lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    JanR skrev:
    Liker utseende på'n.



    /jan
    Den er kjempefin Jan. Burde virkelig låne øret til denne en dag. Spiller flott og en voldsom byggekvalitet ;)

    Lasse
    En eller annen dag til uka, tidligst. For min del iaf, skal sikkert passe for deg au ;)

    /jan
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    552
    Antall liker
    1.502
    Torget vurderinger
    2
    Hei Lasse.

    RIAAen må ha minst 200t spilletid. Din er fersk, mens Quicksilveren har, hva blir det, ca 20 år?

    Gi den noen uker til før du gjør opp status.

    Roar
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    963
    Antall liker
    665
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Hei Kjartan!
    Har prøvd å sammenlikne de to RIAA i dag og fortsatt er det Malmin som leder ann synes jeg. Ikke mange hestehoder foran, men litt. Også på de parametre du nevner. Malmin er fyldig og "smooth", spiller 3D flott og kaster opp et stort lydbilde. Nå har ikke jeg så mange knagger å henge de ulike riaa på, så det kan jo hende du har mer erfaring enn meg på disse tingene. Full Function spiller veldig flott og tror nok jeg kan vurdere den som sidestilt eller kanskje litt bedre enn Audion :) Hva anlegget forørig består av og ikke minst rommet det spiller i er jo også faktorer som avgjør en slik sak..

    mvh
    lassemann
    Takk Lassemann, jeg har heller ikke alt for mange knager at hænge paa behöver sandsynligvis at höre flere RIAA (baade rör og transistor). Men dine erfaringer med MI gör den höjst interessant.
    mvh
    Kjartan
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, som konstruktøren Roar Malmin (RM) hentyder over her skal RIAA få gå en god stund fremover til den er skikkelig innspilt. Forventninger fordrer utålmodighet og en stakkar lærer jo aldri ::) Likevel er det jo gjerne det grunntonale man legger merke til ved et nytt produkt. Er det til stede går det som regel bare en vei.

    mvh
    lassemann
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    969
    Antall liker
    1.574
    Sted
    Fredrikstad
    Var innom en tur hos Lassemann i går kveld. Var jo litt spent på den nye Malmin riaa, og QS Full Function pre ampen.

    Det ble servert varm eplekake, med is, og nykvernet kvalitetskaffe. God smøring er aldri feil for å få en positiv omtale. ;D ;D

    Merket umiddelbart at her hadde noe skjedd.
    Vanskelig og si om det var riaa, eller pre ampen som gjorde de største forandringene, men noe har skjedd , og det i positiv retning.

    Dynamikken var det første jeg la merke til, og den var klart bedre enn tidligere.
    Hele lydbildet var også bedre definert i dybde, bredde, og skapte et flott holografisk lyttebilde, som stod helt fritt fra HT.

    Bassen er om mulig enda mer utstrakt, og strenger er mer definert.

    Alle instrumenter ble gjenngitt på en naturlig måte som jeg tidligere ikke har hørt hos Lassemann.

    Slapper rett og slett mere av, og nyter musikken. Herlig...


    En slik pre amp er et must hos deg Lassemann.

    Spennende å høre om innspillingen av RM Riaa gir rom for forbedringer.


    Grattis Lassemann. Klart beste gjengivelse jeg har hørt hos deg.


    Nå er det bare å kose seg.



    /Rubyred
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    RM skrev:
    Hei Lasse.

    RIAAen må ha minst 200t spilletid. Din er fersk, mens Quicksilveren har, hva blir det, ca 20 år?

    Gi den noen uker til før du gjør opp status.

    Roar
    Hei Roar!
    Ble litt sammenlikning mellom MI RIAA og QS RIAA m/stepup i går kveld. Så langt er det å melde at QS oppleves som noe slank og "blodfattig" direkte opp mot MI. MI er frisk og dynamisk, har en svært organisk og deilig mellomtone, veldig musikalsk... Her Roar, snakker om en svært vellykket riaa uten noen mangler som jeg kan finne ;D Veldig glad mitt valg ble denne.

    Videre er det imidlertid å si at som preamp, altså linjedelen i QS er svært god! Må si jeg fortsatt er i tenkeboksen vedrørende pre. Ny QS er dyr og nok utenfor rekkevidde foreløpig, og det spørs om det rene linjetrinnet til QS, Linestages, som er 12ax7-basert er nevneverdig bedre enn den jeg til daglig benytter. Me får sjå ;)

    mvh
    lassemann
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.287
    Antall liker
    30.775
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Må bare hive meg på Rubyreds betraktninger her; søren så godt det spilte hjemme hos deg i går Lassemann!
    Hva som gjorde hva, er ikke lett å si for en "tilfeldig forbipasserende", men vi gjorde et RIAAskifte, og kjære
    allverden, så kom kvalitetene i MI-RIAA'en for en dag, den kommer til å bli til stor glede for the Lassemanns -
    vel, den ER det allerede.

    QS-preen imponerte også, det har alltid spilt meget musikalsk hos deg, men nå var alle disse kvalitetene vi
    liker ytterligere høynet, ren nytelse!

    Apropos nytelse; fabelaktig eplekake og kaffe!!! :)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Apropos nytelse; fabelaktig eplekake og kaffe!!! :)

    Vennlig hilsen

    Morten
    Tror jeg skal gå andre veien, rett å slett ta en rozzy......gå over til mariekjeks ::) ;)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    lassemann skrev:
    RM skrev:
    Hei Lasse.

    RIAAen må ha minst 200t spilletid. Din er fersk, mens Quicksilveren har, hva blir det, ca 20 år?

    Gi den noen uker til før du gjør opp status.

    Roar
    Hei Roar!
    Ble litt sammenlikning mellom MI RIAA og QS RIAA m/stepup i går kveld. Så langt er det å melde at QS oppleves som noe slank og "blodfattig" direkte opp mot MI. MI er frisk og dynamisk, har en svært organisk og deilig mellomtone, veldig musikalsk... Her Roar, snakker om en svært vellykket riaa uten noen mangler som jeg kan finne ;D Veldig glad mitt valg ble denne.

    Videre er det imidlertid å si at som preamp, altså linjedelen i QS er svært god! Må si jeg fortsatt er i tenkeboksen vedrørende pre. Ny QS er dyr og nok utenfor rekkevidde foreløpig, og det spørs om det rene linjetrinnet til QS, Linestages, som er 12ax7-basert er nevneverdig bedre enn den jeg til daglig benytter. Me får sjå ;)

    mvh
    lassemann
    I forbindelse med QS full funksjon så er ikke sikkert å den gamle som du har kan antas som helt like den nye versjon, plus at den gamle har kanskje vert modifisert? Jeg ville spørre Mike direkte om forskjell der. Han har også endret linestage pre'en i 2010.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Karlinn skrev:
    I forbindelse med QS full funksjon så er ikke sikkert å den gamle som du har kan antas som helt like den nye versjon, plus at den gamle har kanskje vert modifisert? Jeg ville spørre Mike direkte om forskjell der. Han har også endret linestage pre'en i 2010.
    Hei Karlinn!

    Jeg er klar over forskjellene på ny og gammel Full Function. Ang. modifiseringer ser den helt urørt ut med unntak av at to av elektrolyttene i strømforskyningen er byttet ut. Dette er den gamle preampen til quad her på forumet og opprinnelig dansk versjon med de endringene det innebar den gangen.

    Jeg er ikke nåværende eier av denne (kun lånt for en periode), men får jeg tak i et eksemplar av sorten kjøper jeg den for riktig pris. Skulle det bli vanskelig, blir prosjektet i 2012 sannsynligvis å få over et nytt eksemplar av Full Function fra hr. Sanders. Tror ikke den står tilbake lydmessig fra den gamle versjonen, snarere tvert i mot ;). Har ikke klart å fremskaffe over google noen test eller brukererfaring av nye Full Function, derfor vil jeg gjerne høre om noen andre har klart det..

    mvh
    lassemann
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Min erfaring er at hvis man snakker med Mike direkte så normalt svarer han på ærlig måte, hann virker ikke på meg som en salgs person. Jeg ville prøve å snakke med ham om den som du har og forskjellen på den nye samt hans line pre. Samme her, har ikke funnet noe om den nye full pre på nettet, men etter 20 år med QS hvor jeg har hørt flere av hans forsterkere både nye og gamle så har jeg stadig stor tro på hans forsterkere :) (kanskje lidt subjektiv her)
    Men han er en av dem som jeg har stor respekt for. Store strømforsyninger og enkelte kretsløper.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.304
    Antall liker
    258
    Torget vurderinger
    1
    Et lite inntrykk for kvelden hos lassemann, cd spillern spillte meget bra etter som forsterkern satt seg (eller om det var meg ?) uansett så spillte det veldig bra!

    Men du verden for en vinylrigg du har fått deg lasse ;D dritlekker å se på og enda bedre å legge øra til, rett og slett en fantastisk god lyd, detta var saker ;D

    Bassen utrolig deilig dyp, tørr og med masse nyanser, og for en tilstedeværelse i mellomtonen! Magisk ;D

    Tror nok ikke at MI 10.1 gjorde bort seg heller nei, og hva da når den blir innspillt ;)

    Takk for lytten Lasse ;D ps husk å spørre lagga ang riggen til kruse.

    Destiny.. :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D ;D

    Takker for gode ord Destiny og jeg sitter selv og smiler.. Det som skjer her nå er jo bare helt utrolig! MI RIAA løsner nå så til de grader, og MI 10.1 er vel noe av det beste jeg har hatt i hus noen gang av forsterkeri! Skal prøve å begrense meg litt, men dette er en bare en deilig befriende følelse ;) En stor takk til Roar Malmin som muligjør dette...

    mvh
    lassemann
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.287
    Antall liker
    30.775
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    lassemann skrev:
    Det som skjer her nå er jo bare helt utrolig! MI RIAA løsner nå så til de grader, og MI 10.1 er vel noe av det beste jeg har hatt i hus noen gang av forsterkeri! Skal prøve å begrense meg litt, men dette er en bare en deilig befriende følelse ;) En stor takk til Roar Malmin som muligjør dette...
    Etter å ha lånt øre til det selv, er det vel bare en ting å si:



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.236
    Antall liker
    15.594
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Facebook-lagga!? Synd jeg ikke hadde tid i går lassemann, er så dårlig med flytider herfra. Får ha det til gode? Nå ble det varmt her igjen, må vel bade litt. Et slit... Grattis med kongelyd, jeg er spent på dette. Snakkes!
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Torsdag i forrige uke ble det anledning til en kjapp lytt på Lassemans hifisaker.
    Eplekake og iskrem først, selvfølgelig. :)

    Naturstridig ble kveldens ord, for meg. Og det gjelder ikke eplekaka, for den var visst laget
    av kortreiste økologiske epler(egen hage), og smakte både naturlig og godt.

    Men hva disse små høyttalerpinnene greide å vri ut av seg, det er naturstridig det.
    Først og fremst ble jeg overrasket over hvor dypt de gikk. Men det var ikke vanskelig å like
    resten av lydbildet heller.

    Jeg har ei stund vært nysjerrige på disse Quicksilverblokkene, og The Lassemanns hadde generøst varmet opp disse til min ankomst.
    Gjorde seg ikke bort disse, men jeg skjønner også godt at Malminavdelingen av Østfold hifi, lar seg begeistre
    av stadig nye produkter fra Drammenskanten. MI 10.1 og RIIA med trinnløs impedansregulering(på grensen til kvalmt ;D) klarte seg, etter min ringe oppfattelse, aldeles flott.

    Takker The Lassemanns for gjestfriheten og for hyggelig selskap sammen med The Laggas.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Flott tråd Lassemann, feelgood tråd på lik linje med Lagga sin.
    Ser at du er vernepleier som meg, tror det er noe i den utdanningen og sansen for god lyd :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    rørlig skrev:
    Torsdag i forrige uke ble det anledning til en kjapp lytt på Lassemans hifisaker.
    Eplekake og iskrem først, selvfølgelig. :)

    Naturstridig ble kveldens ord, for meg. Og det gjelder ikke eplekaka, for den var visst laget
    av kortreiste økologiske epler(egen hage), og smakte både naturlig og godt.

    Men hva disse små høyttalerpinnene greide å vri ut av seg, det er naturstridig det.
    Først og fremst ble jeg overrasket over hvor dypt de gikk. Men det var ikke vanskelig å like
    resten av lydbildet heller.

    Jeg har ei stund vært nysjerrige på disse Quicksilverblokkene, og The Lassemanns hadde generøst varmet opp disse til min ankomst.
    Gjorde seg ikke bort disse, men jeg skjønner også godt at Malminavdelingen av Østfold hifi, lar seg begeistre
    av stadig nye produkter fra Drammenskanten. MI 10.1 og RIIA med trinnløs impedansregulering(på grensen til kvalmt ;D) klarte seg, etter min ringe oppfattelse, aldeles flott.

    Takker The Lassemanns for gjestfriheten og for hyggelig selskap sammen med The Laggas.
    Takker for vennlige ord rørlig og for besøket :) Veldig hyggelig å bli kjent med deg:) Det varmer jo alltid å få gode tilbakemeldinger.. Kan jo ikke si meg annet enn godt fornøyd selv, og spesielt den siste tiden har ting virkelig løftet seg her i gården. MI 10.1 er rett og slett en fabelaktig forsterker!! Den gjør ting med anlegget som absolutt er naturstridig ja ;)

    mvh
    lassemann
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    Flott tråd Lassemann, feelgood tråd på lik linje med Lagga sin.
    Ser at du er vernepleier som meg, tror det er noe i den utdanningen og sansen for god lyd :)
    Se her ja, en vernepleier til ;) Helt klart noe vi er dyktig til ja, og kanskje først og fremst det å skape nerve og emosjon ;)

    Takk for hyggelig tilbakemelding :)

    mvh
    lassemann
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    pahf skrev:
    Flott tråd Lassemann, feelgood tråd på lik linje med Lagga sin.
    Ser at du er vernepleier som meg, tror det er noe i den utdanningen og sansen for god lyd :)
    Se her ja, en vernepleier til ;) Helt klart noe vi er dyktig til ja, og kanskje først og fremst det å skape nerve og emosjon ;)

    Takk for hyggelig tilbakemelding :)

    mvh
    lassemann
    Skjønner jo at jeg må vurdere omskolering 8)



    :p

    /jan
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    552
    Antall liker
    1.502
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er utdannet omsorgsarbeider. Jeg bare nevner det i forbifarten.

    Roar
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Min teori er at at folk i helsevesenet gjerne trenger musikk for å koble ut, og da igjen kommer avspillingsverktøyene inn i bildet :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    RM skrev:
    Jeg er utdannet omsorgsarbeider. Jeg bare nevner det i forbifarten.

    Roar
    Herlig!! Det er jo ikke rart du så til de grader lykkes med dine produkter ;D Helt riktig utdannelse ;)

    mvh
    lassemann
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    Min teori er at at folk i helsevesenet gjerne trenger musikk for å koble ut, og da igjen kommer avspillingsverktøyene inn i bildet :)
    100% enig.. Musikk er god terapi for hardtarbeidende helsearbeidere ;)

    mvh
    lassemann
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Min teori er at at folk i helsevesenet gjerne trenger musikk for å koble ut, og da igjen kommer avspillingsverktøyene inn i bildet :)
    Føler med dere 8)

    ;)


    De fleste oppegående/arbeidende menneskene trenger avkobling i en eller annen form, for oss musikk, for en annen en joggetur.
    De av oss (meg i det her tilfellet) som har en haug med unger er det ett must ;D

    Beklager avsporingen lassemann ;)

    /jan
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    He, he.. Ser den Jan, vil tro det er mange hardtjoggende helsefolk også ;)

    Ingen avsporing dette, mange bruker nok musikk til en form for terapi og avslapning ;)

    mvh
    lassemann
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.304
    Antall liker
    258
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er omsorgsfull ;D

    Destiny.. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Ingen avsporing dette, mange bruker nok musikk til en form for terapi og avslapning ;)[/b]

    mvh
    lassemann
    Flere som burde prøve det, endel av klientellet her på hfs bla ;)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er nok mange både friske og syke som bruker musikken, deler hobbien min med flere av de jeg bistår gjennom jobb.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    He, he.. Gjør det ja og har satt pre og MI 10.1 til oppvarming ;)

    mvh
    lassemann
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn