Lake People og Violectric hodetelefonforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Ville definitivt gått for V800, hadde USB kort i min V200 og du får ikke mer enn du betaler for, altså en grei nok billig-dac. En så bra forsterker fortjener bedre mat :)
    Takk, takk! :)

    Har en veldig habil DAC (som jeg er fornøyd med) i Mytek STEREO 192 DSD DAC (hvor langt navn kan man gi en DAC?) allerede, men er nysgjerrig på V800 også. Grunnen til at jeg ønsket et lite DAC-kort, er fordi det gjør enheten enklere å drasse med seg rundt i heimen. Det hadde ikke blitt en fullverdig løsning. :)

    Får ta en lytt til V800 hos Audio Norge, nå som de har fått på plass fine fasiliteter.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hei, får blåse litt liv i denne tråden igjen med et spørsmål.

    1000x500px-LL-f1fdebce_DSC_0271.jpg


    V200 har to sett med terminaler på baksiden; ett sett med balanserte XLR-innganger og ett med RCA. Inne i enheten kan man bytte om på et par jumpere, slik at RCA-inngangen faktisk blir en utgang. På den måten kan V200 brukes som preamp og ikke bare hodetelefonforsterker.

    I fronten på enheten har man to hodetelefonutganger, er disse TRS eller TRRS? Hvis de bare er TRS, så har XLR-inngangen liten teknisk betydning. Da er jo ikke headampen balansert, så hvorfor har de i så tilfellet valgt å gå for XLR?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Lakee People er opprinnelige proffmarkedfolk, tipper det er pga at det er Praktiske.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Lakee People er opprinnelige proffmarkedfolk, tipper det er pga at det er Praktiske.
    Er klar over dette, men grunnen til at jeg spør er for å få vite. Med tippingen din kommer jeg ikke noe nærmere et sikkert svar.

    Tipper du er latere enn meg og ikke engang har lest litt bruksannvisningen!
     

    Vedlegg

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Lakee People er opprinnelige proffmarkedfolk, tipper det er pga at det er Praktiske.
    Er klar over dette, men grunnen til at jeg spør er for å få vite. Med tippingen din kommer jeg ikke noe nærmere et sikkert svar.

    Tipper du er latere enn meg og ikke engang har lest litt bruksannvisningen!
    Den gjør vell som mye annet utstyr som er "balansert", bruker XLR til inngangen for beder støyforhold ifb signal overføring, normal elektronikk etterpå er billigere.

    Neste utgave V"282" er kanskje full balansert inn til ut.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Takk, Johnny! Da er det bare å kjøre på med noen topphemmlige planer for kontoret her ;D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kan røpe at det handler om V200 som preamp, en klasse D på 300wpc RMS @ 8 ohm, potensielt delvis riving av vegg og enda mindre behov for hodetelefoner. Må bare finne ut om JBL 4430 trives i horisontal stilling først. LOL! ;D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Lakee People er opprinnelige proffmarkedfolk, tipper det er pga at det er Praktiske.
    Er klar over dette, men grunnen til at jeg spør er for å få vite. Med tippingen din kommer jeg ikke noe nærmere et sikkert svar.

    Tipper du er latere enn meg og ikke engang har lest litt bruksannvisningen!
    Vel, det er jo som Johnny sier det er praktisk med XLR innganger. Det er også det primære poenget med balanserte kabler - støyskjerming MELLOM komponentene, så det er ikke juks.

    Jeg VET at V200 ikke er fullbalansert, og det burde du også vite.

    Jeg VET også at det kommer en fullbalansert versjon av V200, som Johnny også nevner, som riktignok er større og kommer til å hete noe annet (V282?) Men den består av to V200-forsterkere og en litt kraftigere strømforsuning. Man må jo ha doble forsterkere for å kjøre balansert.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Lakee People er opprinnelige proffmarkedfolk, tipper det er pga at det er Praktiske.
    Er klar over dette, men grunnen til at jeg spør er for å få vite. Med tippingen din kommer jeg ikke noe nærmere et sikkert svar.

    Tipper du er latere enn meg og ikke engang har lest litt bruksannvisningen!
    Vel, det er jo som Johnny sier det er praktisk med XLR innganger. Det er også det primære poenget med balanserte kabler - støyskjerming MELLOM komponentene, så det er ikke juks.

    Jeg VET at V200 ikke er fullbalansert, og det burde du også vite.

    Jeg VET også at det kommer en fullbalansert versjon av V200, som riktignok er større og kommer til å hete noe annet. Men den består av to V200-forsterkere og en litt kraftigere strømforsuning. Man må jo ha doble forsterkere for å kjøre balansert.
    Hvorfor burde jeg også vite dette? Du visste ikke engang at RCA-terminalene på baksiden kunne bli til utganger ved å endre interne jumpere før jeg sa det. Det burde du ha visst, du har tross alt eid den en stund.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor burde jeg også vite dette? Du visste ikke engang at RCA-terminalene på baksiden kunne bli til utganger ved å endre interne jumpere før jeg sa det. Det burde du ha visst, du har tross alt eid den en stund.
    1) Du burde visst det fordi du visste at de kommer med en ny versjon av V200 som er fullbalansert, dvs at V200 ikke er det.
    2) Det har du helt rett i :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hvorfor burde jeg også vite dette? Du visste ikke engang at RCA-terminalene på baksiden kunne bli til utganger ved å endre interne jumpere før jeg sa det. Det burde du ha visst, du har tross alt eid den en stund.
    1) Du burde visst det fordi du visste at de kommer med en ny versjon av V200 som er fullbalansert, dvs at V200 ikke er det.
    2) Det har du helt rett i :)
    Da er stillingen 1-1 og vi kan tre tilbake i forvisshet om at ingen av oss er bedre enn den andre.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Hvorfor burde jeg også vite dette? Du visste ikke engang at RCA-terminalene på baksiden kunne bli til utganger ved å endre interne jumpere før jeg sa det. Det burde du ha visst, du har tross alt eid den en stund.
    1) Du burde visst det fordi du visste at de kommer med en ny versjon av V200 som er fullbalansert, dvs at V200 ikke er det.
    2) Det har du helt rett i :)
    Da er stillingen 1-1 og vi kan tre tilbake i forvisshet om at ingen av oss er bedre enn den andre.
    Har dere ikke lest bruksanvisningen da ? ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hahahahaha, ser godt ut, fikk lyst til å prøve V800'en derfra. LOL.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ha, ha. Imitasjonen har nå i alle fall klart å skrive "Risk" riktig på baksiden. De originale til Violectric står det "Risc" (of electrical shock). :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har lekt meg en god del med Sony MDR-XB700 og Vioelectric V200. En veldig ullen og varm kombo med mye bass! Veldig gøy å høre på techno, trance, house og *grøss* RAP-papap. V200 er veldig lavimpedant og passer godt med (også) lavimpedante og effektive XB700. Detaljenivået får man ikke med disse billige hodetelefonene, men veldig moro.

    Punchbassen er veldig stor og virker litt "treg", men den slår bra :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.733
    Antall liker
    17.919
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Pakke hentet, og innholdet ble i utolmodighetens ånd litt raskt og småprovisorisk koblet opp.

    Dette er en htlf-amp jeg egentlig har hatt litt hang mot helt fra første gang @Loevhagen begynte å skrive om den. Alt jeg har lest har indikert- og vært i retning av at dette neppe kunne være veldig feil i forhold til mine preferanser.

    Men, på tross av at den har vært på markedet i lengre tid har jeg aldri hørt på den - før nå for et par timer siden. Og siden det har det vært "intens" lytting mot en del velkjente CD´r for å prøve å danne meg et førsteinntrykk.

    Og - jada, jeg liker så absolutt det jeg hører:). I første omgang lytter jeg nå mot Edition 8, og tonalt så virker dette (så langt) å være grei match. Det er mørkt og tungt, men på intet vis i nærheten av å bikke over noen negativ terskel. Det låter meget bra på lavt volum også - hvilket ofte er mitt lyttenivå. Tror jeg, i ren lytte-iver, skal avstå fra å komme med så mye mer bedømming akkurat nå;).

    Jeg har også vært en kort sving innom HD650, og førsteinntrykket mot denne er også ok, men det må naturlig nok lyttes mer for å kunne si noe utover dette.

    Det meste er vel allerede sagt om karakteristikker, kvaliteter osv om denne amp´n - og jeg får så langt bare føye meg inn i rekken av det som er sagt i positive ordelag. Dette var langt unna noe "feilkjøp" :) - forøvrig kjøpt brukt fra et medlem her på HFS.

    1.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Gratulerer så mye! ;D

    Det er ingen tvil. V200 er en fantastisk hodetelefonforsterker. Det er noe ved den som må oppleves. Det meste låter ekstremt bra på den imo. Likevel er det to komboer som virkelig har krystallisert seg som noe helt spesielt for meg. Det ene er LCD-2 og V200. Det andre er Woo Audio WA2 med 6AS7G-rør og Sennheiser HD 650.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye! ;D

    Det er ingen tvil. V200 er en fantastisk hodetelefonforsterker. Det er noe ved den som må oppleves. Det meste låter ekstremt bra på den imo. Likevel er det to komboer som virkelig har krystallisert seg som noe helt spesielt for meg. Det ene er LCD-2 og V200. Det andre er Woo Audio WA2 med 6AS7G-rør og Sennheiser HD 650.
    +1
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.733
    Antall liker
    17.919
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg får ta en tur innom det tidligere badehuset en dag, slik at jeg også får dyttet en DAC i rompa på V200:)
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer så mye! ;D

    Det er ingen tvil. V200 er en fantastisk hodetelefonforsterker. Det er noe ved den som må oppleves. Det meste låter ekstremt bra på den imo. Likevel er det to komboer som virkelig har krystallisert seg som noe helt spesielt for meg. Det ene er LCD-2 og V200. Det andre er Woo Audio WA2 med 6AS7G-rør og Sennheiser HD 650.
    Hei. Har du noen formening om denne kan være en god match med Grado RS2i?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Beklager, ikke annet enn at den har lav utgangsimpedanse og sånn sett bør være en god match. Grado er vel også kjent for å være lyse i målet, så mulig V200 kan dempe på litt der. V200 er mørktlåtende, men krystallklar. Har digg etterklang.

    Tror jeg ville satset på å søke opp komboen på engelsk, for å se om noen i den vide verden har erfaringer der altså.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    V200 er en fantastisk amp - som vil leve med eieren i ørten år. Det er en tabbe å selge den (hvis man liker den). Behold den de som kan. Om kort tid er den ikke å få kjøpt...

    Min har jeg hatt siden 24. mars 2011. :) Og av alt som er av dingser, så er det en V200 med DAC (TOS-link) som nå i dag stå rett ved siden av iMac 27" når jeg sitter å sløver´n.

    V200 er bunnsolid.

    hpa-4-1.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Guzmeister

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    5
    Får vel starte min debut på sentralen med et innlegg i den tråden her :)
    Har ikke vært noe særlig engasjert i Hifi gamet i det siste året eller to, etter å ha blitt bitt av fotobasillen og brukt sikkert alt for mye penger på det! Men sitter med en feiende flott V200 med 24/96 USB og HE-500.
    I forbindelse med fotointeressen bygget jeg meg en ny PC og gikk til denne i fra Mac mini som kilde, og jeg synes lyden faktisk ble bedre? fra PCn enn fra Macen, har brukt flere laptopper som kilde før uten at det har gjort noe fra eller til på lyden.
    Så sittern her å lurer på kanskje noen oppgraderinger.. Kanskje en V800 og/eller LCD-2

    Får vel legge ut noen bilder av oppsettet etterhvert :)

    Geir Arne
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    V200 er en fantastisk amp - som vil leve med eieren i ørten år. Det er en tabbe å selge den (hvis man liker den). Behold den de som kan. Om kort tid er den ikke å få kjøpt...
    Avtalte salg av V200 på fredag, men kjøper trakk seg søndag kveld. Fjernet annonsen og har bestemt meg for å beholde den, og tror jeg kjøper et USB-kort, så det er en "all in one"-enhet til skrivebordet, siden den er så vanvittig bra.

    Synes du (eller andre) at DAC-kortet er av grei kvalitet for V200? Har lyst på V800, men det blir rett og slett litt mye å legge i det, i og med at det blir lite brukt om dagen pga stereoen.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    af8f0c7b9528c182aa21ef2b51678481.jpg

    Den er nydelig, ingen tvil om det. :)

    Håper noen kan gi meg en unnskyldning til å kjøpe DAC-kort.

    Og Guzmeister, du får ha velkommen til forumet og ta gjerne kontakt om du bestemmer deg for å selge DAC-kortet til fordel for V800 :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.733
    Antall liker
    17.919
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Synes du (eller andre) at DAC-kortet er av grei kvalitet for V200?
    Det lille jeg har lest meg frem til er at det virker å omtales som helt greit til prisen - uten at jeg har gravd noe dypere i sammenliknet mot .....

    Forøvrig har jeg fått lyttet litt mer til V200 i helgen, og da også noe mer med HD650. Jeg synes også det er en skapelig kombinasjon, og jeg føler slett intet ubehag:cool: ved å lytte til denne kombo.
    I en direkte sammenlikning mot Leben CS600/HD650 vil jeg nok ranke denne kombo en hestemule foran, men med V200 i hus kunne jeg faktisk ha klart å leve uten Leben i htlf-sammenheng:).
     

    Guzmeister

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    5
    Og Guzmeister, du får ha velkommen til forumet og ta gjerne kontakt om du bestemmer deg for å selge DAC-kortet til fordel for V800 :)
    Takk for det :)

    Blir nok V800 og LCD-2, får se hvor godt tilbud jeg får på det :) Men jeg kommer nok mest sannsynlig til å beholde kortet også.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt Grado PS500 i kombo med nåværende DAC/amp-sett (V200/V800). Var en veldig fin kombinasjon det. =)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.733
    Antall liker
    17.919
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg fått montert inn USB (24/96) DAC-kortet i V200.

    I esken finner man alt man trenger for monteringen > monteringsanvisning, DAC-kortet, skruer for å feste dette og en USB-kabel.

    1.jpg

    Monteringsanvisningen er god m/bilder og step-by-step anvisning. Enkelt og greit, og det er vanskelig å få gjort noe feil her. Totalt bør det ikke ta noe mer en et kvarters tid.

    Her er kortet på plass:
    1.jpg


    Så var det klart for lyd-testing, og jo > positivt. Uten de helt store sammenlikningsgrunnlagene, så er dette mer enn tilstrekkelig for mitt bruk:)

    Men - etter kun kort tid, og da er det ikke så mange sekundene det var snakk om, så begynte en merkelig form for forvrengning å komme:confused:. Denne kommer og går, helt random, og kan vare fra et par sekunder til 15 - 20 sekunder. Mellom disse periodene er lyden klokkeren og uten tegn til øvrige forstyrrelser.

    Jeg har forsøkt å feilsøke.
    Først ved å bytte til annen USB-kabel - ingen endring. Deretter å åpne V200 igjen for å dobbeltsjekke alt > dvs ut med kortet igjen, sjekke kontakter osv - nope, ingen endring.
    Koblet så opp Aune X1 DAC - og den fungerer 100%, så da er Mac´n og USB-porten i den eliminert. Den har forøvrig fungert problemfritt bestandig - både mot Aune og B&W MM-1, så jeg hadde ingen mistanke mot den.

    Jeg har også hatt V200 stående å spille en stund gjennom DAC-kortet, for å se om det blir noen endring, men - nei. Forvregningen fortretter å komme og gå.

    Når jeg har Aune eller B&W MM-1 tilboblet USB-porten, så kommer de umiddelbart opp som lyd ut valg under Systemvalg/Lyd. Det gjør ikke V200 umiddelbart, men kommer først opp etter at jeg trekker USB-kontakten ut/inn noen ganger. Mao - det virker på meg da at Mac´n ikke finner/registrerer av V200 er tilkoblet.

    Så, om ikke andre har noen ideér, så virker det å være noe feil med DAC-kortet:(

    Testet for ordens skyld også V200 igjen mot linjeinngang, dvs CD-spiller tilkoblet linjeinngang, i fall monteringen av kortet, eller at det sitter i skulle kunne forårsake tilsvarende forvregning den veien. Men, nei - det fungerer 100%.

    Så, da blir det vel nok en tur ned i Torggata da:(
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^kjipt å høre. Men det virker som en åpenbar feil. Men Violectric har god kundservice - du kan også slenge av gårde en mail til dem direkte.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.733
    Antall liker
    17.919
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hmmmm....
    Rask tur ned til Audio Norge der vi kobler den opp, og der fungerer den jo helt perfekt:eek: så feilen ligger ikke i V200 eller DAC-kortet???

    Hjem igjen - kobler opp V200 og tester den på samboerens Mac. Her er det også AAC-kodede filer i iTunes, rippet fra CD´r, tilsvarende det jeg hovedsaklig har på min Mac. Hva skjer - jo V200 fungerer helt supert:)

    Kobler opp mot min Mac igjen - samme forvregning akkurat som tidligere:confused::confused::confused:.

    Forvregningen låter omtrent som om man kobler til en distortion boks + en flanger på en elgitar.

    Problemet er også der om jeg spiller en vanlig CD i driveren til Mac´n, og/eller hører på andre lydfiler på nett (YouTube mv).

    Nå er jeg litt rådvill. Hva/hvilke innstillinger på min Mac kan forårsake dette? Og ta da i betraktning at Aune X1 Dac´n fungerer helt fint???.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn