lassemann skrev:
Synes selv det spiller brukbart nå, også røreffekt spiller ganske overbevisende.. (med kinarør EL34-B til 19 dollar paret!) Forbedringene i systemet nå er kildene, de er nye, både cd og vinyl. Ingen tvil om at både høyttalere og forsterkeri følger forbedringene, og det er sterkt gledelig! ;D RoDa ble sittende her til godt over midnatt mens undertegnede nøt både musikk og en spennende single malt
Takk til RoDa for mengder med flott medbrakt musikk
mvh
lassemann
Hei igjen lassemann!
Moro å få invitasjon til å høre anlegget ditt igjen, og takk for at jeg slipper til med så mye egen musikk å høre på.
Tiden gikk veldig fort foran anlegget ditt igjen, ikke rart så bra som det låter!
At du er en så jækla trivelig kar som det er behagelig å være i nærheten av bidrar nok også.
Hyggelig å få hilse på flotte fru lassemann også.
Sist gang var det MOSFET fra Malmin som var i sving, og denne gangen monoblokkene fra QuickSilver som fikk lov å imponere.
Jeg synes denne gangen at lyden hang enda bedre sammen, og at nivået i bassen passet bedre med nivået videre oppover enn når MOSFET får lov å klemme ut sine strømreserver.
Det kan godt være at QSene ikke klarer å styre bassen like godt, og kan hende ruller de av tidligere i toppen også, men det jeg synes å høre er en litt mer direkte kommuniserende måte å spille på.
Denne gangen kjente jeg klangmessig lyden mer igjen da jeg kom hjem til eget anlegg enn det jeg gjorde forrige gang.
Har en sånn liten hang-up på at jeg alltid spiller litt når jeg kommer hjem for å avstemme inntrykkene. (Det gjorde at jeg ikke var i seng før 0200 og oppe igjen 0600 for å dra på jobb... :-X )
Jeg lurer på hva som gjør at anlegget ditt spiller så forbannet bra, og hvordan du får til det bassnivået - og rekkevidden - som du gjør.
Har vel havnet på en slags kombinasjon av gode ukompliserte komponenter med kort signalvei og tweak ala lassemann og et rom som til de grader spiller
med anlegget og ikke mot. Vellykket de luxe i alle fall! Om anlegget ikke akkurat viser fingeren til alle dyre hi-end anlegg så gir det i alle fall håp til de som ikke har mengder av penger å bruke på hifi. 8)
Husker at du lånte tre plater av meg, men er ikke kar om å huske hvilke. Så du kan velge hva du leverer tilbake ;D ;D
Herlig kveld med masse musikk, takk for at jeg fikk komme på besøk.
Snakkes
Mvh
Rolf