Kronerulling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.425
    Sted
    Langesund
    Litt sunn skepsis er bra og synes det er nok ugler i mosen her til at jeg sitter litt på gjerdet før jeg donerer noe som helst. Og forresten er 99% av alt som debatteres reprise.
    Det er 8x12_TOM sin mening, under det hemmelige nicket The Shy
    Skulle skamme seg - 20 min. jobb (eller dvs. fakturering) så har du ett års støttemedlemsskap. Gjerrigknark! :D Dukker du opp i Horten i år så skal du jamen få betale ølet mitt! Flaks for deg at jeg ikke drikker....
    Liker ikke å jobbe og prøver så godt jeg kan å snylte meg gjennom livet. Treffes i Horten - Bestilte dobbeltrom til deg og meg for fem timer siden:eek:

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    832
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    :rolleyes:
    IMG_0172.JPG
    Litt sunn skepsis er bra og synes det er nok ugler i mosen her til at jeg sitter litt på gjerdet før jeg donerer noe som helst. Og forresten er 99% av alt som debatteres reprise.
    Skulle skamme seg - 20 min. jobb (eller dvs. fakturering) så har du ett års støttemedlemsskap. Gjerrigknark! :D Dukker du opp i Horten i år så skal du jamen få betale ølet mitt! Flaks for deg at jeg ikke drikker....
    Liker ikke å jobbe og prøver så godt jeg kan å snylte meg gjennom livet. Treffes i Horten - Bestilte dobbeltrom til deg og meg for fem timer siden:eek:

larsaskogstad

Medlem
    Ble medlem
    17.09.2012
    Antall liker
    13
    Sted
    Kløfta
    "Mann kan ikke forvente att han skal drive dette uten noen form for fortjeneste.
    Hvis folket er missfornøyd med det så får de starte sitt eget forum."

- Det handler ikke om det, det handler om å få et totalbilde av hva/hvor pengene går som doneres.

Og tidligere her sammenlikner noen hifisentralen.no med Røde Kors ?
    Ja det er akkurat det samme, hungersnød og fattigdom, nesten samme bås.

Dette har alltid vært brukernavnet mitt, har bare ikke ytra meg noe her tidligere,
    kom over kronerulling via facebook og da er det lov å spørre hva det går til.
    Alle med en liten forståelse for hardware vet vel at 50k++ da begynner det å bli litt kroner.

"MODERATOR se å utesteng disse nick."

Ja, det hadde vært passende, kast ut de som kommed med kritikk.

"Mitt rasende tilsvar til den bedrevitende økonomen kom utelukkende fordi han kalte meg ignorant på bakgrunn av en enkel saksopplysning om hvordan Tidal bidrar til forumets overlevelse i dag. Når noen kaller meg ignorant utelukkende på grunn av en tørr saksopplysning gjengitt uten et snev av vikarierende motiver så får de tilbake som fortjent. Synes ikke mitt utspill om å være en gnom er spesielt ille sett i kontekst av at det var et tilsvar på en klar provokasjon som kritikk av et nøytralt formulert innlegg fra min side."

- Fortsetter å være frekk i kjeften ja? Bedrevitende økonomen som bryr seg om hva donasjoner går til? Huff da.
    Jeg uttalte meg om at du var ignorant fordi du henger deg opp i noe som var irrelevant for det jeg skrev.
    Ditt utspill om jævla gnom er ikke direkte fin i forhold.

larsaskogstad

Medlem
    Ble medlem
    17.09.2012
    Antall liker
    13
    Sted
    Kløfta
    Høvdingen kan få dele ut mer informasjon el henvise til spesifikke kostnader / faktura om han vil, det er det eneste jeg er ute etter. En enkel oversikt er bare det jeg spør etter. Om han føler han må ha masse lønn for strevet så er det greit men da får han spesifisere det. Og et svar på ex antall kroner som kommer inn av annonser årlig + utgifter på hosting. Er ikke intr i noe respons fra noen av dere som ikke har noe svar på dette.

cprmustard

Medlem
    Ble medlem
    12.08.2017
    Antall liker
    0
    Man skal visst ikke komme med spørsmål rundt o store Gud herr Høvding. For da kommer reaksjonene. Si meg, er dere med o store høvding på førsteklasse til Dubai titt og ofte, siden der beskytter han så meget?

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.425
    Sted
    Langesund
    :rolleyes:
    Vis vedlegget 452522
    Du får sikkert låne den ene side av sengen til sluk, jeg skal i hvert fall ha mitt dobbeltrom alene;)

cprmustard

Medlem
    Ble medlem
    12.08.2017
    Antall liker
    0
    Jeg tipper at Høvdingen aldri kommer til å legge ut en kvittering for serveren, ei heller en kvittering for tjeneste han har kjøpt. Tipper disse pengene han fikk inn, gikk til en fin sommerferie. Det som er ekstra kjekt, er jo at pengene han fikk inn er skattefrie.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tipper at Høvdingen aldri kommer til å legge ut en kvittering for serveren, ei heller en kvittering for tjeneste han har kjøpt. Tipper disse pengene han fikk inn, gikk til en fin sommerferie. Det som er ekstra kjekt, er jo at pengene han fikk inn er skattefrie.
    Hadde dette vært skrevet under fullt navn ville det nok vært injurierende, men da måtte isåfall Høvdingen tatt opp kampen og hatt ryggen fri. Jeg vet ingenting, men ønsker heller ikke grave i det fordi jeg trives her inne og forventer ingenting utover at forumet eksisterer. Å bidra litt økonomisk er opp til enhver, akkurat som det er opp til enhver å bidra faglig.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Nå er ignoreknappen på for nå er jeg sikker på st det er skrømt her.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er ignoreknappen på for nå er jeg sikker på st det er skrømt her.
    Jeg skjønner at folk stiller spørsmålstegn ved ting og tang, men denne tråden har gått litt haywire når det direkte påstås at Høvdingen svindler oss brukerne. La meg legge til at jeg ikke kjenner Høvdingen, og har aldri handlet fra Høyum Hifi.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kladdet en kjapp en på dataen..

Kunne vert en ide å legge ut?

Page1.jpg

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    396
    Nå er det vel slik at Høvdingen har driftet dette sirkuset i 12-14 år eller noe sånt før det engang ble gjort mulig å bli støttemedlen, altså vederlagsfritt såvidt meg bekjent i alle disse årene.
    Det har iden perioden vært flere oppgraderinger som han antakelig har betalt fra egen lomme.

Ser at du er ny her, og har ni poster og alle med kritkk av HFS og hvordan den drives.
    Ikke akkurat den smarteste måten å starte medlemskapet her på, ikke forstår jeg hvorfor du registrerte deg her i utgangspunktet heller i og med du finner dette så problematisk.

Det er samtidig fritt frem for å melde seg ut og finne tilhold et annet sted

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man legger ut noe sånt MÅ MAN være svært nøye med at det fremgår at oppfordringen kommer fra seg selv som privatperson, og ikke fra Hifisentralen, Høvdingen eller Høium Hifi. Det er jo ikke som om HFS har oppnevnt noen talsmann og bedt han be om penger.

"Unngå nedleggelse av siden" er forhåpentligvis en overdramatisering også.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kan redigere den ja.

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er bedre, men jeg er jo ikke sjefen/fasiten.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden har jo virkelig tatt av siste døgn;)

Mye bra som kanskje kan være konstruktivt ift å gi HFS et laaaangt liv.

Men jeg undres hva som er DET VIRKELIGE MOTIVET til et par nick her i tråden.

Skal ikke spekulere. Og de nevnte nick-ene vil neppe redegjøre.

Men undres, det gjør nå jeg:cool:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Poenget er at det virker som om "er lei av å gå i minus hele tida" og om ikke dugnadsånden er stor nok så vil siden bli lagt ned.
    Newsflash, det går ikke i minus hele tiden med normale reklameinntekter og med normale utgifter til servere.
    Får håpe Høvdingen ikke lider på 1 klasse ned til Dubai i ferien sin ser ut som det er mye lidelse involvert av å drive hifisentralen og hifi sjappe ;)
    god tur
    Ok, for det første, du er en dust, og jeg kan gjenta det, en dust. Jeg jobber for mange andre firmaer, og derfor overlever jeg, og glemte jeg og si at du er en "dust"

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Tvilsomt motiv:
    Eneste rasjonelle forklaringen jeg har på 'raseriet' i denne tråden må være at noen enten troller eller så ønsker man ikke å eksponere sitt hovednick og dermed oppretter et alias for å komme med en ufiltrert versjon av sitt syn?
    Her er det vel bare å sjekke IP adressen for å se om det er noen treff.

Jeg gidder ihvertfall ikke å registrere meg på et forum for symaskiner som jeg har null interesse for bare for å skjelle ut deltakerene der i mine første poster, men det er jo meg, da....

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tvilsomt motiv:
    Eneste rasjonelle forklaringen jeg har på 'raseriet' i denne tråden må være at noen enten troller eller så ønsker man ikke å eksponere sitt hovednick og dermed oppretter et alias for å komme med en ufiltrert versjon av sitt syn?
    Her er det vel bare å sjekke IP adressen for å se om det er noen treff.

