EiK
Hi-Fi freak
Da er vi ikke veldig uenigAudiophile-Arve skrev:1. Heilt rett, det mest "perfekte" eg har høyrt, er bandopptak på analogsida. Likevel er det visse kvalitetar på lydsida som lettast kan nåast gjennom vinylplatene. Om dette skal kallast "vinyllyd", og dermed mistenkjast for å vere ei farging, er ganske usikkert. Reint subjektivt opplever eg vinyl som meir "tett på musikken" enn dei digitale media eg har høyrt.EiK skrev:1. Hvis man skal analysere så har vel både digital og analog sine problemer å slite med og således mange "feil". Vinyl er langt fra et perfekt medium, men har vel i utgangspunktet en fordel iom at signalet hele tiden holdes analogt og ikke gjøres om til et digitalt signal. Prosessen med å gjøre signalet digitalt gir mange utfordringer, og helt siden redbooke kom på banen har helt klart vinyl hatt et forsprang.
2. Men med den utviklingen det digital mediet har hatt de siste årene, så vet jeg ærlig talt ikke. Har akkurat vært å lyttet til Esoteric største rigg P-01, og for en live-aktig dynamikk og naturlighet i sin gjengivelse den har. Her mangles ikke mye, og de svakhetene ved CD-lyd som beskrives ovenfor er etter min mening ganske fraværende.
3. Mange som uttaler seg av personlige erfaringer har "tatt den helt ut" med sine vinylrigger, og sammenligner med en ganske ordinær CD-spiller de har anskaffet. Svaret er jo opplagt. Hadde de lagt like mye sjel og omsorg i sin CD-spiller så hadde kanskje ikke svaret vært like opplagt....
4. I mitt eget oppsett så fortrekker jeg faktisk den digitale lyden, selv om jeg er flasket opp på vinyl og har et veldig nostalgisk og godt forhold til det.
2. P-01 (og faktisk X-01, modellen under, som eg fekk gleden av å teste) stiller i ei særklasse. Det er tydeleg at konstruktørane har oppnådd noko heilt nytt og spesielt, desse fiksar "tett på musikken" i ein grad eg aldri har høyrt gjennom digital avspeling elles. Visse aspekt innan dette skapar endåtil betre "tett på" enn vinylen (fråver av platesus og ymse soniske fingeravtrykk til dei ulike delane du må ha i ein vinylrigg, samt signalkabelen mellom pickup og riaa er nok svært store pluss, eigentleg).
3. Heilt rett. Eg høyrer til dei som gjer ei slik samanlikning. Skulle eg bygge opp anlegget mitt frå grunnen av i dag, ville eg nok sterkt vurdert ein X-01 som primær signalkjelde. Men eg har ei historie med meg som går på vinylplater heilt attende ti 1970 då eg kjøpte mi fyrste ("Green River" med CCR). Slikt forpliktar. Og så avgrensar eg meg til å bruke ein CD-spelar som kostar mindre 1/10 av vinylriggen...slett ingen dårleg spelar, den beste i prissegmentet eg har prøvd. Men ei riktig urettferdig samanlikning, ja. (Heldigvis har eg høyrt såpass mykje opp gjennom åra at eg veit kva eg gjer, får vi håpe...)
4. Med meg finst det ikkje nostalgiske kjensler ovanfor vinylen, sjølv om musikk frå gamle dagar unekteleg får slikt preg.
Eg kunne leve aldeles utmerka med ein CD-spelar av det som er topp kvalitet for tida. Men når dette er utanfor rekkevidde, og mesteparten av musikksamlinga mi trass alt er på vinyl, var det berre å resignere, og satse på ein vinylrigg som gjev den musikalske opplevinga eg treng.
Skal forøvrig få låne X-01 hos HifiCenterkjeden i Vika. Leste din utmerkede omtale av denne lekre spilleren, så det skal bli spennende å få den i heimen for å høre hva det siste i digitalt teknikk kan gjøre.