Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    [og jeg føler nok at det er mer ro i lydbildet gjennom Linn-ampene koblet til regeneratorene enn med Krell-ampene koblet direkte til veggen. Er det noen av dere som bruker krell effektforsterkere som har gode erfaringer med benytte disse sammen med noe nettfilter eller lignende?/QUOTE]
    Hei,
    mener jeg kjøpte en brukt Trafomatic av RES som jeg har satt på mitt Krell anlegg (også Krell monoblokker). Synes det ryddet godt opp. Blitt anbefalt å sette på et filter i tillegg, ikke gjort det enda. Men, kanskje kan RES være mannen å forhøre seg litt med?
    Mvh
    JMK

thans

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Takk for tipsene. Jeg får sjekke ut Trafomatic og skilletrafoer. Er Trafomatic forresten et aktivt eller passivt filter? Med Krell koblet til PS Audio føler jeg at dynamikken i bassen og mellomtonen forsvinner. Det kan kanskje tyde på at PS Audio ikke leverer nok strøm, men jeg synes det er litt rart siden displayet viser en belastning på regeneratoren på under 20 % når Krell'ene er koblet til, hvilket er det samme som Linn-ampene (og i følge specs så er det ca. like stor strømforsyning i Krell-ampene som i Linn-ampene).

For øvrig er jeg svært imponert over Krell-ampene, som har gitt et solid lydmessig løft totalt sett, men det er kanskje også mye forlangt at de minste Krell-ampene skal være bedre enn Linn på absolutt alle parametre.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    745
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Det spørs hvilken PS Audio du har. Hvis det er Premier, så trekker denne strøm rett fra veggen hvis den ikke klarer å levere. Hvis det er av de eldre modellene, så har de klare begrensinger mht effektforsterkere.

Bruker forøvrig selv Transparent PIR til å rense lyden. Det er ikke et tradisjonelt filter, og har ikke seriemotstandere som demper strømgjennomtrekket. Hos meg ga dette enda renere renere lyd enn min gamle PS Audio Premier. PIR har ingen begrensing når gjelder strømtrekk, og kan anbefales å prøves.

Ville ikke prøvd skilletrafoer da disse har en tendens til å støye, og de må også være store for å takle strømtørste forsterkere.

• Liker
    Reaksjoner: RBN

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    570
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    En skilletrafo bør nok plasseres i kjelleren f.eks. for de som har mulighet til det. Blokkene mine er i stand til å trekke så mye som 3000 w fra nettet. Finnes det skilletrafoer som takler dette, tro? Jeg har hørt at hvis trafoen er for liten, så forsvinner dynamikken.

thans

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Det spørs hvilken PS Audio du har. Hvis det er Premier, så trekker denne strøm rett fra veggen hvis den ikke klarer å levere. Hvis det er av de eldre modellene, så har de klare begrensinger mht effektforsterkere.

Bruker forøvrig selv Transparent PIR til å rense lyden. Det er ikke et tradisjonelt filter, og har ikke seriemotstandere som demper strømgjennomtrekket. Hos meg ga dette enda renere renere lyd enn min gamle PS Audio Premier. PIR har ingen begrensing når gjelder strømtrekk, og kan anbefales å prøves.

Ville ikke prøvd skilletrafoer da disse har en tendens til å støye, og de må også være store for å takle strømtørste forsterkere.
    Takk for tipset, jeg får ta en titt på transparent også.

Når det gjelder PS, har jeg modellen som kom etter premier, Perfect Wave P5. Usikker på hvilke begrensninger den har, men da jeg kikket en gang til på bruksanvisningen la jeg merke til at den visstnok "bremser" oppstartscurrent fra høynivå-utgangen, for å hindre at sikringene går ved oppstart av effektforsterkere. Mulig at jeg bør teste monoblokkene gjennom regeneratoren en gang til, men la dem få varme seg opp en liten stund (for å få "fylt opp" lyttebankene), før jeg skrur på musikken.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    [og jeg føler nok at det er mer ro i lydbildet gjennom Linn-ampene koblet til regeneratorene enn med Krell-ampene koblet direkte til veggen. Er det noen av dere som bruker krell effektforsterkere som har gode erfaringer med benytte disse sammen med noe nettfilter eller lignende?/QUOTE]
    Hei,
    mener jeg kjøpte en brukt Trafomatic av RES som jeg har satt på mitt Krell anlegg (også Krell monoblokker). Synes det ryddet godt opp. Blitt anbefalt å sette på et filter i tillegg, ikke gjort det enda. Men, kanskje kan RES være mannen å forhøre seg litt med?
    Mvh
    JMK
    Kan ikke være tvil om at godsakene RES hadde med seg gjorde underverk på anlegget, jamakr.

thans

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Hei,
    Mvh
    JMK
    Kan ikke være tvil om at godsakene RES hadde med seg gjorde underverk på anlegget, jamakr.
    Hvor finner jeg forresten RES - er han forhandler?

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    Hvor finner jeg forresten RES - er han forhandler?
    RES = medlem(s-nick) her på HFS. Skriver også i bladet Watt. Send ham en PM du, så skal du se du får pronto svar!

Cheers!

Boden9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    2
    Min erfaring med mine Krell-monoblokker er at de trenger et par timer med oppvarming før bassen kommer på plass. Før det låter det tamt og lite dynamisk. :)

Mvh
    Boden9

Når det gjelder PS, har jeg modellen som kom etter premier, Perfect Wave P5. Usikker på hvilke begrensninger den har, men da jeg kikket en gang til på bruksanvisningen la jeg merke til at den visstnok "bremser" oppstartscurrent fra høynivå-utgangen, for å hindre at sikringene går ved oppstart av effektforsterkere. Mulig at jeg bør teste monoblokkene gjennom regeneratoren en gang til, men la dem få varme seg opp en liten stund (for å få "fylt opp" lyttebankene), før jeg skrur på musikken.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    Min erfaring med mine Krell-monoblokker er at de trenger et par timer med oppvarming før bassen kommer på plass. Før det låter det tamt og lite dynamisk. :)

Mvh
    Boden9
    Hva slags blokker har du?

Jeg har hatt endel Krell-blokker, og dette med oppvarmingsbehov har variert litt: 300cx og 750 MCx krevde at de nærmest hadde stått ON iaf 24 timer før det "løsnet". Nåværende EVO-trinn er faktisk spillbare etter bare noen få minutters oppvarming.

Cheers!

Boden9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    2

Mvh
    Boden9
    Hva slags blokker har du?

Jeg har hatt endel Krell-blokker, og dette med oppvarmingsbehov har variert litt: 300cx og 750 MCx krevde at de nærmest hadde stått ON iaf 24 timer før det "løsnet". Nåværende EVO-trinn er faktisk spillbare etter bare noen få minutters oppvarming.

Cheers!
    Hei,
    har dine 750MCXer så, helt enig med at de burde stått på kontinuerlig. Jeg har bare ikke lyst på strømregningene :)
    Mvh
    Boden9

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    Jeg opplevde en klar forbedring. Husker at RES oppgav som grunn til å selge, at det var en større modell inne i boksen - slik at det ikke ble et standardprodukt. Han ønket å ha standardprodukter i forhold til referanseanlegget når han skriver.
    Mvh
    JMK

thans

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Mine spiller kjempefint etter noen få minutter når de er koblet direkte til veggen (men som sagt med litt mindre ro enn Linn), men da jeg prøvde å koble dem til PS Audio tok det bare noen minutter å konstatere at bassen og mellomtonen hadde forsvunnet, så da koblet jeg dem kjapt tilbake til veggen igjen. Jeg får vel uansett gi PS Audio en sjanse til før jeg begynner å teste alternativene.

