Det lar seg nok sikkert ordne Jan Fått til en bra kilde her nå synes jeg.. Blir kanskje noe pickup-prosjekter etterhvert ogsåJanR skrev:Grats
Ta den under armen og sving oppom en dag.
/jan
Hyggelig Trond! Lytt skal vi få til vet duRubyred skrev:Dæ..... Lasse, den har jeg tro på. Satser på en lytt i løpet av uka!
Hørte det var full fart hos Roar
/Rubyred
Spennendelassemann skrev:Det lar seg nok sikkert ordne Jan Fått til en bra kilde her nå synes jeg.. Blir kanskje noe pickup-prosjekter etterhvert ogsåJanR skrev:Grats
Ta den under armen og sving oppom en dag.
/jan
La oss mase han i gang igjen. Mannen er jo hverken redd for tastaturer, kameraer eller flotte anlegg, så en oppdatert tråd er nesten obligatorisk!lassemann skrev:Siden Rubyred ikke lenger har en oppgående tråd
Takk for det! Godt fornøyd med ny riaa som til de grader står til forventningene ;D Praktisk greit å bli kvitt litt volum også. Audion + Stepup tar mye plass på benken : MI riaa er liten og nett, men med stor lyd! Deilig kraftig definert bassfundament med skikkelig oppløsning - det liker virørlig skrev:Gratulerer med spennende riia.
EnigDazed skrev:La oss mase han i gang igjen. Mannen er jo hverken redd for tastaturer, kameraer eller flotte anlegg, så en oppdatert tråd er nesten obligatorisk!lassemann skrev:Siden Rubyred ikke lenger har en oppgående tråd
Selvsagt skal du detRubyred skrev:Får se om jeg starter en tråd igjen....
/Rubyred
JanR skrev:Så få ut finger'n
/jan
Gir deg et par dager. Med såpass mye stas å vise frem, er det vel ikke noe å vente på.Rubyred skrev:JanR skrev:Så få ut finger'n
/jan
Fingern? Her snakker vi om hele ærmen..... :
Time vil sjå.
/Rubyred
Det høres da veldig heftig ut til å være preamp?lassemann skrev:nesten 65 volt på utgangen
Komma-feil ???RoDa skrev:Det høres da veldig heftig ut til å være preamp?lassemann skrev:nesten 65 volt på utgangen
.... I want a FF pre!lassemann skrev:Vel.. Her om dagen fikk jeg på lån inn døren en slik sen 80, tidlig nittitalls modell av Mike Sanders sin Full Function preamp. Vi snakker selvfølgelig om Quicksilver.
Hei KjartanB!kjartanb skrev:.... I want a FF pre!lassemann skrev:Vel.. Her om dagen fikk jeg på lån inn døren en slik sen 80, tidlig nittitalls modell av Mike Sanders sin Full Function preamp. Vi snakker selvfølgelig om Quicksilver.
Spændende at höre Lassemann om du kan faa vurderet RIAA delen. Den siges at være fremragende.
mvh
KjartanB
Nei, ikke testet mot Moset ennå.. Er ikke helt over hakeslippfasen ennå med QS komboen;D Som linjepre spiller denne så flott! Responderte godt på likeretterrørbytte.. Hadde et sett Mullard 6X4 liggende, byttet også ut driverrøret til Mullard 12ax7 som gav en enda mer fyldig mellomtone.. Får spille litt musikk nå i dagene som kommer og bli mer kjent med den Er du på disse trakter er det bare å plinge på forøvrigRoDa skrev:Ser skikkelig null-tullball ut inni den der, sikkert knallmatch med blokkene.
Har du testet den på MosFet ennå?
Ja det ville være interessant at høre den. Det er vel ikke mange brukte MI RIAA-er i omløb?lassemann skrev:Forøvrig bør du sette MI RIAA'n på lista di, den er fantastisk god altså!
Hei Kjartan!kjartanb skrev:Hei Lassemann, hvad med bredde/dybdeperspektiv. Hvordan er MI RIAA i forhold til Audion der?
De rør RIAA-er jeg har hørt har sine fortrin i dybere rumfornemmelse og mere plastisk aftegning af ( mer 3d hvis mand kan sige det) instrumenter og stemmer. Mens transistor tinnenen har fortrin i flere detaljer, bredere lydbillede men med fladere (2d) aftegning av stemmer og instrumenter.
mvh
Kjartan
Den er kjempefin Jan. Burde virkelig låne øret til denne en dag. Spiller flott og en voldsom byggekvalitetJanR skrev:Liker utseende på'n.
/jan