Øresus:
"Hei, Høvdingen. Har du hørt om "cloud"? Her er det veldig mange tusenlapper å spare."
Svar: "Jeg har mine grunner, koster oss bittelitte granne, men nei ikke vurdert dette. Jeg vil ikke bruke cloud
nma:
"Hva skal denne serveren brukes til?"
griffenfeldt:
"Hva er den største forskjellen på serveren du har kjøpt nå kontra den som ble kjøpt i Januar?"
nma:
"Jeg spurte helt oppriktig. Når man ber om penger til et "formål" så er det jo ikke helt i tåka å beskrive hva formålet er, enn at det bare er en ny server. Det er helt vanlig - og viktig- å være transparent i så måte. Jo mer informasjon, jo bedre er forutsetningene for at evt. potensielle bidragsytere (og spesielt dem som sitter på gjerdet) kan gjøre seg opp den riktige meningen (for dem) om å bidra eller eller. Og for å si det på en litt politisk ukorrekt måte: All erfaring tilsier at jo mer transparent man er om formålet, jo mer penger er det å hente. "
---
Høvdingen:
"Jeg ønsker å takke alle som ga penger til støtte for ny server. Det ble en dyr affære som alltid, og vi kom ikke helt i mål, men alle monner hjelper, og vi har jo noen annonsører i tillegg. Som de fleste sikkert skjønner, dette er ikke noen million-butikk, aldri ment å være, men jeg ligger fortsatt nokså heftig i minus på denne driften."
"Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk"
---
Kjetil-A:
Ikke meningen å kritisere eller stille spørsmålstegn altså, jeg setter utrolig pris på forumet bare så det er sagt, men var ikke kostnaden 52.000,- slik du skrev i første post?
"52.000, det har kommet inn kr. 22.000"
Med de 30.000 du har samlet inn her og de 22.000 du hadde tidligere så er det vel 52.000?
(Regner med du også har regnet med de ekstra støttemedlemmene du har fått, jeg ble hvert fall støttemedlem som følge av denne tråden
Høvdingen:
"Det er helt riktig, opprinnelig kostnad var kr. 52k, også kom det en del software-programmering på toppen som tilsammen ble 72k, men samme det."
----------
Når man ser noen kommentarer her så ser man at det ikke kun jeg som stiller spørsmål, det er sunn fornuft.