Jeg gidder ihvertfall ikke å registrere meg på et forum for symaskiner som jeg har null interesse for bare for å skjelle ut deltakerene der i mine første poster, men det er jo meg, da....
    Tror han kom utenfra..samme mann som ytret seg på et hifi salg side på facebook i går på dagtid.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.817
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette blir bare tristere og tristere.
    Slutt å ødelegge dette forumet NÅ.

Høvdingen, jeg har møtt deg og du virker som en real kar, stå på ikke bry deg om alt dette. Ikke la dette gå i dass på første klasse:)

Steinar.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.817
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har til og med tatt 3 øl og 2 cognac og er fortsatt ikke ufin
    Sov godt brødre;)

larsaskogstad

Medlem
    Ble medlem
    17.09.2012
    Antall liker
    13
    Sted
    Kløfta
    Poenget er at det virker som om "er lei av å gå i minus hele tida" og om ikke dugnadsånden er stor nok så vil siden bli lagt ned.
    Newsflash, det går ikke i minus hele tiden med normale reklameinntekter og med normale utgifter til servere.
    Får håpe Høvdingen ikke lider på 1 klasse ned til Dubai i ferien sin ser ut som det er mye lidelse involvert av å drive hifisentralen og hifi sjappe ;)
    god tur
    Ok, for det første, du er en dust, og jeg kan gjenta det, en dust. Jeg jobber for mange andre firmaer, og derfor overlever jeg, og glemte jeg og si at du er en "dust"
    Bra du overlever og jeg regner med det ikke går an å få et konkret svar fra deg over hva donasjonene har gått til når det kommer til reele kostnader.

Sitat fra det tidligere i posten:

"Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk"!

Hvis det går så dårlig så er det sikkert noen andre her inne som kan drifte siden videre, det er ikke kun meg som er skeptisk til pengebruken.
    Er bare lese litt tilbake i tråden her.

Jeg skjuler meg ikke bak noe "hemmelig nick" om det var noen som lurte, er mitt fulle navn, registrerte meg i 2012 el noe i den duren men har ikke kommentert her selvom jeg leser ofte.

Det må være lov å være skeptisk når det snakker om slike summer som blir benyttet kontra hva som kommer inn av donasjon og annonseinntekter.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.246
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Skulle ønske Høvdingen tjente flere mil i året på denne nettsiden. Og om han lurer oss og egentlig lever et liv i sus og dus, er helt ok for meg. Alle kronene jeg har spart ved å ikke besøke kirker rundt om kring, med sine bøsser, vil jeg me glede donere dette forumet, hver gang det nevnes kronerulling. Den som er 100% ren kan jo kaste neste sten.

Brummund

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Antall liker
    315
    Sted
    Fredrikstad
    Bortsett fra hookers & blow er det få ting som slår en lørdag formiddag med en kaffe, platespilleren i gang og HFS på mobilen. Stå på, Høvdingen, det er godt gjort å holde et forum i live så lenge!

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    god tur
    Bra du overlever og jeg regner med det ikke går an å få et konkret svar fra deg over hva donasjonene har gått til når det kommer til reele kostnader.

Sitat fra det tidligere i posten:

"Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk"!

Hvis det går så dårlig så er det sikkert noen andre her inne som kan drifte siden videre, det er ikke kun meg som er skeptisk til pengebruken.
    Er bare lese litt tilbake i tråden her.

Jeg skjuler meg ikke bak noe "hemmelig nick" om det var noen som lurte, er mitt fulle navn, registrerte meg i 2012 el noe i den duren men har ikke kommentert her selvom jeg leser ofte.

Det må være lov å være skeptisk når det snakker om slike summer som blir benyttet kontra hva som kommer inn av donasjon og annonseinntekter.
    Så hvor skeptisk kan man være hvis man har vært på sentralen siden 2012, ikke lagt ut en kommentar, men likevel, formodentlig, lest seg opp på en rekke tråder, blitt forbannet eller glad eller kunnskapsrik eller fordummet. Kanskje registrert at noen faktisk legger ned en god del tid og innsats for å holde hjulene gående. Eller ikke.

Og så plutselig, etter 5 år, finner ut at dette var jo egentlig rævvva.

Så NÅ er det på tide å reagere:confused:

Redegjør gjerne for den historiske linjen, og MOTIVET, larsaskogstad:cool:

spelly

Medlem
    Ble medlem
    10.06.2014
    Antall liker
    1
    god tur
    Vet nå ikke hvem den største dusten er jeg?
    Ser ut til at @ larsaskogstad absolutt traff en nærve.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    god tur
    Vet nå ikke hvem den største dusjen er jeg?
    Ser ut til at @ larsaskogstad absolutt traff en nærve.
    Selvfølgelig treffer de to brukerne som kjører på med dårlig skjulte påstander om svindel ei nerve!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn