Jeg, har hatt en hang til å sammenligne med damer, men denne gangen blir metaforen Amerikansk bil VS tysk.
Psii har riktig nok et tysk rør i midten, men den tapre lille Amerikanske ampen - har sine klare begrensninger. Og V200 har en ting som kan bli en Deal breaker - mer om det senere
Et voldsomt trøkk, men det fungerer best på rett vei, så snart det kommer hindringer kjenner man at det ikke er så tight som en kunne ønske, og den ville støyen man elsket da man satte seg inn i bilen, blir ganske plagsom etter en stund..
Så! Setter man seg inn i en Tyskprodusert Merc..når man lukker døra, kjennner man øyeblikkelig at kvaliteten er bedre ( volumknotten )
Det sorte, er bekmørkt - det er så tight, og kjapt at hjernen fokuserer på dette, og ikke musikken en liten stund..Jeg ble sittende å lytte til utstyret, og det pleier jeg ikke - men overgangen ble så utrolig stor.
Rørenes tilbakelendte lett tilslørte stil, er behagelig og jeg liker godt dette - men jeg har gitt avkall på MYE detaljer, og ikke minst kjappheten. Bassen i V200 virker tørrere enn hva jeg er vant til. Første timen følte jeg at den var bedre på psii - men etter å ha spilt I SHINE med Infected på begge etter hverandre - fant jeg at den ikke er bedre på PSii, bare villere og uten den kontrollen V200 har.
V200 har mer autoritet, mer kontroll - flere detaljer og større separasjon.
Gamle favoritter blir Nye igjen, nå sitter jeg bare å nyter deilig musikk på et utstyr som gjengir det hele med en presisjon, og kontroll jeg tidligere ikke har hatt gleden av å høre!
Jeg, har valgt å tråkke opp min egen sti, ta litt andre valg enn majoriteten, men der har jeg tapt mye penger på unødvendige blindkjøp.
Er du ute etter en kvalitets forsterker til Hodetelefonene dine lytt til erfarne fjellfolk!
Men til slutt: Hvem i heiteste helvette fant på BLÅ ledlys? Hvor i verden var det en fabrikk som produserte MILLIONER av blå lys for mye, så mange at hvem som helst som lager lyd utstyr kan få disse gratis - og derfor stapper de dette jævlige lyset inn?
Med en Rørbasert DAC tegner dette å bli en fin påske, håper været holder seg slik det gjør!
V200 er rett og slett en særdeles god AMP.