Ja, de er jo begge litt frankofile...lassemann den nye R.S.
He, he.. Ja, spør RS om Mundorf kondensatorer ;-)lassemann den nye R.S.
Det er jo bare morro å hjelpe til en gang i blant Men neste gang ser jeg helst at du kommer med lettere utstyr.. Glasskjøkkenbordet fra IKEA holdt og du må love at legen min ikke får vite om hva jeg bar ut fra deg og inn til meg 50 kg forsterker er virkelig tungt! Men, både bordet og ryggen holdt denne gangen og det er jo bra..Takker så mye for krisehjelp Lasse. Fikk hjelp av naboen til å løfte Sonic Frontier monsteret inn fra bilen. Den har stått på en times tid, og nå spiller den som en drøm. Igjen en stor takk...
/Ruby
Det er mine Quad ESL 989 som er vanskelige. Når de får tilført for mye effekt, slår sikkerhets kretsløpet til Quadene inn, og kortslutter terminalene. De fleste forsterkere tåler dette, og forårsaker en blåst sikring, og hos rørforsterkere går som oftest utgangstrafoene i metning, og sikringen går. Sonic Frontier Power 2 har imidlertid ikke slikt, da de mener det ødelegger for lyden. Var ikke oppmerksom på dette ved SF.Ouch. Godt det gikk bra.
...Men skal ikke forsterkeren tåle å spille "på fullt"? Hva skjedde, sånn elektrisk sett?
Veldig bra cash at du fiksa dette for meg, var et rent impulsivt spørsmål fra min side og du var handlingens mann! Nok en gang tusen takk for at du tok deg bryderiet med å skaffe et eksemplar til meg.. Da blir det litt håndbryggrt julrøl (amber ale) på deg når vi møtes..Kun ett nr etter mitt ex!
Vis vedlegget 230297
Jo Aerik, jeg er meget spent på hvilken vei dette fører hen. Har stor tro på denne rørtypen som nok er sterkt undervurdert.. Tråden vil bli oppdatert etterhvert som prosjektet bærer frem Forøvrig er søndagen blitt brukt flittig: Hotrodding av The End...Blir spennende å se den preen ferdig og høre hva du syntes om hvordan den låter
Blir artig å se den ferdig, stå på
Vel, galskapen lenge leve.. Når man først stripper en forsterker gjør vi det skikkelig...
I betær som vi sier her sør på østlandet.. (-) hotrodding er gøy
Takk for det Aerik Må gå litt sakte frem her fordi kunnskapen må tilegnes underveis. Men nå hjelper det.. Håper på en tur inn til godeste Malmin før jul. Han har visstnok et par gode trafoer jeg trenger til formålet og kanskje en variac? Har kjøpt inn eikelister som med litt fresing og tilpassing skal bli kabinettets front og sider. Liker godt slike naturmaterialer og med litt linolje tenker jeg løden blir fin i eika.. Kommer tilbake fortløpende..Følger spent med lasse, dette ser bra ut
Blir spent å høre hva du syntes om lyden når den blir ferdig.
Stå på