Kronerulling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg til inntekter fra bannere som nevnes her, så koster det også å annonsere på forsiden til opplysning. Det innebærer abonnement basert på måneder. Når man ser hvor mange aktører som benytter seg av dette kombinert med bannere og støttemedlemskaps, så er jeg overrasket over at det ikke går i pluss.
    Overskudd vil jo avhenge av utgifter til lønn og div.eller forventer du dugnad ?
    Selvsagt er det naturlig med lønn hvis man bruker mye tid på det. Jeg bare poengterer at det er inntekter fra reklame fra forsiden også, slik at inntektene da blir større. Dette har tidligere vært gratis, men har fungert som en betalingstjeneste nå en god stund.
    Lønn må selvsagt justeres etter inntekter.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.872
    Antall liker
    9.314
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Synes vell det er litt mye pepper mot Høvdingen her.
    Mann kan ikke forvente att han skal drive dette uten noen form for fortjeneste.
    Hvis folket er missfornøyd med det så får de starte sitt eget forum.
    Får se slik på det att reklameinntektene er hans lønn.
    utifra det som er lagt ut blir han ikke fet.
    Klarer han å dra inn noen 100 laken er vel det helt greie reklameinntekter.
    Da får han lønn for att vi skal kunne krangle:)
    Synes denne kritikken burde opphøre nå, han har da ikke solgt oss produkter som lover gull og grønne skoger.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Synes vell det er litt mye pepper mot Høvdingen her.
    Mann kan ikke forvente att han skal drive dette uten noen form for fortjeneste.
    Det var vel ingen som mente det. Spørsmålene du oppfatter som "pepper" dreier seg vel om serverinnkjøpet og denne "kronerullingen" spesifikt.

    Jeg liker åpenbart forumet, jeg, og bidrar mer enn gjerne ned min skjerv til å holde det gående, men må jo være enig i at "crowdfunding" bør være mest mulig transparent.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    Har brukt forumet flittig i mange år og hatt stor glede av det.
    Betalte inn 500,- og fornyet medlemskapet for en stund siden da jeg ble oppmerksom på denne tråden. Oppfordrer alle som bruker forumet fast til iallfall og bli støttemedlem, det koster så lite at det burde alle ha råd til.

    Ellers er jeg veldig for at du Sluket overtar stafettpinnen hvis Høvdingen trenger en pust i bakken.
    Ser med store forventninger frem til nye kjøreregler ala de på Jesus tråden din:cool:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Sånn, nå var det endelig på plass.
    Selv om det ikke kan gis noen garantier, så satser jeg på at jeg kan henge rundt her litt til istedenfor å få meg et liv! :rolleyes:
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.176
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt forumet flittig i mange år og hatt stor glede av det.
    Betalte inn 500,- og fornyet medlemskapet for en stund siden da jeg ble oppmerksom på denne tråden. Oppfordrer alle som bruker forumet fast til iallfall og bli støttemedlem, det koster så lite at det burde alle ha råd til.

    Ellers er jeg veldig for at du Sluket overtar stafettpinnen hvis Høvdingen trenger en pust i bakken.
    Ser med store forventninger frem til nye kjøreregler ala de på Jesus tråden din:cool:
    Ja det skulle tatt seg ut !!!!!!!
    M
     

    larsaskogstad

    Medlem
    Ble medlem
    17.09.2012
    Innlegg
    15
    Antall liker
    13
    Sted
    Kløfta
    Tidal bidrar med gratis 3 mnd Hifi-abonnement til de som tegner støttemedlemskap.
    Og av hele posten ovenfor så var det Tidal du klarte å kommentere? Jah jah.
    Må jeg ha mer å bidra med? Hvorfor skal jeg mene noe om det du skriver? Litt ensom i kveld, kanskje oppmerksomhetssyk? :confused:
    Fordi du henger deg opp i en post jeg kommer med som inneholder annonseinntekter og det du påpeker er Tidal som jeg ikke har skrevet noe om, du er ignorant.
     

