Ønsker anbefaling Langt over gjennomsnittet stativhøyttaler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sigma62

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Antall liker
    726
    Mulig det er en avsporing. Men i hvilken grad trenger man egentlig å bekymre seg for port på baksiden og avstand til vegg? Den virker jo såpass lavt i frekvens i de fleste høyttalere at det i praksis ikke utgjør store avstander i forhold til bølgelengden uansett? Ved 34 Hz er for eksempel bølgelengden 10 meter, hva har det da å si om høyttaleren står 50 eller 100 cm fra veggen? Det utgjør en tidsforskjell på "1 meter" mellom direktelyd og reflektert lyd, sånn omtrent.

Jeg skjønner at man gjør rare ting med port bak og så lite avstand at mellomrommet mellom høyttaler og vegg skaper en slags forlengelse av porten.

Men det andre? Skulle likt å se de teknisk kompetente forklare det for meg.
    Port bak eller ikke i forhold til bakvegg blir jo ikke noe å bekymre seg over, men du må justere avstand til bakvegg der du får best lydbilde i forhold til nivå i bassen. Kan være at du får bedre lydbilde der du ikke har best bass, så blir det jo et kompromiss, om du ikke kan tune lyden
    Det kan du nok. Men jeg mistenker sterkt at de endringene du hører er mye lengre opp i frekvens enn portbidraget, og at dette stadige maset om at høyttalere med porten foran tåler å stå nærmere veggen er mer tøys enn noe annet. En fordel med port bak er at orgelpiperesonanser må reflekteres via veggen, og gjerne både dempes og diffuseres i og med det. Port foran, og du får det hele rett i fleisen.
    Da de dybe frekvenser jo er omnidirektionelle, kan det vel være ligemeget,
    om porten sidder foran eller bagpå?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Helt klart. Bassbidrag fra en port med munning på 10-15 cm, kanskje enda mindre, tunet til 30-60 Hz eller noe i den retningen er totalt og fullstendig omnidireksjonell. Hvor åpningen befinner seg i forhold til vegger, tak og gulv vil ha mer å si.

Men nå tror jeg det er nok. Avsporingen ble større enn jeg hadde ment, beklager.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.506
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Helt klart. Bassbidrag fra en port med munning på 10-15 cm, kanskje enda mindre, tunet til 30-60 Hz eller noe i den retningen er totalt og fullstendig omnidireksjonell. Hvor åpningen befinner seg i forhold til vegger, tak og gulv vil ha mer å si.

Men nå tror jeg det er nok. Avsporingen ble større enn jeg hadde ment, beklager.
    Da er vi vel tilbake til at basskarakteristikken kanskje vil endres til det negative hvis bassporten befinner seg nærme veggen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg sliter med å tro at det skal ha stort å si med tanke på så lave frekvenser som porten står for. Lengre opp, javisst. Bassinstrumenter har naturligvis overtoner som påvirkes i forhold til grunntonen i dypbassen, og dermed opplevd klang fra instrumentet (som er så mye mer enn grunntonen).

Jeg ville ikke ofret dette en tanke bare porten har plass til å 'puste'.

Sist redigert av en moderator:
    T

tommykh

Gjest
    Kii Three er en høyttaler som treffer på både trådens tittel og ønsket lf kapasitet. Riktig nok begrenset taktil lf opplevelse.
    Avtal en demo med Duete audio, liker du det du hører, ber du om å få låne et par for test i lytterommet ditt.
    Disse må oppleves for å tro/skjønne hvor revolusjonerende dem er.

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Mulig det er en avsporing. Men i hvilken grad trenger man egentlig å bekymre seg for port på baksiden og avstand til vegg? Den virker jo såpass lavt i frekvens i de fleste høyttalere at det i praksis ikke utgjør store avstander i forhold til bølgelengden uansett? Ved 34 Hz er for eksempel bølgelengden 10 meter, hva har det da å si om høyttaleren står 50 eller 100 cm fra veggen? Det utgjør en tidsforskjell på "1 meter" mellom direktelyd og reflektert lyd, sånn omtrent.

Jeg skjønner at man gjør rare ting med port bak og så lite avstand at mellomrommet mellom høyttaler og vegg skaper en slags forlengelse av porten.

Men det andre? Skulle likt å se de teknisk kompetente forklare det for meg.
    Port bak eller ikke i forhold til bakvegg blir jo ikke noe å bekymre seg over, men du må justere avstand til bakvegg der du får best lydbilde i forhold til nivå i bassen. Kan være at du får bedre lydbilde der du ikke har best bass, så blir det jo et kompromiss, om du ikke kan tune lyden
    Det kan du nok. Men jeg mistenker sterkt at de endringene du hører er mye lengre opp i frekvens enn portbidraget, og at dette stadige maset om at høyttalere med porten foran tåler å stå nærmere veggen er mer tøys enn noe annet. En fordel med port bak er at orgelpiperesonanser må reflekteres via veggen, og gjerne både dempes og diffuseres i og med det. Port foran, og du får det hele rett i fleisen.
    Siterte du feil innlegg her?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Riktig innlegg. Men det var ikke ment som motargument, snarere et forsøk på å supplere.

Sist redigert av en moderator:

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.506
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Tidligere i tråden var det nevnt Harbeth. Jeg har hatt mange av modellene i hus og ikke vært venner med bassen eller totaliteten i disse. En modell jeg ikke har hatt i hus er 30.1.

Er det noe som her erfaringer med 30.1 uten å vare Harbeth-frelst?

Det vil si at jeg ønsker en saklig og upartisk (Objektiv) kommentar.

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    536
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har eid m30.1 og bassen er mitt ankepunkt mot denne, sammen med en litt hissig diskant rundt sibilantområdet . Det er litt mangel på rytmisk driv på annet enn akustiske instrumenter. Trommer inkludert. Ble aldri helt fortrolig med dette. Skal sies at de sto i et rom på 45 kvm som ingen andre stativere har klart å fylle, inkludert dynaudio c1. Resten var strålende så det var seriøse planer om å kjøre en aktiv sub-løsning, men det var det ikke plass til. Etter mye om og men havnet jeg på et par aktive dynaudio 600xd som deler mange fordeler nevnt over med kii ved bruk av dsp. Og de spiller bass så rent og dypt at det er en fryd. Dog ingen stativhøyttaler.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Så tegningen din først nå, Zerostat. Hvis jeg skjønner den rett er det god plass til sidevegger i begge retninger og lytteposisjon inntil bakvegg?
    I såfall er det lettere å få til høyttalere med mindre direktivitet og sub-optimal polarrespons.

Angående portede kabinett er det nok det økte punchet rundt portfrekvensen som gjør at de kan være vanskeligere å integrere i et rom hvis den frekvensen er nær problemområdet i rommet. Det vil i praksis oppleves som litt ulinjært i forhold til lukkede kasser samt at man får veldig kjapp avrulling under portfrekvensen. Det er altså et spørsmål om kvalitet vs kvantitet her.
    Utover det er bassrefleks ikke vanskeligere å få til, og man har jo også muligheten til å lukke porten.

Kef reference 3 er en point-source hvor all lyd kommer fra samme punkt, så nær lytteavstand til dem er helt uproblematisk forutsatt at man ikke finner Kef sin presentasjon i overkant frempå. Bakveggen vil lage bassproblemer uansett høyttaler, så her må du enten flytte lytteposisjon lenger frem, gønne på med feks rpg modex plater som er trykkbaserte bassfeller, bruke dsp for å justere problemfrekvenser eller bli venner med noen som har god peiling på multi-sub oppsett.

Personlig hadde jeg vurdert å ta kontakt med Kvålsvoll Design for å høre hvilke løsninger han kan anbefale. Han har noen rasende interessante greier på gang. Tror man vil komme bedre og like billig/dyrt utav det totalt sett med et par kompakte hornsuber og noen rimeligere høyttalere.

M

MusicBear

Gjest
    Jeg har eid m30.1 og bassen er mitt ankepunkt mot denne, sammen med en litt hissig diskant rundt sibilantområdet . Det er litt mangel på rytmisk driv på annet enn akustiske instrumenter. Trommer inkludert. Ble aldri helt fortrolig med dette. Skal sies at de sto i et rom på 45 kvm som ingen andre stativere har klart å fylle, inkludert dynaudio c1. Resten var strålende så det var seriøse planer om å kjøre en aktiv sub-løsning, men det var det ikke plass til. Etter mye om og men havnet jeg på et par aktive dynaudio 600xd som deler mange fordeler nevnt over med kii ved bruk av dsp. Og de spiller bass så rent og dypt at det er en fryd. Dog ingen stativhøyttaler.

Er du fornøye på alle områder med dine 600XD høyttalere?

Spør, fordi jeg overhørte en samtale på Dynaudio sin stand på en dansk messe for et par år side. Hvor dansker med deres dyrere serier hjemme diskuterte disse opp mot nyheten 600XD og hvor Dynaudio folkene på en måte nikket seg enig i at neste generasjon XD nok ville by på mye av det Confidence bød på.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei, et par kommentare sådan generel vedrøende de nyere Stativ høyttalere på markedet.

Noget av det som vel regnes som det bedre kommer vel fra B&W, Dynaudio, og Sonus faber, Fra den gamble master.
    Eventuel money no option Mbl.

For at si det lige ut, må man ta en lytter på Dynaudio C20 vis man er på marked for stativ høytaler, dette er efter det jeg har hørt den Koblet op med Hegel 190, som er en Kapabel forsterker, og efter min mening den beste Hegel har på marked klang messing.

Men C20 er så kapabel at den bare vokser yderlige vis den kobles med svært kapable forsterkere.

Sonus faber , er uten tvilv bra, men C20 er vel lidt mere kapabel i Basse.

Men hva er en stativ høytaler, ;)

Foreksempel vil jeg sig at PMC Twenty 25 er en stativ høytaler med en transmitions linje som stativet. Og kansje hvert at ta med i betraktningen her.

Men det er lidt priotering.

Ville ha valgt Sonus, vis det er Klassisk og Jazz som det går mest i.

Men C20 er nok mere fleksibel. Og et bedre valg vis man skal spille lidt rock.

Eller PMC, vis man er til lidt av hvert.

Og MBL vis det skal være special, spesielt.
    :)

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.506
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Mitt problem med Harbeth var mest ifm øvre bassområde. Samtidig syns jeg mye forskjellig musikk låt likt etter hvert.

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    536
    Torget vurderinger
    10
    Unnskyld hvis jeg kupper tråden.. Ja, 600xd er fantastiske på alle områder. Hadde devialet og c2 og foretrekker 600xd. Eneste er finishen som kunne vært mer oldschool dynaudio.

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    536
    Torget vurderinger
    10
    Ang m30.1. Tror vi mener det samme. De har ikke dypbass. Området fra 50-100ish var det problematiske for min del. Var det enda høyere opp for din del?

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.506
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Ang m30.1. Tror vi mener det samme. De har ikke dypbass. Området fra 50-100ish var det problematiske for min del. Var det enda høyere opp for din del?
    Tror det, men det var at jeg kjente igjen HT'ene i all musikk som var problemet... Det var selvfølgelig ting jeg likte ved dem alle.

M

MusicBear

Gjest
    Jeg har selv disse monitorene, en av de mest "korrekte" hi-fi produkter jeg har eid gjennom drøyt 40 år.
    OBS; prisen er per stk. men de er aktive med skikkelig kl. A/B forsterkere innebygget og leveres nå også med målemikrofon.
    Verdens anerkjente Australske mikrofonprousenten Røde som står bak.
    Fullstendig null hørbar lyd fra (den unike) bassreflekssystemet, null savn etter dedikert mellomtonedriver, og null hørbart delefilter frekvensområde (1.600 hz Akustisk 8. order 48dB/Oktav) og spiller bass som ikke skal kunne gå an...

Produsent: Event Electronics | Reference Studio Monitoring | opal
    Svensk leverandør: Event Opal - Musikverkstan
    Svensk leverandør: https://www.djservice.se/artikel/event-opal

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har du sett på System Audio Pandion til halv pris på Soundgarden? Kan være et alternativ til stativhøyttalere.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.506
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Etter å ha testet ut noen høyttalere i bokhyllestørrelse, merker jeg tydelig hvordan disse slipper rommet og musikken på en bedre måte i mitt lytterom. Så en av de mer innsmigrede etter hvert, er eks Franco Serblin Accordo. Mangler bsss, men klangmessig har den akkurat nok "kant" og "stemmeprakt" for min smak. Spennende...

Vedlegg

Sist redigert:
    U

utgatt60135

Gjest
    Klangmessig har den akkurat nok "kant" og "stemmeprakt" for min smak.
    Flotte høyttalere! Leste akkurat nå testen i L&B og det virker som den har den musikkformidlingen du søker, men at de har sine svakheter i bass/dynamikk. Kanskje er det musikksmaken som bør avgjøre? Det virker som disse er best på akustisk og vokal, og er kanskje ikke noen rockehøyttalere? Kan jo føye til en sub ved senere anleding også. Det synes som de ligner lydmessig på de gamle stativhøyttalerne til Sf? Guarini eller hva de het. Hørte disse ved flere anledninger. Nydelig klang i dem, men kunne ikke måle seg med Focal på dynamisk kontrast. Det er mye av grunnen til at jeg er så glade i mine. De er så kontante!

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.506
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Klangmessig har den akkurat nok "kant" og "stemmeprakt" for min smak.
    Flotte høyttalere! Leste akkurat nå testen i L&B og det virker som den har den musikkformidlingen du søker, men at de har sine svakheter i bass/dynamikk. Kanskje er det musikksmaken som bør avgjøre? Det virker som disse er best på akustisk og vokal, og er kanskje ikke noen rockehøyttalere? Kan jo føye til en sub ved senere anleding også. Det synes som de ligner lydmessig på de gamle stativhøyttalerne til Sf? Guarini eller hva de het. Hørte disse ved flere anledninger. Nydelig klang i dem, men kunne ikke måle seg med Focal på dynamisk kontrast. Det er mye av grunnen til at jeg er så glade i mine. De er så kontante!
    Eneste jeg kunne tenker meg er litt mer trøkk og slam (hifimessig) nedover. Det er problemet. Focal?

U

utgatt60135

Gjest
    En klassisk utfordring det der. Ønsket om litt varm og rund klang sammen med "hifi" bass. Ikke lett å få til. Focal er generelt veldig nøytrale. Tror fortsatt Raidho kanskje kunne vært noe for deg.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.506
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    En klassisk utfordring det der. Ønsket om litt varm og rund klang sammen med "hifi" bass. Ikke lett å få til. Focal er generelt veldig nøytrale. Tror fortsatt Raidho kanskje kunne vært noe for deg.
    Hvilen modell tror du? ... og ikke minst pris på brukten? Nytt tror jeg er over budsjett!

inselwind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    12.123
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Også er det jo bare snaue 35 km imellom dere (ifølge Google).. Sikkert verdt en lytt.-De så fine ut.

• Liker
    Reaksjoner: Jon

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    «Lang over gjennomsnittet stativhøyttaler», lyder trådtittelen.

Jeg har litt problemer med begrepet «stativhøyttaler». Hva ligger i det ordet? Hva kvalifiserer som stativ? Europaller?

Her er et par med «stativhøyttalere» som er langt bortenfor «gjennomsnittet».

Fra spøk til alvor: Det vil uansett koste å få den lyden man ønsker. Ingen gratis lunsj, altså.

26172544_10155729710278673_4041783315537476866_o.jpg

PS: Til den som måtte lure, er bildet av en finsk hifi-forhandler.

U

utgatt60135

Gjest
    Hvilen modell tror du? ... og ikke minst pris på brukten? Nytt tror jeg er over budsjett!
    Ai ai, de har blitt så mye dyrere ja. Mine erfaringer er blitt for gamle må jeg erkjenne (C1.1). Håper du finner noen du blir veldig glade i! Ikke gå for noen med en klar mangel for den følelsen slipper ikke taket.

sprellemannen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Antall liker
    95

Jeg har litt problemer med begrepet «stativhøyttaler». Hva ligger i det ordet? Hva kvalifiserer som stativ? Europaller?

Fra spøk til alvor: Det vil uansett koste å få den lyden man ønsker. Ingen gratis lunsj, altså.

Er langt over gjennomsnittet dei der, men eg skulle likt å sett det "tilhøyrande" stativet.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1

Er langt over gjennomsnittet dei der, men eg skulle likt å sett det "tilhøyrande" stativet.
    Haha De er heldigvis stort sett i veggen som en del av et relativt stort studio/kontrollrom. Men hadde jeg fått det der paret så hadde stativer vært mitt minste problem. Tror jeg hadde gått i grava med de to genelec-kassene.
    Tror kanskje disse er lettere å få på stativ:

https://www.matrixproaudio.no/products/genelec-8351a-sam
    De låter heelt fantastisk! Pris er pr stk.

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0

Haha De er heldigvis stort sett i veggen som en del av et relativt stort studio/kontrollrom. Men hadde jeg fått det der paret så hadde stativer vært mitt minste problem. Tror jeg hadde gått i grava med de to genelec-kassene.

Hehe...

Du forstår poenget mitt, som er dette:

Kvalitet og kapasitet koster, men disse og andre fra samme produsent gir folk en OK pekepinn på hva nettopp kvalitet og kapasitet koster. Tenk; for noen er dette penger spart!

PS: Disse koster 300k pr. stk. inkl. DAC og forsterkeri, samt DSP.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1

Hehe...

Du forstår poenget mitt, som er dette:

Kvalitet og kapasitet koster, men disse og andre fra samme produsent gir folk en OK pekepinn på hva nettopp kvalitet og kapasitet koster. Tenk; for noen er dette penger spart!

PS: Disse koster 300k pr. stk. inkl. DAC og forsterkeri, samt DSP.
    Jada. Men kan man kalle dem stativhøyttalere? De veier jo 182kg..Skal man bruke en mill så er det definitivt noe å tenke på. De danker det meste som kan krype og gå av bling der ute. Det hjelper ikke med glitter og pianolakk når du blir overkjørt.

Sist redigert:

schimmel

Medlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    25
    IMG_0871.jpg

Chario Academy Sonnet, ikke mange par solgt her til lands. En juvel både estetisk og tonalt.
    Synd, ingen Norsk forhandler finnes.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har en brukt KEF REFERENCE 3 på hånda. Har ikke hørt REF3. Regner med at bassen fra denne er så det holder, men hva med de andre parameterne? Franco Serblin Accordo har jeg hørt og kan gå god for det som er til stede. REF1 er også klart godkjent.

Lytterommet mitt har en festkul i 50hz området + 5/7 db. Er redd for at høyttalere med mye bass for årsaker booming i dette området. Har jobbet mye med rommet og har klart å temme problemet noe.

Det jeg syns er merkelig er at i utlandet er ofte Franco Serblin Accordo priset likt med KEF REF3. Her hjemme koster Accordo halvparten av REF3. Merkelig dette med priser over landegrenser.

Vis vedlegget 473781 Vis vedlegget 473785
    Hei

Som eier av Accordo en liten stund kan jeg gå god for denne på 80% av musikken man lytter på. Min hvertfall. Det som er her og man skal tenke på er at de spiller gode innspillinger HIMMELSK godt. De beste høyttalerne jeg har hørt når alt klaffer og de ble plassert riktig i rommet. For det MÅ de for å hente ut maks potensiale. Hadde selv Devialet 130 på mine og følte ikke jeg manglet noe. Da snakker vi om så var på volumer langt over hva man normalt spiller på :) Hvis man er ute etter kvalitativt god lyd og bass som virkelig skiller alle lag og samtidig er punchy og går relativt dypt, med SAM, er Accordo rett. Men jeg vil si at spiller man ikke utelukkende gode innspillinger, så må man gjerne ty til en sub for siste bunnen. De kan låte litt tynnere hvis materiale som blir avspilt mangler fylden. De legger altså ikke noe til. Så det de får inn kommer ut usminket. På godt og vondt. Nå har du en Devialet 400 og burde klare å stramme enda litt mer opp i lyden. Sound of Heaven har vel et demopar fortsatt for utlån om du ikke bor for langt unna. Jess er veldig hjelpsom på det området. Når dette er sagt, så vil jeg påpeke at den stativhøyttalere som i mine ører totalt sett hat lått best her hjemme hos meg, var Dynaudio Confidence C1. Den spiller «all» musikk bra. Den har litt ekstra hint av sødme og en bass som de fleste andre stativmodeller med 6.5 tommere kan drømme om å oppnå. De er ikke like punchy som Accordo, men får med seg alle lag og konturer i bassen. Dog litt mer baktung. Kan hjelpe å ikke plassere dem nært hjørne slik jeg må her hjemme. Men mellomtonen og diskanten er utrolig bra. Og de kan spille mindre optimale låter uten å låte tynt. De er rett og slett mer allround og fortsatt klarer å låte fullendt. Lyd er ikke så lett å beskrive og bør helst oppleves selv i eget oppsett. Jeg for min del ønsker C1 igjen, men ikke så lett å oppdrive. Av alt jeg har eid av stativere kommer Accordo og C1 øverst. Allround vinner C1. Når alt klaffer vinner Accordo fordi de spilte så fordømt «ekte». Artisten kom til deg med orkester :)

Sst

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Antall liker
    471
    Jeg fikk plutselig hørt noe av det beste jeg noengang har hatt mulighet til å høre, uansett pris og størrelse. Marten Duke 2.
    Bør vurderes!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    reference 3a mm decapo i, mm decapo be, royal virtuoso eller royal master.
    samme høyttaleren i ulike avarter.
    min favoritt stativhøyttaler.

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.004
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg hadde gått i grava med de to genelec-kassene.
    Kassene er ikke rett størrelse før du kan gravlegges i de...

Johan-Kr
    Den der var jo bare herlig;) Hvilken sannehet som åpenbarte seg fra selveste Narvik.
    Hørt om kremering?Ikke rare størrelsen på de "boksene"
    Mindre enn disse.

jr149_rosewood (2).jpg

Men tror jeg ville valgt/anbefalt disse,både til trådstarter`s bruk,og fremtidig bruk etter det audiofile liv.

DSCN1725.JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn