Hej . Herlig tråd . Har altid haft en kærlighed for stativ højttalere . De er ikke så klumpige . Der findes uden tvivl mange rigtig gode stativ højttalere , uanset pris.
Jeg har haft Snell jIII , meget velspillende og musikalsk højttaler - ejede dem i 25 år . Før dem vandrede der lidt forskellige ind over . Særligt en skilte sig ud , men det var nok en hybrid af gulv og stander højttaler - B&O S60 , de spillede fantastiskt , men diskanterne stod af , når der blev lidt for meget tryk på. Men fik dem altid skiftet gratis, B&O var opmærksomme på problemet . Videre købte jeg et par Dali scepter royal , herregud en himmelsk lyd , men dybbassen må man tænke sig til , dog blev de suppleret med subwoofer . Dem solgte jeg , hvilket jeg fortrød bitterligt. Jeg skulle have stativ højttalere, da der er et eller andet de andre ikke kunne . Stativ højttaler er frække at kigge på og gør ikke noget de er lidt sexy . I dag ejer jeg 2 gulvhøjttalere og nemesis er mine dejlige stativhøjttalere Opera Mezza . En underlig underholdende lille trolling , som brillierer ved sin musikalske evner . En lille højttaler , der tror den er større end den er . mvh Xindak