    larsaskogstad

    Medlem
    Ble medlem
    17.09.2012
    Innlegg
    15
    Antall liker
    13
    Sted
    Kløfta
    Poenget er at det virker som om "er lei av å gå i minus hele tida" og om ikke dugnadsånden er stor nok så vil siden bli lagt ned.
    Newsflash, det går ikke i minus hele tiden med normale reklameinntekter og med normale utgifter til servere.
    Får håpe Høvdingen ikke lider på 1 klasse ned til Dubai i ferien sin ser ut som det er mye lidelse involvert av å drive hifisentralen og hifi sjappe ;)
    god tur
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tidal bidrar med gratis 3 mnd Hifi-abonnement til de som tegner støttemedlemskap.
    Og av hele posten ovenfor så var det Tidal du klarte å kommentere? Jah jah.
    Må jeg ha mer å bidra med? Hvorfor skal jeg mene noe om det du skriver? Litt ensom i kveld, kanskje oppmerksomhetssyk? :confused:
    Fordi du henger deg opp i en post jeg kommer med som inneholder annonseinntekter og det du påpeker er Tidal som jeg ikke har skrevet noe om, du er ignorant.
    Ignorant, din jævla gnom? Du har aldri ytret deg konstruktivt om noe som har med hobbyen å gjøre såvidt jeg kjenner til, så hvis noen her er ignorante så er det du. Jeg bidrar i det minste faglig her inne. Dessuten var ikke mitt bidrag noe som helst innspill for eller mot Høvdingen, men en opplysning om at Tidal bidrar økonomisk med å gi bort gratis abonnementer, og at det derfor nok er lite å tyne ut av bannerne deres økonomisk utover det HFS mottar i dag. Ta deg ei bolle og forlat forumet hvis det er så jævlig og du ikke har noe konstruktivt å bidra med. Snakker om surmaga oppstøt. :-X
     
    Sist redigert:

    larsaskogstad

    Medlem
    Ble medlem
    17.09.2012
    Innlegg
    15
    Antall liker
    13
    Sted
    Kløfta
    Ytrer meg når det surves etter penger på grupper via facebook og andre medier, er ikke intr i å diskutere med et naivt naut som deg selv.
    Når du tydeligvis er for dum til å skjønne hva jeg prøver å påpeke så tviler jeg at du har noe som helst å belære meg innenfor audio.

    Stille kritikk om stor pengebruk er tydeligvis et stort problem her inne, ser æresmedlemmene tar frem skjoldet for å beskytte sin store høvding så fort det er spørsmål som stilles. Er det affilate-program på gang? Får dere prosenter? Får håpe det ikke er slik vel og merke.

    Nå skal jeg ut i solen, ha en strålende dag, får ta diskusjon litt senere. Er for øvrig ingen gnom om du lurte.
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Jeg er en av mange som er hyppig inne og leser forumtråder som fanger interesse, enten faglig eller av andre grunner. Burde definitivt betalt og vil gjøre det snarlig. Det jeg ikke finner av innspill er mulighet for en liten kostnad for private annonser. Tipper at årsaken til at man velger å legge ut for salg her er at man treffer potensielle kunder bedre enn på Finn.no og tilsvarende. Ti kroner per annonse for eksempel. Butikker kanskje 50kr?

    Og så (med et smil) en avgift på likes så er det butikk av en annen verden.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis redaktør Vadseth eller noen andre i redaksjonen til Fidelity leser dette så kan de godt forklare at det er nesten umulig å få bransjeaktørene til å delta i det "spleiselaget" som audiojournalistikk representerer. Tilstanden er nok ikke så annerledes for fora som dette. Det bestilles annonseplass som aldri betales for, eventuelt ønsker de ikke å bruke penger på det i det hele tatt. Målrettet annonsering på sosiale medier som Facebook har i tillegg gjort markedsandelen til audiojournalistikken og fora som dette enda mindre.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    Ytrer meg når det surves etter penger på grupper via facebook og andre medier, er ikke intr i å diskutere med et naivt naut som deg selv.
    Når du tydeligvis er for dum til å skjønne hva jeg prøver å påpeke så tviler jeg at du har noe som helst å belære meg innenfor audio.

    Stille kritikk om stor pengebruk er tydeligvis et stort problem her inne, ser æresmedlemmene tar frem skjoldet for å beskytte sin store høvding så fort det er spørsmål som stilles. Er det affilate-program på gang? Får dere prosenter? Får håpe det ikke er slik vel og merke.

    Nå skal jeg ut i solen, ha en strålende dag, får ta diskusjon litt senere. Er for øvrig ingen gnom om du lurte.
    Stille kritikk (fra æresmedlemmer) om stor pengebruk? Nei! Men det drukner kanskje i raljering fra selvutnevnte goasser som ikke går av veien for å skjelle ut andre.
     

    cprmustard

    Medlem
    Ble medlem
    12.08.2017
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Hvis redaktør Vadseth eller noen andre i redaksjonen til Fidelity leser dette så kan de godt forklare at det er nesten umulig å få bransjeaktørene til å delta i det "spleiselaget" som audiojournalistikk representerer. Tilstanden er nok ikke så annerledes for fora som dette. Det bestilles annonseplass som aldri betales for, eventuelt ønsker de ikke å bruke penger på det i det hele tatt. Målrettet annonsering på sosiale medier som Facebook har i tillegg gjort markedsandelen til audiojournalistikken og fora som dette enda mindre.
    Er dere opprinnelig ignorante, eller stikker dere hodet i sanden? Alt av informasjon om annonser står det om på denne siden.
    Info om priser og annonsestørrelser/bannere på Hifisentralen. Hvis et firma ikke betaler for en tjeneste de har kjøpt, så er det vanlig å sende det videre til inkasso.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det som er pussig er att jeg har betalt, men ikke noe stjerne i margen.
    Ikke att det er viktig, men rett skal være rett:)
    Du får greie deg med en psykisk stjerne foreløpig. Den virkelige kommer ganske sikkert snart:)
     

    cprmustard

    Medlem
    Ble medlem
    12.08.2017
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Og dette er jo bare genialt. Stor ære til Høvdingen for at han har klart å lure et helt forum. Hvordan slippe å se annonser
    "På Hifisentralen har vi en rad med annonser helt på toppen for norske hi-fi forretninger, og denne vil alle brukere se til enhver tid. "
    Så selv om mange melder som opp som støttekontakt, så vil ikke det gå utover inntektene ifra annonsører. Vel utenom Google ads da.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    Det var voldsomt til idiotforklaring av forumbrukere m.fl.? Jeg personlig mener dette forumet klarer seg bedre enn slike som deg som starter forumkarrieren med en solid utskjelling. DET er bidrag som gagner det!
     

    cprmustard

    Medlem
    Ble medlem
    12.08.2017
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Vet at kognitiv dissonans er ubehagelig. Men greit å forholde seg til saken, ikke meg som person.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    Det er din oppførsel og mangel på netikette jeg kommenterte og som du må ha funnet ubehagelig.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    I innlegg #300 skjeller du ut høvdingen for å ha lurt et helt forum og kaller faktiske bidragsytere (som bidrar på ordentlig) for støttekontakter. Fortsett gjerne slik hvis du finner det fordelaktig, men forvent reaksjoner. Og siden dette er et fagforum kan du jo prøve å bidra relevant også? Herved utfordret.
     

    cprmustard

    Medlem
    Ble medlem
    12.08.2017
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Nei, det gjør jeg ikke. Du ser jo selv at det står hvordan fjerne annonser, men så blir ikke annonsene fjernet likevel. Ingen her som stusser på uærligheten?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ytrer meg når det surves etter penger på grupper via facebook og andre medier, er ikke intr i å diskutere med et naivt naut som deg selv.
    Når du tydeligvis er for dum til å skjønne hva jeg prøver å påpeke så tviler jeg at du har noe som helst å belære meg innenfor audio.

    Stille kritikk om stor pengebruk er tydeligvis et stort problem her inne, ser æresmedlemmene tar frem skjoldet for å beskytte sin store høvding så fort det er spørsmål som stilles. Er det affilate-program på gang? Får dere prosenter? Får håpe det ikke er slik vel og merke.

    Nå skal jeg ut i solen, ha en strålende dag, får ta diskusjon litt senere. Er for øvrig ingen gnom om du lurte.
    Stille kritikk (fra æresmedlemmer) om stor pengebruk? Nei! Men det drukner kanskje i raljering fra selvutnevnte goasser som ikke går av veien for å skjelle ut andre.
    Ganske forståelig om noen lager seg nye nick for å si noe i denne tråden. "Jævla gnom" var vel ganske uncalled for, og kom ikke fra noen fersking. Folk har jo lov å stille spørsmål. Det er naturlig å bli defensiv i enkelte situasjoner, men da taper man fort diskusjonen også.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Jeg har opplevd Hifisentralen som veldig ryddig i alle år og at han nå strekker ut en hånd først med støttemedlemskap (inkludert Tidal abb) og nå kronerulling tyder på at Høvdingen har gode årsaker for det. Det er jo fortsatt helt frivillig om man vil bidra.

    La oss nå ikke synke til det nivået å plante mistanker om urent trav om dette også. Det har Hifisentralen ikke fortjent. De som ønsker innsyn i hva pengene deres går til får nok gode svar på dette etterhvert.

    PS: de som ser hifisentralen kun som et nettsted med krangling ser ikke så veldig nøye etter. :)

    Håper det finnes penger til å drive dette forumet videre.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    Ytrer meg når det surves etter penger på grupper via facebook og andre medier, er ikke intr i å diskutere med et naivt naut som deg selv.
    Når du tydeligvis er for dum til å skjønne hva jeg prøver å påpeke så tviler jeg at du har noe som helst å belære meg innenfor audio.

    Stille kritikk om stor pengebruk er tydeligvis et stort problem her inne, ser æresmedlemmene tar frem skjoldet for å beskytte sin store høvding så fort det er spørsmål som stilles. Er det affilate-program på gang? Får dere prosenter? Får håpe det ikke er slik vel og merke.

    Nå skal jeg ut i solen, ha en strålende dag, får ta diskusjon litt senere. Er for øvrig ingen gnom om du lurte.
    Stille kritikk (fra æresmedlemmer) om stor pengebruk? Nei! Men det drukner kanskje i raljering fra selvutnevnte goasser som ikke går av veien for å skjelle ut andre.
    Ganske forståelig om noen lager seg nye nick for å si noe i denne tråden. "Jævla gnom" var vel ganske uncalled for, og kom ikke fra noen fersking. Folk har jo lov å stille spørsmål. Det er naturlig å bli defensiv i enkelte situasjoner, men da taper man fort diskusjonen også.
    Akkurat det innlegget jeg siterte her er ikke bare et spørsmål, men en mistenkeliggjøring av forumet og dets bidragsytere. Det er mye drøyere enn å stille spørsmål. Å opprette et nytt nick i denne sammenheng. Tja, for pingler og folk uten integritet og karakter kanskje ;).
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det er alle søppelannonser som blir borte. (Klikk her du har vunnet)

    Nei, det gjør jeg ikke. Du ser jo selv at det står hvordan fjerne annonser, men så blir ikke annonsene fjernet likevel. Ingen her som stusser på uærligheten?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    Nei, det gjør jeg ikke. Du ser jo selv at det står hvordan fjerne annonser, men så blir ikke annonsene fjernet likevel. Ingen her som stusser på uærligheten?
    Jo, det gjør du. Tror ikke de faktiske bidragsyterne opplever det du påstår her.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.872
    Antall liker
    9.314
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    MODERATOR se å utesteng disse nick.
    Er enten nye eller noen med flere nick, dette gagner ingen, opptre på denne måten er jo egentlig "rett ut"
    Noen ønsker tydelig forumet nord og ned, synd.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, hverken "ignorant", "naivt naut" eller "jævla gnom" er særlig OK, så hele denne diskusjonen skle ut og ble ganske kjip.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.383
    Og dette er jo bare genialt. Stor ære til Høvdingen for at han har klart å lure et helt forum. Hvordan slippe å se annonser
    "På Hifisentralen har vi en rad med annonser helt på toppen for norske hi-fi forretninger, og denne vil alle brukere se til enhver tid. "
    Så selv om mange melder som opp som støttekontakt, så vil ikke det gå utover inntektene ifra annonsører. Vel utenom Google ads da.
    Ikke helt stuerent med slik utbasunering dersom man ikke underbygger påstanden bedre enn det cprmustard gjør i ovennevnte quote:
    Han quoter nemlig bare en del av det som står i "Veiledninger ---> Lei av annonser? ---> Hvordan slippe å se annonser"

    Hele teksten er nemlig som følger:

    "På Hifisentralen har vi en rad med annonser helt på toppen for norske hi-fi forretninger, og denne vil alle brukere se til enhver tid.

    I tillegg vil uregistrerte medlemmer se inntil tre store annonser på siden (en rett under hovedmenyen, og to stykker helt nederst på siden).

    Registrerte medlemmer ser 1-2 stk. annonser litt avhengig av hvilken side en er inne på.

    Støttemedlemmer (kr. 199 pr. år) ser ingen av de tre respektive annonser."
    --------------------

    Skulle det pirkes litt måtte det være å korrigere litt :"Veiledninger ---> Lei av annonser? ---> Hvordan slippe å se noen annonser"
    Men da er man hinsides det reparerbare; man blir ikke støttemedlem ene og alene for å unngå noen annonser men fordi man ønsker å støtte forumet.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.897
    Antall liker
    107.890
    Torget vurderinger
    23
    Nettopp. Og hva er så galt med noen annonser? Stort sett relevante ting det annonseres for også. Og man MÅ ikke nistudere annonsene heller - bare å ignorere de. Resten av hverdagen vår er mye verre hva annonser og reklame angår, og det må vi fint godta, alt. melde oss ut av det hele.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.190
    Antall liker
    16.351
    Sted
    Langesund
    Litt sunn skepsis er bra og synes det er nok ugler i mosen her til at jeg sitter litt på gjerdet før jeg donerer noe som helst. Og forresten er 99% av alt som debatteres reprise.
    Det er 8x12_TOM sin mening, under det hemmelige nicket The Shy
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, hverken "ignorant", "naivt naut" eller "jævla gnom" er særlig OK, så hele denne diskusjonen skle ut og ble ganske kjip.
    Mitt rasende tilsvar til den bedrevitende økonomen kom utelukkende fordi han kalte meg ignorant på bakgrunn av en enkel saksopplysning om hvordan Tidal bidrar til forumets overlevelse i dag. Når noen kaller meg ignorant utelukkende på grunn av en tørr saksopplysning gjengitt uten et snev av vikarierende motiver så får de tilbake som fortjent. Synes ikke mitt utspill om å være en gnom er spesielt ille sett i kontekst av at det var et tilsvar på en klar provokasjon som kritikk av et nøytralt formulert innlegg fra min side.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.647
    Antall liker
    12.271
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette ble da en forunderlig tråd. Dersom noen synes at HFS er et slikt forferdelig sted, er det vel bare å hutsnaske seg vekk herfra - med mindre det er et eget mål å oppholde seg her for å spy ut eder og galle........ Om Høvdingen ender med noen kroner til overs - hvilket totalt sett ikke er veldig sannsynlig, - so what???
    Forresten, så koster vel trafikkavgiften for access også noen kroner... ( ikke så helt få vil jeg tro, - men det vet jeg ikke...)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.897
    Antall liker
    107.890
    Torget vurderinger
    23
    Litt sunn skepsis er bra og synes det er nok ugler i mosen her til at jeg sitter litt på gjerdet før jeg donerer noe som helst. Og forresten er 99% av alt som debatteres reprise.
    Det er 8x12_TOM sin mening, under det hemmelige nicket The Shy
    Skulle skamme seg - 20 min. jobb (eller dvs. fakturering) så har du ett års støttemedlemsskap. Gjerrigknark! :D Dukker du opp i Horten i år så skal du jamen få betale ølet mitt! Flaks for deg at jeg ikke drikker....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn