Med kaffe i koppen, bakst på bordet og lassemann som DJ er det bare å lene seg tilbake og nyte musikken.
Ikke det verste stedet å befinne seg.
lasselyden
Tror det var lassemann selv som sa at alle anlegg er farget, og han har nok rett i det.
Men så gjelder det å finne sin favorittfarge da.
Dette låter fett, varmt og med masse fylde. Spesielt nedover. Oppover er det vidåpent og stort rom alle veier, aldri hardt og aldri låter det diskant. Bassnivået er så kraftig at jeg ikke blir overrasket om noen leter etter subwooferen.
Lyden er (fra mellomtone og oppover) uforskammet dynamisk. Både dynamikken på stemmen til dama med det magiske orkesteret og smellet i trommene til Willy DeVille er fullstendig overveldende!
Dette var rett og slett en kjempeopplevelse!
Ikke minst det å igjen får troen på at anlegg til små penger kan låte stort, selv etter å ha hørt et par virkelig påkostede anlegg i det siste. De største styrkene til lassemanns anlegg er den naturlige fylden, dynamikken og en besnærende virkning av å kunne formidle atmosfæren i opptakene. Musikken tar spranget ut i lytterommet på en svært overbevisende måte.
Bassen beveger seg mot grensen til overveldende, og har nok et litt kraftig nivå.
Men det beveger seg ikke over i det svulmende og upresise, selv om jeg nok kunne tenkt meg litt større kontraster der nede i dypet.
Spørsmålet er bare om det ville tatt vekk noe av magien som finnes her i dag.... :
Igjen mange takk for at jeg fikk komme på besøk, det var noen lærerike timer i godstolen! 8)
Håper på gjenvisitt når Theta og Denon spiller i tospann på digitalsiden, og det kanskje har skjedd noe nytt på vinylsiden?
Gratulerer med et gjennomført og vellydende oppsett. 8)
Mvh
Rolf
Dette var mine første famlende forsøk på å redigere bilder i Photoshop Elements 9. Det kan bare bli bedre, time will show om jeg får teken på det etterhvert.... :-X