Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Bra at dere har gode erfaringer med 400xi. Jeg har selv en slik som jeg aldri har vært fornøyd med. Tynn og anemisk. Jeg har brukt den på et sett Sonus Faber Cremona, og det har vært tynt og kjedelig. Satte nå inn en billig NAD forsterker, (2*60 W) og plutselig lyder alt mye bedre. Kraft, fylde, dypbass. En helt annen verden.

mr.electric

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2014
    Antall liker
    45
    Sted
    Nes, Akerhus
    Bra at dere har gode erfaringer med 400xi. Jeg har selv en slik som jeg aldri har vært fornøyd med. Tynn og anemisk. Jeg har brukt den på et sett Sonus Faber Cremona, og det har vært tynt og kjedelig. Satte nå inn en billig NAD forsterker, (2*60 W) og plutselig lyder alt mye bedre. Kraft, fylde, dypbass. En helt annen verden.

Hei!
    Er moderat erfaren inne hifi men har hørt på veldig mye variert musikk på mange anlegg og kombinasjoner, variert musikk (sjangre, artister, produksjoner), spiller selv, har vært på et stort antall konserter og vet noe om lyd generellt!

Har som nevnt prøvd endel integrerte forsterkere og det er få, om noen, som har gitt meg en bedre totalopplevelse enn Krell`en...!
    Det handler vel kanskje noe om matching av elektronikk, høyttalere og kabler og jeg har prøvd Krell`en med endel andre komponenter og det er ALDRI den som faller igjennom!
    Den er ikke "kresen", takler det meste og er en meget god "allround forsterker" i ordets rette forstand!! Behold den!!!

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.605
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt både 300IL og 400XI og begge er veldig bra, spilleglede og krefter.
    For rolig fyldig bakgrunnsmusikk mens du tar en kvil på sofaen passer nok NAD bedre 8)

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Hei Otare

Kan ikke si att jeg kjenner igjen beskrivelsen tynn på min 400xi. Ei heller tester av den som jeg leste før min ble innkjøpt.Den er ærlig og musikalsk med krefter til god basskontroll. Har spilt den både på Stativhøyttalerne som avbildet (side 36 i tråden). Samt på AP Virgo 25 med gode erfaringer.

Nå begynner 400XI å vært med ei stund, om du har kjøpt brukt? Har den vært på service?
    Om den ikke er gått over siden den var ny, er det kanskje tid for service. Ser du bor i Tr.heim, om du ønsker den gjennomgått kontakter du Magnus Kofoed hos Tr.heim-Lyd. Dyktig High-end tekniker med erfaring på Krell.

Jonas

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer med kanonforsterker Mr.Electric :)
    Blitt utrolig glad i Krell'n min jeg også. Stativhøyttalerne er ganske tungdrevne, så er deilig å kjenne att Krell'n metter de uten antydning til å få pustevansker.
    Er en fantastisk musikalsk forsterker som er kommet for å bli i dette oppsettet. :rolleyes:

Jonas

Sist redigert:

mr.electric

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2014
    Antall liker
    45
    Sted
    Nes, Akerhus
    Gratulerer med kanonforsterker Mr.Electric :)
    Blitt utrolig glad i Krell'n min jeg også. Stativhøyttalerne er ganske tungdrevne, så er deilig å kjenne att Krell'n metter de uten antydning til å få pustevansker.
    Er en fantastisk musikalsk forsterker som er kommet for å bli i dette oppsettet. :rolleyes:

Jonas

Hei!

Samme her, kjenner igjen det du beskriver og du er "Spot on" :)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Hei Otare

Kan ikke si att jeg kjenner igjen beskrivelsen tynn på min 400xi. Ei heller tester av den som jeg leste før min ble innkjøpt.Den er ærlig og musikalsk med krefter til god basskontroll. Har spilt den både på Stativhøyttalerne som avbildet (side 36 i tråden). Samt på AP Virgo 25 med gode erfaringer.

Nå begynner 400XI å vært med ei stund, om du har kjøpt brukt?
    Ny, for en del år siden. Den har alltid vært slik. Tynn og anemisk. Ingen bass å snakke om. Jeg har en kamerat i Oslo som har brukt den forsterkeren med B&W høyttalere. Han har den samme opplevelsen. Tynn og anemisk uten bass.

Har den vært på service?
    Nei

Om den ikke er gått over siden den var ny, er det kanskje tid for service. Ser du bor i Tr.heim, om du ønsker den gjennomgått kontakter du Magnus Kofoed hos Tr.heim-Lyd. Dyktig High-end tekniker med erfaring på Krell.
    Jonas
    Han har skrudd på annet Krell-utstyr jeg har uten at det har hjulpet. Han lette etter feil på en CD-spiller jeg har i flere år uten å finne noen feil. Jeg fikk beskjed om at det dessverre ikke var noe å gjøre - den lot seg ikke fikse. Jeg sendte den så til service i Sverige, og de fikset den på noen uker. Stoler ikke på de som håndterer Krell i Trondheim.

Sist redigert:

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Hei Otare

Nå begynner 400XI å vært med ei stund, om du har kjøpt brukt?
    Ny, for en del år siden. Den har alltid vært slik. Tynn og anemisk. Ingen bass å snakke om.

Har den vært på service?
    Nei

Jonas
    Han har skrudd på annet Krell-utstyr jeg har uten at det har hjulpet. Han lette etter feil på en CD-spiller jeg har i flere år uten å finne noen feil. Jeg sendte den så til service i Sverige, og de fikset den på noen uker. Stoler ikke på de som håndterer Krell i Trondheim.
    Ok :)
    Da konkluderer jeg med att vi ikke har samme inntrykk av forsterkeren. Å det er jo preferanser/ smak og behag osv.. som også spiller inn.:)

God Jul Otare

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Har hatt både 300IL og 400XI og begge er veldig bra, spilleglede og krefter.
    For rolig fyldig bakgrunnsmusikk mens du tar en kvil på sofaen passer nok NAD bedre 8)
    Det er ikke bakgrunnsmusikk det er snakk om. Jeg har i det siste spilt en del cello-plater med Yo-Yo Ma, og med Krellen høres celloen ut som en fiolin. Med NADen kommer grunntonene i celloen fram og instrumentet har fylde som en cello skal ha. Orkesteret blir et orkester, ikke et kammerensemble som med Krellen. NADen fyller stua med musikk, mens Krellen lyder tynt og kjedelig. Det er sikkert noe galt med min 400xi, men min opplevelse av den forsterkeren er svært negativ. Jeg har nå i praksis pensjonert den. Den har havnet i kjelleren og blir antagelig ikke koblet opp igjen. Jeg har ikke samvittighet til å selge den - så dårlig er den.

Beklager at jeg er så negativ i denne tråden, som jo er en vennetråd, men jeg er ekstremt skuffet. Jeg har forøvrig også hatt problemer med en Krell CD-spiller (KAV-280CD). Krell er det eneste merket jeg har hatt problemer med - alt annet jeg bruker (Quad, Conrad-Johnson, Sonus Faber, Vienna Acoustics, STAX, Sennheiser, Abrahamsen, Electrocompaniet mm...) fungerer upåklagelig.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har ikke samvittighet til å selge den - så dårlig er den.

Hæ? Den som kjøper den vet nok hva han kjøper, merkelig at du har så vanvittig dårlig erfaring med din :(. Men er vel det beste for ampen at den havner i armene på en som kjenner den, så den kan leve videre. Du får jo 10-12000kr for den på brukten...

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Jeg skal prøve å gi den en sjanse til. Jeg har et gjesterom/kjellerstue og et sett høyttalere jeg kan bruke der, så jeg skal sette den opp og se om den spiller bedre i det rommet. Hvis ikke skal jeg vurdere å sende den til Sverige for service.

BTW - jeg er svært fornøyd med Krells service i Sverige. Problemet er kanskje at forsterkeren er svært tung så det kan bli dyrt å sende til Sverige. Da jeg sendte CD-spilleren til service der (etter en e-post utveksling med Krell i USA) ble den reparert gratis selv om den vel var nærmere 10 år gammel. (Jeg har en mistanke om at de skiftet hele drivverket.) Men den CD-spilleren har fremdeles problemer med å spille CDer med ekstrem spilletid (over 80 min).

Edit: Det kan jo være at det rett og slet er at jeg ikke liker lydsignaturen til Krell, men i så fall har jeg litt problemer med uttrykket hi-fi. Min referanse er levende lyd - hvordan akustiske instrumenter lyder live - og det er langt fra hvordan det lyder i denne forsterkeren.

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    BTW - jeg er svært fornøyd med Krells service i Sverige. Problemet er kanskje at forsterkeren er svært tung så det kan bli dyrt å sende til Sverige. Da jeg sendte CD-spilleren til service der (etter en e-post utveksling med Krell i USA) ble den reparert gratis selv om den vel var nærmere 10 år gammel. (Jeg har en mistanke om at de skiftet hele drivverket.) Men den CD-spilleren har fremdeles problemer med å spille CDer med ekstrem spilletid (over 80 min).
    Vel - det er ikke helt uvanlig at det blir problemer med en vanlig CDspiller når spilletiden går over 80 minutter. Den opprinnelige standarden tilsa 74 minutters spilletid - noe man etterhvert tøyde til 80 minutter - og der må man regne med at, særlig litt eldre, CDspillere setter strek. Sånn sett antageligvis ikke noe galt med Krell-spilleren din.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Ja, jeg er klar over det. Alle mine andre CD-spillere håndterer det imidlertid helt uproblematisk, men jeg klandrer ikke spilleren for akkurat det. Etter servicen i Sverige fungerer den helt utmerket.
    Jeg er oppriktig forundret over problemene jeg har hatt med mitt Krell-utstyr, og kan ikke skjønne annet enn at det må være noe seriøst galt med forsterkeren. Skulle gjerne ha fikset den, men det er litt problematisk - hvem tar service på Krell i Trondheim? De som er nevnt tidligere i tråden er ikke aktuelle, da de ikke har klart å hjelpe meg tidligere.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.346
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hvis du utvider definisjonen av Trondheimsområdet kan du sende forsterkeren til RJ-elektronikk i Bodø. Han fikser garantert problemet. Fantastisk service til rimelige priser. Brukernavnet hans på sentralen er RJEL.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.332
    Hvis 400Xi er den samme som ble lansert som "affordable Krell" for 10 - 15 år siden - så hadde jeg en slik en kort periode. Spilte med Wadia 830 (oppgradert) og Virgo 2, samt Norost kabler. Spilte temmelig anemisk og med lite bass og ingen holografi. Helt merkelig. Fikk den raskt byttet i en T+A som fungerte langt bedre.
    Har for øvrig både gode og litt mindre gode erfaringer med service på Krell. Problemet har ikke vært her i Norge, for å si det slik.
    Mvh
    JMK

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Det høres veldig ut som min, ja. Anemisk, lite bass og ingen holografi.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Skien
    Hadde for en del år siden 400Xi og CD spiller i samme serie (280p) Hadde dette sammen med Virgo 3. Var meget fornøyd med denne komboen på den tiden, Krell forsterkeren spilte ring rundt Electrocompaniet forsterkeren som jeg også hadde (ECI 4) Husker jeg ble skuffet over ECI 4 når jeg koblet opp Krell så den ble solg raskt etter at Krell kom i hus. Skulle jeg hatt et anlegg nr 2 i dag så hadde en brukt 400xi stått høyt på listen.

Mvh: Espen L

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.332
    som nevt låt det ille hos meg. Men, hva kommer det av at et produkt som dette oppfattes så forskjellig? Jeg tror det hadde noe med dårlig match med Nordost kablene å gjøre. Og, så kom jeg på at det var ikke Virgo II jeg hadde den på, men et par Amphion - uten at jeg tror det forklarer noe særlig.
    Når jeg sier at det låt ille - så var det litt sammensatt. Problemet var fravær av bass og dybde. DEt låt for så vidt oppløst som bare tusan for øvrig.
    Mvh
    JMK

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Skien
    som nevt låt det ille hos meg. Men, hva kommer det av at et produkt som dette oppfattes så forskjellig? Jeg tror det hadde noe med dårlig match med Nordost kablene å gjøre. Og, så kom jeg på at det var ikke Virgo II jeg hadde den på, men et par Amphion - uten at jeg tror det forklarer noe særlig.
    Når jeg sier at det låt ille - så var det litt sammensatt. Problemet var fravær av bass og dybde. DEt låt for så vidt oppløst som bare tusan for øvrig.
    Mvh
    JMK
    Kan nok ha vært høyttalerene og kanskje rommet jamakr? Jeg brukte selv Nordost kabler på den tiden. Det Var bassen som jeg husker var spesielt imponert over V/S Electrocompaniet. Den strammet opp i bunn og hadde mer tyngde og hurtighet.
    Nå er jo dette veldig mange år siden men husker denne opplevelsen for på den tiden var jeg en virkelig Electrocompaniet fan :)

Mvh: Espen L

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Oslo
    Har aldri eiet et krellprodukt, men har hørt noen. Beklageligvis ikke den omtalte KAV integrerte. Disse modellene ble vel i sin tid omtalt som "affordable", "Hegel Beats Krell" i Fidelity nr. 2 ? osv.... Muligens, er det noe sant i dette. Men har man hørt den store Krell FBI, skjønner man at her er det "lyd av gull". Ble f.ø. kåret til årets integrerte forsterker i What Hi Fi i 2008. Vet jeg er O.T. Men dette er en vennetråd:).

mvh

rfo

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Angrer på at jeg solgte min 400xi. Brukte den på Sonus Faber og Audio Physic Scorpio II. Spilte fantastisk på begge, Ikke mangel på bass el sjel,
    Testet opp mot bl.a Hegel H300 og Primare a 30.1. I mine ører varer Krell overlegent best av disse. Har i dag en Jeff Rowland Continuum 500 og Krellen var jaggu ikke mye dårligere enn denne. Mere basspunsj i Krellen faktisk.

• Liker
    Reaksjoner: oct

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.332
    Hmm.
    jeg vet ikke.
    Vet bare at det var lett å få byttet forsterkeren, for nøyaktig samme betraktning hadde kommet fra en annen person... Så vår venn som solgte dette, godtok betraktningen uten å mukke.
    Det hører med til betraktningen at det tok noe tid før jeg selv "hørte hvordan det låt". Jeg var nemlig veldig fornøyd med at det var en Krell som stod og spilte. Inviterte et par venner hjem, og de så bare rart på hverandre. Og, etter fem minutter turte den ene å antyde hvordan det egentlig låt. Jeg renset ørene, satte meg ned og lyttet - og måtte gi dem helt rett. Noe av det samme skjedde meg mange år senere, i forhold til et par kabler... Noen ganger er forventningene så store - at det overstyrer "virkeligheten".

Men, at et og samme anlegg kan lyde veldig forskjellig over tid - det er jo ikke noe nytt. Og, at ulike rom og forhold kan farge og påvirke lyd mye - det er også sikkert. Hva som skjedde den gang vet jeg ikke, og skyldes i allefall ikke at jeg har noe dårlig forhold til Krell pr i dag. Dvs jeg har ikke hørt deres nye svartfargede produkter, men evo serien liker jeg godt.
    Mvh
    JMK

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Er jo moro att ett slikt produkt kan skape litt juleengasjement i vennetråden:) 400xi er ærlig og farger lyden svært lite er som sagt min erfaring. Ser jo uttalige tester rundt om fremhever dette med gjengivelse musikalsk sammen med god elementkontroll. Så resten av kjeden,høyttaler(plassering), innspillinger musikk og ikke minst rom spiller nok veldig inn på opplevd resultat rundt om i hjemmene.

Moro Otare du gir den en sjanse til, samt sender den inn for gjennomgang om du mistenker teknisk feil.
    Så får du iallefall bekreftet/utelukket dette før stilling til salg blir tatt.:)
    Skulle salg bli aktuelt,er nok dette en forsterker som er lettomsettelig, er rift om de som legges ut ser jeg.

Jonas

• Liker

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Oslo
    Litt historikk, siden jeg kjeder meg på en kjedelig dag: Krell KAV 300 iL, ble testet av Lyd & Bilde nr. 2, 2002 & høstet toppomtale. Heller ikke "affordable". Kostet den gang 48 k. på OHFC.

mvh

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.348
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Litt historikk, siden jeg kjeder meg på en kjedelig dag: Krell KAV 300 iL, ble testet av Lyd & Bilde nr. 2, 2002 & høstet toppomtale. Heller ikke "affordable". Kostet den gang 48 k. på OHFC.

mvh
    Jeg eide i mange år en KAV-500i, jeg kjenner også godt 300i, 300iL of faktisk 300r. Alle disse spiller veldig engasjerende, dessverre opplever jeg 400xi som veldig flat og kjedelig i forhold til disse. Hovedforskjellen ligger i bass/mellombass, følelse av kraftoverskudd og kontroll. 300/500 driver "alt", mens jeg tror det er litt mer snakk om matching vedr 400xi.

• Liker

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Oslo
    Skal ikke kjede vennetråden m. ulike forsterkere jeg har hatt i mitt eie. Signaturen forteller vel hva jeg har endt opp med. Er f.ø. på utkikk efter en integrert. En Krell KAV/FBI står for meg som soleklare favoritter.

mvh

mr.electric

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2014
    Antall liker
    45
    Sted
    Nes, Akerhus
    Hei Otare

Nå begynner 400XI å vært med ei stund, om du har kjøpt brukt? Har den vært på service?

Jonas

Hei!
    Har problemer med dårlig kontakt på den ene utgangen på min kav 400xi. Du nevner service og hva gjør de på slike service`er?
    Ser også at du anbefaler en bestemt tekniker og selv har jeg benyttet Dalens Elektronikkservice på Skytta (har det meste av service for Hifi-klubben).

Noen grunn til å benytte bestemte teknikere/servicebedrifter fremfor andre..?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei Otare

Jonas

Hei!
    Har problemer med dårlig kontakt på den ene utgangen på min kav 400xi. Du nevner service og hva gjør de på slike service`er?
    Ser også at du anbefaler en bestemt tekniker og selv har jeg benyttet Dalens Elektronikkservice på Skytta (har det meste av service for Hifi-klubben).

Du kan jo spørre Dalens, mens hvis jeg har forstått det riktig, får de ikke lenger deler eller support fra Krell.

mr.electric

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2014
    Antall liker
    45
    Sted
    Nes, Akerhus
    Hei Otare

Jonas

Hei!

Du kan jo spørre Dalens, mens hvis jeg har forstått det riktig, får de ikke lenger deler eller support fra Krell.

Ok, godt å vite!
    Sjekker det opp og takk for svar :)

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Hei Otare

Jonas

Hei!

Hei Mr.electric

Grunn til anbefalinger er att jeg opplever personen som faglig dyktig, yter god service og er ok på pris. Har brukt ved flere anledninger, på alt fra Rørforsterkere til platespillere.
    Geografisk holder Magnus til i Tr.heim, som også person jeg tipset holder til i.

Jeg har ikke brukt andre teknikere da behovet ikke har gjort dette nødvendig.
    Hva de eksakt gjør på service skal jeg være forsiktig med å svare på. Men ta en telefon/send en epost til Magnus så får du ett uforpliktende tilbud og beskrivelse på hva som gjøres.

Han er også brukt av bla. Acoustic Tuning og self. Trondhiem Lyd til service. (Så vidt jeg husker forhandlet/importerte Acoustic tuning Krell inntil forholdsvis nylig.)

Mvh Jonas

mr.electric

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2014
    Antall liker
    45
    Sted
    Nes, Akerhus
    Hei Otare

Jonas

Hei!

Hei Mr.electric

Grunn til anbefalinger er att jeg opplever personen som faglig dyktig, yter god service og er ok på pris. Har brukt ved flere anledninger, på alt fra Rørforsterkere til platespillere.
    Geografisk holder Magnus til i Tr.heim, som også person jeg tipset holder til i.

Jeg har ikke brukt andre teknikere da behovet ikke har gjort dette nødvendig.
    Hva de eksakt gjør på service skal jeg være forsiktig med å svare på. Men ta en telefon/send en epost til Magnus så får du ett uforpliktende tilbud og beskrivelse på hva som gjøres.

Han er også brukt av bla. Acoustic Tuning og self. Trondhiem Lyd til service. (Så vidt jeg husker forhandlet/importerte Acoustic tuning Krell inntil forholdsvis nylig.)

Mvh Jonas

Takk for svar :)

Gode referanser og får sjekke opp litt mer i mitt nærområde om det kan finnes noen der!
    Om ikke annet kan jeg sende "oppover" til Tr.heim og koble opp min gamle gode Dynamic Precision mens jeg venter..!

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Hei Otare

Jonas

Hei!

Dette er iallfall min erfaring, i tillegg til at de tilsynelatende ikke vil ta i Krellprodukter med ildtang.

Jeg hadde service/kontroll på et par Krell forsterkere nå rett før jul, og da måtte jeg til den svenske importøren/distributøren i Stockholm. Valgte å gjøre det på den måten siden de har tilgang på deler og ikke minst koblingsskjemaer, framfor å ta det hos en uautorisert tekniker i Norge som ikke har tilgang på skjemaer. Gikk veldig greit, de har fornuftige priser og er raske og profesjonelle.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Samme erfaring som blitzowitz. Det er litt styr med å sende til Sverige, men det er verdt det. Fikk ikke løst mitt problem med min Krell CD-spiller før jeg sendte den til Sverige.

ingemar

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Antall liker
    9
    Hej på er.
    En liten nyhetsflash för oss som har krell kps 25 sc,Marcel Cruose har nu en dac uppgradering för 600 Euro!Har haft min på denna uppgradering och allt som han skriver är fakta:DSpelar gudomligt med orkestern i ditt vardagsrum!!!Hilsen/Ingemar
    This Upgrade brings the sound of the KPS25 to a completely new level, by cd-players
    never achieved before.
    Rigorously cleaning up all power voltages and reference voltages around the DAC
    chips, as well as cleaning up the ground reference, we allow the DACs to do their job
    much easier without allowing them to inject any power supply or ground pollution into
    the circuitry to contaminate the audio signal.
    Extensive on-board bypassing of the power supply lines of the input- and output
    amplifier circuits ensures a wide open, free path for the audio signals through all the
    preamp circuitry.
    The net result of this upgrade package is a considerably more open, transparent and
    colorful sound, higher in resolution, more extended to both ends, more energetic and
    powerful, yet more subtle, bringing the air that connects the musical instruments and
    voices to the 3D space of the original recording location to your own acoustic
    environment. As if it all really happens in front of you, in your room

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Vurderer salg av min enorme Krell Resolution C (3500$) senterhøyttaler. Har blitt fortalt at denne kostet ca 40000kr på oslohificenter. Noen som kan bekrefte dette? Og finnes det fler enn min her til lands?

FOT3538.jpg

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Oslo
    @Jonas: Har sendt forespørsel om senteren til OHFC.

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn