og opprettholde treningen/øvingen.Så du er en "sånn en" med evner utover det vanlige? Moro.
Nå er jo gresset som oftest grønnere på den andre siden, men du er jo en ung mann. Det er ikke for sent.
Sannsynligvis har du opparbeidet deg evner i arbeidslivet som kan være kjekke å bygge musikken rundt.
Hvis du har lyst og mulighet... Krazy forslag fra meg. Ta permisjon en dag i uken en periode. Bruk denne dagen til musikk. Ta timer, kurs, møter og gjør promotering. Da har du mulighet til å få det beste fra to verdener, egne prosjekter og god råd.
Nå hører jeg stort sett på klassisk og jazz.. Fikk hørt på og kjent på kroppen!, for første gang, hele albumet til Infected Mushrooms - Army of Mushrooms i dag.Fikk du testa den låten fra Infected Mushrooms? I Shine...
Til Atle, takk for din inspirasjon og evne til å dele kunnskap. Du er selvfølgelig velkommen hit og det hadde vært gøy å opplevd Respons Grand hos deg med dine preferanser i forhold til Audiolense Er også ganske sikker på at du er en av de med størst kompetanse, for at jeg kan oppleve Audiolense som et bedre alternativ til å ikke bruke det.
Vis vedlegget 336576
Nå hører jeg stort sett på klassisk og jazz.. Fikk hørt på og kjent på kroppen!, for første gang, hele albumet til Infected Mushrooms - Army of Mushrooms i dag.Fikk du testa den låten fra Infected Mushrooms? I Shine...
Infected Mushrooms er ganske nytt for meg.
I Shine ble spilt over ti ganger. Syns litt synd på naboene, men de må tåle såpass, fordi denne musikken fortjener å bli spilt så man føler basstrykket i kroppen!
Lover å dempe volumet i god tid før de skal sove.
Dette er musikk med svært gode innspillinger og kun for spesielt interesserte. Musikk for de som liker en blanding av psykedelisk trance, psykedelisk rock og heavy metal.. Alle andre styr unna!!!
Musikken har heftige 3D-effekter, råe og dype basstoner, stort headroom samtidig som de lager bra psykedelisk musikk.
Låta I Shine syns jeg hos meg har en fantastisk dybde, særlig de første 40 sekundene. Den er også veldig fengende, så jeg skjønner hvorfor dere liker den!
Bassen er dessverre lite inspirerende/kjedelig i forhold til resten av albumet.
Albumet og låta, I Shine, låt best når Crown 2002 ble satt på maks. På minus fire, ikke jeg ikke smellet i brystkassa. Det fikk også vifta til å gå noen ganger, så det sier litt om konsertvolumet. Til og med noen stående bølgene ble satt pris på. Ikke Hi-Fi korrekt, men du verden så gøy med:
En bedre en live opplevelse
tidal.com/album/29815432
https://open.spotify.com/user/john_harald/playlist/34VKUIwtoJujDAu3KEmW6D
Har selv brukt Send Me An Angel og starten på Avratz fra albumet Converting Vegetarians til å teste romproblemer.
Det er helt utrolig/frustrerende at den ikke finnes på wimp/tidal og at andre låter blir fjernet fra både Spotify og Tidal etter en stund!
https://open.spotify.com/track/7G7qAvwD7kGBRnY9D1G0o3
Her rister det i et litt for mye i et vindu og en i en dør. Skulle også dempet to stående bølger, redusert etterklangen i bassen og fått fronthøyttalerene i fase med subbene. Det siste plager meg ikke så mye, men må på plass en vakker dag
Dette er et sidespor, men må nevnes. I dag dro jeg frem måleutstyret for første gang på lenge og spiller med Audiolence med subene i fase.. Programmet rydder opp svært bra i bassen og jeg har etter litt justeringer aldri hørt Audiolence XO bedre her før. Men jeg har heller ikke hørt Audiolence hos andre. Tips til targetkurve mottas med takk!Fint å se at det skjer ting i konserthuset i Akershus.
Synes du er litt kryptisk da.. Hva skjer? Skal du ned i kjelleren igjen eller blir du oppe i stua?