KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.943
    Torget vurderinger
    23
    Har en båtlast med disse japanske biblene. Veritable leksika på vintage utstyr! Farlig...

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    er avhengighets skapende disse blekkene ,da har du et par mer enn meg, men blir nok å samle det meste fra rundt 80-til beg 2000 av disse de er ikke til å kimse av med over 1kg per blekke 😅 litt anna enn lyd og bilde som sagt mer som Hifi leksikon enn blader

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.943
    Torget vurderinger
    23
    Blir veldig motivert av slike. En helt annen og seriøs approach til ting enn hva vi er vant til fra Vesten.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    helt enig mye mer svart på hvit & ærlige tester & synspunkt & de er også desto mer kritiske jo høyere opp i rangeringene de kommer, og drar frem nøkkelpunkt for hvert enkelt produkt enten det er vestlige produsenter eller østlige veldig inspirerende og motiverende som du sier :giggle: digger som sagt selv også å dykke dems approach,mye likt dette som holder meg gående & driver meg i denne hobbyen :giggle:🎶

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    rart det der noen ganger i natten når man kanskje sliter med å ta innover søvnen spess på disse tider av året av forskjellige årsaker, så dukker noen ganger disse nettene opp i møte med mye alright musikk man aldri før har hørt forrige natt var en slik en her er noen,
    til felles er innholdsrik lyrikk & fortellerevne for det meste mix av trubadur,folk rock/indie, blues i denne omgang 🎶 :giggle:

ønsker med dette alle som snubler innom en trivelig start på uka 🤗får stoppe her før det renner over 😅en av mine svakheter`` innenfor denne hobbyen er nok at jeg ikke har så store sperrer på hva jeg hører på så lenge det er noe innenfor hovedsjangerne jeg vanligvis hører på som treffer et eller annet punkt i en det så om det er Jazz ma tazz eller vise pop :giggle:
    ellers så er en salig mix av både Hi-low -Fi & parts & litt smått siste rest av oppsamlede deler til Datsun strax på vei over fjorden fra Solens land 🇯🇵🎌😊 stay in tune
    Mvh Ivan

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da ønsker jeg alle som titter innom en riktig god helg 😊🎶 usj tia er seig når man går a venter dac og transport står bare å kikker rart på meg 🙈nermer seg 50 dagers cruise på mono blokkene så de er over halvveis i allefall, forhåpentligvis dukker de opp neste mnd😅 ser ut som den andre pakka med deler til preen og Datsun rekker frem før jul da estimert 17 des 🤩 ellers fått opp litt mer stemningsfull belysning imellom anlegget vært alt for dårlig belysning der,vært nedprioritert for lenge kan ikke bare handle bil & hifi stuffs 😅
    Mvh Ivan

Vedlegg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    et relativt nytt bekjentskap for meg men som tydeligvis har holdt på siden 80 tallet Happy Rhodes & har et stemmeregister på 4 oktaver som minner veldig om Kate Bush på de lyseste men vris fascinerende over i baritone i neste øyeblikk 🎶 😊

en annen artist jeg og har glemt litt av men finni frem igjen som også er er en perle er Laura Marling
    må ha litt mer rasp & så får lure med litt mer bluesey stuff og :giggle:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    DHL er i rute ser ut som jula kan ringes inn just in time 🤗 🎶
    Skjermbilde_15-12-2024_212739_www.dhl.com.jpeg

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Wee det ble tidlig Jul i år 🤗🎶Dhl klarte tilogmed å levere en dag før estimert 😀lett blanding av bildeler og hifi blir fort slik når det er mest lønnsomt å samle opp litt på varehuset før forsendelse 😅 så da får man starta med klargjøring av rør preen også ,
    riktig god kveld til de som titter innom 😊

Vedlegg

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Jule flu 🤧 & Jule verksted går visst hånd i hånd i år 😅 fått pusla litt igang med å line opp preen,blir fort kommelig å jobbe inne i et allerede trangt kabinett, men føler det blir et hakk bedre enn det var i allefall gjør mye med bruks og eieglede bare å få gjort noen små twister på å få rydda og organisert litt 🤗litt før etter bilder sålangt,
    Ønsker også alle en riktig God & laidback Juletid 🎄🎶😊
    Mvh Ivan
    20241221_211053.JPG
    i-img1200x900-1689469636fuxsyl1542170.jpg

Vedlegg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Beginning to look alot like a preamp 😅🎶
    begynner å ligne noe igjen 😀 mangler noen små ting men det er mest for å få helheten der man ønsker,frister med nye rca kontakter i samme slengen og selv om det går å pusse på de gamle oksiderer,er bare noe med følelsen av hel ved når resten begynner å bli på stell, også blir det å ordne en ny" front plate for å dekke unødvendig e hull😊håper dere har hatt en rolig & fin jul sålangt 🤗🎶🎄mvh ivan

Vedlegg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    2 unge lovende rockere 🤘😊🎶 som også har stått for produksjonen selv, ønsker dere en trivelig kveld

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt klimpring med denna eminente gitaristen 😊 🎶 strings in motion ha en trivelig start på helga

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Bare hyggelig at du titter innom Musikkmannen🤗synes alltid det er gøy å dele litt ting som gjerne går litt utenfor radaren som du vet😅Tiden står litt stille her når man venter på brikkene som skal trille ut musikk med stor M igjen i mellomtiden får man nyte synet av det som allerede står klart 😄🎶 men er max 1 mnd igjen med venting 🙈gått rundt 2 mndr nå så nermer seg
    20241227_125732.JPG

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    618
    Ser at du bruker Fostex kondensatorer. Var ikke klar over at de produserte kondensatorer i det øverste skiktet.
    Artig tråd å følge!(y) God jul!🎄

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ser at du bruker Fostex kondensatorer. Var ikke klar over at de produserte kondensatorer i det øverste skiktet.
    Artig tråd å følge!(y) God jul!🎄
    hyggelig å se deg innom igjen Whistler & morro at galskapen faller i smak 😊 🎶 joda Fostex hadde en serie som het Cs som er en blanding av kopper & tinn med aramid dielektrisk, dem er desverre ute av produksjon, dem var hovedsaklig med fokus på delefilter med max rating på 250vdc men det vil neppe gå 250volt in på volum potmeteret og var heldig å finne riktig verdi der, de slipper signalet godt imellom men uten å føles kliniske på noen som helst måte bra med kontrast men samtidig åpne & naturlige`` og likt dem bedre enn andre typiske boutique`` kondensatorer, favorittene mine er nok disse Fostex cs,Claritycap Cmr og eldre Siemens Mkv poly/oil, riktig god sluttspurt av Julen til deg også 😊🎄Mvh Ivan

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da Ønsker jeg alle en trivelig nyttårs aften og et ønske om en soft start på det nye året fyllt med med ny dose lidenskap :giggle: 🎶

Ellers har Jule verkstedet vært i sving, endte med at jeg startet å line opp strømforsyningen til preen også,trur dere jeg klarte å la være å se om jeg fikk skvist inn Tamura filter choken da neida😅all klaring er god klaring sies det så måtte jo prøve,men strømforsyningen er klart den boksen som helst skulle hatt nytt kabinett først ,begrensa hvor ryddig det går å line opp når det blir så trangt men gjorde det man kunne 😁er et par små biter igjen men nermer seg klart til blokkene kommer 😊mvh Ivan
    20241231_204231.JPG
    20241229_083031.JPG
    20241231_202025~2.JPG
    20241231_203519~2.JPG

Vedlegg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn