Kronerulling - Ny server til HiFi Sentralen!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.931
Torget vurderinger
2
kjetilt skrev:
Kan de ikke bare slå av det chatte-tullet da. Det må da ta mye ressurser!
Skulle tro det, men vår chat er den simpleste form for Ajax chat og den tar ikke mye ressurser. Hvis den hadde gjort det så hadde jeg skrudd den av.

OT-hjørnet har blitt en egen greie på HFS, og den tør jeg ikke ta bort, men vi skal ta den bort fra "siste 10 fra forumet", men ikke før HFS3.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Bidrag på 250,- overført fra meg! :)

Mvh,
Christian
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.090
Antall liker
8.633
Torget vurderinger
1
Hehe, Stakkars Vidar P... ;D
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Ta nå heller å oppgrader chatten slik at den blir litt lettere å bruke. Det er verdt en donasjon fra min side alene.

Må bare vente til jeg får penger fra lånekassen så kommer et bidrag fra meg. Ser at vinylen til SSM blir litt for dyr akkurat her og nå..
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Flott tiltak. 25 øre pr. innlegg herfra (gnien i dag).
Mon tro hvor mange innlegg man har lest?
Kanskje det blir 0,01 øre pr. leste innlegg?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Og dyrere og bedre for HFS ;D Tusen takk for flotte bud.....stabelen er oppgradert til 19 plater....vaskes og sendes i mrg...til det siste budet opp mot kl 22.00 i dag...

vinnern kontaktes via pm.

Espen
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Høvdingen skrev:
kjetilt skrev:
Kan de ikke bare slå av det chatte-tullet da. Det må da ta mye ressurser!
OT-hjørnet har blitt en egen greie på HFS, og den tør jeg ikke ta bort, men vi skal ta den bort fra "siste 10 fra forumet", men ikke før HFS3.
Gi meg jobben - jeg tør! Men man må kanskje slå seg til ro med en halv seier - skal fortsatt drikke meg dritings den dagen OT fjernes fra De siste 10.
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Litt kronarser på vei fra meg åg :)
 

Andreas-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.06.2008
Innlegg
82
Antall liker
78
Sted
Finnmark
Kommer noen slanter fra meg og :)
Finner ikke noen preamp til noen hundrelapper uansett så ;D
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
944
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Hvor mye koster en sånn derre serverting, egentlig? (Nei, jeg har ikke orket å lese tråden, for jeg er tett i nesa..)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.353
Antall liker
11.313
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Høvdingen skrev:
..............................
OT-hjørnet har blitt en egen greie på HFS, og den tør jeg ikke ta bort, men vi skal ta den bort fra "siste 10 fra forumet", .............................
Støttes 100%
Og en kr pr innlegg skal jeg rive i, som en engangs.

Fint å bli satt pris på, ikke sant, Høvdingen ? ;)
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.065
Antall liker
628
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
AlexanderK skrev:
Hvor mye koster en sånn derre serverting, egentlig? (Nei, jeg har ikke orket å lese tråden, for jeg er tett i nesa..)
Tja, en server med Intel Quad Core 5440, 8GB RAM og 4x 73GB 15K RPM disker i RAID10 får man for rundt 25k ink mva med nødvendig redundans....
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Ludo skrev:
AlexanderK skrev:
Hvor mye koster en sånn derre serverting, egentlig? (Nei, jeg har ikke orket å lese tråden, for jeg er tett i nesa..)
Tja, en server med Intel Quad Core 5440, 8GB RAM og 4x 73GB 15K RPM disker i RAID10 får man for rundt 25k ink mva med nødvendig redundans....
For guds skyld kjøp en skikkelig server av anerkjent merke, og ikke prøv å mekk sammen en selv. Anbefaler en HP Proliant server, f.eks HP Proliant 380. Får sentralen problemer med den, så gjelder HP World Wide garantien og en servicemann fra HP dukker kjapt opp. Eventuelt defekte deler som harddisk, power etc sendes på dagen og du har det dagen etter. Man sender altså den defekte delen inn etter at man har fått ny. Gratis.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Slenger inn noen kroner jeg også
 
C

Cyber

Gjest
Penger på vei! Kan ikke skryte på meg ei krone per innlegg, men alle må vel spytte i litt, er ikke alt som er like bra, men kan betale såpass bare for brukten her...
 

nissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
107
Antall liker
15
Torget vurderinger
1
Navnet forplikter.Knitrende pakker på vei.Vil også benytte anledningen til å takke for all frivillig insats fra Høvdingen og moderatorene ;)
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Styr unna Elkjøp ved kjøp av ny server.

Det finnes så mange andre seriøse forhandlere der ute, som ikke hjernevasker forbrukerne med flere annonse aviser pr. uke!
 

bat

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
86
Antall liker
1
Gir med glede heile 14 kroner per skreve innlegg. Godt eg ikkje betalar per leste innlegg. det hadde vorte litt i dyraste laget:)
 

vih

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2002
Innlegg
69
Antall liker
5
Sted
Slemmestad
Da har jeg innbetalt kr. 2,- pr innlegg

Vil også takke HFS-administrasjonen og moderatorer for alt "gratisarbeide" :)

Viggo
 

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
Penger på vei herfra også.
Tusen takk til Høvdingen og moderatorer for at vi kan dyrke våre hobbies med likesinnede på et slikt flott forum ;D

Knuba
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.090
Antall liker
8.633
Torget vurderinger
1
Det ser ut som vi kan komme til å få oss en skikkelig server nå, vi er snart over 20 000,- i innsamlede midler. :)

Mvh.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
1 penge pr. innlegg herfra, benytter anledningen til å takke for et veldrevet og interessant forum.
Ikke ofte å treffe så mange kunskapsrike og velvillige på et sted.

Mvh

Edit: Shit, nå ble det jo et innlegg mer på telleren, og følgelig Kr. 1,- for lite.. Ja ja, kanskje en annen gang. :-[
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Bidrag er avsendt med glede i dag - Lykke til med serveren, regner med att den blir high end 8)
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
1 kr. pr innlegg innbetalt herfra også. Skulle bare mangle.. (det burde vært sånn "subscriber" option her med visse extra frynsegoder, slik som det er på audiokarma.. større avatar, abonnent/supporter logo etc)

siden det ikke er noen tvil om at vintage rules, tør jeg foreslå at det satses på en vintage server ?

f.eks.



;D
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
pedal skrev:
Jeg poster denne viktige saken her på Hi-Fi generelt, så alle kan lese den:

Høvdingen skrev:
OS skrev:
Til høvdingen: Er det hardware som har for liten kapasitet? I så fall kunne det jo vært en idè og be om donasjoner til hardware slik audioasylum gjør. Jeg har betalt et par hundre i året der i flere år nå og gjør det gladlig til HFS også hvis det fører til mere stabil tilgang.
Ja, serveren vår er for treg, og vi har nå fastslått at ny må kjøpes, men det koster jo penger, og det har vi ikke for mye av i kassa. Det meste av reklamepengene går med til linjeleie og drifting, men kanskje det ikke er så dumt å spørre om en donasjon fra våre brukere. Alternativt kan vi ta en symbolsk sum for bruktannonser, f.eks. kr. 20 for en annonse. Det er mange muligheter.

Mvh
Høvdingen
--------

Jeg (pedal) gir herved kr 100.- til innkjøp av ny server på HiFiSentralen, og oppfordrer alle andre brukere til å gjøre det samme.

Høvding: Vennligst oppgi kontonummer og jeg vil overføre fra nettbank med det samme.

___________________________

Vi har en paypal konto og det er: webmaster@hifisentralen.no

Vanlig kontonummer er: 16271710775. Begge deler står registrert under Høium Data & Hifi


Jeg takker på forhånd for alle donasjoner.

Mvh
Thomas
"Høvdingen"
____________________
Er dete gale oppgi kontonr i et åpent forume = Grovt uaktsomt og garantert å bli svindlet!!! og da uten ertstattning pga uaktsomhet!!
Fjern innlegget med konto snarets
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Sleiven skrev:
Er dete gale oppgi kontonr i et åpent forume = Grovt uaktsomt og garantert å bli svindlet!!! og da uten ertstattning pga uaktsomhet!!
Fjern innlegget med konto snarets
Hva er det du prøver å si? At å oppgi kontonummer er uaktsomt? Det er helt vanlig å oppgi kontonummer på web og det finnes masser av butikker/foretak som gjør det på sine websider.

mvh,
OS
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Vnet
OS skrev:
Sleiven skrev:
Er dete gale oppgi kontonr i et åpent forume = Grovt uaktsomt og garantert å bli svindlet!!! og da uten ertstattning pga uaktsomhet!!
Fjern innlegget med konto snarets
Hva er det du prøver å si? At å oppgi kontonummer er uaktsomt? Det er helt vanlig å oppgi kontonummer på web og det finnes masser av butikker/foretak som gjør det på sine websider.

mvh,
OS
Vent å se..
Sleiven
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Må si meg enig jeg også, er absolutt ikke uaktsomt å oppgi et kontonummer. Det står jo kontonummer på alt! Fakturaer, regninger, tidskrifter og i bøtter og spann på nettet. Nytter ikke svindle noen selv om man har kontonummer. Kreditkort nummer deriomot, det er noe helt annet.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Det er absolutt ikke uaktsomt.. Å oppgi visakortnr o.l. er ikke så veldig smart.. men man kan ikke ta ut penger fra en bankkonto selv om man vet kontonr.. I så fall ville det jo bare være å sette i gang å gjette på kontonr og svindle ivei..
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.134
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
4
Er det ikke mulig å gjette på VISA kortnummer også svindle i vei?
 
Topp Bunn