Mvh
    Boden9

thans

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Det gjorde underverker å la monoblokkene stå på over natten. Nå spiller de med en utrolig ro og luftighet koblet gjennom PS Audio. Jeg sitter bare og gliser fra øre til øre. :D

Mvh
    Boden9

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    Har i dag for første gang prøvet ut den nye Krell streameren m/dac. Har skrevet litt mer annet sted på HFS, men tar med samme oppsummering i Krell tråden.
    Så på den første dagen med ordentlig spilling – så må streameren se seg slått (av Krell Cipher cd spiller). Tror imidlertid jeg lever godt med bare streameren hvis jeg må, dog oppfatter jeg pr i dag at den er noe «hardere / klinisk». Muligens kan dette beskrives som noe mer analytisk vs en mer organisk lydsignatur hos cd’en. Evt hvis man velger å snu litt på det, kan nok noen mene at det er en antydning av «slør» som blir borte med streameren. For meg er det nok det organiske (sløret) jeg foretrekker. På en innbilt skala fra 1-10 funnet på av meg selv i kveld, setter jeg lyden via streameren til 8(+) og cd spilleren til 9.
    Opplevelsen over gjaldt også når jeg startet spor 9 på Skorgan sin vidunderlige plate (På gyllen grunn) samtidig på streamer og cd og lot lydvolumet stå på – og kun skiftet mellom inngangene på Phantom fram og tilbake gjennom hele låten.

Blir spennende å følge med på om lydopplevelsen kommer til å endre seg over tid.
    Mvh
    JMK

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    Det gjorde underverker å la monoblokkene stå på over natten. Nå spiller de med en utrolig ro og luftighet koblet gjennom PS Audio. Jeg sitter bare og gliser fra øre til øre. :D
    Så hyggelig. Krell kan låte meget godt!
    Mine blokker er ikke like kilne, men jeg oppfatter også at det hjelper at de er skikkelig varme. Da kommer det ofte bedre rom og "varme" (også bokstavelig talt).
    Mvh
    JM

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    Har i dag for første gang prøvet ut den nye Krell streameren m/dac. Har skrevet litt mer annet sted på HFS, men tar med samme oppsummering i Krell tråden.
    Så på den første dagen med ordentlig spilling – så må streameren se seg slått (av Krell Cipher cd spiller). Tror imidlertid jeg lever godt med bare streameren hvis jeg må, dog oppfatter jeg pr i dag at den er noe «hardere / klinisk». Muligens kan dette beskrives som noe mer analytisk vs en mer organisk lydsignatur hos cd’en. Evt hvis man velger å snu litt på det, kan nok noen mene at det er en antydning av «slør» som blir borte med streameren. For meg er det nok det organiske (sløret) jeg foretrekker. På en innbilt skala fra 1-10 funnet på av meg selv i kveld, setter jeg lyden via streameren til 8(+) og cd spilleren til 9.
    Opplevelsen over gjaldt også når jeg startet spor 9 på Skorgan sin vidunderlige plate (På gyllen grunn) samtidig på streamer og cd og lot lydvolumet stå på – og kun skiftet mellom inngangene på Phantom fram og tilbake gjennom hele låten.

Blir spennende å følge med på om lydopplevelsen kommer til å endre seg over tid.
    Mvh
    JMK
    Er ikke nødvendigvis overbevist om at du vil få en endring over tid (som følge av en eller annen "innbrenning"). Forskjellen, tror jeg, må først og fremst søkes funnet i kablasjen. Din Cipher er jo godt forspent med det aller ypperste av Zensati CAST. Intet topper den. Og det er vel en grei, men ordinær ballansert du har på din Streamer?

Cheers!

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    Så hyggelig. Krell kan låte meget godt!
    Mine blokker er ikke like kilne, men jeg oppfatter også at det hjelper at de er skikkelig varme. Da kommer det ofte bedre rom og "varme" (også bokstavelig talt).
    Mvh
    JM
    EVO 600 er rimelig lunkne sammenlignet med 750MCx - på sistnevnte kan du grille egg & bekken - samtidig. På EVO får du deg en lunken kopp te :)

Sist redigert:

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    Og det er vel en grei, men ordinær ballansert du har på din Streamer?
    Jeg er enig i første del av setningen, tvilende til siste ledd. Det står en ZenSati Seraphim balansert kabel på den.
    Mvh
    JMK

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    Og det er vel en grei, men ordinær ballansert du har på din Streamer?
    Jeg er enig i første del av setningen, tvilende til siste ledd. Det står en ZenSati Seraphim balansert kabel på den.
    Mvh
    JMK
    Seraphim. Javel. Ja, kun det beste er jo godt nok .... du kan, som meg, altså utstå alt bortsett fra fristelser.

Hvor leter vi, etter denne sølvskingrende avsløring, etter årsak ---> virkning til at en Krell kneler foran en annen Krell?

Kabelinnbrenning? Mulig ....
    Filterjusteringer?

uansett! - du har streaming av verdensklasse foran dine føtter.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    uansett! - du har streaming av verdensklasse foran dine føtter.
    Jeg har annet sted gjort rede for at jeg mener streameren er meget god. Men, jeg har ikke sammenlikningsgrunnlag for å si noe om hvor god. Vil spille noen måneder med den før jeg sammenlikner direkte med Cipher igjen.
    Mvh
    JMK

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.315
    Jeg opplevde en klar forbedring. Husker at RES oppgav som grunn til å selge, at det var en større modell inne i boksen - slik at det ikke ble et standardprodukt. Han ønket å ha standardprodukter i forhold til referanseanlegget når han skriver.
    Mvh
    JMK
    Du har en Traformatic 3000 jamakr med en 4kVA trafo, og ikke 3kVA som modellen henspeiler på.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    JMKDu har en Traformatic 3000 jamakr med en 4kVA trafo, og ikke 3kVA som modellen henspeiler på.
    Yepp - I know. Begrunnelsen for salget var at dette ikke var vanlig hyllevare, og derfor ikke så kurant å anvende i et oppsett som brukes til testing av utstyr. Så mitt hjerte gleder seg.
    Kom og hør :)
    Mvh
    JMK

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.315

Mvh
    JMK
    Jaha, så en "worldclass" Krell streamer koblet sammen med en "worldclass" balansert signalkabel - Zensati Seraphim, gav ikke den helt store ståpelsen "after all".
    Flere virker til å miste musikk interessen når de går over til streamere, servere og slekk nymotens data har jeg latt meg fortelle :rolleyes:
    Ja, ja meg om det! Kos deg med de nymotens greiene jamakr :cool:
    Jeg drar hjem og leker med horn og rør hos Konemor.
    Bakstreversk jeg?????....;)

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    Jaha, så en "worldclass" Krell streamer koblet sammen med en "worldclass" balansert signalkabel - Zensati Seraphim, gav ikke den helt store ståpelsen "after all".
    Flere virker til å miste musikk interessen når de går over til streamere, servere og slekk nymotens data har jeg latt meg fortelle :rolleyes:
    Krell er antakelig "world class", men ikke ord jeg bruker om noe av det spiller på (sånn helt uten videre).
    Bakstreversk ? Nei, men morsomt nok er du nok lett konservativ. Og, det er bare hyggelig.
    Selv har jeg vært skeptisk til hele streamer kjøret. Så da anskaffet jeg to når jeg første begynte, har satt opp en Marantz sak i kjelleren sammen med tidligere ubrukte Amphion høytalere. Bra lyd- tja... Praktisk, Ja !
    Så for å holde oss til tråden - så mener jeg Krell har laget et meget godt produkt. Det er mange som vil trives med denne type løsninger og som finner det praktisk (å bla igjennom 1 terra med flac på Ipaden er egentlig på grensen til gøy). Så kan jo vi som er aller mest opptatt av lyden, allikevel sitte å ha litt uavklarte følelser. For pr i dag er Cipher best hos meg.
    Kose deg med rør og annet :)
    Mvh
    JMK

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.620
    Moro at Krell har kommet med en Streamer! Jeg har kost meg med min Linn Klimax DS i mange år. Det er som du sier Jamakr gøy å bla igjennom platesamlingen på iPaden. Begynte nettopp å abonnerer på Wimp Hifi, mye bra her. I tillegg så har man jo alle verdens nettkanaler på stream. Lytter mye på Radio Paradise og finner mye ny musikk som jeg legger inn i spilleliste eller kjøper på CD

Er det Airplay funksjon på Krell Streameren?

Tommy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    Moro at Krell har kommet med en Streamer! Jeg har kost meg med min Linn Klimax DS i mange år. Det er som du sier Jamakr gøy å bla igjennom platesamlingen på iPaden. Begynte nettopp å abonnerer på Wimp Hifi, mye bra her. I tillegg så har man jo alle verdens nettkanaler på stream. Lytter mye på Radio Paradise og finner mye ny musikk som jeg legger inn i spilleliste eller kjøper på CD

Er det Airplay funksjon på Krell Streameren?
    Hei,
    ja, det er moro.
    Litt pinlig (og avslørende) å si - jeg har ikke peiling.
    Tok ut noen data fra en side jeg fant i farten, letter travelt her.
    Mvh
    JMK
    Key specifications are as follows:
    * Up to 24-bit/192kHz playback
    * 3.5-inch QVGA (320x240) LCD display
    * Internet radio UPnP/DLNA-compliant
    * iOS and Android apps for control (IR remote control optional)
    * V-Tuner equipped
    * Wi-fi and USB, plus Toslink optical and coaxial digital inputs (DAC model only)
    * Rack mountable
    * Optional onboard 32-bit ESS Sabre DAC features 24-bit/192kHz playback, with Krell fully discrete, balanced, current mode analogue circuitry
    * DAC model features RCA and balanced outputs
    * Supported formats: FLAC, Ogg, WAV, WMA, Apple Lossless, MP4a, MP3

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Hallo JMK
    Kan du ikke la streameren gå 24/7 i en uke og komme med tilbakemeldinger da på hvordan det låter?
    Ofte at ting tar litt tid før det ramler på plass.....

RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.688
    Torget vurderinger
    34
    * Optional onboard 32-bit ESS Sabre DAC features 24-bit/192kHz playback, with Krell fully discrete, balanced, current mode analogue circuitry
    Oppo-spilleren min har faktisk to sånne som standard (om jeg har sett rett)

Roy

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.315
    Krell er antakelig "world class", men ikke ord jeg bruker om noe av det spiller på (sånn helt uten videre).
    Bakstreversk ? Nei, men morsomt nok er du nok lett konservativ. Og, det er bare hyggelig.
    Selv har jeg vært skeptisk til hele streamer kjøret. Så da anskaffet jeg to når jeg første begynte, har satt opp en Marantz sak i kjelleren sammen med tidligere ubrukte Amphion høytalere. Bra lyd- tja... Praktisk, Ja !
    Så for å holde oss til tråden - så mener jeg Krell har laget et meget godt produkt. Det er mange som vil trives med denne type løsninger og som finner det praktisk (å bla igjennom 1 terra med flac på Ipaden er egentlig på grensen til gøy). Så kan jo vi som er aller mest opptatt av lyden, allikevel sitte å ha litt uavklarte følelser. For pr i dag er Cipher best hos meg.
    Kose deg med rør og annet :)
    Mvh
    JMK
    Hehehe...kan fint leve med å bli klassifisert som ørlite konservativ :cool:
    Men jeg tror som RBN at en uke med 24/7 kjøring av streameren + ZS XLR kabel kanskje vil gi et ørlite annet svar.
    Som deg er jeg skeptisk til den digitale revolusjonen med streamere, NAS servere, trådløs ditt og trådløs datt.
    Ja, faktisk så skeptisk og lett pragmatisk at jeg lener meg rolig tilbake til dubbedittfolket på kjøret har beta testet alt rælet tilstrekkelig.
    Dette henger også sammen med at jeg faktisk ikke gidder å kjøpe/konvertere musikksamlingen min for fjerde gang i nok ett format (gjentatt til det kjedsommelige). Krell har sikkert laget et godt produkt, men billigere og kanskje like gode alternativer lar seg trolig utføre iflg en informert nerdekilde. Så om jeg plutselig skulle få lyst på å leke med en iPAD for å bla i musikk materialet, har jeg en vei å tråkke uten for mye Krøll.

Forøvrig, kos deg med streamerne!

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.411
    Hallo JMK
    Kan du ikke la streameren gå 24/7 i en uke og komme med tilbakemeldinger da på hvordan det låter?
    Ofte at ting tar litt tid før det ramler på plass.....

RBN
    Yepp, har tro på å gjøre det. Skal varsle når det er gjennomført.

[Oppo-spilleren min har faktisk to sånne som standard (om jeg har sett rett)

Roy/QUOTE]
    Det forundrer meg ikke. Det er jo ikke akkurat Krell som er trukket fram som beste kjøp for pengene :)

Hehehe...kan fint leve med å bli klassifisert som ørlite konservativ :cool:
    Men jeg tror som RBN at en uke med 24/7 kjøring av streameren + ZS XLR kabel kanskje vil gi et ørlite annet svar.
    Som deg er jeg skeptisk til den digitale revolusjonen med streamere, NAS servere, trådløs ditt og trådløs datt.
    Ja, faktisk så skeptisk og lett pragmatisk at jeg lener meg rolig tilbake til dubbedittfolket på kjøret har beta testet alt rælet tilstrekkelig.
    Dette henger også sammen med at jeg faktisk ikke gidder å kjøpe/konvertere musikksamlingen min for fjerde gang i nok ett format (gjentatt til det kjedsommelige). Krell har sikkert laget et godt produkt, men billigere og kanskje like gode alternativer lar seg trolig utføre iflg en informert nerdekilde. Så om jeg plutselig skulle få lyst på å leke med en iPAD for å bla i musikk materialet, har jeg en vei å tråkke uten for mye Krøll.

Forøvrig, kos deg med streamerne!
    Vi er nok på linje. Jeg har dog ikke kjørt noe som helst trådløst enda, det er som nevnt et cat 6 nett og kabel som gjelder.
    Kommer tilbake når "rælet" har kjørt en stund :)
    Kos det sjøl du ! ;)
    JM

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.620
    Heisann

Nå har MRA spilt i snart 3 uker her i huset og jeg må si meg meget fornøyd, de har en kontroll som er helt utrolig. I det hele så var jeg usikker på om jeg fikk startet de her på en 16 amp kurs men det gjorde de takket være soft starten.

Ikke fullt så moro å bære opp 2 x 300 kg opp 3 etasjer, men det gikk med solide løftestropper og 4 mann. Beklager det dårlige bildet, var nok litt skjelven etter bæreøkta

IMG_3317.jpg

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med de 'sykeste' effekttrinn som noensinne er produsert. Roysens gamle vil jeg tro ?

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.620
    Gratulerer med de 'sykeste' effekttrinn som noensinne er produsert. Roysens gamle vil jeg tro ?
    Takk for det! Helt riktig, de er Roysens gamle. Synes jo mine gamle 900 blokker var store men de ser ut som fyrstikkesker i forhold :)

• Liker
    Reaksjoner: SAL

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    ^^
    Mektig!!

Når du får summetonen igjen får du si fra dersom du ønsker å gå også for "søskenbarnet", nemlig MRS. Vurderer å selge min ...

M

MusicBear

Gjest
    Hiver meg innom og roper HURRA & GRATTIS!!!

...Med utgangspunkt i at jeg mener man ikke kan få store nok forsterkere...!

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.620
    ^^
    Mektig!!

Når du får summetonen igjen får du si fra dersom du ønsker å gå også for "søskenbarnet", nemlig MRS. Vurderer å selge min ...
    Takk for tilbudet JackX men etter at MRA kom i hus så har jeg ikke koblet opp 1812en, det trøkker rimelig bra nå uten suben også :). Men, for en sub du har da gitt! MRS er vel det nærmeste man kommer de siste Magico subene konstruksjonsmessig og kanskje lydmessig.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.620
    Hiver meg innom og roper HURRA & GRATTIS!!!

...Med utgangspunkt i at jeg mener man ikke kan få store nok forsterkere...!
    Takk for det MusicBear. Jeg kommer bare på en gang, det var når vi stod midt i den første trappa og hadde 2,5 etasjer igjen å bære (x 2)… Men, da smakte det godt med en kald øl når jobben var gjort!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn